Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
.
quote:meave schreef op 29 december 2007 @ 22:53:

[...]

Zo'n meisje kan er vaak gewoon wél wat aan doen.

En daarnaast, als je een slechte ervaring hebt in een winkel of bij een bedrijf dan vertel je toch die winkelnaam door.

Ik zei in een vorige post toch 'bij de Zara' en niet 'Linda de Vries, met donkere haren, 23 jaar in de Hoofdstraat nummer 3 is echt een vieze slet, gooi bakstenen bij haar naar binnen'

?!??!

Oftewel: dat meisje is er toch ook geen slachtoffer van?!
Liever een goeie werknemer (in de ogen van een klaarblijkelijk starre baas dan) dan een hulpvaardig mens...

Mijn god, hoe krijg je het opgeschreven. En dan de calimero gaan uithangen als mensen je hard noemen (wat je zelf ook al deed overigens, maar dat terzijde).
quote:shining schreef op 29 december 2007 @ 22:56:

[...]

Dan ben ik liever hard dan dat ik wildvreemde mensen in mijn huis laat om naar de wc te gaan of te laten bellen. Ik kies dan liever voor mijn eigen veiligheid, dan maar hard.Maar we hebben het hier dus niet over jouw huis, maar over een winkel.
Ik vraag me af of die bazen dit soort situaties echt wel bedoelen als ze de regel opstellen dat klanten niet naar het toilet mogen. Het lijkt me toch van niet. En het lijkt me de verantwoordelijkheid van het winkelpersoneel om verstandig met zo'n regel om te gaan. En dus de uitzonderingen te herkennen.
Oke dan Lindy, dacht even dat je het tegen mij had.

Ik snap Bettyboop dus weer wel. Iemand die zei dat ze nooit voor zo'n werkgever zou willen werken.....ja dat is haar keuze, maar ik zou dat dus wel doen.

En dan zal ik wel weer heel hard zijn, maar ik vind mijn baan ook erg leuk en belangrijk en ik weet haast wel zeker dat als het niet toegestaan is om klanten naar de wc te laten gaan ( om wat voor reden dan ook) ik dat ook niet zou doen als ik in een winkel zou werken.

Men moet ook een beetje relativeren. Het is lastig als je heel nodig moet plassen en je mag niet naar de wc, maar het is niet het einde van de wereld ook al is het wél heel vervelend.

( O en Margaretha, de voorbeelden die jij aanhaalt met iemand die een hartaanval krijgt o.i.d. die zijn niet te vergelijken met iemand die naar de wc moet, dat snapo je zelf ook wel neem ik aan)
quote:athena schreef op 29 december 2007 @ 23:27:

Mijn god, hoe krijg je het opgeschreven. En dan de calimero gaan uithangen als mensen je hard noemen (wat je zelf ook al deed overigens, maar dat terzijde).

Nippo, dat was precies wat ik me ook al zat af te vragen, of die bazen nou echt bedoeld hebben wat ik hier door sommigen opgeschreven zie worden. Voor hetzelfde geld heeft de beste meneer of mevrouw geen idee van dergelijke schrijnende voorvallen en zou 'ie z'n personeel uitkafferen als 'ie zou horen dat ze een hulpbehoevende medemens hadden laten zakken.

In de shit welteverstaan.
Shining, die voorbeelden geven aan dat je altijd zelf een inschatting maakt of je in een bepaalde situatie de regels volgt, of dat je een uitzondering maakt. blijkbaar vind jij het probleem van de dame in rolstoel niet belangrijk genoeg om een uitzondering te maken, en zou je dat bij een hartaanval wel doen. Dat zegt dus iets over jou en niet over je werkgever, en je kunt je dus niet achter de regels blijven verschuilen.
yep
.
quote:Margaretha2 schreef op 29 december 2007 @ 23:26:

[...]

En daarnaast, als je een slechte ervaring hebt in een winkel of bij een bedrijf dan vertel je toch die winkelnaam door.

Ik zei in een vorige post toch 'bij de Zara' en niet 'Linda de Vries, met donkere haren, 23 jaar in de Hoofdstraat nummer 3 is echt een vieze slet, gooi bakstenen bij haar naar binnen'

?!??!

Oftewel: dat meisje is er toch ook geen slachtoffer van?!Ik hoop dat ik de koffie nog tussen de toetsen vandaan krijg...
Mijn werkgever verbiedt het mij niet om iemand te helpen bij een hartaanval, dus die situatie is niet eens aan de orde. En iemand die een hartaanval krijgt vind ik inderdaad belangrijker dan iemand die naar de wc moet. Als mijn baas ( werkgever) me dat zou verbieden dan zou ik zeggen dat ie mijn reet kon likken.

Ik vind iemand die nodig naar de wc moet en die mag niet heel vervelend, maar geen wereldprobleem nee. Laat ik het zo zeggen; ik zou het heel vervelend vinden, maar ik zou er niet wakker van liggen 's nachts.
quote:athena schreef op 29 december 2007 @ 23:34:

Nippo, dat was precies wat ik me ook al zat af te vragen, of die bazen nou echt bedoeld hebben wat ik hier door sommigen opgeschreven zie worden. Voor hetzelfde geld heeft de beste meneer of mevrouw geen idee van dergelijke schrijnende voorvallen en zou 'ie z'n personeel uitkafferen als 'ie zou horen dat ze een hulpbehoevende medemens hadden laten zakken.

In de shit welteverstaan.
Niet? Shining??

Als ik een bejaarde dame toegang tot het toilet zou ontzeggen, zoals de moeder van Mariannanas, en die dame zich daardoor bevuild, zou ik daar wel degelijk van wakker liggen!
Het is helemaal niet relevant of jij er wakker van ligt. Jammer genoeg liggen Mariannanas en haar moeder er wel wakker van, en dat is waar het hier om gaat.

Ik ga naar bed, en hoop dat ik niet wakker lig van wat ik vanavond heb geleerd over gebrek aan empathie.
Die luiers leken mij gewoon praktisch. Ik heb het niet over ff boodschappen doen, maar over echt een paar uur shoppen. Het lijkt mij gewoon handig, maar ik snap de tegenargumenten ook wel weer.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ik zou niet thuiskomen met het gevoel dat ik een goeie (werk)dag had gehad als ik een zieke oude mevrouw in haar steunkousen zou hebben laten poepen.

Geloof ook niet dat ik het aan iemand zou willen vertellen, als ik dat zou hebben gedaan.
quote:lindy schreef op 29 december 2007 @ 23:03:

Is er misschien een correlatie met de regio van het land?

Anne Marie van Osch

You damn right!

Dit denken álle Brabanders, als blijkt dat hun eigen ervaringen in Brabant positiever zijn dan elders in 't land. Tja, wat moet ik er van zeggen

(nu zul je net zien dat bettyboop ook een brabantse is natuurlijk )
Ik zou het heel erg vinden voor haar en ik snap heel goed dat Mariannas en haar moeder er wel wakker v an liggen ja.
quote:athena schreef op 29 december 2007 @ 23:41:

Ik zou niet thuiskomen met het gevoel dat ik een goeie (werk)dag had gehad als ik een zieke oude mevrouw in haar steunkousen zou hebben laten poepen.

Geloof ook niet dat ik het aan iemand zou willen vertellen, als ik dat zou hebben gedaan.Ik zou het aan niemand durven vertellen. Behalve aan mijn baas, dat ik keurig de regels heb gevolgd.
Willen was in mijn zin hetzelfde als durven sunlight.

Shining, je snapt dat het erg was voor Mariannanas en haar moeder en zou het zelfs erg voor ze vinden.....maar dan.....niks?

Weetje, ik geloof dat je het dan maar beter niet kunt snappen en het je maar beter niks kan schelen. Want het wel snappen, maar er niks mee doen, da's zo bizar en onlogisch, dat kun je toch niet verkopen? (ja, die truien wel, dat dan weer wel).
.
quote:shining schreef op 29 december 2007 @ 23:30:

( O en Margaretha, de voorbeelden die jij aanhaalt met iemand die een hartaanval krijgt o.i.d. die zijn niet te vergelijken met iemand die naar de wc moet, dat snapo je zelf ook wel neem ik aan)

Oh ik had juist voorbeelden proberen te zoeken die ik wel vergelijkbaar vond, alleen steeds een graadje erger om te kijken waar de grens dan ligt.

Bijvoorbeeld die paniekaanval, dat is toch prima te vergelijken met een volwassen dame die zichzelf onderpoept? Of iemand die flauwvalt een stoel aan bieden, of bij een ongeluk op de stoep naar buiten rennen (ik zeg niet dodelijk ongeluk, het kan ook zijn dat een auto een fietser aanrijdt en die met een bloedende mond bij jouw winkel op de stoep ligt).

Ik vind 't inderdaad héél vervelend als ik met een pijnlijke harde buik aankom bij de eerste wc waar ik gebruik van kan maken en mijn handen moet gebruiken om niet in mijn broek te plassen, en ik vind 't ook héél vervelend als ik voor mijn deur in mijn broek plas (is mij ook weleens gebeurt FV!) maar ik vind 't echt verschrikkelijk als ik in een winkel in mijn broek poep of plas. Voor de ogen van een ander (al was 't maar één persoon). En dan nog met mijn volle broek de winkel uit moet, de straat op. Zit lekker, zo'n poepbroek in een rolstoel. En dan de auto in. Voel je je prettig, bij je dochter, die stank, die schaamte dat je zoiets zelf niet onder controle hebt. En dan naar het toilet waar je met een beetje pech nog geholpen moet worden om met een washandje de poep van je billen en uit je schaamhaar te krijgen onder de douche.

Dat is niet héél vervelend.

Dat is mensonterend.
Tja, mevrouw, vervelend voor u...

Hier, neemt u als troost een snoepje uit de pot bij de kassa. Dat mag namelijk wél van de baas.

Dat Hero vrijwel nooit van het toilet gebruik mocht maken, om een vreemde verwrongen manier snapte ik dat wel. Ook omdat hij regelmatig te trots was om uit te leggen waarom hij niet kon wachten.

Maar écht, ik heb hier vrijwel geen redenen gelezen waarom het te rechtvaardigen zou zijn om mensen in geval van nood geen gebruik van het toilet te laten maken. Of gegronde redenen waarom een baas het zou verbieden.
Wat wilde ik nou toch typen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven