Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
Wat is er belangrijker: mensen in het echte leven helpen of hier af en toe wat fel uit de hoek komen tegen menen die een totaal gebrek aan medeleven ten toon spreiden? Ik snap, al eeerder geschreven, de woede van mensen hier heel goed, we hebben het erover dat mensen beslissen om noodbehoevende mensen in hun broek te laten plassen of poepen. Ja, daar ging het om en niet ergens anders over, daar was de discussie beland. Iedereen, daadwerkelijk iedereen schreef begrip te hebben voor de verkoopsters in de niet uitzonderingsgevallen en niemand viel over feit dat het bij Tangerine's oude werk niet zou kunnen, het ging alleen over botte weigering bij medische indicatie, bij pijn, of in geval van een hupsend kind zonder afdoende controle over eigen baas.

En Scorpion, weet niet of je ook hebt gelezen hoe Minny Mimsey behandelt of haar verhaal over Hero en het verdriet dat het haar doet om hier bepaalde dingen te lezen en moeten schrijven? Mijn vader is ook overleden, heel veel mensen zijn iemand kwijtgeraakt, betekent nog niet dat je dan maar gelijk moet krijgen. Dat schrijft Minny notabene zélf.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik denk niet dat Tila weet van Minny's moeder, anders had ze het nooit gezegd.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
quote:minny schreef op 31 december 2007 @ 10:05:

[...]

Ja...het is een trieste bevestiging van mijn vermoeden dat men hier helemaal niet zo menslievend is...En jij loopt over van naastenliefde he? Daarom mag iemand met medische noodzaak en pijn van jou ook gewoon opzouten en zich gaan bevuilen. Wat een liefde, echt hartverscheurend hoor
- wie opent werken vs thuisblijven of bv vs fv ? - - kunnen we daar gezellig verder -
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Wat menslievend van je Zuss... Volgens mij bestaat dat tegeltje trouwens al, het is niet bepaald een originele uitspraak.

Overigens maakt het niet uit hoor Tilalia, dat kon jij ook niet weten. Je hebt gewoon een inschattingsfout gemaakt, dat kán gebeuren toch? Toch?
Je hebt me werkelijkwaar nog steeds niet uitgelegd...waarom jij kan begrijpen dat iemand bovengenoemde voorbeelden zou kunnen weigeren...
Ik
anoniem_42326 wijzigde dit bericht op 31-12-2007 10:14
Reden: ik had mezelf beloofd op mijn vingers te blijven zitten...
% gewijzigd
quote:Zuss schreef op 31 december 2007 @ 10:09:

Ik denk niet dat Tila weet van Minny's moeder, anders had ze het nooit gezegd.Je kunt overal wel een excuus voor verzinnen. Maar naderhand wist ze het WEL en toen kwamen er ook geen excuses.
quote:Inad schreef op 31 december 2007 @ 10:10:

[...]

En jij loopt over van naastenliefde he? Daarom mag iemand met medische noodzaak en pijn van jou ook gewoon opzouten en zich gaan bevuilen. Wat een liefde, echt hartverscheurend hoor Wauw! Dat vind ik knap...dus in de Inad vertaalmachine wordt "Ik zou die uitzondering wel maken, maar kan me voorstellen dat een ander een inschattingsfout maakt." vertaald als "Laat ze zich maar lekker bevuilen." Dat vind ik echt interessant...hoe komt dat zo?
Iemand die een pasje met zich meebrengt...en dan nog weigeren..dat is geen inschattingsfout...gewoon echt geen inschattingsfout
quote:Scorpion80 schreef op 31 december 2007 @ 10:02:

Ik ben hier aan het koken van woede... Die opmerking aan Minny terwijl haar moeder overleden is! En daar wordt geen excuses voor aangeboden? Nou nou dit gaat erg ver!

Dat is maar een gezegde, en je kunt nu eenmaal niet alles van tevoren weten. Moet je dan gezegdes waarin ouders, of andere dingen die mogelijkerwijze gevoelig kunnen liggen gaan vermijden, omdat het wel eens zo kan zijn dat.....

Mag ik dan ook niet meer een spreekwoord gebruiken als "als de kat van huis is....", voor het geval iemand zijn kat dood is?

Als het kwetsend over komt is dat heel vervelend, maar je kunt nu eenmaal niet overal rekening mee houden.

Ontopic:

Goh, wat wilde ik ook al weer zeggen....

Ohja, dat ik dat wel snap, wat shining aanhaalt, dat je toch nee verkoopt aan een klant, omdat dat moet, terwijl je er zelf eigenlijk niet achter staat. Ik heb daar zelf heel erg mee in twijfels gestaan. Ook een aantal keren een klant toch naar het toilet laten gaan, en daar achteraf gezeik mee gekregen. Dan maar proberen uit te leggen waarom, en dan kreeg ik terug: afspraak is afspraak.

Later zijn we daar toch weer achter gekomen dat dit ook niet helemaal werkte, en de regel weer teruggedraaid.

Nu laat ik klanten naar het toilet gaan, en nu vind ik het weer moeilijk om iemand te weigeren, als ik er echt een verkeerd gevoel bij krijg...
Dames (en heren), ik heb de hele discussie meegelezen en ben onaangenaam verrast door het taalgebruik sinds gisteravond en zou ik het topic het liefst sluiten, er gaat zoveel narigheid over en weer. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat er iemand ook nog maar één argument voor danwel tegen kan verzinnen dat hout snijdt, zal ik het topic voorlopig open laten. Jullie dienen echter wel ontopic te blijven en scheldwoorden e.d. achterwege te laten. Ook sneren met betrekking tot elkaars karakter zie ik hier hopenlijk niet meer.
quote:minny schreef op 31 december 2007 @ 10:12:

Wat menslievend van je Zuss...

Huh? Snap ik je ff niet? Ik ga er gewoon vanuit dt iemand niet exprs zulke opmerkingen maakt. Dat deed ik in het begin van deze discussie, totdat het tegendeel werd bewezen.

Volgens mij bestaat dat tegeltje trouwens al, het is niet bepaald een originele uitspraak.

Ik kende hem niet.

Overigens maakt het niet uit hoor Tilalia, dat kon jij ook niet weten. Je hebt gewoon een inschattingsfout gemaakt, dat kán gebeuren toch? Toch?Jij hebt het steeds over het lage niveau van de discussie, maar jij kan er ook wat van.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
quote:Scorpion80 schreef op 31 december 2007 @ 10:13:

[...]

Je kunt overal wel een excuus voor verzinnen. Maar naderhand wist ze het WEL en toen kwamen er ook geen excuses.

Euh..het is gewoon een uitdrukking hoor...

Zoals "de kat op het spek binden" moet ik dan ook meteen mn excuses aan gaan bieden aan alle kattenliefhebbers..

dus een beetje overtrokken is het wel scorpion
Minny, ik zou je eigen postings eens allemaal even teruglezen. En die 'nuancering', die maakte je de hele tijd al en daar is al uitgebreid met argumenten op gereageerd onder andere door Mimsey. Inschattingsfout, nieuwe medewerkers enz, maar de uitkomst was steeds: soms moet je gewoon een uitzondering maken en moet iets gewoon kunnen. Omdat je nu eenmaal ook een mens bent en een ander mens in nood zou moeten helpen. Inschattingsfouten kunnen uiteraard gemaakt worden, ieder mens maakt fouten, maar in bijvoorbeeld geval van moeder van Mariannanas of de keren dat het Hero gebeurde was het echt niet elke keer een inschattingsfout van een nieuwe medewerker. Of denk je zelf van wel?
quote:high hopes schreef op 31 december 2007 @ 10:16:

Iemand die een pasje met zich meebrengt...en dan nog weigeren..dat is geen inschattingsfout...gewoon echt geen inschattingsfout

Dat is gewoon vrij lompe botheid, denk ik zo....

Vind ik ook niet meer menselijk om iemand dan te weigeren.

Maar dat hoeft niet eens met een pasje dan, ook als iemand me (stilletjes) uitlegt waarom die persoon zo ineens naar het toilet moet. Waarom moet je dat dan kunnen bewijzen?
quote:high hopes schreef op 31 december 2007 @ 10:16:

Iemand die een pasje met zich meebrengt...en dan nog weigeren..dat is geen inschattingsfout...gewoon echt geen inschattingsfoutNee, dat is ook moeilijk voor te stellen, dat klopt. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand het expres doet uit narigheid, dat gaat er bij mij echt niet in.
quote:high hopes schreef op 31 december 2007 @ 10:19:

[...]

Zoals "de kat op het spek binden" moet ik dan ook meteen mn excuses aan gaan bieden aan alle kattenliefhebbers..

Wat denken wij heerlijk hetzelfde vandaag zeg. Zie mijn vorige post

quote:high hopes schreef op 31 december 2007 @ 10:19:

[...]

Dan maar overtrokken... Net zoals je iemand niet kunt weigeren met een pasje vind ik daarentegen ook niet dat je iemand kunt beledigen puur omdat hij/zij een andere kijk/ mening heeft.

Ik vond het even beledigend omdat Minny aanhaalde dat haar moeder overleden is.. Uitgepraat... ik vind dit en jij vindt dat.. klaar!
Nou minny..eerder in deze (uit de hand)gelopen discussie liet je doorschemeren dat je dus wel kon begrijpen dat mensen iemand met pasje weigeren...daar steigerde iedereen over...

En nu concludeer je eigenlijk zelf, dat als het geweigerd wordt, dat dan wel uit narigheid zal zijn...had je dat niet 20 pagina's geleden kunnen zeggen?
quote:minny schreef op 31 december 2007 @ 10:20:

[...]

Nee, dat is ook moeilijk voor te stellen, dat klopt. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand het expres doet uit narigheid, dat gaat er bij mij echt niet in.Dan heb je een vrij naief beeld van de mensheid. Er bestaan nu eenmaal lompe horken.
quote:Inad schreef op 31 december 2007 @ 10:19:

Minny, ik zou je eigen postings eens allemaal even teruglezen. En die 'nuancering', die maakte je de hele tijd al en daar is al uitgebreid met argumenten op gereageerd onder andere door Mimsey. Inschattingsfout, nieuwe medewerkers enz, maar de uitkomst was steeds: soms moet je gewoon een uitzondering maken en moet iets gewoon kunnen. Omdat je nu eenmaal ook een mens bent en een ander mens in nood zou moeten helpen. Inschaatingsfouten kunnen uiteraard gemaakt worden, ieder mens maakt fouten, maar in bijvoorbeeld geval van moeder van Mariannanas of de keren dat het Hero gebeurde was het echt niet elke keer een inschattingsfout van een nieuwe medewerker. Of denk je zelf van wel?Dat vind jij, en dat vind ik ook. Nee inderdaad, ik persoonlijk zou die uitzondering onmiddelijk maken. Kan het me namelijk goed voorstellen, ben zelf weleens zwanger en al met blaasontsteking geweigerd en mijn toen nog vriend was razend! Zelf was ik ook niet erg blij met de persoon tegenover mij! Maar ik kan me wel indenken dat dat grietje van pakweg 16 a 17 niet goed kon inschatten hoe hoog mijn nood was. Gelukkig kon ik terecht bij de winkel er naast, al had ik al wat verloren onderweg zeg maar. Ja, dat is inderdaad heel erg naar, en ik baalde gruwelijk. Maar om dan maar te gaan schelden of dat meisje allerlei nare dingen toe te wensen...neen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat uit narigheid deed, gewoon echt niet.
quote:high hopes schreef op 31 december 2007 @ 10:25:

Nou minny..eerder in deze (uit de hand)gelopen discussie liet je doorschemeren dat je dus wel kon begrijpen dat mensen iemand met pasje weigeren...daar steigerde iedereen over...

En nu concludeer je eigenlijk zelf, dat als het geweigerd wordt, dat dan wel uit narigheid zal zijn...had je dat niet 20 pagina's geleden kunnen zeggen? Neeeee...dat concludeerde ik nou juist niet. Lastig discussieren met mensen die je steeds allerlei woorden in de mond leggen...
quote:high hopes schreef op 31 december 2007 @ 10:25:

En nu concludeer je eigenlijk zelf, dat als het geweigerd wordt, dat dan wel uit narigheid zal zijn...had je dat niet 20 pagina's geleden kunnen zeggen?

En Minny is wel heel boos over persoonlijke aanvallen op haar persoon, maar hoe zij zelf over Fashionvictim schrijft is zeer persoonlijk en op zijn zachtst gezegd niet erg vriendelijk..

En eens met Zuss, er zijn genoeg onaardige mensen op de wereld, die gewoon uit narigheid iemand met een pasje zouden weigeren. Er zijn ook mensen die moorden kunnen plegen of kinderen kunnen mishandelen of misbruiken. Daar is iemand niet laten plassen dan weer echt peanuts bij.
quote:Zuss schreef op 31 december 2007 @ 10:25:

[...]

Dan heb je een vrij naief beeld van de mensheid. Er bestaan nu eenmaal lompe horken.Lompe horken die het leuk vinden als mensen zich bevuilen? Nee, lijkt me niet. Lompe horken die zich niet kunnen inleven in hoe hoog de nood is, vast wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven