Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
Boro en Yoyo, Mimsey stelde gisteren als 'regel' voor als er geen klanttoilet is 'bij aandrang niet, bij hoge nood wel'. En natuurlijk is dat een inschatting die ieder voor zich maakt, maar vrijwel iedereen kon zich daar wel in vinden, behalve deze 3 die vonden dat er altijd redenen kunnen zijn om zelfs een ziek persoon te weigeren: omdat de baas het niet wil, omdat er persoonlijke spullen liggen, omdat .... ?? Daarom escaleerde de discussie ook zo, omdat velen gewoon niet kunnen en willen geloven dat die dingen voor iemand belangrijker kunnen zijn dan een zieke medemens helpen.
Nee, ik zei dat ik me voor kan stellen dat iemand dan toch nog die beslissing maakt, niet dat ik die beslissing zelf zou maken.
quote:high hopes schreef op 31 december 2007 @ 01:11:

Dus is het eigenlijk gewoon de stoere meid uithangen op een vrouwenforum?

Bijzonder ziek...zeker over de rug van een weduwe...in-en intriest...bah

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie jij denkt ter zijn om dat over mij te kunnen zeggen?

In de eerste plaats ken ik je niet eens, ik denk dat je mij ook niet kent, dus hoe kan het dat jij je oordeel klaar hebt?

En dan over de rug van een weduwe? Leg eens uit? Leg eens uit waar ik over de rug van Mimsey heb gediscussieerd?

Dat is namelijk nogal een grover beschuldiging.
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 31-12-2007 09:46
Reden: typfouten.
% gewijzigd
Minny, dat zeg ik "dat jullie begrip hebben voor mensen die die uitzondering niet willen maken". Dat is toch precies hetzelfde??
quote:Lika schreef op 31 december 2007 @ 09:33:

maar het gaat juist om die 'enkele voorbeelden' Minny en volgens mij snapten Shining en BB het prima als iemand géén uitzonderingen wilde maken en daar valt iedereen over. Het gaat niet om een inschattingsfout, het gaat er om dat jullie zeggen begrip te hebben voor mensen die die uitzondering niet WILLEN maken, ook al is iemand ziek, en daar kan zeker in zo'n geval van een pasje geen twijfel over bestaan. Over de rest zijn we het al lang min of meer eens. Het gaat juist om de uitzonderingsgevallen nu...Heb je mijn meningen ook gelezen of zeg je zomaar iets naar aanleiding van de post van anderen?
quote:minny schreef op 31 december 2007 @ 08:18:

[...]

Nou nee, het is meer dat ik je vaker heb meegemaakt en dat ik het bij uitstek van jou nogal hypocriet vind om je "mensenlievend" te gedragen. Ik meen mij lang lang geleden nog een discussie over bijstandmoeders te herinneren...? Wat mij betreft heb je in deze discussie enkel de populaire mening aangenomen om ongestraft en volledig gesteunt te hakken, rammen en vooral schelden. Nee, ik geloof helemaal niks van je mensenlievende houding, daar ken ik je te lang voor.

Overigens, dat iemand net weduwe is geworden is natuurlijk afschuwelijk...echter, geen vrijbrief om overal en altijd maar gelijk te krijgen. Ik neem aan dat iemand dat ook niet zou willen, gelijk krijgen uit medelijden? Lekker gelijk dan!

Ik ben het er mee eens dat er uitzonderingen gemaakt moeten worden waar het naar de wc gaan betreft. Ik ben het er niet mee eens dat degene die weigerd meteen maar een slecht mens is, al zou ik het zelf anders aanpakken.

Ben benieuwd wie zich allemaal kapot schaamt vandaag over de manier waarop er gescholden en gehakt is...echt heel triest.

F*cking helll.... do you kiss your mommy with that mouth?

Nee, sinds ze overleden is niet meer nee, hoezo?
quote:minny schreef op 31 december 2007 @ 09:47:

Nee, sinds ze overleden is niet meer nee, hoezo?
quote:shining schreef op 31 december 2007 @ 09:45:

[...]

Heb je mijn meningen ook gelezen of zeg je zomaar iets naar aanleiding van de post van anderen?Ja Shining, ik heb jouw meningen ook gelezen (heb zelfs alle paginas gelezen) en jij was zeker in het begin degene van 'iedereen gelijk behandelen, dus niet iemand die hoge nood heeft of ziek is voortrekken'. Ik kan iets gemist hebben, dan mijn excuses voor mijn conclusie, maar dat is wat mij bij gebleven is uit jouw postings.
quote:tilalia2 schreef op 31 december 2007 @ 09:45:

wat is dat nou voor vreemde opmerking?!
Ik ben nogal verbijsterd over de hoeveelheid onderhuidse achterbakse gemenigheid die je op het scherm weet te toveren, vandaar.
quote:yoyo2 schreef op 31 december 2007 @ 09:49:

[...]

wat is dat nou voor vreemde opmerking?!Ken je die niet? Da's de engelse versie van 'ga jij je mond eens met zeep uitwassen', voor als er allemaal nare dingen uit je mond komen.
je kunt toch ook gewoon inhoudelijk op iemand ingaan?
quote:Lika schreef op 31 december 2007 @ 09:49:

[...]

Ja Shining, ik heb jouw meningen ook gelezen (heb zelfs alle paginas gelezen) en jij was zeker in het begin degene van 'iedereen gelijk behandelen, dus niet iemand die hoge nood heeft of ziek is voortrekken'. Ik kan iets gemist hebben, dan mijn excuses voor mijn conclusie, maar dat is wat mij bij gebleven is uit jouw postings.

Ik heb inderdaad gezegd dat het geen recht is om naar de wc te mogen en dat je het normaal kunt vragen en dat ik het niet vind kunnen om iemand 'een dom mens' te noemen omdat iemand niet naar de wc mag. En ik heb inderdaad gezegd dat 'regels regels' zijn. Dus als ik iemand niet naar de wc mag laten, doe ik dat niet. Klaar. Daarnaast heb ik ook gezegd dat ik me wel voor kan stellen dat ik een uitzondering zal maken als iemand last heeft van diarree en zichzelf zal bevuilen.

Dat ik mezelf niet recht in de ogen zou kunnen kijken als dat zou gebeuren.
quote:Lika schreef op 31 december 2007 @ 09:44:

Minny, dat zeg ik "dat jullie begrip hebben voor mensen die die uitzondering niet willen maken". Dat is toch precies hetzelfde??Nee, ik kan niet voor anderen spreken, maar ik persoonlijk bedoel dat ik mij kan voorstellen dat iemand een foute inschatting maakt. En ik kan me ook goed voorstellen dat je die fout nooit meer maakt als iemand inderdaad een ongelukje krijgt midden in de winkel! Tevens kan ik mij voorstellen dat iemand het wellicht op een ongelukkige manier vraagt waardoor een verkoopster niet helemaal goed in kán schatten hoe ernstig de situatie is. Wat ik mij niet kan voorstellen is hoe laag men hier is gaan "discussieren", al heb ik het mijn eigen ogen gelezen. Schelden, persoonlijke aanvallen, iemands persoonlijkheid door het drek proberen te halen...walgelijk...dan heb ik inderdaad meer begrip voor die verkoopster die een foute inschatting maakt dan voor iemand die hier al dagenlang doorgaat met hakken.
Leuke aanvulling misschien, ik weet niet of het al gezegd was:

In Italië is het bij wet verboden in cafés en restaurants mensen toiletbezoek te weigeren. Al komen die mensen enkel binnen om te plassen.

Hoe dat in winkels zit, weet ik niet.

Maar dat laat eens een andere kant van de discussie zien; dat je als personeel het gewoon MOET toestaan, omdat dat wettelijk bepaald is.
Leuk, omgekeerde wereld, Minny die zo zielig is want ooo wat wordt ze aangevallen. Je doet anders zelf behoorlijk hard mee en op een veel vuigere manier, achterbaks.

Wat goed, die regel in Italië.

Zoals Margaretha al eerder schreef is het in Spanje ook volkomen gebruikelijk dat men van elkaars toilet gebruik maakt, of dat nu thuis is of in een winkel.

Denk dat het probleem ook vooral sociaal maatschappelijk is. Die winkeldames zijn geen uitzondering helaas en ze passen goed in het beeld van de verharde, steeds individualistischere maatschappij.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:yoyo2 schreef op 31 december 2007 @ 09:51:

je kunt toch ook gewoon inhoudelijk op iemand ingaan?Dat heb ik al een paar keer gedaan, dat hielp niet, dus dacht ik 'Kom, laten we eens iets anders proberen'. Zeker aangezien Minny steeds gemenere dingen zegt. Ze lijkt het zelf niet helemaal te beseffen, dat ze zulke gemene dingen zegt. Vandaar.
quote:Poezewoes schreef op 31 december 2007 @ 01:35:

[...]

Zuss?

Zuss is een watje.

Nou lekker dan, daar word je dan mee wakker.

Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ik ben hier aan het koken van woede... Die opmerking aan Minny terwijl haar moeder overleden is! En daar wordt geen excuses voor aangeboden? Nou nou dit gaat erg ver!
Wederom verschillen wij van mening, zowel over begrijpend lezen als wat achterbaks is. Nergens stel ik dat ik zielig ben, welnee zeg...ik zou het werkelijk beneden mijn niveau beschouwen om uit zieligheid maar gelijk te krijgen!

Ten tweede vind ik het behoorlijk achterbaks hoe mensen die elders op het forum behoorlijk nare mensen zijn, zich hier als menslievens profileren.

Het is al eerder genoemd, maar ook ik begin te twijfelen aan de oprechtheid van bepaalde zelfbenoemde menslievenden als ik zie hoe men geen enkele manier schuwt om gelijk te krijgen. Net een stel straathonden die vechten om een bot zeg...
quote:tilalia2 schreef op 31 december 2007 @ 10:01:

[...]

Dat heb ik al een paar keer gedaan, dat hielp niet, dus dacht ik 'Kom, laten we eens iets anders proberen'. Zeker aangezien Minny steeds gemenere dingen zegt. Ze lijkt het zelf niet helemaal te beseffen, dat ze zulke gemene dingen zegt. Vandaar.Volgens mij besef jij niet wat JIJ net hebt gezegd! Wat gemeen!
quote:Scorpion80 schreef op 31 december 2007 @ 10:02:

Ik ben hier aan het koken van woede... Die opmerking aan Minny terwijl haar moeder overleden is! En daar wordt geen excuses voor aangeboden? Nou nou dit gaat erg ver!Ja...het is een trieste bevestiging van mijn vermoeden dat men hier helemaal niet zo menslievend is...
Leuk he, een forum
quote:tilalia2 schreef op 31 december 2007 @ 09:45:

[...]

Die hoort op een tegeltje!
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven