Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Zoebie onze kippen komen de winter altijd goed door, ze zijn warm bevederd.

Warme voeten ook ;)

http://www.crestock.com/i ... 00-1929999/1925675-xs.jpg
Die rechter lijkt sprekend op mijn kip, al staat de mijne gewoon in de aarde ipv op een show.

http://www.brahmaclub.nl/home/content/9/Blauw
Zijn dit van die franse boerderijkippen? Van die enorme beesten, die heerlijk een zandbad nemen in de volle zon? Mooie dieren hoor! Wat ik nog niet voorbij heb horen komen is het ezeltje. Daar was toch ook sprake van, als de tuin groot genoeg zou zijn, of projecteer ik nu mijn eigen droom ?
Oh ja Ezels zijn zo leuk. En ze drinken koffie. In een levende kerststal hadden wij twee ezels. Ik zat op een baal hooi lekker koffie te drinken, toen die ezel aan mijn koffie begon te likken. Zooo leuk. Het Franse platteland zou wel iets voor mij zijn. Ik wil ook zo'n beestenboel. Leuk is dat.
Toen wij pas getrouwd waren hadden wij een grote ren achter in de tuin met vijver. We hadden kippen, eenden, fazanten en twee geiten. Dat was zooo leuk. Oh ja en twee teckels en een duiventil met pauwstaartjes.
Goedemorgen brrrrrrrrr wat vroeg!

wel weer heerlijk geslapen, ik hoop jullie ook en dat je niet zo misselijk bent Bo.
Goeie morgen! Ik was gisteren helemaal bijgelezen toen mijn moeder om tien voor tien belde (dat doet ze wel vaker de laatste tijd. Ik wil altijd rond tienen naar bed, maar dat is ze volgens mij vergeten ) dus ik kon niet meer typen.

Jullie hadden er een druk avondje van gemaakt gisteren. Ik zal straks op het werk de kippen bewonderen. Volgens mij heb ik ze niet aandachtig bekeken toen we bij jou waren phoehee. Maar ik heb ze wel eens op de Hyves gezien. Heerlijk, zo'n beestenboel zeg! Mijn opa had in het vorige huis ook kippen en duiven. Dan maakte hij van het laatste stukje kaas allemaal hele kleine stukjes en dan mochten we die aan de kippen voeren. Hij had ook een boomgaard achter de "gewone" tuin met sterappeltjes, stoofpeertjes, kruis- en aalbessen, aardbeien... En de buren hadden schapen waartegen je kon praten.

Ik denk dat het niet aan mij besteed is, zoveel beesten. Ik vind het prachtig hoor, maar in mijn tuin van tien bij zes past dat niet. Maar ooit misschien konijntjes ofzo, dat lijkt me leuk. Mijn vriend heeft het nu de hele tijd over tamme muizen en hamsters. In combinatie met onze kat geen geweldig idee, maar het is een begin!

Je bent er vroeg bij gelukkeling, ondanks een kastjesloos nachtje. Benieuwd wat de uitslag is, of heb je het gevoel dat je het al weet? Kan het betekenen dat je weer aan die vervelende pillen moet?

Bo, wat staat er vandaag op de planning? Je zit wel in een soort ritme nu, lijkt me niks prettig. Je moet straks zeker ook naar een andere wijkzuster? Of is de "wijk" die zij doen ook nog bij jou nieuwe huis?

Als ik jou was zou ik de ganzen van je buren meenemen trouwens. Daar kon geen waakhond tegenop!

Phoehee, hoe gaat dat met borstvoeding en tandjes? Bijt okkie, of is hij heel voorzichtig met je? Ik ken van mijn zusje een foto met een tandenborstel die ze vasthield tijdens het slapen alsof het d'r knuffel was. Heel schattig. Benieuwd wat okkie ervan vindt! Ik vond de zesmaandenfoto wel heel mooi. Het is een fotogeniek jochie!

Luonto, die date is een goed plan. Wat zijn de mogelijkheden? Zullen we weer op een zaterdagmiddag doen ofzo? Deze week gaat niet lukken (maar jij bent ook ziek, dus denk dat het wederzijds is) maar volgens weekend kan ik volgens mij wel. En anders door de weeks? Donderdag kan ik, samen wie is de mol kijken?

Hoop dat je je vandaag wat beter voelt!

Ik ben er bijna, op het station met de bus. Nog een dagje en dan is het weer weekend. Yeah! Hebben jullie nog plannen?

Liefs!
Goedemorgen! Oh ik zit steeds te denken, ik kan ook 2 brahma eieren kopen (bevruchte dan, die van ons zijn alleen geschikt voor in de pan) en dan Bonnie laten uitbroeden.

Hebben we eerder gedaan, 10 eitjes en dat werden 4 kuikens. (2 eitjes waren al gesneuveld met het broeden, lompe Bonnie!) Alleen is 2 eitjes dan wel genoeg doordat niet alles uitkomt? 3?

Wil je ook een haan?

*denkt rustig verder maar is zwaaar enthausiast!*

Ingmagh hij bijt (nog) niet en ik ben in het gelukkige bezit van erg gevoelloze tepels. Ik zie wel, nee en au zeggen en dan (tijdelijk) stoppen met de voeding schijnt te helpen.

Wij gaan lekker niets doen dit weekend, al wachten we met smart op Okkie's neefje (nog in de buik)
Die kippen hadden ze bij ons vroeger in het hertenkamp. Kippen met sokken noemde mijn broertje ze
Reuzekippen met sokken, ze zijn ook heel groot, een van de grootste kippen die er zijn.
leggen ze dan ook reuzeneieren?
Mogge.

Lieverd hoe gaat het met de misselijkheid? Gek eigenlijk dat cola dan helpt hé. Er kwam een flits van een herinnering binnen. Nienke dronk het ook altijd. En ik was het vergeten.

Goeie tip voor vriendin misschien.

Wat was het al druk op de vroege morgen.

Gelukkeling ben benieuwd of je andere pillen krijgt.

Vanmiddag de uitslag van de scan. Ben benieuwd.

Ik ben weer weg. Op de koffie bij vriendin. Die van de hartstilstand.

Het zijn vriendinnendagen deze week.

Nu eerst douchen. Doeidoei
Wij kregen vroeger ook altijd cola als we misselijk waren, een eetlepel lauwe cola per keer. Elk halfuur ofzo. Het schijnt ook alleen met "echte" cola te werken. Ik kan me herinneren dat we er altijd reuze van opknapten. Dus blijkbaar helpt het bij misselijkheid in het algemeen?

(Ben trouwens lekker bezig he, moet toch echt aan het werk nu Al heb ik best al wat gedaan!)

Hebben jullie dat trouwens ook, dat viva.nl (de de homepage)een witte pagina geeft? Als ik forum.viva.nl doe is het niet zo, en ook als ik de blogpagina rechtstreeks open niet. Zal er toch maar weer een mailtje aan de redactie aan wagen. Het is sinds de "verhuizing" van gisteren.
Voorlopig mag ik zonder pillen op vakantie, op 4 april moet ik weer terugkomen dan kijken we verder..............

fijne dag allemaal, jij ook sterkte met de uitslag vanmiddag Zoebie.
Hier doet de site ook regelmatig moeilijk.

Leuk al die verhalen over kippen, het lijkt wel een gezellig kippenhok. Mijn opa en oma hadden vroeger ook kippen, erg leuk.

Mijn auto is voor de APK hopen dat alles goed is. Zo niet dan wil as ex hem repareren.

Bo hoe is het vandaag?

Gelukkeling fijn dat je zonder pillen op vakantie kunt.
Goedemorgen,

nog steeds een beetje misselijk, maar het gaat.

Gelukkeling, wanneer vertrek je? Nog deze maand, toch? Wel heel fijn dat je niet meer aan die pillen hoeft voorlopig, als je er zo naar van wordt ben je echt beter af zonder.

Meepie, succes met de APK; en wat lees ik? Heb je een aanstaande ex?

Ing, de problemen met viva zijn er al maanden en bij mij worden ze niks minder, updates of geen updates.

Inlogproblemen, witte schermen, dubbele reacties, noem het maar op.

Zoeb, veel plezier bij je vriendin en ik duim voor een goede uitrslag van je scan!!

Phoehee, wat een prachtige kippen, die brahma's!! Wel groot zeg Ro wil krielkipjes (tenminste, ik geloof dat je dat zo vertaalt), maar als we kippenplaatjes zitten te kijken vindt hij de grootste kippen steeds het mooist. Ik ben dus benieuwd waar we op uit gaan komen :-)

Oh wacht, telefoon, ben zo terug.
Ben er weer; nu even wachten op de prik.

Ing, ik moet een andere wijkzuster zoeken als we verhuizen, onze nieuwe woonplaats is te ver weg. Ook een nieuw VSL-bedrijf trouwens!

Vanmiddag ga ik naar de familie met de grote kinderschaar hier in het dorp; één van hun zoontjes is jarig en ik heb appeltaart gemaakt.
Bo je hebt ook krielbrahma's. Maar ik vind grote mooier, groot beweegt slomer en sierlijker. Krieltjes vind ik vaak zo vluchtig.

Bonnie wil wel (graaaaag, haar eierstokken rammelen) en vriend vond het ook leuk.
quote:robo schreef op 18 februari 2011 @ 10:46:

Ben er weer; nu even wachten op de prik.

Ing, ik moet een andere wijkzuster zoeken als we verhuizen, onze nieuwe woonplaats is te ver weg. Ook een nieuw VSL-bedrijf trouwens!

Vanmiddag ga ik naar de familie met de grote kinderschaar hier in het dorp; één van hun zoontjes is jarig en ik heb appeltaart gemaakt.

Hoe doe je dat toch, Bo ? Een appeltaart bakken als je misselijk bent, ik kan dat dus niet.

Je bent wel een kanjer hoor, een echte doordouwer.

Die prik, krijg je die in je bil. Werkt je Stint (?) eigenlijk nog ?

En was jij of jullie ook zo beroerd van de Tamoxifen.

De opvliegers gaan eigenlijk wel, maar ik ben zo duizelig cq licht in mijn hoofd. Echt eng.

Wat een vragen he? Maar ik zit er al een tijdje mee.
Hoi Morrigana, ik heb maar heel even Tamoxifen gehad, nu heb ik Decapeptyl en Faslodex.

Ik had ook bijwerkingen van de Tamoxifen, vond het een rotproduct eigenlijk.

Ik heb de stent natuurlijk nog, gelukkig! Alle chemo's gaan er nu door, hartstikke handig.

De dagelijkse prikken niet, dat zijn bloedverdunners dus die gaan in de dij. De maandelijkse hormonen gaan in de bilspier inderdaad.

Phoehee, wat lief :-)

Ik ga het vanavond aan Ro voorleggen, dan hebben we misschien dit jaar nog kleine Bonnie's!
Oh, mogen we dan weer op reis om ze weg te brengen?
Jaaaa dan geen hondjes maar kippen wegbrengen. wat een beestenboel. Zo leuk.

Bo moet je nog steeds de bloedverdunners? Wel fijn dat de stent nog goed gaat. Scheelt een hoop geprik in armen.

Ik ga eens kijken of stofzuigen gaat lukken. Saar heeft weer een stuk papier aan flarden gescheurd. Het is ook zonder dat wel nodig.
Auto is afgekeurd dus as ex al gebeld en volgende week gaat hij de dingen repareren. Zijn geen echt grote dingen gelukkig.

Ja Bo ik heb een as ex. Een maand na mijn laatste chemo kwam ik er achter dat hij een ander had.

Ik slik al 2 jaar Tamoxifen zonder echt veel bijwerkingen maar ik ben al wat ouder en was al bijna door de overgang. Moet in mei overstappen op iets anders als de botscan goed is.

Een gezellig verjaardag vanmiddag Bo. Je taart zal vast heerlijk zijn, ik ruik d egeur al heerlijk altijd een huis dat ruikt naar bakken.

Ik heb vanmiddag nog een crematie om 16.00 uur en ik ben goed verkouden hoop maar dat ik niet ga hoesten tijdens de dienst, neem maar wat zuurtjes mee.
Bonnie is dan een soort draagmoeder, want ze is niet de biologische moeder. Scheelt dat haar liefde er niet minder om is. Ze broedt een baksteen nog uit zo vasthoudend is ze.

Er kunnen natuurlijk ook andere rassen onder Bonnie, daar doet ze ook niet moeilijk om.

Jaaaa dan gaan we ze brengen!
Wat klinkt dat Zen zeg....een Brahma

We hopen volgende week donderdag de 24e te vliegen, eerst weer een paar dagen Bangkok en dan afzakken naar de kust, we hebben er zin in! we zijn allebei moe op het moment.

Als jullie weer gaan heb ik wel weer een doos om mee te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven