Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
brr voedingen van 2 uur zijn niet grappig snachts

nu slaapt ze weer op schoot maar wegleggen is brullen op het moment :s
Jennifer: Aller eerst een knuffel En je zeurt helemaal niet! Het is helemaal terecht dat je je zo voelt. Het is ook niet leuk om steeds je grenzen te moeten bijstellen. En dan heb je idd de dappere keuze gemaakt om het eerst zelf te proberen en dan gebeurt het miss wel helemaal niet.

Ik hoop dat jullie vandaag meer te weten komen zodat je weet waar je aan toe bent en ook eens iets hebt om naar toe te leven. Dit wachten icm de twijfel over wel of geen ks is natuurlijk helemaal niet meer leuk. Zeker niet wanneer alle baby's er al zijn behalve die van jou.

Ik vermoed dat ik de komende dagen wat afwezig ben, dus bij deze wens ik je toe dat het snel mag gebeuren. Ik hoop dat je bevalling, ks of natuurlijk, voorspoedig zal verlopen. Zet em op meid, nog heel eventjes!

Feb: Mocht je vandaag naar de begravenis gaan, veel sterkte! En denk er om: wat niet gaat, gaat niet he!

Douze: Bedankt, ik heb je nummer net even gauw opgeslagen. Echt lief van je dat ik je mag smsen! De naam mag hier op viva gewoon als zoon-lief oid staan en de echte naam dan op Hyves.

Hoe gaat het verder met jou en het herstel? Heb je veel pijn of is het te 'handelen'?

Nou, qua reageren laat ik het hier even bij. Ik hoor net dat de wekker van vriendlief afgaat. Dat betekent dat we over een uur weg gaan.... *bibber, bibber*

Het huis is schoner dan ooit, 'handleiding' van dochter helemaal uitgeschreven zodat de oma ook weet wat ze met haar aan moet ghehe, alle telefoonnummers opgeschreven voor de achterblijvers, ziekenhuistas overcompleet.... Alles is in orde... Laat die baby maar komen!

Weet niet meer of ik dat ook verteld heb gisteren, maar ik ben trouwens ook gestript. Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat er nu dus al wat gaande is. Het is erg rommelig in de buik en het begint steeds vervelender te voelen. In elk geval vervelend genoeg om niet van te kunnen slapen. Dus.... wie weet

Nou dames, nu ga ik echt. Ik had het niet verwacht maar IK BEN ZENUWACHTIG!! Niet voor de pijn/bevalling ofzo... Maar ik word helemaal warm en happy van binnen bij de gedachte dat 'ie er straks echt is! Joehoeeee!! Oke.. tot zover het vreugdedansje vroeg in de morgen Nu ga ik echt haha

Dag lieverds!
@Amelief: Succes lieverd!! Niet dat je het nog leest want jullie zijn ondertussen al onderweg..

@Jennifer: Spannend straks! Gewoon zeggen dat het echt niet meer gaat zo. En je zeurt echt niet.. Succes meis!

@Feb: Sterkte vandaag. Of bij de begrafenis, of thuis met je gedachten bij je oma. Liefs
Feb, doe je voorzichtig vandaag! Denk aan je rust, wat je ook kiest!

Jenn, zet hem op vandaag! Gewoon zeggen dat je het hebt gehad... das niets niet overdreven geloof ik ;)

Amelief ik ben benieuwd of het gaat lukken vandaag, hoop het voor je! Geniet ervan .. en succes met het poepen ;)

@ de rest .... lekker he mama zijn :D

whie ... mijn mama komt vandaag voor de 2e keer meisje bewonderen ... zin zin zin aan :D
@Jennifervd: Hier ben ik weer even. Ik volg je stiekem omdat ik je gevoel heel goed begrijp en hoop dat het allemaal nog spontaan gaat. Het gevoel wat je nu hebt begrijp ik heel erg goed. Ik wilde eerst thuis onder water bevallen en toen dus ook "stuit" dus Ziekenhuis. Ik ben daar ook erg verdrietig om geweest en ook toen de datum steeds dichterbij kwam vond ik het niet leuk. De datum voor de KS stond al en ik wilde het ook zo graag spontaan. Dat is bij ons dan wel gelukt en ik hoop bij jou ook.

Ik heb toen helemaal geen voorweeën gehad. Ben overdag nog naar de Ikea geweest en ineens thuis braken mijn vliezen, na 2 uur begonnen de weeën en na 4.5 uur was hij er. Ik wens je net zoiets toe!
Oo amelief zo spannend hè! Toi toi toi!

Jennifer je klaagt echt niet! We vinden je allemaal een bikkel!

Hier is het slapen in een wiegje heel goed gegaan! We hebben Robin een slaapzakje aangetrokken want ik had het idee dat ie het een beetje koud had snachts (ondanks z'n kruikje) en daardoor liever bij ons sliep dan in bed. En ja hoor! Meneer heeft geslapen van 23.00 tot 2.00 en van 3.00 tot half 8! Echt heerlijk! Nu ligt ie ter beloning lekker bij mij te slapen:) zal zo wel wakker worden voor een flesje.

Helaas hier ook hele harde poep dus opa heeft net een pak barleduc gehaald. Mocht dat niet werken stap ik over op comfort voeding.

Ook heeft ie wel eens een blauw "masker" om

Zijn mondje. Schijnt met vermoeidheid of stress te maken te hebben. Herkent iemand dit? Maak me er uiteraard druk om want Als er iemand veel slaapt is het Robin wel. En stress kan ik me ook niet voorstellen. Zometeen komt de VK voor afsluiting, zal ik het eens even vragen.

Grappig hoe je zo'n eerste dagje alleen thuis je meteen al allemaal zorgen heb.

Hoe gaat het met drinken feb?
Enka: Wat lief dat je aan Jennifer denkt!

Amelief: Waarschijnlijk ben je nu uitgebreid aan het puffen! We denken aan je!

Feb: Mocht je vandaag gaan, heel veel sterkte meis!

Senshi: Hoe voel jij je..?

Jen: Heel veel succes straks bij de Gyn!

Zo, het voelt alsof ik er al een hele dag op heb zitten! Vriend is vandaag weer gaan werken. Lentekind vanmorgen naar oma gebracht. Maar voordat je allemaal klaar bent om te vertrekken... ppffff...Douchen, aankleden, eten, flesje, luiers verschonen, brood maken, tas inpakken, nog meer luiers verschonen, weer uit en aankleden, een driftbui negeren... ha ha ha! Nou ja, ik zou haar om 09.00u brengen, en dat werd 09.15u dus best netjes. Nu staat er een volle wasmand op mij te wachten... Eerst maar even zitten dacht ik zo!

Hebben jullie het ook zo koud nu je niet meer zwanger bent..? bbrrrr..!

Volgens mij is het onderwerp al een keer gepasseerd, maar hebben jullie al weer over anticonceptie nagedacht..? Ik twijfel tussen een spiraaltje en gewoon de pil. Wat doen jullie..?

Gisteravond al een beetje zitten kijken voor een zomervakantie. We willen dit keer niet zo heel ver weg. Normaal pakken we de tent en gaan we 3 weken beetje rond cruisen door Italie. Maar nu met 2 kleine kids zie ik dat niet zo zitten. Dus we denken aan texel, belgie (ardennen of de kust) noord frankrijk. Iemand ervaringen in deze omstreken..?
Prinsesje, wat heerlijk dat Robin zo goed heeft geslapen!

Zoon heeft geen "blauw" masker, maar lentekind heeft dat soms nog wel. (geen idee of dat kan hoor bij dreumessen...)

Harde poep: Wij zijn gisteravond begonnen met spa blauw. Nou ik wist niet wat ik meemaakte vannacht! Jeeeee, wat zat er een ontlasting vast zeg! Zielig mannetje... Geloof dat het meeste er nu wel uit is. (en het ziet er goed zacht uit)
Steenkoud!! Haha dacht al dat het aan mij lag:)

Kust van belgië is superleuk! Wij zijn wel eens bij "de haan" geweest (sunparcs geloof ik) het park zelf is ok, zwembad gaat ook wel, maar de omgeving is echt leuk! Plopsaland de panne zit er in de buurt (kan je een kusttram nemen) een Vlindertuin en allerlei kleine stadjes. En natuurlijk het strand! (wij hadden slecht weer dus weinig van gezien)

Ook zijn we een paar keer naar België geweest en dan bij het gebied van "Kortrijk"
iPhone dikke vinger drukte op versturen hihi:)

Maar die omgeving is ook erg leuk! Je kan bijvoorbeeld naar "de Hengelhoef"

Hmm wil ook op vakantie haha!

Zit er bij ons dit jaar waarschijnlijk niet in, omdat we misschien wel aan het verhuizen zijn dan! Morgen weet ik daar meer over, dus spannend!!

Nu heb ik een dilema:) Robin ligt zo lekker op mij te slapen naar ik moet naar de wc! Maar hij moet ook een flesje en die wil die denk ik per direct als die wakker wordt! (en aangezien die een blauw bekkie krijgt na het huilen wil ik voorkomen dat ie overstuur raakt!) Help!! Haha
goedemorgen ladies!

nou mevrouw heeft weer heerlijk geslapen vannacht. fles er in en verder slapen ! en vanmorgen om 8 uur ook weer. Kijk dat is mijn meissie.

ik denk dat ik vanmiddag rond 4 uur als ze weer niet wil slapen we maar eens gaan wandelen. maar eerst komt er kraambezoek!

@Amelief: You go!!!!! SUcces vandaag!!!

@Jennifer: ik ben heel benieuwd !hopelijk gebeurt er snel wat. Geniet nu nog maar even van het getrappel in je buik. want dat mis ik wel een beetje hoor. hoewel het erg fijn is dat ik weer gewoon mijn schoenen en sokken kan aantrekken!
op hyves staat een blog voor de meet&greet
Heey meiden,

Bedankt voor jullie steunbetuigingen!!

Ik ga wel naar het afscheid en de dienst, maar de begravenis sla ik over. Oma wilde niet dat ik kwam, maar ben bang dat ik spijt krijg.

Hier ook steeds KOUD!!!!! In me zwangerschap had ik altijd warm haha

Drinken gaat nog steeds niet echt goed. Ze drinkt 60 of 70 cc, maar lijkt verder tevreden. Wel vanmorgen veel gespuugd, maar heb haar dan ook na het flesje gelijk omgekleed dus misschien wel mijn schuld.

Aaah, krijg tranen in me ogen als ik lees hoe Amelief uitkeek naar haar ventje!!

Blauw masker?? Nog nooit van gehoord, maar snap dat je je zorgen maakt. Luister naar je gevoel meid!

Gelukkig komt de VK even langs!

@Lente: Klinkt als een hele uitdaging, maar een kwartier uitloop is hartstikke goed!!

@Jennifer: Succes vandaag! Probeer je erbij neer te leggen en de misschien laaste dagen relax door te brengen.

@Kantineke: Haha, nee die voedingen om 2 uur zijn niet leuk, ik sliep net lekker, maar vriendje wilde het wel doen. Het valt me zo mee hoe hij het allemaal doet!

@Blog: Is ingevuld!!

Tot vanavond meiden!!!
Hoi hoi,

*BABYNIEUWS

Ik kom even goed nieuws brengen namens Amelief

Ik kreeg net 10 minuten geleden het volgende smsje :

Hoi "Douze" Om half 11 is na een bevalling van ruim 1 uur onze zoon ............ geboren. Hij weegt 3480gram en is 50 cm lang.Hij is kerngezond en ik voel me ook top. Tot spreeks, Amelief

Ik zal zijn naam even op hyves gooien.

Verder ben ik nog niet bijgelezen , ga ik straks doen.
Jaaaa Amelief...!!! Wat goed, gefeliciteerd..!

Enne... ik dacht dat ik snel was. Maar bevalling van ruim een uur..!!! Poeh, das echt sneltreinvaart..! Hoop niet dat je al te veel naweeen hebt!

Heerlijk genieten meis!

Dank voor het doorgeven Douze
Wow wat snel Amelief! Super gefeliciteerd met jullie zoontje! Geniet ervan samen met je mannetje en dochter!

Hier is de vk net geweest. Eigenlijk om t kraambed af te sluiten. Maar dat doen ze nu vrijdag pas omdat mijn bloeddruk nog gemeten moet worden, is nog veel te hoog. Heb barstende koppijn maar gelukkig verder geen klachten daarvan. Ze heeft ook een pijnlijke hechting verwijderd, wat een opluchting zeg!

De kraamhulp heeft aangeboden om een 9e en 10e dag te komen draaien. Halve dagen. Maar denk niet dat ik dat doe.. Manlief is ook thuis dan en ik ben niet duizelig ofzo. En ook verlang ik ernaar om weer gewoon lekker met z'n 3tjes te zijn.

Zo dat was een flinke ego post Nu snel ff op hyves kijken voor de naam van Ameliefs zoon en dan de oogjes dicht want lig nu lekker boven in bed.
Gefelicteerd Amelief!!!!
Amelief gefeliciteerd!!! Zo even naam spieken!

VK is nog niet geweest, zal wel na 15.00 zijn ivm met het rustuurtje (die ik niet genomen heb, meneer wilde een fles hihi)

Vanmorgen eerste fles gegeven met barleduc. Gooide hij gewoon echt de hele fles eruit, echt zielig. Nu na 2 uurtjes wilde hij natuurlijk weer en zoals het er nu naar uit ziet blijft ie zitten. Lag dus niet aan de barleduc. Nu duimen dat de ontlasting er zachter van wordt. Vanavond gaat ie met papa in bad:)

Fijn senshi dat er een pijnlijke hechting uit is. Bij mij zijn het oplosbare, en (afkloppen) geen enkele last van. Alleen op een harde stoel zitten doet zeer.

(hoera hoor gepruttel in de broek! Haha hoe blij kan je zijn met poep lol!)
Goedemiddag dames!

Ik ga even bij lezen en meteen reageren.

Amelief: GEFELICITEERD! Meid, wat lekker dat je je mannetje in je armen hebt. Mooie naam! En een mooi gewicht voor 39 weken. Nu genieten! En wat was je berichtje trouwens lief! (zucht, ik ben, ook hier, de laatste!)

Enka: Bedankt voor je lieve woorden! Ik hoop, stiekem, dat het nog spontaan begint. Want dan kan ik me beter bij alles neerleggen maar de gezondheid van mijn kindje gaat boven alles.

Prinsesje: gewoon even vragen aan de vk. Ik ben benieuwd wat ze er over zegt. Robin kan nog niet voor zichzelf opkomen en daarom heeft hij zo’n lieve mama. Spannend, verhuisnieuws morgen…

Mikado: Fijn dat ze lekker heeft geslapen. Het getrappel in mijn buik is er nog maar minimaal. Dit omdat ons kleintje anders ligt, door de stuit, en je daardoor al minder voelt maar nu ligt t al zo krap. Ik heb namelijk een vrij strakke, kleine buik. Ik voel vooral (pijnlijk) gedraai.

Lente: Ik vind Texel erg leuk. Maar heb daar geen ervaring met kinderen. Het is met goed en minder goed weer fijn. De stranden zijn rustig, je hebt er leuke tentjes, het is er heerlijk rustig en je hebt er ook vakantieparken.

Douze: inleiden/strippen/inwendig onderzoek mag niet bij een stuit. Dus het moet helemaal natuurlijk beginnen en ik blijf tot die tijd in onzekerheid over ontsluiting, verweking e.d.

Kantineke: is de kleine uiteindelijk weer lekker gaan slapen? Lekker dat je mama komt.

Feb: Sterkte vandaag bij de dienst! En ga op tijd zitten en denk ook aan jezelf!

Senshi: jeetje…die hoofdpijn en die bloeddruk is erg vervelend zeg! Is rust het enige wat je er aan kan doen?

Ik heb het nu id erg warm…dus ik kan me voorbereiden op meer koud…goed om te weten.

Vandaag bij de gyn. geweest. ´Ik heb nog 1 week te gaan´ zei ze zo mooi. Ik had nog weinig vruchtwater en nu willen ze de conditie van de kleine in de gaten gaan houden. Want er kan een moment komen dat het minder fijn wordt in mijn buik (conditie van de baby is dan minder op ctg) en dan grijpen ze in met een ks. Dus nu heb ik vandaag een ctg gehad, vrijdag, zondag en maandag weer. Maandag ook naar de gyn. Als ik eerder spontaan begin dan krijg ik nog de mogelijkheid om natuurlijk te bevallen en anders wordt het een ks. Tot die tijd…WACHTEN! En wat ik daarvan vind…? Uhhmmm…aan de ene kant erg frustrerend maar aan de andere kant hou ik hoop op een spontaan begin. Maar na al die lieve berichtjes van jullie komen er wel snel traantjes.
@Jennifer: Lieve Jennifer.. wat duurt wachten toch lang hé. Mijn duimen draaien overuren voor je dat je voor maandag bevalt!

Lig je net lekker te slapen.. komen je schoonouders aan de deur. Om kwart voor 3, terwijl er duidelijk op het kaartje staat dat we rusten tussen 1 en 3. Schoonmoeder had eten gemaakt, is natuurlijk lief bedoeld. En ze vlogen meteen de babykamer is en foto's maken. Maar ik heb ze geen koffie aangeboden en gezegd dat ik weer ging slapen ivm met mijn hoofdpijn en bloeddruk. Toen zijn ze weer gegaan. Maar ik kon natuurlijk uit pissigheid niet meer slapen en heb ff een traantje gelaten.. Ik hoop toch niet dat ze de komende 9 weken om de dag hier voor de deur staan, want dan ga ik er toch iets van zeggen.

*sorry voor het geklaag weer* Bah wat een hoofdpijn ook.
Pff door mijn geklaag vergeet ik nog waarvoor ik eigenijk kwam:

Wie van de mama's heeft er een tip voor een GOEDE en BETAALBARE babyfoon??? Tips zijn zeer welkom
he vervelend Senshi.. Is natuurlijk lief bedoelt. Maar wacht dan even een half uurtje... Wel goed van je dat je meteen weer bent gaan "slapen"

Hier laat eigenlijk iedereen me met rust. Weet nog niet wat ik ervan vindt haha. Vindt het wel gezellig als er voor me gezorgd wordt :D Maar ja ik voel me ook goed. en het liefst was ik al op stap gegaan. Maar Robin zit nog niet op zijn geboortegewicht.. en ik wacht nog steeds op de VK! Zo maar eens bellen.

Babyfoon.. wij wonen heel klein dus hebben er geen een, maar op mijn werk hebben ze die van Avent/phillips. Een hele fijne. Kan je ook terugpraten zeg maar en er zitten muziekjes in. Ook geeft ie aan hoe warm het is.
@Prinses: Is de vk je niet vergeten? Kun je ook niet wachten om trots achter de kinderwagen te lopen?

De babyfoon is ook niet perse voor in huis. Maar ik moet ook de hond uitlaten (dit doe ik altijd voor het huis, hondje heeft geen behoefte aan een lange wandeling) en dan kan ik even de babyfoon meenemen als het nodig is. En als we bijvoorbeeld een verjaardag hebben en Milan boven ligt te slapen, anders heb ik toch geen rust. In ons appartementje is het ook niet nodig
Senshi: is er niet iemand in je vriendenkring/familie die nog een (oude) babyfoon heeft liggen. Wij verwachten hem ook niet vaak nodig te hebben en hebben dus een oud model van mijn schoonzusje staan. Anders vind ik het zonde van mijn geld.

Wij hadden verder geen behoefte aan geweldige snufjes e.d.

Wat vervelend dat niet iedereen begrijpt en aanvoelt wanneer ze wel/niet 'welkom' zijn. Moeilijk hoor!

Ik vind wel dat je het goed hebt opgelost...en hopen dat ze deze boodschap hebben begrepen.

Prinsesje: Is de vk nog langs geweest?
dames: ik wens jullie een fijne avond en nacht en tot morgen maar weer...manlief gaat dan weer werken en ik heb een rustig dagje. niet te veel spoken vannacht he!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven