Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Haha goeie majesteit..wachten tot ik een ons weeg..hihi..
Met alcohol heb ik geen ervaring,ik drink nl nooit.

Nu durf ik al helemaal geen slokje meer te nemen.

Als ik 1 wijntje dronk zat ik al te giechelen als een schoolmeisje,dus ik denk dat ik nu door er alleen maar naar te kijken al begin te gieberen.

Lauw,Maaike,Majesteit het eind van het wachten komt in zicht hoor meisjes.En wachten duurt lang,ik weet er alles van na ruim 10 maanden te moeten wachten.

Lauw ik ben 40,ik zit hier bij de middenmoot geloof ik.

Limburger,wat een heftig verhaal van jou.Ik werk zelf in de zorg waar ook 4 bedden staan voor stervensbegeleiding,als daar jonge mensen liggen vind ik dat zo moeilijk.Dan is dat nog niet eens eigen.Maar je eigen kind,poeh.

Patries weer een dag dichter bij een heerlijk schaaltje optimelvla,nou ja schaaltje,een paar schepjes en dan heb je echt al genoeg.
Ik ben benieuwd naar ooit een glaasje wijn... Als ik het ooit probeer, zal ik jullie op de hoogte stellen!

Nu lees ik op het WLSinfo forum, dat iemand anders die komende week in Eindhoven geopereerd wordt, allemaal soepen met lekker dingen erin mag eten na de operatie. Ik lees daar soep met gerookte kipfilet, heldere krabsoep en alles met veel soepgroen? En dan niet gestaafmixerd??? Krijg je dat naar binnen dan? Ik ga het daar ook nog wel vragen, maar ik vind het een beetje raar, dat hier eerst 2 weken helder en dan pas dik vloeibaar mag.

Ik ga het dinsdag in ieder geval ook goed navragen. Want stiekem ben ik ook al een beetje bezig met de weken na OK.

Majesteit: eet je wel lamskoteletjes? Want met die schaapjes die je de kop afzaagt, moet je wel uitkijken dat de lammeren niet terugvechten, net als de konijnen, hihihi.
Optimel vla wordt zelfs hier aangeraden door dietiste.

Kwark is wat dikker maar misschien mag het wel.

En qua alcohol ben ik geen liefhebber dus heb er niet zoveel problemen mee.

Ik word jonger geschat dan dat ik ben

Ik ben namelijk 34
Hoe voel je je Brenda? Alweer opgeknapt of nog na aan het snotteren en kuchen?

En ja hoor, je ziet er inderdaad jonger uit.
anoniem_112753 wijzigde dit bericht op 19-02-2011 22:35
Reden: ach
% gewijzigd
Ben nog goed verkouden en nog wat loopneuzen maar voor de rest gaat het stukken beter.

Dank voor compliment

Nog 2 nachtjes slapen
even naar de alcohol (nee ik drink ook niet) heeft het te maken met de langzamere werking van de lever. maar ja, we komen er nog wel achter.

is het geloof ik wel super dat wij hier een hele map krijgen met allerlei info.dus ik even kijken bij het eten na de OK; let op

een week uitsluitend vloeibaar voedsel.van e warme maaltijd kunt u mbv een staafmixer een mixmaaltijd maken van aardappelen , vlees en groente, waaran vocht (bouillon, magere jus, magere melk) toegevoegd wordt. als dit niet mogelijk is mag je als maaltijdvervanger nutridrink protein nemen, 20gr eiwit en 300 cal. oftewel, vanaf week 2 mag ik weer "eten" . vanaf een week na de operatie mag u weer beginnen met normale voeding.. liever een half uur voor en na het eten niet drinken, omdat drinken het eten verdund en het verzadigende gevoel sneller verdwijnt.

oa zure melkproducten zoals karnemelk, kwark en yoghurt kunnen dumping voorkomen.als vloeibare voeding wordt ook bv vruchtenmoes genoemd, en dat ken ik nog niet, zal wel geen appelmoes zijn. totaal anderhalve liter drinken op een dag, en natuurlijk de nodige "vieze mientjes"

oftewel, als ik het zo lees mag ik ook na een week weer aan de gewone voeding, zij het dan gepureerd. vraag ik me af of babyvoeding een optie is voor ls je bv geen zin hebt om te koken.....maar zo is dus broccolisoep of pompoensoep een hele goede optie. als je maar weer uitkijkt voor die suikers.....

ja maaike, uiteindelijk moeten we toch voor de avondmaaltijd tot een soort kindermenu moeten komen als ik het allemaal zo zie op de plaatjes en lees. warme maaltijd; 1ei, kleine portie groente en 1 aardappel. of een klein stukje vis, of een stukje kipfilet. tegen die tijd maken we er een menu uitwisseling van.

dat gaat allemaal goedkomen, oh oh , maar de dagen gaan wel steeds sneller, k moet dus dinsdgmiddag 14.30, en jij maake/

?
sorry, kheb wat ruzie met de computer, hij weigert sommige lettertjesdoor te geven........
Ikke om half 9 al.... Eerst kennismaking met team en info-bijeenkomst. Dan chirurg (weet niet hoe laat dat is). En wellicht ook nog naar narcotiseur en aanverwanten???

Ik zit nu van alles op te zoeken over die 'nervus'. Maar kan eigenlijk nauwelijks iets vinden over dat ding mbt wls... Ik ga het wel aan de mensen in Eindhoven vragen...

Waarschijnlijk zitten er kruimeltjes onder een paar lettertjes: toetsenbord of laptop op zijn kop houden en heen en weer schudden. Dant doet alles het weer...

Ik ben ooit bijna teruggegaan naar de winkel met mijn minilaptoppie, de d en de n deden het niet meer. Totdat ik bedacht dat ik een knäckebreudje had gegeten boven het toetsenbord........
Even probeersel, ik heb iets in mijn profiel gewijzigd... Of het er ook bij komt te staan hier.

NEE DUS, grrrrrr
anoniem_112753 wijzigde dit bericht op 20-02-2011 15:05
Reden: Ding doet niet wat ik hem opdraag...
% gewijzigd
Bij mij werkt niks als ik dingen verander..ik heb al iets van 7 keer een foto geplaatst als profielfoto maar hij komt niet online te staan om de een of andere reden.. :(
Zo meisjes: ik ben bijna onderweg naar Brabant. Ga vanmiddag even alvast een ponskaartje laten maken en even naar de afdeling waar ik wezen moet zoeken.

En dan gezellig naar zusterlief. Alwaar ik een heerlijke quiche onder mijn neus geschoven krijg vanavond, mmmm.

En dan morgen het grote uur U!

Ik merk dat ik toch wel wat in kippendrift ben.....

Om half 2 komt er een meneer wat serviesdelen die ik via Marktplaats aan hem verkocht heb ophalen en dan is het: brrrrooeoeoeoemmmmm, naar Eindhoven en Veghel.

Ik lees jullie wel op mijn telefoon vanavond en morgen. (als ik eindeloos zit te wachten in het ziekenhuis.....)

Doehoeg
Jeeetje, spannend Maaike.

Ik hoop echt dat je morgen alle informatie die je verwacht krijgt te horen van de afdeling maagverkleinende ingrepen. En dat je dan ook een datum van OK op papier meekrijgt. En natuurlijk de bijbehorende afspraakjes met desbetreffende afdelingen ook meteen erachteraan kan doen.

Ik neem toch aan dat je wel snel een verslagje schrijft hiero?

En natuurlijk nu al gezellig op weg naar Veghel.

Een heerlijk avondje doorbrengen met je zussie, zwaagman en evt kiddies die daar aanwezig zijn.

Ik ben ook weer back van het ziekenhuis.

Met de chirurg Greve gesproken. Hij is ......evenals ikke...... dik tevreden over het behaalde resultaat van het afgelopen jaar.

Mijn BMI is dusdanig gezakt dat het grootste risico op aanverwante complicatie door extreem overgewicht aan de zijlijn zijn geparkeerd. Hij heeft dus goed werk verricht, vertelde hij breed glimlachend. EN DAT IS HELEMAAL TERECHT!!!

Dat een maagbandje voor mijn gevoel nog niet is uitgewerkt is een andere instellingsfactor van mij. Zeg maar ONS MAAGBANDERS ALLEMAAL. Wij willen eigenlijk meer van ons lichaam verlangen dan dat het maagbandje behoort te doen. Je kunt er gemiddeld zo'n 40-60 % van je OVERGEWICHT door kwijtraken. Dat is dus niet je gewenste of ideale gewicht![/u wat voor ons gevoel een stuk lager moet. Dan spreken we van uitzonderingen, zegt hij. En dat kost een heleboel doorzettingsvermogen, discipline en anders denken.

Vervolgens hebben we samen uitgebreid de beelden doorgenomen die gemaakt zijn tijdens de opspuitmomenten van het bandje. Daar is mooi op te zien dat de passage van de contrastvloeistof door het bandje nog relatief snel gaat.

En dan even voor de MAAGBANDERS gerust te stellen.....

De hoeveelheid die erin zit is per persoon verschillend. Het heeft te maken met je maagvorm en ook de plaats waar het bandje geplaatst is in jouw maag en ook je structuur van je persoonlijke maag.Dat is wel tijdens de operatie bemeten en berekend, maar toch bij ieder verschillend uitkomend. Zeg maar je samenstelling van maagwand, maagwanddikte hoeveelheid maagslijmvlies enz.zijn daar ook mede bepalend door. Daarom ook is dit per persoon zo verschillend. Bovendien heeft het elke keer weer even de tijd nodig om " goed " te gaan zitten.

Ook de vorming van het vochtvulmechanisme in het maagbandje kan verschillend zijn. Daarom ook dat het juist op het laatste van wezenlijk belang is dat het juist staat gesteld. Vaak gaat het dan om 0,1 cc meer of minder.

Ik heb er nu 7,5 cc in, en ik ga nu weer een afspraak maken om nog wat erin te laten spuiten. Met hopelijk dan wel de precieze afstelling, al kon dit volgens ome dokter nog wel een keer daarna nodig zijn.

Vervolgens ben ik nog langs de dietiste geweest, maar daar vertel ik later over.

Nu ga ik naar de keuken....koken.
Limburger,

Je mag ook zeer tevreden zijn met het behaalde resultaat!!!

En dat een arts dan trots is mag zeer zeker natuurlijk, het is (net als je zelf schrijft) ook bij iedere patient anders het resultaat.

Wat wil je het liefst nog bereiken (niet met het oog op wat we kunnen bereiken).

Heb je het er nog over gehad wat er voorviel met het vlees wat je vorige week at?

Maaike,

Oei spannend nu hoor, morgen om 08:30 toch dat je er moest zijn.

Ik ga je heel veel succes wensen en ik sprint zodra ik kan naar deze site om te kijken of je gereageerd hebt.

Hier net wezen sporten, was lekker vroeg vrij en zou eerst moeten werken in stadion maar dat ging niet door dus zijn we letterlijk een deur verder gegaan, is van 1 allemaal (stadion valt onder sportstad Heerenveen en daarbij het fitnesscentrum waar wij sporten en er zit ook een zwembad en nog meer bij)
@maaike

Nou is het echt dichtbij, voel je het kriebelen?

Ik had vandaag weer een afspraak en dit x met de dokter. Op de slikfoto die ze in BoZ zelden maken, is bij mij ook te zien dat alles nog (te) snel doorloopt in vergelijking wat er inzit. Volgens de papieren zit er 11cc in..... een bandje kan maar tot 14cc gevuld worden. Dus ik zit bijna aan de tax, en voelde tot de laatste x nog niets, Na de laatste opspuiting nog weinig maar wel al iets, al zijn de porties nog veel te groot maar bij brood heb ik soms wel last, Dus met een minimaal iets, toch het idee dat het ooit wel iets gaat doen.

Vandaag toch gekozen om weer op te spuiten. De dokter heeft eerst gekeken hoeveel er idd inzat....dat bleek echter maar 8 cc te zijn in vergelijking tot de 11cc die er in had moeten zitten. Er is toch dus wel iets verloren gegaan steeds met opspuiten. Ik zit nu dus op met vandaag 1 erbij op 9, we zullen zien.............

Moet de rest in andere ziekenhuizen ook 2 tot 4 dagen vloeibaar na opspuiten? Wie weet daar de achterliggende gedachte van?
Mmm, net lekker quiche gehapt, wel veel te veel, maar zooo lekker.

Zit ik net mijn medisch dossier door te kijken: staat er op 22-11-2010 door ene Schouten arts ass chirurgie geschreven, dat ik herhaaldelijk niet bij de diëtiste verscheen...????? Ten eerste is mij die dr Schouten niet bekend, ten tweede ben ik alle TWEE de afspraken bij diëtist gewoon nagekomen... Ik ben echt pissig en ga me hierover zeker melden in het Atrium!!! Wat een mallotig gedoe!

Ik heb nooit afspraken bij de diëtist gehad. Tsss.

Hoop erg, dat de communicatie in Eindhoven beter verloopt!

Daar ga ik open minded en vrolijk naartoe, early in the morning!

Dank voor de lieve berichtjes!!!
Hallootjes allemaal,

De oppas is geregeld, er is al bloed geprikt vorige week,

de tomtom is ingesteld, gezelschap voor de reis er naar toe. "Ramedical; here i come".

Ben erg benieuwd hoe en wat morgen. Vandaag nog even gebeld naar BoZ. Helaas hadden ze nog niets van het ZK gehoord.

Jammer! Ze doen idd wel mensen opereren voor Ramedical. Maar helaas geen ZK klanten.

Wordt een lange dag morgen. Eerst de oudste om 07:30 naar school en dan door naar mijn mams die gezelllig mee gaat heel de dag. En dan richting Beverwijk.

Morgenavond zal ik wel vertellen hoe en wat hoe het gegaan is.

Trouwens, ik ben 36. Ik vindt dit gewoon te jong om nu al met zo'n overgewicht te kampen. Wil leuke dingen doen met de kids. Fietsen, voetballen noem maar op.

Toch?

@ Maaike:

Heel veel succes morgen. Hopelijk is je OK dag heel snel!

Dan kan het afvalproces echt gaan beginnen.

@ Ratpatrem:

Ook gek dat er al 11 cc in moet zitten en nu maar 8 in zit.

Vreemd! Wel fijn dat je bij de dr zelf terecht kan.

Hopelijk gaat het nu wel werken.

Succes!

Fijne avond iedereen en tot morgen!
och jee, is het morgen ziekenhuisbezoekdag ofzo? iedereen op controle?

Ook bij ons op"cursus" werd vanochtend nog eens benoemd dat elke ingreep aangepast wordt aan de persoon. en dat ze liever niet meer spreken van een dieet maar van aangepaste voeding. de voeding die het beste bij jou past. en mijn vraag over het verkleinen van de lever is door de arts heel lachend beantwoord , er ordt vanaf links geopereerd, maar een beetje extra ruimte is wel fijn, en zo niet, hebben we allemaal genoeg ervaring om het zo te kunnen doen....pfff wat een opluchting voor de vakantie. kheb wel de opdracht mee zoveel mogelijk eiwitten te gebruiken en vezels. ook wordt aangeraden nu vast te beginnen met de vitamines......dus ook hier is het zo ver......

ratpatrem wat naar dat ze zich zo verrekenen met het bijspuiten....je zult je wel gevoeld hebben alsof je je staat aan te stellen....niet dus. aan jou ligt het dus niet. dus ga zo door....

maaike toi toi, wat zullen we elkaar allemaal te vertellen hebben morgen?
Lekkerdik

Succes morgen!!

Maaike,

Nou ja daar ben je mooi klaar mee met wat er in dossier staat en ik zou dat zeker aankaarten!
Ooo, door de gezelligheid hier jullie vergeten....

Lekkerdik en Majesteit, Majesteit en lekkerdik:

Jullie ook heeeeeel veel succes!!! Zet m op!

Ik kan niet slapen van teveel quiche in m'n buik... Pfff, zou dat ongeveer het dumping gevoel zijn? Brrr

Tot morgenavond, wat zullen er weer lappen tekst komen. En over paar maanden lappen VEL!!!!

Truste allemaal!
morreges, maaike, hoe zou je het nu hebben, een hele lading info over je uitgestort? mag de pret niet drukken als je maar een goed gesprek hebt met oom dokter en een datum !!!! spannend hoor !

Lekkerdik jij ook heel veel succes ! ik verwacht eigenlijk geen datum vanmiddag, wel bespreken van narcose, medicatie na die tijd en de nodige hoeveelheid vocht zal me wel weer afgenomen worden, van die pleegzusterbloedwijn haha. gaat helemaal goedkomen meiden....wij huppelen gewoon achter de rest aan.

fijne dag iedereen....
Zit nu bij anestesie. Datum ok..... 14 MAART!!!! Als ik thuis ben uitgebreid verslag!!! Jippieieie!!!!
Hallo.

Tijdje geleden en enorm veel bij te lezen.

Ik hoor deze morgen van stichting SMILE dat ze in het AZM gestopt zijn met het plaatsten van maagbandjes?!?!? Waarom even geen brief sturen. De reden die mij gezegd werd door de mw van SMILE is dat ze in het AZM te weinig aanvragen zouden hebben, maar wel 300! mensen van de wachtlijst van Maastricht naar Heerlen hebben gestuurd. Hoe te weinig aanvragen? Schiet mij maar in een kapotje maar dat begrijp ik niet helemaal.

Maar goed Dr Bouvy zal mij vandaag bellen heb ik begrepen. Heerlen is niet echt een handige optie daar ik mijn auto pas geleden in de vangrail geparkeerd heb. Wel een eyeopener want ik wil nu gewoon alles gehad hebben en doorgaan met mijn leven. Nu doe ik dat wel maar goed dat overgewicht zit me toch danig in de weg.

Zou dit betekenen nog langer op de wachtlijst te moeten staan??? Daar heb ik toch weinig zin in.

Maaike gefeliciteerd met je OK datum!
MAAIKE IS BLIJ MAAIKE IS HAPPY

Hopelijk lezen we snel alle innnnsssss en details.

Nu MAJESTEIT NOG, dan kunnen ze , gaan.

Samen aan de wereldreis beginnen en vervolgens kiloooosss eraf laten

Ben benieuwd naar jouw definitieve datum, dus kom maar op met je verslag, zodra jullie back zijn.

@LEKKERDIK, ook voor jou vandaag een hele stap richting DOEL.

Ik hoop dat je vandaag wat meer info krijgt omtrend de vergoedingen/goedkeuringen vanuit je ziektekostenverzekering, daar ik begrijp dat daar de grootste opstakels opgehoopt liggen.

Je vraagt je dan wel af waarom we in vredesnaam zo'n hoge premies betalen. Tis toch niet mis wat we elke maand moeten betalen.

Maar straks, aan het eind van de dag weet jij ook meer te vertellen.

Ik, en ook de andere zijn natuurlijk wel benieuwd daarnaar.

@KiMi29, vreemd toch dat ze je dat niet vertelt hebben in Maastricht.

Je zou zo geneigd zijn om achter Maaike1962 aan te rennen richting Eindhoven. Daar gaat het blijkbaar een stuk sneller dan in het altijd zonnige zuiden van het land. Wie weet hoe goed het te bereiken is per openbaar vervoer, wellicht even goooglen........??

De dames van stichting SMILE zijn anders heeel betrokken en hebben een heel boel veel ervaring op maagverkleiningsingrepen gebied. Ik ken ze persoonlijk van de lotgenotenavonden die regelmatig georganiseerd worden.

Ik ben even kwijt hoelang je al bezig bent met de ingeslagen weg, en wat er tot nu toe al gedaan is wat dat betreft..........

@Ratpetrem. Vreemd eigenlijk dat er ineens veel minder in zit dan dat je zelf gedacht hebt. Heb je wel gevraagd naar hoe dat mogelijk is? Ik weet wel dat er verschillende soorten bandjes zijn, maar weet eigenlijk niet hoe groot het volume is van mijn bandje.

Gisteren ben je dus weer wat bijgespoten n.a.v de beelden van de slikfoto.

Hopelijk doet het nu wel wat het hoort te doen, en komt ook jou verzadigingsgevoel naar boven borrelen.

Je vloeibaar advies heeft te maken met het weer opnieuw " settelen" van je maagband in je maagwand na het opspuiten. Dat heeft even tijd nodig en kan wat irritaties geven aan je maag. Vandaar dat je het eten weer even rustig op moet bouwen.

Het is volgens mij deze week de week van de afspraken voor vele forummers hier.

Fijn dat er bij iedereen schot in de zaak komt.

Dat geeft de burgers weer moed om er tegen aan te gaan.

W
K*Tpagina... heel stuk aan het typen, duw op verkeerd knopje: alles weer weg....

Hier komt het opnieuw:

Wat een heerlijk ziekenhuis met een nog heerlijker obesitas-afdeling is het Catharina!!! Echt, wat een verschil met Heerlen, in duidelijkheid, vriendelijkheid, logische planning van dingen...

Het ging als volgt: aankomst aan de bali en in ontvangst nemen van een infomap, voorlichting vanaf een uur of half 9, met een paar mensen. Vier nieuwe patiënten, waarvan een aantal met partner. Er wordt heel duidelijk, met meer dan voldoende gelegenheid tot vragen, uitgelegd hoe alles gaat, en wat eventueel de nadelen en risico's zijn. Die kende ik natuurlijk allemaal al, maar het was een fijne manier van erover leren.

Leuk detail is dat én de afdelingssecretaresse én de verpleegkundige een gbp hebben gehad.

Na de bijeenkomst volgen er 1 op 1 gesprekken, waar ik niet aan mee hoefde te doen, omdat ik de hele screening al gehad heb. Ik mocht bloed gaan laten prikken. Na 14 buisjes bloed (oa je vitamine levels checken) en een enorm gezellig babbeltje met de prikdame, weer terug voor een gesprekje met Mo(hammed) de nurse practioner, waarna ik meteen kon wachten op dr. Nienhuijs. Prettige man, tamelijk jong nog. Hij had mijn dossier gelezen en ook hij kwam uit op een gbp. Gelukkig, het komt steeds weer op mijn favoriet uit!

Ook even over het 'waarom' gehad: jawel, de wachtlijst.

Ik mocht blijven, hoera.

Wat denkt u van 6 april? Ik roep, helemaal goed, voor mijn part is het morgen al... Zittie me beetje nadenkend aan te staren, zegt: momentje, misschien kan het eerder en loopt weg. Na een poosje komt ie terug en zegt: 14 maart ook goed? Ikke: O JAWEL!!!!!

Ik ben dus blij, zoals jullie wel zullen begrijpen!!!!

Erna nog naar de anesthesie, alwaar ook een bijzonder aardig gesprekje met een van de doktoren (kwam overigens uit Kerkrade) en klaar is Maaike voor de OK.

Dríé weken jongens... De 28e al aan de Modifast beginnen. Er is geen minimum gesteld aan het aantal af te vallen kilo's, maar ze hebben me wel duidelijk kunnen maken dat het toch goed is om het te doen. Ik ga alleen wel de milde vorm van Modifasten doen, vrees ik! Ik moet best pittig lichamelijk werk doen en wil niet van mijn stokje gaan.....

Alleen het levertje moet een rotschrik krijgen en in elkaar krimpen van ellende....

Ik sjees zometeen even naar Brunssum of naar de Duitse drogist, om eens wat in te gaan slaan van die rommel. Heb vanaf zondagnacht nachtdienst, dus het zal wel een apart begin van de week worden. Maar gelukkig hoef ik in de nachtdienst nauwelijks iets te doen, dus dat valt dan weer mee!

O gut, en kijken of ik enigszins nette pyama-achtigen in de kast heb.....

Zaterdag nog wel even flink naar de Griek met mijn schattebol en nog éénmaal grondig overeten!

Ik vond trouwens gister in mijn dossier ook nog wel in het verslag van de psychologe heel leuke dingen over mijzelf: bovengemiddeld verbaal intellectueel niveau. Stressbestendig en emotioneel stabiel. Há, dat is dan weer erg leuk om te lezen. Ik heb het gekopieerd en hang het ingelijst op de wc, hihi.

Nu ga ik nuttigs in huis halen voor het grote avontuur!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven