Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Ik ga zeker naar Brazilië! Geen twijfel over mogelijk Ben al bezig met de papieren en heb de andere plaatsen afgezegd.

Veel succes vanmiddag Viev!!!
Ja, waar gaat de huwelijksreis heen, vivagirl??
Vogelkenners hier? Ik zag een hele aparte in het bos: eerst dacht ik dat het een duif was, maar dat was het helemaal niet. Zelfde kleuren als een duif, maar meer de kop van een uil. Even dacht ik zelfs kleine oortjes te zien. Hij keek me recht in mijn ogen aan en vloog weg, grote vleugelwijdte en ook een beetje een langere staart.

Iemand?
Er zijn heel veel uilensoorten, Philein. Was je aan het paardrijden?
Weet niet eens of het een uil was. Denk het niet, maar misschien ook wel..echt geen idee. En ja, ik ben toch maar naar paard toe gegaan. Had het even nodig me te ontspannen en dat lukt met hem het beste.
Net terug van de sollicitatie.

Ik heb er een goed gevoel over en ik wil ook positief denken, maar pffff, ik wil ook niet te veel er naar uit kijken en dan teleurgesteld zijn.

Ik ben 1 uur en 15 minuten binnen geweest, echt lang.

Gesprek verliep goed en vlotjes.

En de baan klinkt echt geweldig.

Ze laten het me volgende week woensdag weten, uiterlijk.

En ze hebben 2 mensen nodig voor deze functie, dat vergroot mijn kansen ook nog weer.

En hij kent mijn vorige manager erg goed.

Huwelijksreis, geen idee.

We hebben het er wel al over gehad.

Het moet een land zijn waar hij heen mag, want de papieren zullen dan nog niet rond zijn denk ik. En ik wil altijd naar een land waar ik nog niet geweest best. En we willen duiken.

En er moet ook iets te doen zijn, meer dan alleen zon, zee en strand.

Ik ben geen vogel kenner, dus ik heb geen idee.

Ik ga mezelf verwennen met een lekker glas wijn!
Egypte VG!
En duimen dat je het wordt, zou fijn zijn!
Egypte ben ik al geweest......

Alhoewel ik best terug naar Dahab zou willen, maar niet naar Sharm of Hurgada.

Een mooi Grieks eiland is ook wel leuk.
Ja, maar dan is het duiken wel wat minder he.

Belize?
Belize ben ik ook al geweest......

Ik heb al gedoken in Griekenland en dat was echt geweldig mooi. Door een kloof heen, heel veel vis, en schildpadden en mega grote slakken ( zo groot als het wiel van een auto! ).

Maar Egypte is het duiken ook mooi.

Belize ook, ik heb de Blue Hole gedaan, geweldig!

Maar ik weet niet of Vlatko naar Belize mag. (visum e.d.)
Jij bent gewoon al op de mooiste duikplekken geweest, dus dat wordt dan waarschijnlijk toch niet de eerste keer vrees ik.
Fijn te horen dat je gesprek goed verlopen is Vivi, uiterlijk woensdag weet je het...spannend hoor! Is het een voordeel dat hij je vorige manager goed kent? Was er nog iemand voor je? Ik bedoel, heb je gezien wie er nog gesolliciteerd heeft.

Welterusten alvast, zo nog even voor de buis hangen met een glas rode wijn.
Ja, ik ben al op heel veel plekken geweest, dat maakt het ook wat moeilijker.

Maar ik vind het zo leuk om nieuwe plekken te ondekken en een beetje zonde om 2x naar dezelfde plek te gaan, als er nog plekken zijn waar ik niet geweest ben.

Volgens mij was er voor mij niemand, want hij was aan de telefoon en dat gesprek liep uit.

Toen ze me belden, kon ik wel uit verschillende tijden kiezen, maar ik had niet het idee dat er iemand voor mij was.

Hij melde wel dat hij deze week en volgende week nog meer gesprekken had.

Maar hoeveel mensen worden over het algemeen uitgenodigd voor een gesprek?

Ik zei net voor de gein tegen mijn vriendin 50. Maar dat lijkt me eigenlijk aardig veel. Zij dacht een stuk of 15.

En ik kreeg de indruk dat hij het wel goed met mijn ex-manager kon vinden. Dus ik hem mijn ex-manager net gelijk gemaild, en verteld over mijn sollicitatie.

Erg spannend allemaal!
Vijftien mensen spreken vind ik erg veel, maar goed, daar valt weinig over te zeggen natuurlijk, elk bedrijf doet het weer anders.

Hoop gewoon dat jij gauw duidelijkheid hebt.

Ik heb de hele avond naar Criminal Minds gekeken, vind dat zo'n goede serie. Nu wel weer moe en dus maar lekker naar bed. Morgen weer een dag, vrij en weinig verplichtingen, dus dat is fijn. Lekker slapen allemaal!
Is donderdag niet je studiedag, Philein?

Hoe gaat het met je, pino?

Sahara_Desert, alles okay?

Looola, ondertussen al wel weer elekriciteit hoop ik. Waar ongeveer in Brasil? In een grote stad?

Vivagirl, wat doe je vandaag? Skypen ?

en de andere outsiders....wat houdt jullie bezig..
Hi Heidel, ben je lekker vrij vandaag? Jij plannen?

Mijn studiedagen wisselen wekelijks, morgen weer!
Heb iets leuks gevonden om te lezen...

http://www.mladiinfo.com/ ... or-marrying-a-balkan-man/

het gaat over het huwelijk met een "macedonian man" , het is heel leuk geschreven. De reacties zijn ook heel leuk.
Ja, waar zijn de andere Outsiders?

laatste dagen alleen wij 3-en eigenlijk.

Zoveel te minder mensen er uitgenodigd zijn voor een gesprek, zoveel te meer kans ik heb natuurlijk.

Zo spannend.

Ik heb het artikel gelezen Heidel, maar ik herken mijn vriend er eigenlijk niet in.

Ja, hij is close met zijn familie, maar dat ben ik ook.

Hij kan beter koken en schoonmaken dan ik, maar of dat door het leger komt....

Hij praat niet over zijn gevoelens.

Hij heeft het ook nooit over de oorlog, hij was toen ook nog erg jong.

Ik vind het ook nooit leuk om zo te generaliseren eigenlijk.

Alsof iedere Macedonier hetzelfde is. Alsof iedere Nederlander hetzelfde is. (alhoewel zuinigheid zeker een Nederlandse trek is).

Maar heel toevallig hadden Vlatko en ik het er gisteren ook over! Over dat zijn vrienden allemaal jaloers op hem waren omdat hij een Nederlandse vriendin had (dit was half grappig, half serieus). En hij zei dat ik bij hem was omdat hij Macedonisch is, omdat Macedoniers zo leuk zijn. En ik was het daar dus niet mee eens. Dan kon ik hem dus inruilen voor iedere andere Macedonier. Ik ben bij hem, om hem. En hij zei weer dat hij zo is omdat hij Macedonisch is.

Zo ging de discussie gezellig door.

Tuurlijk is het een deel van hem, een heel groot deel, want Macedoniers zijn behoorlijk trots op hun afkomst.

Ik ben ook trots dat ik Nederlander ben, maar ik hou me er verder niet echt mee bezig.

Wel een interessante discussie.

Wat is er typisch Nederlands aan jullie?
Mijn ex was ook heel trots op zijn afkomst en ik vond dat op een gegeven moment irritant worden, want het gaf nauwelijks ruimte tot een middenweg meer. Die trotsheid kan aantrekkelijk zijn, maar ik hou ook van een bepaalde flexibiliteit.
Gelukkig heeft mijn vriend dat ook.

Maar hij kan ook wel wat koppig in mijn mening zijn.

Ik heb maandag een sollicitatie bij een rivier cruise maatschappij. Ik weet de details nog niet, die worden zo door gemaild, maar klinkt goed.

Maar ik geef de voorkeur aan NCL.
Geweldig VG, gaat de goede kant op. Werk je nu eigenlijk dus helemaal niet? Je had toch dat uitzendwerk? Sorry, volg het even niet meer geloof ik.
En typisch Nederlands is mijn flexibiliteit en open minded zijn (niet zo snel oordelend over mensen, culturen en situaties). Dat is beide wel heel Westers denk ik.
Ik vond het wel een leuk stukje.

Heb geen idee wat typisch nederlands aan mij is. Als liberaal ook open minded is ben ik dat wel. Hoewel mijn mening door de jaren heen wel veranderd is met betrekking tot culturen.
Die tijdelijke baan is niet door gegaan omdat ik geen vrij kon krijgen voor het sollicitatie gesprek.

Dus nee, ik werk op het moment niet....saai.

Ik ben typisch Nederlands wat betreft zuinigheid en ik ben ook erg punctueel. Goeie vriend van mij hier is standaard iedere keer een half uur te laat.

Ik ben ook erg open minded, en ik vind dat Nederland dat opzich ook wel is, maar Groningers niet.

Ik ben ook een echt kaaskop, zo lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven