Gezondheid alle pijlers

Mijn lijf doet raar!

24-02-2011 20:12 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
(is ook niet zo gek met een slurf )

In ieder geval, ik voel mij belabberd. En heb moeite om het te omschrijven (vandaar dat ik ook nog niet bij tante dok ben geweest).

Het lijkt tussen mijn rug en mijn maag te "zitten". Mijn hele lijf lijkt door dit stukje lijf te worden bestuurd; ik kan niet stil zitten/liggen. Ik lig gewoon constant te bewegen (niet alleen mijn benen). Ik voel me ietsjes misselijk, maar eigenlijk gewoon over het geheel heel erg vervelend en raar

Ik zit door een ander probleem (permanente zenuwbeschadiging in li. arm/hand en nu ook problemen aan de rechterkant door overgebruik) al jaren aan de pijnstillers.

Dit is een nieuw probleem.

Herkent iemand dit, ik vind het zooo raar. Ik dacht vorige week, toen ik van medicijn A naar medicijn B ging dat ik misschien afkickverschijnselen had maar nu is dat alweer meer dan een week geleden en begint het weer opnieuw. Toen duurde het 3 dagen, een weekje nergens last van en hoppa daar gaan we weer.
Optimist tot in de kist!
Maar als je zelf niet verder komt dan dat het een raar gevoel is, hoe kun je dan van ons verwachten dat we daar op afstand iets zinnigs over zeggen?
Nee snap ik.

Ik ben moeilijk. Maar ik hoop he?
Optimist tot in de kist!
zwanger!
Kan ik een exorcist voor je bellen?
Galstenen? Voelt het een beetje branderig, alsof je een lege maag hebt? Een soort uitstralende pijn?
Dokter bellen!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Zwanger nou dat zou dan wel heeeeeel bijzonder zijn. Ik ben 46 (hellup echt?). En man is al jaaaaaaren afgepiemelt.

Die exorcist is geen slecht idee.

Ja het zit in die buurt denk ik maar ik heb geen branderig gevoel, 't is meer weeig en uitstralend naar de rug.

Ik snap hoor dat dit een raar verhaal is, ik loop ook al een tijdje te twijfelen of ik hier iets zou vragen.
Optimist tot in de kist!
Dokter bellen, ja zal wel eens moeten maar is hier (Calgary) een groot probleem. Wij hebben een mega dokters tekort en ik heb telkens iemand anders. En om dan ook nog met zo'n vaag verhaal aan te moeten komen....
Optimist tot in de kist!
Inderdaad even naar de dokter, zeker als het iets terugkerends is.
Aha, Calgary (jaloers nu! op je woonomgeving, niet op je kwaal )

Kan het liggen aan iets dat je gegeten hebt?
blaasonsteking?
Het is niet verstandig om bij een paar symptomen gelijk ziektes te gaan noemen, want tja, je zult er toch voor naar de dokter moeten, helaas.

Ik weet wel dat ik gigantische rugpijn had en niet stil kon zitten toen ik nierbekkenontsteking had. En juist dat 'moeten bewegen' was volgens mijn huisarts een van de symptomen... Ik was ook erg misselijk. Zelf vond ik het een vaag verhaal (rugpijn, wiebelen, misselijk) maar mijn huisarts had aan een half woord al genoeg.

Ga toch maar even op zoek naar een huisarts, echt.
Wat eten we vanavond?
Bij mij bleek dat rare gevoel tussen maag en rug een zwevende rib te zijn die knel zat. Zit je de laatste tijd vaker onderuitgezakt?

Oplossing is recht gaan zitten en regelmatig mijn rug strekken.

Bleek een combinatie van mijn relatief korte bovenlichaam en veel autorijden in een verkeerde houding.

Zou dat het kunnen zijn?
Bedankt. Ik heb heeeeeel vaak blaasontsteking, chronisch noemde de h.a. in NL het. Ik kom er vaak per ongeluk achter als ik weer eens voor iets anders mijn plasje moet inleveren. Nieren zou kunnen.

Voor de duidelijkheid. Ik ben echt niet op zoek naar een diagnose hier hoor. 't Is gewoon dat ik effe niet weet hoe nu verder. Vooral door het doktersprobleem ben ik nogal voorzichtig geworden. Je mag hier bijv. maar 1 probleem "noemen". Dus laatst liet ik vallen dat ik last van mijn rug en mijn maag had, viel de maag gelijk buitenspel. Lekker handig.
Optimist tot in de kist!
Biebje ik heb een behoorlijk kort bovenlijf. Ik zal het de fysio vanavond is voorleggen.
Optimist tot in de kist!
Ik wil je niet bang maken, maar ken je deze scene uit Alien?

Klaagde die meneer ook dat hij zich belabberd voelde, MEFS? Dan hebben we de oorzaak gevonden. Lang leve internet!
Wat eten we vanavond?
Nou als ik dit goed zie MEFS had hij gewoon de schakelaar verkeerd gezet. Ik ben zo'n 46 jaar geleden nog ouderwets afgeleverd zonder knopjes.
Optimist tot in de kist!
Iedereen in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken.

Ik verwacht ook echt geen volledige diagnose ofzo maar dacht misschien helpt het al om het eens op te schrijven en als anderen dan nog mee kunnen denken...je weet maar nooit, toch, al helpt het mij maar om het te kunnen omschrijven in het NL dan vertaal ik het wel in het Engels of als ik pech heb in het Chinees ofzo.

De oplossing hier voor het dokterstekort is om nu drs. uit het buitenland te halen. Simpelgezegd kan de infrastructuur de groei vh Canadese inwonersaantal niet bijhouden.

Ik heb ondertussen al een hele mooie Afrikaanse dokter gehad, een Chinese die maar niet het verschil tussen rechts en links kon omschrijven en nog een andere zuidelijke meneer die toen ik een flink B12 tekort had zei dat ik o.a. meer in de zon moest gaan zitten, etc.
Optimist tot in de kist!
Trouwens Carpi, Calgary is super!

En mijn eetpatroon ben ik inderdaad ook al onder de loep aan het leggen, heb alleen nog geen overeenkomst kunnen vinden in mijn eetgedrag gisteren en de keren hiervoor.
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 24 februari 2011 @ 20:59:

Je mag hier bijv. maar 1 probleem "noemen". Dus laatst liet ik vallen dat ik last van mijn rug en mijn maag had, viel de maag gelijk buitenspel. Lekker handig.

Dat is raar, als je nou een ziekte hebt die meerdere symtomen heeft?

"Ik heb koorts en hoofdpijn en ik ben misselijk" mag dat wel?
je middenrif?

ik heb 't mijne verkracht vorige zomer tijdens 'n paardrijvakantie en 't is nog steeds niet helemaal over

is 'n akelige pijn die van onder mijn borsten naar mijn rug gaat, vlak boven de maag
@ olifantje in het bos, als het nierbekkenonsteking is dan kan je dat vaak testen met een klap op je rug dit tehoogte van je borsten (je nieren zitten hoog maar dat zal je wel weten) als dat erg zeer doet meteen naar de ha (huisarts) ik heb het ook gehad ben ook chronisch baas ontstekings patiente.

voor de rest raad ik je aan kijk het ff aan en bij ongerustheid altijd naar de ha

succes meid en sterkte

en ik snap je wel hoor ik stel me vragen ook eerst heer voordat ik naar de ha ga, is toch meer het idee kwijt raken dat je niet voor niks heen ga toch
He Elninjoo! Dat lijkt mij rot, je middenrif is constant in beweging door je ademhaling. Ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar zou hebben kunnen krijgen...gisteren zei de fysio wel dat mijn hele rug en nek en schouder area compleet scheef is gegroeid. Ik ben na mijn val en mijn linkerarm injury helemaal scheef gaan groeien. Kan ik zelf ook wel zien vooral als ik iets aan heb met schouderbandjes die zakken altijd naar een kant af

Smulrol (die staat op ons eet verlanglijstje voor als we naar NL gaan): Het is ook raar, das mijn enige donkere wolk hier in Canada; het medische systeem.

Quinta, die klap is een goede tip. Ik zal man vanavond vragen om mij te meppen. Ik heb ook een hoge bloeddruk dus zit zelf ook wel eens te denken aan mijn nieren.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven