Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
O ja, nog even: KiMi: er worden in Eindhoven ook geen bandjes gedaan, alleen sleeve en gbp.

Dit om dat er toch wat vaker complicaties lijken op te treden met bandjes.

En ja, als je dan naar Heerlen gaat, sta je nog langer op de wachtlijst. Bandjes ging wel sneller in Heerlen, maar als er weer 300 mensen bijkomen.....

Belachelijk; de wachtlijst is al eens 'opgevuld' met mensen die uit het AZM kwamen (mee met dr. Greve) en nu flikken ze dat weer.

Ik heb een heeeeeel erg goede beslissing genomen, door naar Eindhoven te gaan!!!!!
Majesteit en Lekkerdik, girlfriends: hoe is het jullie vergaan???
Je verslag is duidelijk en bevestigend voor je.

Je hebt een duidelijke keus gemaakt om naar je eigen ik en je eigen gevoel te luisteren.

Op naar de 14e maart.

Op naar een nieuwe toekomst

Een gezonde toekomst.

Mag ik je feliciteren met het inmiddels behaalde resultaat.????
maaike ben ik geen girlfriend dan

Maar wouw zeg, dat is ff snel en goed onderhandelen daar! Zeker blij dat je de overstap gemaakt hebt nu het daar goed voelt.

Overigens kan je je dieet als het moeilijk is vol te houden ook aanvullen met eiwitten alleen he. Zoals gekookte eitjes en gebakken eitjes, gevulde omeletten met groenten erin. Van veel eiwitten krimpt je lever ook. Op die manier hield ik het beter uit en mochten mijn kaken toch kauwen, dat is juist wat je gaat missen. Enne, geniet bij de Griek he

@limburger

Het schijnt wel vaker te gebeuren dat er steeds druppeltjes missen bij inspuiten, zoals bij het wegtrekken van de naald enzo. Tja, veel druppeltjes bij elkaar is dan toch weer best veel.

Moet wel zeggen, ik merk nu wel beter dat ik geen honger heb. Vorige xren na opspuiten had ik honger na een kleine optimel, nu niet meer dus oeffff als het maar iets gaat doen dan ben ik al happy. Ik kan ook nu het gevoel gaan voelen en als het nog te weinig doet mag er volgende maand weer iets bij. Nu schrik ik niet meer zo, dat gevoel was wel anders toen ik al op de 11cc dacht te zitten....

Nu is het wachten op lekkerdik met goed nieuws. Het is in ieder geval een dag met veel goed nieuws.
Ja Toos, je mag me feliciteren! Dank je daarvoor!!! :-)

Jullie zijn allemaal girlfriends, Ratpatrem!!!! Dus niet huilen, ik ben ook heel blij met jou!!!

Het lijkt er nu toch wel op, dat jullie iets meer effect merken van het bandje? Zou wel heel fijn zijn!!! Vooral voor Ratpatrem, want bij jou lukte het maar niet echt met afvallen, toch? Behalve met de massages.... Limburger heeft toch wel al behoorlijk geknald.

Wat er in Einhoven ook gezegd werd: als je toch gaat sporten en je heel streng aan je eten houdt, kun je echt ook wel die 100% overgewicht kwijtraken.

Mij heeft zojuist in de goedkope Duitse kledingwinkel (beetje Wibra en Zeemanachtig, iets leuker spul meestal) twee nachtpon-t-shirtachtige dingen gekocht. Een rose en een lichtblauwe. Dag 1: operatieding. Dag 1 na OK, een nachthempie, wat misschien ook nog wel hele dag 2 aan kan blijven en dan dag 3, mocht het nodig zijn, andere nachthempie... En ik wil uiterlijk dag 3 naar huis, daar ga ik voor. Dus dan kan ik weer slobberbroeken van t-shirten stof aan en slobber t-shirts die ik normaal hier in huis aanheb, als ik ziekerig ben. En waar ook honden en katten op kunnen gaan zitten, zonder dat ik ga zitten gillen dat het onder de haren komt. Dat gebeurt wel, maar bij die ouwe slobbertroep is dat niet erg.

Wat mijn liefste overigens vreselijk vindt, die ouwe rommel. Ik heb hem beloofd, dat als ik een stuk dunner ben, ik hele mooie slaapdingen zal kopen. Voor als het koud is, in de zomer gewoon lekker in mijn blootje .

We zien het wel.

Toos, is er bij jou wel echt genoeg bijgespoten? Vervelend dat zoiets gebeurt. Maar het zal wel niet echt te voorkomen zijn. Je moet het maar weten. Als je zoiets weet, snap je ook beter waarom het ding het niet goed doet....

Maar nu gaan jullie ook weer even knallen dat de stukken er vanaf springen!

En ik stuiter van de adrenaline. Net ook proefpakketje Modifast gekocht, om te proeven.... Pffffff. Hier zeggen ze trouwens dat je alleen rauwkost en fruit erbij mag. (2 st, geen banaan)

Maar ik ga die eieren gewoon invoeren. Wat niet mag is altijd het leukste, hihi.
maaike helemaal toppie ! is toch een reisje naar eindhoven waard nietwaar? ik ben vanmiddag goedgekeurd door de anesthesist, mn strot was groot genoeg voor een buisje (hihi), hartfilmpje ook goed. en ja de datum blijft tussen de 18e en 30e april, dus je gaat me wel inhalen !! maar dat mag dan ook wel. kun je alles voorzeggen !

Zat er bij mijn groepje testvogels een van de dikkerdjes met een hartruis. terug naar eigen woonplaats zo'n 100km , en eerst naar de cardioloog, net nu je al op de drempel staat. zo sneu.

OK zijn we dus weer een ronde verder, ga ik nu een uurtje rusten, heb echt zin om straks naar muziekles te gaan.........

heb ik nog wel meer tijd om eens uit eten te gaan. en ik hoef niet echt op dieet vanwege die lever, gewoon rustig aan doen is me gezegd, mijn eetpatroon van nu volgen, want dat is goed. we kunnen allemaal weer lachend verder.
Hallo daar ben ik dan eindelijk.

Pfoe wat een dag zeg. Vanmorgen vroeg al om 07:30 in de auto, eerst mijn mams ophalen. Daarna op naar Beverwijk. Kon van de spanning maar 1 boterham op vanmorgen. Om 09:10 waren we er al. Dus lekker op tijd.

Om 09:30 precies begon de bijeenkomst. We waren in totaal maar met 3 patienten en de aanhang erbij. Klein clubje. Wel fijn hoor. In BoZ zaten we geloof ik met 12 patienten en ook nog aanhang erbij. Volle bak.

De voorlichting was echt super duidelijk. Echt wel een beetje jip en janneke taal en dus goed te begrijpen. Ze had ook een nepmaag erbij, en kon dus alles goed laten zien wat er gebeurd.

Hierna hadden we een gesprek met de dietist en ook nog de verpleegkundige. En toen vanmiddag een webcam verbinding met dr Dillemans in Belgie. Wel gek om tegen een beeldscherm te praten. Maar hij was echt super aardig. Alles was echt super geregeld.

Ik zal het maar vertellen: ik krijg een maagbandje!

In BoZ zou dit een GBP worden. Dus moest wel even omschakelen hoor. Maar hun kijken echt naar je BMI. BMI 40+ maagbandje, BMI 50+ GBP, BMI 60+ sleeve of ballon.

Maar ik ben in ieder geval blij dat er nu eindelijk iets gedaan gaat worden. Morgenochtend wel even nog de huisarts bellen en vragen of mijn bloeduitslag al binnen is zodat alles kan worden aangevraagd. En als het goed is, kan hij al in april geplaatst worden. Maar dat moet ik nog zien.

In ieder geval een stap dichterbij mijn nieuwe "ik"!

Verder ook nog een lotgenoot ontmoet. Zou wel leuk zijn als ik met haar evt in brugge zou liggen. Lekker kletsen.

Het was een lange dag. Dus nu lekker ff een bakkie thee zetten, gtst kijken dan langzaam proberen mijn oogjes te laten rusten.

Tot later allemaal!!!
Jeeee, dat gaat goed!!! Ga jij gezellig met Majesteit samen!

Ik geloof best dat dat zo snel gaat! In België gaat het wat dat betreft altijd rapper!

Heerlijk: gefeliciteerd meiske.

Wel weer heel apart dat ze zo strak zijn met die ingrepen. Het is toch jouw lijf? Vind je zelf een maagband ook oké? Want je moet je er wel comfortabel bij voelen, het liefst voor de rest van je leven....

Majesteit: bij jou ook goed nieuws, maar ik had eigenlijk niet anders verwacht. Wat enorm sneu, dat een van je mede-testvogels (waar haal je dat woord nu weer vandaan?) een ruisje heeft! Wist ze dat nog niet? Ook nog niet bekend bij de cardioloog dan?

O en nu snap ik ook waarom ik mijn mond weid open moest doen... Mijn strot is dus ook groot genoeg, hihi.

Jongens, wat een goed nieuws allemaal vandaag! Daar waren we ook wel even aan toe!
Jemig, als je ff een paar dagen niet kijkt mis je hier heel wat!

Ik ga even teruglezen. Wel een bericht van ratpatrm gelezen...

Top dat je weinig hongergevoel hebt! Lijkt het nu toch te gaan werken????
Ja joh, wij zijn razende wiev'n... Als ik één dag niet bijhoud, raak ik al achter... Laatst had ik een dienst van 8 uur gewerkt, was me er toch veel gepost.....

Hoe gaat het met jou? Alles oké?
Maaike,

Wauw 14 maart al!!

Dat zijn goede onderhandelingen.

Ben echt superblij voor jou!!

Op naar nieuwe leven.

Lekkerdik:

Voor jou ook goed nieuws

April zijn we ook zo maar.

Zo zijn de richtlijnen ook hier wat betreft welke operatie qua BMI

Spannend!!

Majesteit,

Ook een ronde verder

Leef met iedereen ontzettend mee!!

Hebben jullie onderstaand stukje meegekregen??

Maagband voor puber

Maagband voor puberPubers met een enorm overgewicht, bij wie afvallen op geen andere manier lukt, zullen over enkele jaren als laatste redmiddel een maagband krijgen. Dat verwacht arts-onderzoeker Givan Paulus die is begonnen met een driejarig onderzoek aan het Maastricht Universitair Medisch Centrum. De helft van de zestig deelnemende jongeren, tussen de twaalf en zestien jaar oud, krijgt een maagband. De andere helft is een controlegroep.

"Zo kunnen we zien of een maagband echt een verschil uitmaakt", zegt Paulus over zijn promotieonderzoek. Er komen alleen jongeren in aanmerking die tevergeefs een leefstijlprogramma hebben gevolgd met hulp van artsen en psychologen. In het onderzoek gaat het om pubers met een Body-Mass Index (BMI) hoger dan 40, of een BMI hoger dan 35 met beginnende ziekten als suikerziekte of een hoge bloeddruk.

Het UMC Maastricht is het enige ziekenhuis in Nederland dat voor dit onderzoek de ingreep bij kinderen mag uitvoeren. Doel is aantonen dat het om een veilige ingreep gaat, die minimaal tien procent gewichtsvermindering kan bewerkstelligen, maar ook hoge bloeddruk, leververvetting en beginnende suikerziekte terugdringt. Slechts vijf procent van de jongeren en volwassenen heeft (zwaar) overgewicht door genetische afwijkingen of ziekte, de rest heeft een verkeerde eet-en beweegpatroon, aldus Paulus.

Bron: Spits
Vind dat echt niet kunnen.

Maag is nog in ontwikkeling en nog niet op "volwassen" grootte.

Als je reacties leest dan zijn er wel hele rare antwoorden maar goed daar lees ik wel doorheen.
Ok, weer ff bijgelezen...

@ lauw.. Ik ben over een maandje 28 jaar.

Wat een fijne verhalen weer om te lezen! Voor Maaike: 14 maart, Dat duurt niet lang meer!

Ik zat ff te denken... Elke keer dat ik een bericht lees van iemand, moet ik eerst bedenken of iemand al geopereerd is.. Als dat al gebeurd is dan moet ik bedenken of het een gbp of mb is. Als iemand in de wachtkamer zit moet ik bedenken waarvoor....

Noem me maar lui.. Maar kunnen we niet elke keer in ons bericht kort een mini-samenvatting geven?
Ik ben jaloers op je maaike hihi...ik wil ook!!!!
@ maaike..

Alles flex hiero!!!

Ik zit nog steeds op -11,5 kilo. De nieuwigheid is er nu (pas) vanaf. De ene dag stelt mijn mb me teleur, de andere keer maakt hij me blij. Ik eet nog steeds niet zoveel als dat ik altijd at, maar soms ga ik me tebuiten (vind ik zelf).

Van het weekend ben ik een weekendje weg geweest en heb meer gegeten dan ik in een normale werkweek zou doen. Toch ben ik niet uit eten geweest ofzo. Maar we gingen tosti's bakken in de pan... Daar baal ik achteraf dan van. Terwijl ik maar 2 boterhammen dan op heb!

Ik denk niet dat ik morgen (weegdag) ben afgevallen maar de weegschaal heeft soms wel eens verrassingen voor me.

Vanavond at ik nasi. En ik zat me toch snel vol! Dan ben ik zooo blij!
@Spullie, ik denk dat ook jouw maagbandje zijn nut nog moet gaan laten zien. Toch is het al een flinke hap kilo's die je kwijt bent!!!

Ik denk dat wij in ons hoofd het eeuwige schuldgevoel kwijt moeten ofzo. De angst dat elk hapje boven het minimale er weer 3 kilo bijgooit. En ik denk dat we moeten leren, dat als we ons eens 'te buiten gaan', we er een balans dag achteraan gooien, of een extra stuk beweging gaan nemen. Want die klote-beweging doet wel wonderen...

Weet nog bij mijn laatste WW lijnpoging, dat ik iedere dag minimaal een uur flink doorwandelde met de hondjes. En daarbij lijnen. Viel ik gewoon in 3 weken 11 kilo af.... Dat wás het dan meteen ook weer, maar de kunst is dus niet te wanhopen, maar een stukje oplossend denken in de strijd te gooien....

Maar wanneer was jij nu ook weer geholpen? Dat ben ik dan weer even kwijt.

Ik heb ook steeds meer de indruk, dat het instellen van jullie bandjes écht heel nauw luistert. Maar wanhoop niet, er komt echt de dag, dat het gewoon goed ingesteld staat en je na 6 happen vol zit.

In mijn omgeving zie ik de mensen die een succesverhaal zijn met maagband, gewoon 100% van hun overgewicht afvallen... Duurt wel een paar jaar, maar daardoor hebben ze ook weinig flapvel.

Dus..... stug en eigenwijs door blijven gaan, dan komt het allemaal goed!

Enne @Lauw: jouw tijd komt ook! Ik ben er ook al een hele poos mee bezig hoor, het is niet dat ik januari begonnen ben aan het traject en nu al aande beurt ben.

Maar ik weet nog hoe ik degenen benijdde, die al aan de beurt waren..... Het kost veel doorzettingsvermogen en moed, om dit voor elkaar te krijgen.

Dus ook jij: blijf stug doorgaan, laat je niet afschepen, dan komt die operatie er op een dag!!!

Houdt moed
Ooow ik ben pas sinds 4 februari met het traject begonnen maaike..maar word waarschijnlijk wel voor eind april geopereerd..het moet binnen drie maanden volgens de regels van de kliniek waar ik zit. En spullie 11.5 kilo..pfff ik spring al een gat in de lucht bij de gedachte dat ik dat kwijt kon zijn haha.. Naja ik ga lekker slapen..morgen weer werken..lange dag gehad vandaag.. welterusten iedereen..
@maaike

Ik heb mijn vriend 22 december gekregen. Bedankt voor de oppeppende talk!

@ lauw Ik had noooit maar dan ook nooit gedacht dat ik ook maar iets zou afvallen met het bandje. Ik hoopte het natuurlijk wel, maar ik dacht eerst zien dan geloven. Het gaat bij jou ook gebeuren, echt!
Hallo iedereen , allereerst een hele dikke proficiat voor maaike, 14 maart al, jeetje snel hoor!! Dat zal spannend worden, als ik nog terug denk aan mezelf.....

Majesteit, april komt ook erg dicht bij, fijn dat het voor jou ook tastbaar is!

Lekkerdik, even omschakelen nu het een mb wordt, sta jer zelf achter,ik wilde namelijk zelf alleen een gbp. Wel fijn dat het nu concreter is geworden.

Ratpatrem, hopelijk gaat het mb nu echt zijn werk doen, je leeft altijd zo met iedereen mee, en hebt altijd fijne tips, nu mag het eens een keer goed gaan voor jou....

Ik zit nu op dag 10 na de ok, gaat best goed, snak alleen naar normaal eten, de thee en bouillon komen echt mijn neus uit!!

Morgen naar de dietiste voor verdere uitbreiding van de voeding.

Wel raar dar het voedingsschema zo verschillend is per ziekenhuis! Maar 12 dagen op streng vloeibaar is haast onmenselijk...

Wel 11 kilo eraf.......

Tot zover, fijne dag patries
Goedemorgen...

Spullie, dat is helemaal niet slecht, vanaf 22 dec!!! Vind ik.

Ik wil wel kwijt, dat mede door het moeilijke instellen van die maagbanden, mijn beslissing snel richting gbp of sleeve ging. Maar ook het feit dat het lichaamsvreemd materiaal is en ik soms ineens bijzonder vreemd reageer op allerlei soorten materiaal speelde wel mee.

Ik had gisteren een hele mail gestuurd naar alle familie, vrienden en ander gespuis, met de mededeling dat ik dit ga doen. Allemaal heel positieve, lieve reacties terug tot nu toe, maar ook van een kennisje die haar 2e maagband heeft gekregen: 1e is altijd perfect gegaan, deze krijgen ze in Heerlen niet goed ingesteld... Dus ze is nu sinds 4 weken aan de shakes.... Brrrrrr, zó knap dat ze mét mb toch ook nog aan de shakes gaat....

Maar goed, wat ik er mee wil zeggen is, dat het dus blijkbaar normaal is, dat dit tijd kost, het perfect op je lijf instellen van dat ding.

@Lauw: dat is niks, zo'n kort traject!!! Dat gaat ook enorm snel zeg! Dus dan gaan Majesteit, Lekkerdik en Lauw gezellig samen onder het mes.

@Majesteit: heb je al iets meer info over je pijnstilling na de OK? En hoe je het best kunt gaan liggen enzo? En heb je de 10 liter morfinepomp al geregeld?

@Brenda: ik ben vanaf gisteren aan het denken over die kinderen met maagband. De zoon (inmiddels 23 en al Sonja Bakkerend en sportend afgevallen tot normale proporties) van een goede vriendin was veel en veel te zwaar als kind en jong volwassene. Hij heeft daar echt heel veel last van gehad, werd gepest en vond zichzelf niet echt de moeite waard. Een kind van 13 dat aan zijn moeder vraagt: ben ik niet lief omdat ik zo dik ben? breekt ook je hart.

Maar of dan inderdaad een bandje de oplossing is? Als het gegeven er is, dat morbide obesitas een ziekte is (erkend door WHO), zou het wel goede resultaten kunnen opleveren. Maar zo'n kind zou dan waarschijnlijk na die eerste maagband, later ook over moeten naar de gbp?

Ik vind het wel op zijn minst twijfelachtig, dat het een ónderzoek betreft, omdat jonge kinderen met zoiets opzadelen als een maagband wel heel erg heftig is!!! En ik denk dat een kind van die leeftijd nog niet volwassen genoeg is, om zelf te kunnen beslissen of ie het wel of niet wil, en of het goed voor hem is....

Pfff, veel om over na te denken, ook voor de doktoren.

@Patries: ja, heel verschillend eten na de OK. In het CZE is het dus 'gewoon' vloeibaar. Wel ook gewoon yoghurt enzo. Niet dat ik daar erg naar uitkijk, maar na 2 weken Modifast zal ik wel wat gewend zijn aan het vloeibare zooitje.....

Wij mogen dan na een week of 2 ons eten gaan blenderen en echte hapjes gemalen eten eten. Maar wat zal dat goed gaan smaken!!!

Ik heb vandaag een oefendag met de Modifast: vanmorgen aardbeishake (gaat wel), geen honger tot kwart voor 11 gehad. Toen een Modifast tussendoor ding gegeten, maar nu dan toch wel langzaam hongerig. Om kwart voor 1 mag ik dan mijn 2e shake. Ik ben benieuwd hoe het gaat met mijn oefendag. Moet er wel aan denken, dat ik ook echt genoeg water ga drinken!!!

Zaterdag nog lekker naar de Griek met mijn darling en dan is het feest van het eten over!

Zat net uitgebreid aan mijn lief te vertellen over Eindhoven, kwamen ineens de tranen! Ik ben er zo blij mee!!! Wat een life change gaat het worden. Wat zal dat lijf weer prettig gaan voelen. En dan de bijkomstige cosmetische voordelen....

Ik ga de komende 2 weken (in ieder geval de Modifast tijd) mijn 'slanke' nieuwe bloesje en t shirt aan de kast hier in de kamer hangen. Dat ik er steeds aan herinnerd word, waarom het ook alweer even moet, die rotzooi.

Jongens, wat ben ik een happy guppy op dit moment!!!
tja maaike, die tranen en hormonen komen er ook nog eens bij. heb ik daar blauw gelegen van het lachen, zag zo'n cartoonplaatje voor me van een vrouw op leetijd waar de haren op armen benen en gezicht als een gek groeiden......over janken gesproken dus.

Ja hoe meer voorlichting we krijgen hoe heftiger het wordt, en hoe meer ik besef dat het gewoon per plaats verschilt hoe de voorbereiding is. maar uiteindelijk is ons verzekerd is het nog nooit gebeurd dat er iemand niet afvalt. geruststellende gedachte.

en eigenlijk alleen maar positieve verhalen hier. anesthesist was zeer meedenkend, en wilde me wel een waterbed aanbieden maar ze hadden niet zoveel emmers (shit) maar zsm je bed uit zei hij , rondlopen en op de zij liggen, en natuurlijk extra medicatie, en ik moet gewoon mn eigen medicatie meenemen......dus tja...als die 100gr morfine niet genoeg is. (je schijnt er alleen zo misselijk van te kunnen worden, en heb daar al medicatie voor meegekregen) iedereen hoor, en iets tegen de misselijkheid al vooraf.

heb net gebeld of ik op de 18e kan...ivm oppas voor de hond. dan kan hij lekker thuisblijven. dus afwachten maar.
http://www.rtl.nl/compone ... di_maagband.avi_plain.xml

Ik weet niet of de link zo werkt, anders even knip/plak werk verrichten

Ik heb eens gegoogled en kwam wat dingen tegen.

Op het filmpje Dr Greven, mijn behandelend chirurg, momenteel werkzaam in het zieknhuis Heerlen.

Heeft voorheen al operaties in AZMaastricht uitgevoerd bij Pubers.

Hij heeft inmiddels ook al jarenlang onderzoek naar gedaan. Maagverkleinende chirurgie is zijn hoofddoelgroep en specialisme en hij doet ferfent onderzoek naar verfijningen, fabels en feiten. We hebben het er toevallig maandag nog even over gehad. Naar aanleiding van een vraag van mij over de NERVUS VAGUS, die beruchte maagzenuw die zorgt voor het verzadigingsgevoel

Voor zover ik weet gaf de verzekering en het ziekenhuis daar toen geen toestemming voor en is dat de hoofdreden dat Chirurg Greven overgestapt is van het academisch ziekenhuis Maastricht naar Atrium heerlen.
Die Maaike.....

Je stuiterd van de adrenaline in je lijffie.

Is maar goed dat de ontlading eruit komt, via een huil/tranen ballet.

En het is helemaal normaal, heb ikkus ook gehad en met mij denk ik nog meerdere van dit forum.

Was ik bij alle vorige lijn en dieetpogingen gewoon mezelf, bij deze ingreep heb ik echt het idee vanaf moment 0 gehad dat dit iets anders is dan weeeeer eeens een lijnpoging.

Ik ben er 10000% mee bezig geweest, alles op een rijtje, de voor en nadelen afwegen en uiteindelijk de beslissing nemen om de ingreep daadwerkelijk te doen.

Schijnbaar speelt het overgewicht emotioneel onbewust toch een grote rol in ons bestaan. Zo'n grote rol dat je er een chirurgische ingreep voor over hebt. Voor mij was dat stuk heftig!

Aan dit voortraject merk je dan dat je er helemaal klaar voor bent, en dat je bewust ermee omgaat.

Ik ben voorheen in mijn leven nooooit zo bewust met iets bezig geweest als met deze ingreep. Ook emotioneel, terwijl ik NOOOOIT een probleem met mijn gewicht/uiterlijk heb gehad.

Natuurlijk baalde ik in een paskamer van een modezaak, als alweer iets niet stond of paste en natuurlijk ga je dan teleurgesteld weer naar huis. Maar vervolgens ging gewoon je leventje verder zoals het ging.

Ik merk aan jullie allen ook dat dit voor jullie allemaal ook een heeeeeel grote emotionele inpact heeeft op jullie leven, kwaliteit van leven.

Zo, ik ga weer aan de slag.

Lunch is op.

Ik ga sate marineren om vanavond te bakken.

Morgen een feestje met zo'n 20 man, waar ik het wil serveren aan de gasten.

De sate-saus heb ik......lekker makkelijk.....kant en klaar gekocht.

Simpel omdat ik er geen goed en lekker recept van heb. Voor nu....opwarmen en klaar.

De rest van de komende week zal ik niet veel online zijn, heerlijk vrij, lang weekend vrij, en volgende week heel veel werken.

En daarna......gaan we richting KOLN......ouderwets carnaval vieren. en Optocht kijken......gezellig.

Alleen ipv het glaasje bier bij de Lachende Kolnarena een heerlijk glaasje aqua blauw. (zal voor de eerste keer tegenvallen)

Wie weet nog ergens snel tussendoor wat posten, maar anders tot laterssszzzzz
Wat een geluk en happynes hier. Mooi zo.

maaike:

Tranen is zo herkenbaar maar wat denk je wat er voor een last van je schouders is gevallen na al dat gedoe en wachten op de bevestiging dat je eindelijk onder het mes gaat en dan ook nog eens zo snel. Mensen vergissen zich erin hoeveel het wachten vergt op psychisch gebied. Dus tranen van ontlading, blijdschap maar nu ook wel positieve spanningstranen hoor.

Ik herken het zo goed. Leuk maar bij het minste geringste weehhhh.

Leuke dingen zoals carnaval (limburger) in het verschiet, en de griek van maaike. Leuk leuk leuk

Ik heb ook eindelijk het gevoel dat de laatste opspuiting, het goede begin nu is..jihaaa, een boterham vandaag bleef niet lang binnen! Dat schijnen de 1ste goede tekenen te zijn omdat bij een goede maagbandinstelling men last heeft met het eten van vers brood. Dan zullen de meesten zich nu natuurlijk afvragen van hoe blij kan je zijn dat je moet overgeven......nou ik heeeeeeel blij hoor. haha.

Daarbij na mijn optimel om 6u sochtends geen honger tot 11.30u uur. Normaal begin ik om 8u alweer te knorren voor een cracker en om 10u voor nog een cracker.

Dus ik heb weer hoop! Maar ook dankzij mijn afslankmassage nu van broek 46 naar broek 42, jihaaaaaaaa
Wouwhie Patries..........Mooi Nieuws.

Fijn dat je het gevoel nu hebt dat die MB zijn effectiviteit laat zien.

Wie is nu in hemelsnaam blij met het idee dat je eindelijk moet braken.......niemand die je geloofd, behalve je medemaaglotgenoten..... Dat kun je daar blij over zijn he....

Ik had dat vorige week mijn mijn boutje van de konijn....... toen had ik echt het idee, tjeeeempie, ik heb echt een maagband. Was op dat moment niet echt blij met het gevoel wat het gaf, maar meer blij door het besef dat ik mijn maagband voelde.

Dat stukje vlees heeft dus duidelijk aangegeven dat ik veeeel te gulzig ben geweest en niet goed gekauwd heb. Daardoor is het gaan opspelen en wilde pardoes weer naar buiten.

Ikzelf wordt pas na Carnaval opgespoten, en ik baaal daar wel een beetje van. Je weet dat het nodig is en je mag nog niet ( Komt door de gekoppelde rontgentechniek hier, daar moet natuurlijk een afspraak gemaakt worden. Vind ik aan een kant jammer door het tijdsverlies, maar aan de andere kant wel een veilig en safe gevoel dat het gecontroleerd wordt. Geduld en tijd heeft het nodig om op de juiste manier te kunnen werken.

Elke keer wordt dus een filmpje gemaakt om het verloop van het instellen goed te kunnen volgen.

ik denk persoonlijk dat ik net op het omslagpunt zit, ik merk wel effect, maar nog niet helemaal. Snap je me een beetje, is moeilijk uit te leggen.

Ik heb maandag ook nog gevraagd hoe het kan dat sommige mensen maar 1/2 kopje thee op kunnen en dan het idee hebben te moeten braken. Volgens ome dokter staat dan dus het bandje duidelijk te strak gespannen en e dat is super ongezond. Met name voor je slokdarm, die dan irritaties en ontstekingen gaat krijgen, met alle gevolgen vandien, vooral op de langere termijn.

Waterdunne substanties dienen zo dooor het bandje heen te lopen, want anders kan er niets meer doorheen. Bij een gevuld maagje kun je natuurlijk door water wel dat volheidsgevoel ervaren, omdat het dan met de massa van het eten vermengd wordt.

En verder....super dat die massagetechniek zooooveeel overtollig vetmassa en vel weg laat smelten

Bewegen, extra bewegen is zeker een must bij het maagverkleinigsproces.....

Zullen we met ons allen een Bariatisch BEWEEGCENTRUM Oprichten.?????

Zal nog best eens druk kunnen worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven