Help ! Mijn man snurkt

24-02-2011 05:17 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vannacht weer een vreselijke nacht achter de rug. Manlief snurkt, en niet zo'n beetje ook. Het enige dat lijkt te helpen, is als hij een bepaald product gebruikt. Maar ja, dat gebruiken van dat product is nogal moeilijk voor hem. Want : of vergeten mee te nemen, of vergeten in te nemen, of op, of....

Het lijkt wel alsof hij mijn probleem niet serieus neemt. Voor mijn part is dat product een placebo, als ik het gevoel heb dat het werkt, heeft ie het te nemen. Toch ? Maar ja, zo simpel ligt het hier dus niet. En ik vertik het om oordoppen in te doen/op de bank te gaan slapen/o.i.d. Maar ja, ik heb wel regelmatig slapeloze nachten + irritaties. Ik kan hem wel wat aan doen...

Iemand tips om tot hem door te dringen ?
Yup, geluidsopname maken en die afspelen.

Schrikt hij zich het apezuur.
Hier precies hetzelfde probleem! En het lijkt wel of mijn vriend echt niet inziet hoe irritant zijn nachtelijke geluiden zijn. Het is bij hem niet alleen snurken, maar ook piepen en kreunen en weet ik het wat hij allemaal doet. Het is volgens hem heus niet zo erg... Geluidsopname al geprobeerd: maakt geen indruk. Dat bepaalde spul dat hij in moet nemen: zelfde verhaal hier.... 'vergeten' hoor ik zo vaak als ik hem weer eens een por geef. Ik weet dat hij aan het snurken niets kan doen (behalve wat kilo's kwijtraken, scheelt echt bij hem!), maar het is toch bizar dat hij ten eerste niet zelf op zoek gaat naar mogelijke oplossingen en ten tweede dat ik op de bank zou moeten gaan liggen.

Ik snap je dus helemaal en voel je frustratie.....
quote:Nova1 schreef op 24 februari 2011 @ 05:35:

Hier precies hetzelfde probleem! En het lijkt wel of mijn vriend echt niet inziet hoe irritant zijn nachtelijke geluiden zijn. Het is bij hem niet alleen snurken, maar ook piepen en kreunen en weet ik het wat hij allemaal doet. Het is volgens hem heus niet zo erg... Geluidsopname al geprobeerd: maakt geen indruk. Dat bepaalde spul dat hij in moet nemen: zelfde verhaal hier.... 'vergeten' hoor ik zo vaak als ik hem weer eens een por geef. Ik weet dat hij aan het snurken niets kan doen (behalve wat kilo's kwijtraken, scheelt echt bij hem!), maar het is toch bizar dat hij ten eerste niet zelf op zoek gaat naar mogelijke oplossingen en ten tweede dat ik op de bank zou moeten gaan liggen.

Ik snap je dus helemaal en voel je frustratie.....Fijn, een lotgenoot, maar ja wat moeten we ? Ik zou me doodschamen als ik de snurkerd was. Als ik iemand regelmatig uit zijn slaap hield, daar zou ik me echt niet lekker onder voelen. Maar meneer slaapt er hier ook niet minder om hoor.
anoniem_115338 wijzigde dit bericht op 24-02-2011 05:40
Reden: typfoutjes
% gewijzigd
Een eigen slaapkamer nemen
Arriva, je geeft precies weer hoe ik me ook voel. Vriend lacht er een beetje om en snapt niet dat ik 's nachts echt boos kan worden als ik weer eens niet kan slapen. Het wordt echt een issue hier... Dus ook ik sta erg open voor tips van anderen!
Ik ga nog even een poging tot slapen doen, trusten! (hopelijk)
Zelfde probleem hier, ik ga regelmatig halverwege de nacht in een andere slaapkamer liggen, hoe ongezellig ook. Mijn slaap is ook belangrijk.

Jullie hebben het over een "spulletje wat hij in moet nemen" dat werkt? Wat is dat dan?? Heel irritant lijkt me dat, dat dat werkt en dat hij het dan niet in zou nemen..
Ik snurk normaal niet, maar ben nu hoogzwanger en toen ik twee weken geleden ook nog verkouden was, liep man ook te 'klagen' dat ik snurkte. Ik geloofde het eerst niet, kon me vooral niet voorstellen dat ik er zelf niet wakker van zou worden als het echt zo hard was. Toen heeft hij inderdaad een opname gemaakt, en daar schrok ik echt van... Schaamde me best een beetje.

Kan me dus eigenlijk niet zo goed voorstellen dat je weet dat je iemand hiermee wakker houdt en wat je eraan kan doen, en dat je dat dan toch niet doet.
Ik zou mijn vent gewoon elke keer flink wakker maken.. Net zo lang tot hij daar gek van wordt en det spul nooit meer vergeet.
Terugsnurken.

Echt, heb ik gedaan met mijn ex en die wérd me toch een partj geirriteerd toen ik hem uit z'n slaap hield!

En niet direct ophouden als ie dan boos wordt hè. Gewoon telkens een keiharde snurk geven op het moment dat ie weer in slaap dreigt te vallen.

Dan weet ie tenminste wat het is.
Mijn man bleek poliepen te hebben, komt heel vaak voor, en is geopereerd. Hij snurkt nauwelijks meer... Enkeltje KNO-arts?
Nee helaas geen tips. Ik ben het bed uitgegaan en slaap in de logeerkamer sinds 6 jaar. Vreselijk dat gesnurk. En niet vol te houden. We hadden op een gegeven moment elke nacht ruzie.

Het was scheiden of apart slapen. Vreselijk.
Hier hetzelfde probleem. Zelfs oordoppen -speciaal laten aanmeten!- helpt niet! Dus wij slapen apart, al jaren. We proberen het samen slapen af en toe wel eens omdat we het allebei wel missen. Maar slaaptekort is zo killing. Helaas hebben wij op dit moment best wel wat relatieproblemen dus dat apart slapen maakt het ook niet beter Maarja, zoals ik al zei; slaaptekort is echt killing. Ik kan niet functioneren als ik nachtenlang iedere nacht meerdere keren wakker lig en niet slaap.

Mijn man wil er eigenlijk ook niets aan doen, HIJ heeft er toch geen last van, dat ben ik. Dus waarom zou HIJ er iets aan moeten laten doen? Zo is zijn redenatie. Wij komen er dus tot nu toe niet uit....Sterkte ik weet wat het is!
Mmmm, poliepen, de moeite waard om eens uit te laten zoeken! Hoewel het bij mijn vriend wel per nacht verschilt, als hij verkouden is of wat gedronken heeft is het (nog) erger. Maar wie weet.

Terugsnurken, goeie! Ga ik eens proberen! Elke keer wakker maken (dmv porren/ het zeggen/ op andere zij duwen) heeft geen zin, het stopt voor een minuut en dan begint hij weer. Ondertussen, in die ene snurkloze minuut, probeer ik dan krampachtig in slaap te vallen, maar dat werkt natuurlijk niet....

Het spul waar ik het over had heet Snoreeze, is een keelspray. Ik heb het idee dat het helpt, en zolang ik dat idee maar heb is het al goed, zoals Arriva ook al zei.
Ik walg echt van mensen (doorgaans kerels) die dan heel simpel zeggen: Jouw probleem, ik heb er geen last van, dus doe er zelf maar wat aan. Ik zou dan het liefst een kussen op z'n gezicht drukken. Wat respectloos en egoïstisch. Daarop zou het bij mij breken - klaar mee, over en uit. Er zijn meer huwelijken in een scheiding uitgelopen door een snurkende partner. Voor mij zou het ook een dealbreaker zijn als hij niet eens bereid is om er iets aan te doen.

Mijn vriend snurkt soms en ik ben een lichte slaper. Al meer dan eens heb ik hier mijn ervaringen gepost, dus dat ga ik niet meer doen

Wij slapen inmiddels apart en dat bevalt prima.
Je hebt ook zo'n ding dat je in je neus moet stoppen waardoor je niet meer snurkt. Sorry, geen idee hoe het heet.

Kun je niet een keer heel boos worden en je man naar de bank 'schoppen'? Jij hoeft je toch niet te laten wegjagen!
Stuur je vent naar de huisarts!! Die heeft mijn vader (en dus ook mijn moeder) goed geholpen om van het snurken af te komen.
Vriend van een vriendin van mij snurkte ook enorm en uiteindelijk is hij ervoor naar de huisarts geweest en hij bleek een slaapapneu te hebben. Ik had er nog nooit van gehoord, maar nu het behandeld is/wordt slapen ze wel gewoon weer samen en snurkt hij stukken minder.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ik snurk ook, maar er wordt hier wel vrij bot gedaan over mensen die snurken. Ik heb namelijk geen flauw idee wat ik eraan zou kunnen doen, behalve proberen niet op mijn rug te slapen, want dan wordt het erger (maar ik draai nou eenmaal automatisch op mijn rug in mijn slaap).

Mijn amandelen verwijderen zou helpen, maar dat vind ik nogal een ingreep.
Hier hadden we hetzelfde probleem. Ja, hadden. Man is naar de huisarts gegaan en die stuurde hem door naar de kno arts. Daar bleek dat hij slaap-apneu heeft. Nu heeft hij een soort mondkapje wat zorgt dat hij door blijft ademen als hij een apneu heeft. En het snurken is ook over!!

Ik weet dus wat het is, het is zo frusterend als je weer eens wakker ligt en je partner ligt heerlijk te slapen naast je..
quote:mika65 schreef op 24 februari 2011 @ 05:41:

Een eigen slaapkamer nemen.

De enige oplossing die echt een eind aan dit probleem maakt.

heeft je man overgewicht? Als hij af zou vallen word het snurken ook minder.
quote:Solveig schreef op 24 februari 2011 @ 09:11:

Ik snurk ook, maar er wordt hier wel vrij bot gedaan over mensen die snurken. Ik heb namelijk geen flauw idee wat ik eraan zou kunnen doen, behalve proberen niet op mijn rug te slapen, want dan wordt het erger (maar ik draai nou eenmaal automatisch op mijn rug in mijn slaap).

Mijn amandelen verwijderen zou helpen, maar dat vind ik nogal een ingreep.

Er zijn neuspleisters, die helpen

er is keelspray, dat schijnt dus te helpen

er is een soort van 'klemmetje' voor in je neus, dat helpt

je kunt naar de huisarts gaan

je kunt afvallen

Of je kunt zeggen 'Ik kan er niks aan doen?' en dan je afvragen waarop het best gereageerd gaat werden door de mensen die je wakker houdt.
He, je kunt iemand toch niet kwalijk nemen dat hij/zij snurkt.

En dan steeds aanstoten en de snurker wakker maken is toch geen oplossing.

Ik snap werkelijk niet waarom mensen dat niet aparte slaapkamers nemen wanneer ze wel een tweede kamer ter beschikking hebben.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven