***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ben ik weer! Was moe en niet lekker de afgelopen dagen, maar ben nu weer ietsje fruitiger!

Mich en Framboos, hebben jullie al aan de Urban Jungle gedacht? Wij hebben die wagen dus en ik vind hem geweldig! Hij is niet breed, sterker nog, het is de smalste wagen die we konden vinden! (ook wel nodig als je in de stad woont met een smalle voordeur). De bak ligt naar je toe en ik vond dat erg prettig toen Steijn en Hugo nog klein waren. Nu zitten ze van me af (was even wennen voor me) en ze hebben de grootste pret met alles wat ze zien! Framboos, je zou de baby dus naar je toe kunnen leggen en Tommy kan dan zitten. In de kap zit een venstertje, zodat je de kindjes in de gaten kan houden. Daarnaast rijdt ie prettig en is erg wendbaar. Het enige nadeel (ja, die heeft ie ook!) is dat hij erg aan de prijs is.

Ole loopt! Dat is snel! Knap zeg!

Ik laat de jongens ook nooit lang huilen. Ik kan het gewoon niet. Huilen doen ze mijns inziens niets voor niets en volgens mij raken ze alleen maar gestresster van lang het maximale uit de longetjes halen. Tien minuten is mijn maximum! Misschien erg tegen alle regels, maar ik haal ze ook altijd uit bed en ga dan even met ze op mijn bed liggen. Ik zeg dan niets, maar ze liggen op mijn buik en horen mijn ademhaling. Hier werkt dat prima!
Wat knap dat ole al loopt zeg !!

Robbie is ook een grote stevige knul hoor !!

Layla de vliegeraar is een heel goed boek hoor !! Wedden dat je ook hosseini-verslaafd hierna wordt ! Eigenlijk was ik voor mijn 'ziekte' al een goede lezer, maar ben pas vorige maand weer begonnen met lezen. De laatste dagen is er niet veel van lezen gekomen omdat ik of op het centrum zat, of thuiszat met Xander. Vanaf dinsdag gaat X weer naar de creche. En dan ga ik ook weer proberen werk te vinden. De vermoeidheid die ik had wordt minder en minder. Ik voel me beter in mijn vel. Wschlk ga ik vanaf het nieuwejaar (als het voor de creche ok is) elke woensdag naar het centrum met Xje .
De website link staat op MSN!
Framboos: die Urban Jungle zie ik veel en dat ziet er echt uit als een goede wagen. Tsja, hij is duur maar je hebt er denk ik erg veel profijt van.

Nog even voor de tabel: Max is 8130 gr en 72,5 cm. Zijn gewicht zat nog steeds wat onder het gemiddelde en zijn lengte er wat boven.

Gisterenavond heeft hij weer goed geslapen! Ik hoop echt dat het doorzet, zeker met oud en nieuw als hij naar mijn moeder gaat. Wel zo makkelijk.

Borreltje was erg gezellig, maar nu ben ik wel wat suf. Ik heb wel heerlijk uitgeslapen.
Mooie foto's Xaloy! Robbie ziet er goed uit! Leuk zo'n eigen website voor Robbie! Vrienden van ons hadden er ook 1 voor Kaj gemaakr voor zijn geboorte, wij hebben hem alleen nooit bijgehouden!

Ik heb de Vliegeraar nu ook in huis! Van mijn moeder geleend, moet alleen eerst Harry nog uitlezen!

Leuk trouwens, mijn broer vertelde met kerst dat hij op kerstavond zijn vriendin ten huwelijk heeft gevraagd en ze heeft ja gezegd! Komend jaar een groot feestje dus!

Ole zat goed in de winkelwagen! Ter bescherming had ik wel aan beide kanten een pak luiers gezet, zo kon hij geen kant op en dat werkte perfect!

Lara, wat ga je doen met oud en nieuw?
Lara goede tip! Mandarijn is geweldig!!! draadje eruit,in kleine partjes en binnen no time naar binnen!!smullen hier!
MAndarijntip even gemist, jullie geven dat dus in partjes of maken jullie dae partjes nog klein?
Fachat: leuk, een huwelijk! Is je schoonzusje leuk? Pffff.... heb je Harry Potter nu nog steeds niet uit??!!

Wat een leuk cadeau om een website te geven! Ik heb er ook een gemaakt voordat Max werd geboren en ik probeer maandelijks nieuwe foto's te updaten. Ik merk dat er veel op gekeken wordt.

Framboosje: wat leuk dat die mandarijnen zo goed werken! Fachat: ik haal het velletje er een beetje af als het stug is en geef dan ongeveer een half partje. Max is ook gewend om echt te eten, dus mandarijn is niet lastig voor hem.

Vanavond heb ik zoete aardappel met snijboontjes gegeven. Wat een succes! Hij heeft wel 2 keer zoveel gegeten als normaal.

Met oud en nieuw gaan we naar een vriendinnetje. Zij geeft elk jaar een feest thuis en dat is altijd hartstikke leuk (hoewel ik het vorig jaar om 2 uur al wel meer dan gezien had, nuchter en met mijn zwangere buik...)
Ik dacht dat je beter nog geen citrusvruchten kon geven? als ik Zahra een potje geef waar sinaasappel in zit krijgt ze geheid diarree, dus dat geef ik maar even niet meer.
Layla, Steijn en Hugo gaan ook aan de dunne als ze sinaasappel eten! Tenminste, die ene keer dat ze het gegeten hebben.

De jongens zijn net voor het eerst in hun grote-jongens-badje gegaan! We hebben ze tegelijkertijd in badje gedaan en het was een groot succes! Steijn en Huug vonden het ge-wel-dig gezellig om samen in bad te zitten, zo schattig! Het is wel een groot waterballet geworden, maar een kniesoor die daar op let.
Spitsmuisje; wat een feest samen in bad! hebben jullie thuis een ligbad? of hebben jullie een groter bad gekocht? wat een nieuwschierigheid he? ben ook op zoek namelijk naar een alternatief voor straks. Luna past nu nog in haar (baby) badje maar denk niet dat dat nog lang gaat duren en we hebben geen ligbad (snik!)

Manderijn geef ik ook aan luna en gelukkig geen diaree hier.

Weten jullie of het uitmaakt wat voor rijst je maakt? Kan/mag pandanrijst?

fachat wat een goed idee van die luiers! Jij zal omkomen in de luiers straks!

Wat voor fles gebruiken jullie? Had vanmiddag een probleem met de fles. Voor de nutrilon heb ik een fles van doddie (die raden ze me destijds aan op het cb) nu heb ik al 2 keer gehad dat de melk er echt uitspoot! Heel zielig voor Lun want die kreeg dus steeds melk op haar snoetje. Vanmiddag dus 3 keer een nat gezichtje, vervolgens de melk overgegoten in een avent fles maar ook toen gebeurde hetzelfde.

Heb de vorige keer toen dit gebeurde een nieuwe speen op de fles gedaan maar dat is nu 2 weken geleden en kan me toch niet voorstellen dat er nu weer een nieuwe op moet! hmm warrig verhaald geworden, sorry!
Spitsmuisje: wat leuk! Hebben jullie een bad in huis (wat heerlijk! Dat mis ik echt).

Layla: ik geef Max wat losse stukjes als ik een mandarijn eet. Ik heb hem nog geen sinaasappel gegeven, maar dat is denk ik ook wat zuurder.
We hebben toch de Phil & Teds gekocht! Het van-je-af argument gaat toch niet meer op, met de buggyinzet zitten ze toch van je af, en Lars vond het echt geweldig! (Dit is een soort inline-kinderwagen waar het ene kind schuin onder het andere kind zit, klinkt zielig en raar, en ik wilde er ook niet aan eerst, maar het is echt leuk!). Als er ooit nog een baby komt kan er ook weer een wieginzet in dus het is ook nog handig op lange termijn. Er kan zelfs nog een buggyboard aan! De oude (8 maanden oud...) dubbele wagen geven we aan vrienden die net een tweede verwachten en er wel heel blij mee zullen zijn. Wel een prijzig ding zeg, zeker aangezien het onze derde wagen is.

Lara, zoete aardappel is hier ook echt een hit, net als pastinaak trouwens, en pompoen. Ik ga ook eens mandarijn proberen, goed idee! Peer in stukjes gaat altijd goed, mandarijn heeft ook wel een lekkere structuur.

Spitsmuis, wat ontzettend gezellig, samen in bad! In het nieuwe huis kunnen mijn twee kleintjes ook samen in bad, lijkt me zo schattig!

Ga even de website checken.
Yep, wij moeten binnenkort ook weer eens naar Zwisterland. Regel jij een leuk chaletje voor ons Xaloy?
Daan eet regelmatig sinaasappel, nooit last mee gehad gelukkig. Nou ja, hij eet sinaasappelsap door zijn fruithapjes, nog geen stukjes ofzo. Mandarijn eet weleens een klein beetje als ik er een eet, vindt ie ook erg lekker.

Muis..leuk hoor, zo met zn tweetjes in bad! Hebben jullie toevallig zo'n Bibabad of hebben jullie een gewoon ligbad?

Ik zag laatst een advertentie voor Bibabad, een soort van opzetbad dat je overal kunt gebruiken, dus ook als je zelf alleen een douche hebt. Het is een rek waarin dan een soort zak zit die je vult met water. Leek mij wel makkelijk, want wij hebben dus ook alleen een douche.

www.bibabath.com/nl/

Xaloy.. ziet er goed uit dat huusje van jullie! Is dat trouwnes de boom van Swissie die daar staat?
Mooi daar Xaloy!!! Op onze Nederlandse pannekoek ziet het er wel een beetje anders uit

Leen: als bij ons de fles spuit dan draai ik de dop los en weer vast, dan is druk eraf en gaat het eigenlijk altijd meteen weer goed.

Wie moet er nog wat kilootjes kwijt komend jaar? Ik wil er nog 4 kilo af voordat ik uberhaupt aan een tweede zwangerschap wil beginnen. Deze zomer wil ik nog eens strak in mijn velletje zitten. Misschien kunnen we elkaar een beetje steunen? Ik ben nu al in dubio over vanavond. Heb zin om te snoepen en denk dan meteen, volgend jaar stop ik direct. maar zo werkt het natuurlijk niet.....
Mich meteen een wagen gekocht! Fijn dat het een succes is! Ik stap ook van mijn geloof af en ga voor een goedkope achter elkaar variant. We zijn er namelijk achter gekomen dat een dubbele wagen helemaal niet in onze gang past!

Zal zo eens een plaatje ervan plakken.....

Lara Zoete aardappel bestaat dat!? hoe heet dat soort?

Layla ik heb die hele kleine mandarijntjes die zijn heel zoet en prima te doen voor een babytje. Sinaasappels zou ik ook niet zo snel proberen...

Ik snij hetwitte draadje eraf en dan doormidden goed te doen.

Muis wat ontzettend lief de mannetjes samen in bad!

wat voor badje is dat dan? een gewoon volwassen bad?

Leen mijn avent fles spuit ook altijd even als ik schud na het opwarmen. Dit doe ik dan even boven de wasbak, en daarna gebeurt het niet meer...Misschien even schudden voor gebruik?

bah...de hijger belde net ook weer....

zoiets gaat het worden...om en nabij de 200euro..
Framboos, wij hadden ook zo'n goedkope (220 euro inclusief babynest). Waarin ze achter elkaar zitten toch? Prima ding hoor, zeker voor in de stad! En de kleine ligt heel knus in zo'n nestje. Maar wij waren laatst aan het wandelen in de duinen en op het strand en dan kom je niet vooruit, zeker omdat de zwaarste voor zit. Dus wilden we toch maar een nieuwe, en natuurlijk een hartstikke dure. (Ben ik hier nu de aankoop van vandaag aan het goedpraten of wat??). Wat erg dat die viezerik weer belde, echt belachelijk!

Dropneus, ik moet ook nog een kilo of 5 kwijt! Maar ik heb nog niet zo'n zin om m'n best te doen alleen. Wel goed van je!
Framboos, DIE HEB IK OOK! Maar dan in het donkergroen met rood en lime zitjes! Dat plankje is echt gaaf! Voor Lars (dus Tommy's) auto'tjes en drinkbeker. Maar nu doen we deze dus weg.
had jij die ook???haha hoopte al dat jij zoiets had, en dat je niet te negatief zou zijn! het is idd alleen voor stadse wandelingetjes..dus dat moet kunnen toch? Ik kan mij heel goed voorstellen dat als je een beetje buiten woont (en dat doen jullie straks!) dat je dan een fatsoenlijke wagen wilt. en tja...die zijn dan weer wat duurder...

Ik heb ook een quinny die als een trein rijdt, maar Tommy zit dan weer liever in zo'n boodschappen buggie van 30euro! kan hij meer zien!;-) ach maakt mij niet uit...loop toch kleine stukjes.

Geniet van je wagen, en niet schuldig voelen over de prijs! geld moet rollen!!!!:) en de wagen ook!

Over geld uitgeven gesproken ik kocht vanmiddag een heel schattig gebreid grijs zwangerschaps jurkje bij de prenatal! heel lief! Ook kocht ik.....ehhhh....een roze dekentje voor in de wieg hij was zo mooi, ik kon het niet laten! roze, met 4grote bloemen erop

en jajaja ik bewaar de bon goed!
Trouwens ik liet vriend net de telefoon opnemen toen die hijger belde (geheim nr) hij hing meteen op....verder niet veel last van hoor...

Vriend doet er trouwens wel heel nonsjie en lacherig over. Moest net aandringen of hij de telefoon op wilde nemen! Vind dat een beetje jammer...een beetje beschermend gevoel wil een vrouw wel hebben toch??tis geen drama, maar dat mag ik vinden, en niet hij!

Ik heb al eens eerder een hijger gehad zooow grappig is dat nou ook weer niet!
quote:lara1978 schreef op 29 december 2007 @ 18:22:

Fachat: leuk, een huwelijk! Is je schoonzusje leuk? Pffff.... heb je Harry Potter nu nog steeds niet uit??!!

ERg hé

Schoonzusje is erg leuk! Gelukkig maar!

Leuk Spitsmuis, samen in bad! Ole en Kaj zijn bij mijn moeder ook met zijn tweeen in bad geweest, was erg leuk!

Hier hebben we wel een bad, maar die is erg klein, een soort zitbad, maar zonder zitje. Hij staat ook gewoon los in de douche. Wel ideaal voor Kaj en straks voor Ole. Het zal nu nog net gaan met zijn tweeen, maar als Ole groter wordt gaat dat denk ikniet meer.

Leen, over die luiers in de winkelwagen, je kan ze na gebruik gewoon terugleggen natuurlijk

Ik wil ook wel wat (een heleboel) kilo's kwijt, met 15 kilo ben ik dik tevreden!

Wat irritant van die hijger zeg, ik hoop dat hij nu hij je vriend te pakken had er snel mee ophoudt!
Drop, ik wil ook nog een berg kilo's kwijt, maar dat moet me dan wel lukken voor maart...(dan beginnen we aan Baby Boudewijn!)

Framboos, ouwe shopper! Misschien is het een voorteken dat je een roze dekentje hebt gekocht! Toen ik nog zwanger was van Steijn en Hugo had ik bijna een enorm leuk roze jasje (met oortjes!) van Oilily gekocht, maar gelukkig heb ik het toen niet gedaan. Twee weken later kregen we te horen dat we twee jongetjes zouden krijgen!

Wat vervelend van die hijger zeg! Echt heel irritant!

Mich, die wagen heeft mijn nichtje ook! Zij is er super blij mee!
** even zeuren... **

Wat een beroerde nacht! Max werd 2 keer huilend wakker en huilde ook 3 keer in zijn slaap. Toen hoefde ik natuurlijk niks te doen, maar ik werd wel wakker. Daarbij opgeteld dat mijn vriend vre-se-lijk lag te snurken... ik heb dus bar weinig geslapen.

Net werd Max weer om 6:55 wakker en aangezien ik hem om 7:30 wakker had willen maken heb ik hem er maar uitgehaald. Maarja, toen hij aan een stuk door huilde heb ik hem net toch maar weer naar bed gebracht. Ik denk dat ik hem maar een uurtje laat slapen. Ik ben moe....!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven