Kind in de sauna
woensdag 23 februari 2011 om 12:10
Ik heb met een goede vriendin afgesproken om volgende week naar de sauna te gaan.
Nu blijkt dat ze die dag geen opvang heeft voor haar dochter van 10. (schoolvakantie).
Kunnen we de dochter meenemen?
Zelf ziet ze het helemaal zitten. ( magikmee, magikmee etc.)
Ter aanvulling. We gaan op "damesdag", het gaat om een relatief kleine stadssauna, en de bedoeling is vanaf ongeveer 10:00uur te gaan en dan na de lunch weer weg, eindtijd maximaal 14:00uur.
Nou ben ik alles behalve een ervaren saunaganger, dus mensen denk even mee.
Nu blijkt dat ze die dag geen opvang heeft voor haar dochter van 10. (schoolvakantie).
Kunnen we de dochter meenemen?
Zelf ziet ze het helemaal zitten. ( magikmee, magikmee etc.)
Ter aanvulling. We gaan op "damesdag", het gaat om een relatief kleine stadssauna, en de bedoeling is vanaf ongeveer 10:00uur te gaan en dan na de lunch weer weg, eindtijd maximaal 14:00uur.
Nou ben ik alles behalve een ervaren saunaganger, dus mensen denk even mee.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 23 februari 2011 om 13:15
In de sauna waar ik werk is het vanaf 12 jaar in principe. Als er gebeld word en ze zeggen dat hun kind jonger is en of dat een probleem is, vinden we van niet. Máár, we zeggen erbij dat ze niet mogen rennen, gillen, bommetje. Doen ze dat wel krijgen ze een waarschuwing en mocht het nog een keer gebeuren, mogen ze vertrekken. Is nog nooit gebeurd, want ze vinden het vaak súper. Lekker op de bank lezen en zwemmen en bubbelen en tosti's eten.
Vaak zijn het idd de volwassenen waar je meer last van hebt.
Ik ging vroeger ook mee met mijn ouders vanaf mijn 7e en ik vond het ook zo lekker.
Dus even bellen.
Vaak zijn het idd de volwassenen waar je meer last van hebt.
Ik ging vroeger ook mee met mijn ouders vanaf mijn 7e en ik vond het ook zo lekker.
Dus even bellen.
woensdag 23 februari 2011 om 13:23
Ik wilde eigenlijk gewoon neerzetten wat Dropje al voor me gedaan heeft
Mijn dochter is 13 en laatst voor het eerst met me meegeweest. Voor die tijd vond ik haar écht te druk, maar ik ken genoeg meisjes die ik wel meegenomen zou hebben. Nu wil zoon ook, maar juist met z'n 2en hebben ze sneller de neiging om druk te gaan doen. Zonder het zelf door te hebben soms. Misschien moet hij maar eens met z'n vader
Mijn dochter is 13 en laatst voor het eerst met me meegeweest. Voor die tijd vond ik haar écht te druk, maar ik ken genoeg meisjes die ik wel meegenomen zou hebben. Nu wil zoon ook, maar juist met z'n 2en hebben ze sneller de neiging om druk te gaan doen. Zonder het zelf door te hebben soms. Misschien moet hij maar eens met z'n vader
Later is nu
vrijdag 25 februari 2011 om 00:07
Moppekind is nu acht, en is sinds zijn vijfde regelmatig meegegaan naar de sauna in de vakantie, Moppeman en ik passen ons een beetje aan, en gaan om de beurt met hem bezig.
Het is wel een kind dat rustig is, ik zou niet nog een vriendje meenemen, want dan wordt het vanzelfsprekend keten.
Vooral als er verschillende sauna's zijn vindt hij het fantastisch. De stiltesauna zouden we niet ingaan, hij moet gewoon zijn vragen kunnen stellen.
Hoe lang we in een sauna zitten laten we helemaal aan Moppekind. Hij weet dat hij onderin moet blijven zitten, tenzij het een hele lauwe sauna is. Geen dompelbad (zo warm wordt hij niet) wel koel/lauw afspoelen.
Het uiterste redmiddel "computerspelletje" hebben we nog nooit nodig gehad.
Jong geleerd, oud gedaan, denk ik maar. Een tienjarige kun je wat mij betreft rustig meenemen.
Toen ik klein was gingen we op zondagmiddag, familiedag. Dan mocht er door "ouderen" niet gemopperd worden dat de sauna niet goed heet werd, omdat de deur constant werd geopend door kinderen die papa of mama zochten. Gekeet werd er hoogstens in het zwembad, twee saunarondjes waren door mijn moeder verplicht gesteld, verder mochten we zwemmen en tosti's eten.
Het is wel een kind dat rustig is, ik zou niet nog een vriendje meenemen, want dan wordt het vanzelfsprekend keten.
Vooral als er verschillende sauna's zijn vindt hij het fantastisch. De stiltesauna zouden we niet ingaan, hij moet gewoon zijn vragen kunnen stellen.
Hoe lang we in een sauna zitten laten we helemaal aan Moppekind. Hij weet dat hij onderin moet blijven zitten, tenzij het een hele lauwe sauna is. Geen dompelbad (zo warm wordt hij niet) wel koel/lauw afspoelen.
Het uiterste redmiddel "computerspelletje" hebben we nog nooit nodig gehad.
Jong geleerd, oud gedaan, denk ik maar. Een tienjarige kun je wat mij betreft rustig meenemen.
Toen ik klein was gingen we op zondagmiddag, familiedag. Dan mocht er door "ouderen" niet gemopperd worden dat de sauna niet goed heet werd, omdat de deur constant werd geopend door kinderen die papa of mama zochten. Gekeet werd er hoogstens in het zwembad, twee saunarondjes waren door mijn moeder verplicht gesteld, verder mochten we zwemmen en tosti's eten.