Spelen met de kat
vrijdag 18 februari 2011 om 00:51
Ik heb een hartstikke lief poesje van nu een jaar. Ze zoekt regelmatig mijn gezelschap op, wil mijn aandacht, wil met me spelen, maar het lukt me niet het spel te vinden dat zij wil spelen.
Ik heb alles, muizen, balletjes, touwtjes, veertjes en nog veeeeeel meer. Maar ze snapt het niet. Ik gooi een balletje weg, daar rent ze hard achteraan, maar wanneer het balletje stil ligt, komt ze met een vragend koppie bij me: "En nu?"
Iets rondslepen door de kamer, ze kijkt me aan of ik gek ben.
Het enige wat ze wel redelijk wil spelen, is achter het rode lichtje aan rennen. Maar na 2 rondjes gaat ze op de grond liggen en doet niks meer. Da's een heel kort spelletje
.
Als ik het lampje weg leg, komt ze letterlijk aan mijn mouw hangen. Ze WIL mijn aandacht, maar ze wil niet knuffelen, geen snoepjes, geen eten. Ze wil spelen, maar ik weet niet welk spel!
Ik heb een tijdje tikkertje met haar gespeeld, omdat ze al die kattenspeeltjes niet snapt, dan maar achter elkaar aan rennen, maar dat vindt ze duidelijk niet leuk.
Ik heb nog een andere kat. Als het met mij niet lukt, wil ze wel eens met hem gaan spelen, dat wordt altijd een vriendschappelijk partijtje matten. Maar dat lijkt wel een tweede keus te zijn. Ze wil iets doen met mij. En ik wil ook met haar spelen, maar wat dan?
Iemand ideeen?
Ik heb alles, muizen, balletjes, touwtjes, veertjes en nog veeeeeel meer. Maar ze snapt het niet. Ik gooi een balletje weg, daar rent ze hard achteraan, maar wanneer het balletje stil ligt, komt ze met een vragend koppie bij me: "En nu?"
Iets rondslepen door de kamer, ze kijkt me aan of ik gek ben.
Het enige wat ze wel redelijk wil spelen, is achter het rode lichtje aan rennen. Maar na 2 rondjes gaat ze op de grond liggen en doet niks meer. Da's een heel kort spelletje
Als ik het lampje weg leg, komt ze letterlijk aan mijn mouw hangen. Ze WIL mijn aandacht, maar ze wil niet knuffelen, geen snoepjes, geen eten. Ze wil spelen, maar ik weet niet welk spel!
Ik heb een tijdje tikkertje met haar gespeeld, omdat ze al die kattenspeeltjes niet snapt, dan maar achter elkaar aan rennen, maar dat vindt ze duidelijk niet leuk.
Ik heb nog een andere kat. Als het met mij niet lukt, wil ze wel eens met hem gaan spelen, dat wordt altijd een vriendschappelijk partijtje matten. Maar dat lijkt wel een tweede keus te zijn. Ze wil iets doen met mij. En ik wil ook met haar spelen, maar wat dan?
Iemand ideeen?
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
vrijdag 18 februari 2011 om 01:03
onze katten hebben helemaal niks met 'kattespeeltjes', maar propjes papier daarentegen..!
Gewoon een stukje papier opfrommelen (kassabonnen zijn favoriet, die kunnen we hier in huis inmiddels niet meer laten rondslingeren want ze gaan er geheid mee aan de haal) en die dan door de kamer schieten.
Eén van de twee doet inmiddels zelfs een soort apporteren... ze brengt het propje in je buurt en heeft een speciaal miauwtje ontwikkeld wat betekent dat je het propje weer weg moet gooien/schieten. De afstand tussen de plek waar ze het propje deponeert en begint met miauwen en haar 'slachtoffer' wordt ook steeds kleiner. Paar weken geleden was 2 meter bij je vandaan al heel "aardig", maar inmiddels zitten we op minder dan een halve meter... :p
Gewoon een stukje papier opfrommelen (kassabonnen zijn favoriet, die kunnen we hier in huis inmiddels niet meer laten rondslingeren want ze gaan er geheid mee aan de haal) en die dan door de kamer schieten.
Eén van de twee doet inmiddels zelfs een soort apporteren... ze brengt het propje in je buurt en heeft een speciaal miauwtje ontwikkeld wat betekent dat je het propje weer weg moet gooien/schieten. De afstand tussen de plek waar ze het propje deponeert en begint met miauwen en haar 'slachtoffer' wordt ook steeds kleiner. Paar weken geleden was 2 meter bij je vandaan al heel "aardig", maar inmiddels zitten we op minder dan een halve meter... :p
vrijdag 18 februari 2011 om 03:29
2 katten willen tegenwoordig alleen nog maar met elkaar spelen. Achter elkaar aanrennen. Als ik achter ze aan ren dan denken ze dat ze iets hebben gedaan wat niet mag.
Mijn oudste kat vind die kadolinten zo leuk. Bij AH of een tuincentrum neem ik een stuk lint mee. Het einde krul ik met een schaar. Als ik ermee door de kamer loop dan rent hij erachter aan. Maar ook alleen speelt hij ermee. Heb je wel eens een stuiterballetje geprobeerd?
En je hebt van die stokjes met aan het uiteinde veertjes, is hier ook een succes. En het geeikte balletje gemaakt van al.folie. Kan je ook een snoepje in doen of iets wat de kat lekker vindt. Sinds kort hebben ze een bal waar je snoepjes in kan doen, dat is hier ook een succes. Bij mij komen ze niet buiten dus als ik een vogelveer zie neem ik dat voor ze mee.
Mijn oudste kat vind die kadolinten zo leuk. Bij AH of een tuincentrum neem ik een stuk lint mee. Het einde krul ik met een schaar. Als ik ermee door de kamer loop dan rent hij erachter aan. Maar ook alleen speelt hij ermee. Heb je wel eens een stuiterballetje geprobeerd?
En je hebt van die stokjes met aan het uiteinde veertjes, is hier ook een succes. En het geeikte balletje gemaakt van al.folie. Kan je ook een snoepje in doen of iets wat de kat lekker vindt. Sinds kort hebben ze een bal waar je snoepjes in kan doen, dat is hier ook een succes. Bij mij komen ze niet buiten dus als ik een vogelveer zie neem ik dat voor ze mee.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 18 februari 2011 om 05:10
Met balletjes gooien heb ik gemerkt dat mijn kat getriggerd wordt door hoge balletjes (van alufolie) die voor hem langs vliegen. Die kan hij dan springend uit de lucht plukken. Als ik niet heel precies gooi, of als hij afgeleid is, dan sta ik voor joker te gooien. Dat wel.
Pas heb ik in een ander topic nog een speeltip gegeven: een draadje pomponwol (wol met om de zoveel centimeter een balletje eraan). Dat kronkelt heel soepel over de grond en wordt door katten zeer interessant gevonden (vooral als het dan om een hoek verdwijnt).
Pas heb ik in een ander topic nog een speeltip gegeven: een draadje pomponwol (wol met om de zoveel centimeter een balletje eraan). Dat kronkelt heel soepel over de grond en wordt door katten zeer interessant gevonden (vooral als het dan om een hoek verdwijnt).
vrijdag 18 februari 2011 om 07:16
vrijdag 18 februari 2011 om 07:32
mijn kat vind touwtjes leuk....die sleept ze de hele kamer door. En heel soms, legt ze die voor mijn voeten en dan is het de bedoeling dat ik het touwtje weggooi..
En propjes inderdaad. Ik heb hier ook een hele mand vol kattespeeltjes. Muizen, balletjes...maar nee hoor. Gewoon een propje papier of alufolie is veeeeeel leuker!
En propjes inderdaad. Ik heb hier ook een hele mand vol kattespeeltjes. Muizen, balletjes...maar nee hoor. Gewoon een propje papier of alufolie is veeeeeel leuker!
vrijdag 18 februari 2011 om 08:08
Hier ook wattestaafjes, die pikt ze zelf uit de badkamer. Verder idd gewoon propjes aluminium, bonnetjes, pennen (sowieso moet alles wat hoog ligt op de grond gegooid worden) plastic zakjes, punnikies (gemaakt door dochter) kleine knuffeltjes vd pop, knikkers (zijn de buren blij mee...) en meer van die frutsels.
Oh en sinds kort heb ik een zak gedroogde visjes in huis. Te koop bij de dierenwinkel. Stinken als de neten maar zijn ze echt uren zoet mee! Kattesnoepjes gooien natuurlijk ook een groot succes.
Bedenk me wel dat ze mij daar eigenlijk helemaal niet bij nodig hebben.....
Oh en sinds kort heb ik een zak gedroogde visjes in huis. Te koop bij de dierenwinkel. Stinken als de neten maar zijn ze echt uren zoet mee! Kattesnoepjes gooien natuurlijk ook een groot succes.
Bedenk me wel dat ze mij daar eigenlijk helemaal niet bij nodig hebben.....
vrijdag 18 februari 2011 om 08:15
vrijdag 18 februari 2011 om 08:22
Wat hier goed werkt zijn die plastic bindlinten die om pakjes heen zitten . . . . 2 bij elkaar, knoop in het midden, katnip eraan vastgebonden en spelen maar . . . . Of het stukje karton wat je van de verpakking van 8 kleine blikjes moet af halen, voordat je erbij kunt.
Simpele dingetjes waarvan je niet zou vermoeden dat het leuk is.
Poezen-breintje werkt nu eenmaal anders . . . .
Simpele dingetjes waarvan je niet zou vermoeden dat het leuk is.
Poezen-breintje werkt nu eenmaal anders . . . .
vrijdag 18 februari 2011 om 09:32
vrijdag 18 februari 2011 om 09:43
Ik maakte vroeger voor mijn kat een poezenpaleis. Ik maakte een doos van boven dicht en sneed er dan een deurtje in en raampjes. De deur sneed ik er helemaal uit, de raampjes zaten aan één zijde nog vast aan de doos. Mijn kat was daar een week mee zoet, omdat ze de raampjes steeds open en dicht deed en op de raampjes knaagde. Uiteindelijk stonden alleen de hoeken en het dak nog overeind en dan was ze het zat.
vrijdag 18 februari 2011 om 09:44