November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Ben er nog wel hoor.

Ik sla alleen het uitje over, we zitten iets te krap deze maanden, en ik wil nu toch echt de zolder af hebben.

Verder ook een ziek meisje, vooral koorts en klagen over keelpijn. Ze begint ook steeds voller te zitten, dus lekker jammerig en aan het spoken snachts.

Weekendje weg, lekker hoor. Lijkt me ook wel goed plan. Maar ja ten eerste geen vakantiedagen meer en ten tweede geen geld. Dus ver komen we dan niet

Zindelijk, hier gaat het ook goed. Ze slaapt nu al 4 nachten zonder luier en tot nu toe geen ongelukjes. Moet zeggen dat ze zo vaak wakker is snachts dat ze het vanzelf aangeeft dus hoe het gaat als ze beter is weet ik niet. Alleen de grote boodschap is wat lastig en ik heb het gevoel dat ze die ook aan het ophouden is.

O, je klinkt weer helemaal goed, vol energie. Houden zo!!
Ik heb de datumprikker ingevuld!

Misty, weekendje weg in eigen huis? Amber uit logeren en jullie lekker samen koken en eten en een filmpje kijken? Dat kan ook al heerlijk zijn, bewust tijd voor elkaar.

Binti, lekker dat het zindelijk worden zo ineens gaat. Leuk altijd, zo'n verse baby in de omgeving.

Suzaa, fijn dat Suzy weer is goedgekeurd en zo goed meewerkte!

Mijn schoonouders denken dat Tessje hoogbegaafd is :rofl:! Dom is ze zeker niet, maar hoogbegaafd ook niet (gelukkig maar!). En als ze het al was geweest dan vind ik het zo'n stempel dat gelijk maar op een kind geplakt wordt. Zolang een kind er zelf geen last van heeft is het prima lijkt me. Ik heb weleens het idee dat Opa's en Oma's hun kleinkinderen wat teveel ophemelen. Zo denkt mijn moeder nog steeds dat Tessje een engeltje is wat nooit iets fout doet. Ik merk de laatste tijd helaas wel steeds vaker dat Tessje perfectionistisch is aangelegd. Ik had gehoopt dat ze wat dat betreft wat meer op haar vader zou lijken.

O ja, en we gaan meedoen aan een onderzoek van de Universiteit Leiden over de ontwikkeling van tweede kinderen in eeen gezin. Ze gaan dan ook specifiek kijken naar de rol van de vader hierin. Het kost niet veel tijd, twee keer per jaar anderhalf uur, maar het lijkt me wel interessant.
Tess, wat is hoogbegaafd? Volgens mij is dat een IQ van boven de 140, en dat meten ze pas met 10 jaar of zo. Voor die tijd is het niet te meten, dus bestaat het niet . Ook is het zo dat het ene kind nu eenmaal sneller is met denken en het andere met andere dingen. Ik hoop toch echt dat mijn kinderen ooit leren fietsen..... Wel leuk inderdaad, zo'n onderzoek!

Misty, beterschap voor je meisje.

Vandaag een drukke mama-dag. Ik ben blij dat zelfs Neeltje even wil slapen Morgen de verjaardag van Nelis op het kdv, dus ik ga de tractaties maar eens in het zakje doen.
Even uitpuffen op het internet. De dames vliegen elkaar al de hele ochtend in de haren. Elfje ligt nu in bed te krijsen, want wil niet slapen en Alissa is bij mij nicht spelen. Dus hopelijk gaat Efje slapen, dan kan ik zelf even wat doen.

Haha..voor opa's en oma's zijn onze kinderen ook engeltjes en de meest unieke persoontjes op de planeet. Daar gedragen ze zich vaak stukken beter dan thuis en als ze lastig worden gaan ze weer naar huis.

Hoogbegaafdheid is misschien een wens van je schoonouders.Maar of je nu heel gelukkig word van hoogbegaafd zijn, ik vraag het me af. Lees/ hoor vaak ook de negatieve kanten van hoogbegaafde mensen.

Misty beterschap! Zijn lange nachten met een zieke peuter.

Het is inmiddels stil boven, dus ik ga lekker tv kijken. Even geen Alissa om te entertainen als Elfje slaapt :-).
O; wanneer is Nelis precies jarig?
Nelis is officieel morgen jarig, maar we vieren het zondag. Lekker rustig, alleen familie en die komen laat in de middag en dan eten. Ik maak een pan bami of zo (lievelingseten van Nelis ), koop een taart en klaar.

Geniet van je tv, ik ben klaar met zitten en ga maar weer eens wat nuttigs doen.............................
quote:origineel schreef op 09 februari 2011 @ 13:45:

Nelis is officieel morgen jarig, maar we vieren het zondag. Lekker rustig, alleen familie en die komen laat in de middag en dan eten. Ik maak een pan bami of zo (lievelingseten van Nelis ), koop een taart en klaar.

O, als ik dit bericht van je lees dan blijkt maar weer hoeveel je hebt geleerd de afgelopen periode!!! Lekker makkelijk is ook goed.

Lala, heerlijk, zo'n moment voor jezelf. Ik probeer de laatste tijd Tessje en Stan tegelijkertijd op bed te krijgen 's middags. Tessje wil nog weleens slapen na twee dagen kdv. Helaas lukt het bijna nooit.
Berichtje op Ak..
Hier ook maar even : Vana
O; nog van harte gefeliciteerd met je kleine ventje! Ook alwer 2 jaar. Fijne verjaardag gehad?
Zijn verjaardag gisteren was erg leuk. Alleen de aap die lacht was niet zo'n succes. 's ochtends in de donkere stilte schrokken ze zo van het beest, dat hij niet meer mag lachen. Tja...... Het konijn dat mee verstoppertje kan spelen en de trein zijn een daverend succes, evenals het schoolbord. Dus, wie weet nog ideeën voor jullie?

Nelis was de hele dag echt jarig, heeft met volle teugen genoten.

En nu door met de dagelijkse werkelijkheid. Vandaag ga ik naar de arbo arts, ben benieuwd wat het wordt. Ik heb vorige week 3 ochtenden extra geslapen omdat ik het anders niet redde. Dus erg veel werken zit er nog niet in denk ik. Het wordt nu ook echt opbouwen.
Nou, wat mij betreft gaan we nu out in the open :-)

Bintje wordt grote zus!! En ze weet het inmiddels, en is druk aan het nadenken over namen. Tot nu toe zijn Isa, Nina en Kakkie (!!!) favoriet..... :-/

Vandaag hebben we de echo gehad. Om te beginnen is alles goed! Nekplooi was ok, geen verhoogde kansen op enge ziektes en een keurig kindje met alles d'rop en d'ran, armpjes, beentjes, handjes, voetjes, twee hersenhelften. Omdat hij/zij erg beweeglijk was, was het na een kwartier nog niet mogelijk om de nekplooi te meten met de uitwendige echo, en is toen een inwendige echo gemaakt. Dat was grappig, dan zie je het allemaal nog duidelijker! Een gevuld maagje, het middenrif, alles was te zien. Teentjes, vingertjes, vooralsnog zit alles erbij!!

Alles bij elkaar hebben ze 30 minuten ge-echo'd, omdat mevrouw of meneer zich steeds wegdraaide en ze die verrekte nekplooi niet konden zien. Ik vond het best, we konden uitgebreid kijken en terugzwaaien. Na verschillende keren hoesten en wiebelen kon er eindelijk gemeten worden, en toen was het feest weer voorbij.

Maar goed, alles in orde dus, de uitgerekende datum is bijgesteld naar 1 september ipv 3 september, vandaag ben ik 11 weken en 5 dagen. En langzamerhand gaat ook de misselijkheid iets beter, dus we zijn blij zover!! 13 april de 20 weken echo, dan weten we wat het wordt en kan er geshopt gaan worden!! :-))

O, nog gefeliciteerd met je kleine grote jongen!! Jeetje, 2 alweer!! Fijn dat de cadeautjes in de smaak vielen!
Ohhhhh Ooooo ben ik nu echt veel te laat voor de felicitaties? :schaam: Van harte met je kleine mannetje die alweer heel groot wordt zeg. 2 jaar alweer. Time flies when your having fun Zo te horen klinkt het als een erg leuke verjaardag en helemaal goed dat je het dit jaar gewoon lekker simpel hebt gehouden. En ook top dat je je rust neemt. Ook dat hoort er allemaal bij. Hoe ging het gesprek met je coach?

Binti: Jaaaaaaaaaaaaaaaa ook gefeliciteerd hiero Super dat de echo zo goed was. Zo leuk dat we weer een zwangere hier in ons midden hebben. Heerlijk meegenieten bij een ander

En fijn dat de misselijkheid een stukje minder wordt. Komt dat door de medicijnen denk je of komt het doordat je de eerste 12 weken gehad hebt? Hoe ging dat vorige keer? Oh en je verteld het natuurlijk wel tegen ons he, als je het weet met de 20 weken echo. Toch, toch, toch?
Scuba: alsof ik dat geheim kan houden :-) Ja hoor, jullie horen het ook, net als de rest van de wereld

Misselijkheid wordt iets minder (hoewel vandaag weer 3x overgegeven, da's dan weer jammer), ik denk deels door een verandering in het tijdstip van innemen van de medicatie en deels omdat ik gewoon verder in de zwangerschap ben. Hoop ik dan, want dat geeft hoop voor de toekomst. Ik ben nu officieel 11w5d, dus bijna 12 weken. Bij Bintje was het rond de 14 weken bijna helemaal over, dus ik blijf duimen.....
Binti, wat leuk!!!! Haha, dat wordt nog wat met zo'n bewegelijk kindjes . Je klinkt helemaal blij en gelukkig. Nu nog hopen dat die stomme misselijkheid echt weg gaat en dan mag jij lekker op je roze wolk gaan zitten! Gefeliciteerd nogmaals!

O, gefeliciteerd nog!!! Je ventje is ook alweer een hele vent. Werken lijkt me voorlopig nog een stapje te ver, eerst maar eens volledig meedraaien in het gezin lijkt me.

Hier alles goed. Tessje is ontzettend lief de laatste tijd, heerlijk! Stannetje heeft al een tijdje geen oorontsteking gehad (al wel drie hele weken, even afkloppen) en die slaapt zo goed als door. Goede berichten hier dus! Stan wordt echt groot, hij is natuurlijk ook al bijna 1. Helaas lijkt hij ook wat eerder aan de peuterpubertijd te zijn begonnen, wat kan hij driftig worden als hem iets niet zint!
Even tijdens een dvdtje: ik ben me toch een partij moe!!!!!! Niet alleen de verjaardag en gesprek met de Arbo arts hakten erin, we hebben ook 2 nachten niet geslapen. 2 zieke kindjes....... Hopelijk gaat het vandaag beter met ze, dat ik een klein beetje rust kan pakken. Ik raak alweer over mijn moeheid heen, dat is geen goed teken

Ik zou eigenlijk volgende week moeten gaan werken, maar gelukkig is mijn baas wat traag met reageren.

Binti, blij dat het goed met je gaat zeg :-)
Binti; wat heerlijk dat de echo goed was en dat het langzamerhand wat beter met je gaat. Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter. Geniet van je weekje weg.

O; gefeliciteerd met je grote vent. 2 Jaar alweer zeg, wat worden ze groot. Hopelijk kun je vandaag je rust pakken, even pas op de plaats maken. Beterschap voor je kindjes en nog maar even niet werken lijkt me. Voor je het weer ben je weer terug bij af.

Stan ook alweer bijna 1 jaar, het gaat echt snel. Lekker hoor Tess, goede berichten.

Wij zijn lekker een weekendje weggeweest met schoonfam en dat was supergezellig. Kids hebben zich prima gedragen, waren superlief en goed geslapen, dus helemaal leuk. We waren even bang dat de boel in het water zou vallen omdat Suzoon de nacht voor vertrek iets van 5 keer gespuugd had (altijd leuk, 2 keer bed onder, 5 keer een schone pyama en een zure lucht, echt niet te harden). Maar gelukkig was het eenmalig en was hij vrijdag nog een beetje timide, maar daarna weer helemaal de oude.

Volgens mij hik ik tegen een griepje aan, voel me niet 100%, hoofdpijn, spierpijn en moe, moe, moe (en nee, niet zwanger, haha). Hopelijk waait het snel weer over.

En is het nou al eens lente????????
Tjongejonge, ik kan weer opgenomen worden zeg!! Ik heb de hele week amper geslapen met 2 kindjes met griep. Inclusief koorts, hoesten, malaise, alles erop en eraan. Ze hebben nog nooit zoveel dvd's in een week gezien.

Maar aangezien het bij jullie ook rustig is, zal het ook wel druk zijn.

Dinsdag moet ik op gesprek met HR en de baas van mijn leidinggevende. Ben benieuwd wat daar uit komt. Hopelijk mag ik donderdag en vrijdag nog wat uitrusten...............................
Ben ook benieuwd O. En inderdaad jou conclusie klopt, hier ook horrornachten momenteel. Wel weer 1 tand door bij Elfje, hopen dat er binnenkort weer geslapen word, want er zijn echt momenten dat ik niet weet waar ik het zoeken moet.
Ben ook benieuwd O. En inderdaad jou conclusie klopt, hier ook horrornachten momenteel. Wel weer 1 tand door bij Elfje, hopen dat er binnenkort weer geslapen word, want er zijn echt momenten dat ik niet weet waar ik het zoeken moet.
Yep hier ook zieken, maar dan gelukkig alleen mezelf, maar dan is een kleine wel heel vermoeiend.

Zeker bij een keelontsteking en niet kunnen praten, eentje die alleen maar zegt mama, mag ik, mama wat is, mama wat gaan we doen.

Helaas moeten de amandelen er ook nog uit dus dan moet ik nog 2 weken afzien.

Nu lekker in bed de pfaffs kijken

Iedereen beterschap en veel rust toegewenst
Wij hebben hier ook een hoestende Suzoon met dito nachten. Vooralsnog alleen een nare hoest en beetje snel uit zijn humeur, geen koorts of dat soort fratsen. En Suzy heeft een blauwe lip met een paar tanden erdoor, omdat ze naast het plankje van de kinderwagen stapte en met haar lip op de rand van de kinderwagen viel.

Maar verder alles goed hier hoor .

Beterschap voor iedereen!

Succes dinsdag O; hopelijk kun je ook weer snel bijslapen, want dit is niet echt bevorderlijk voor je verdere herstel.
Haha..het is overal weer ouderwets gezellig dus .

Waar blijft het voorjaar..........

Nu is hier Alissa ziek. Slaapt Elfje eens een keer door, moet Alissa de halve nacht spugen...zucht...Hopelijk knapt ze snel weer op. En wat worden ze groot als ze zo ziek zijn, Alissa hing spugend wel boven de wc,dan is het kleine er echt wel vanaf.
.
anoniem_64c0357b16cee wijzigde dit bericht op 21-02-2011 19:28
Reden: 1x = genoeg
% gewijzigd
Hoe is het met de zieken? Alweer aan het opknappen?

Suzoon krijgt volgens mij weer kiezen, want die is ook weer lekker aan het kwijlen geslagen en onrustig 's nachts. En wat is het kkkkkkoud buiten, ik heb het zo gehad met de winter.

Op de AK moeten we even bekijken waar we heen gaan met de volgende meeting! Er zijn al wat ideetjes geopperd, maar wellicht leven er nog meer ideeen en locaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven