Gezondheid alle pijlers

Buien door hormonale sores

18-02-2011 10:20 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ipv 4 dagen in de maand mij rot voelen, voel ik me nu nog maar 4 dagen per maand goed. Anderhalve week voor de menstruatie buien varierend van rugpijn, huilerig, angstig, me niets waard voelen, extreem droog haar en klein beetjes bloedverlies tussendoor door de aanloop van de menstruatie tot aan de week van de menstruatie die ongeveer een volle week duurt door mijn koperspiraaltje. Een dag voor de menstruatie voel ik me weer aardig, dag van de menstruatie weer helemaal nul,nul dat duurt weer een dag of zes. De week na de menstruatie gaat het aardig tot de week erna dan weer hormonale ellende wat zich uit in nergens naar toe gaan en me zo ellendig voelen dat ik een deur in twee kan hakken en zo boos ben op alles.

Moet dinsdag naar de gyneacoloog voor gesprek, ben vorig jaar al bij hem geweest, alles was gechecked inwendig en dat was allemaal goed. Ik wil me nu niet met een kluitje in het riet laten sturen want zoals ik me steeds voel dat is geen leven. Hebben jullie nog tips wat ik kan melden. Misschien is dit een zwaar geval pms maar er moet wat aan gedaan worden. Schildklier is ook gechecked e.d. Maar ja ik vertrouw de testen tegenwoordig niet zo omdat de artsen tot bepaalde waarden alles oke vinden. Ik heb totaal geen levenskracht meer en voel me behoorlijk machteloos.

Herkenbaar. Ik slik de pil er tegen.

Waarom heb jij gekozen voor een koperspiraaltje?
omdat ik geen hormonen meer wilde. Huisarts adviseerd e ook de pil maar heb die jaren geslikt en ben er 10 jaar geleden al mee gestopt. Ben ondertussen 42.

probeerde het vorig jaar nog even maar werd direct depressed. Had Mercilon.

Hoe lang slik jij de pil Maja?
wat waren jou klachten voor de pil en veranderde jou uitstraling ook zo bij die buien Marja?
Hoe ik voor de pil was weet ik niet. Ik slik hem al sinds mijn 16e. (nu dus 12 jaar)

Ik heb de Yasmin momenteel. Vanwege pms die ik desondanks had slik ik hem nu continue. Maar 4 keer per jaar ongesteld. en dus maar 4x per jaar een off day (week).

Hoop dat je iets aan de tips hier hebt. Kan geen advies geven, ben al jaren niet meer ongesteld. Heerlijk rustig!!!!
Waarom heb je geen Mirena spiraal genomen? Hierin zitten wel (wat) hormonen, maar de menstruatie blijft voor een groot deel uit. Ik ben nu 48 jaar en heb geen klachten meer. Ook geen overgangsklachten. Ik heb twee jaar geleden een paar maanden een koperspiraal gehad en vond het een crime. Hele zware menstruatie met de nodige extra klachten.
Is het bij jou begonnen na het krijgen van kinderen? Voor de kids had ik bijna geen last, naar volledgie tevredenheid mirenaspiraal gehad. Maar na 2 zwangerschappen hetzelfde verhaal als bij jou, bleek toch echt serieuze pms te zijn. Is bekend dat dit na zwangerschap kan beginnen.

Ik slik inderdaad net als de vorige antwoorden nu de pil ( yasmin ivm pms) gewoon door. Joepie! Ik had ook wat tegen het slikken van hormonen, maar het verschil met hoe ik me hiervoor voelde... Dan maar hormonen hoor.
Oh en mirena maakte het bij mij erger, die heb ik er na 5 mnd weer uit laten halen. kreeg er ook nog eens rugpijn bij
Dank voor jullie tips. Ik heb geen kinderen maar ben wel 2x zwanger geweest. Dat zou een oorzaak kunnen zijn dus.

Misschien moet ik dan toch maar die pil proberen en dat spiraal laten verwijderen. Want zo kan het niet langer, mijn hele leven is zo een hel. Goed ik zie iig weer een lichtpuntje dankzij de tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven