kinderen
vrijdag 25 februari 2011 om 14:13
hallo,ik ben 55jr,heb nog 3kids thuis.13jr15jr20jr.ik zit met een probleem wat de oudste betreft..meisje...ik heb na 37jr myn jeugdliefde weer terug gevonden,oude liefde roest niet maar het klopt,gevoelens zyn wederzyds..myn dochter van 20 doet nu zo raar,tuurlyk begryp ik ook,slechte stiefvader gehad,bang etc etc..maar nu ben ik bang dat ik moet kiezen tussen,hem en de kids..wie heeft er ervaring mee of raad...
vrijdag 25 februari 2011 om 14:18
Je hebt dus een ex man waar je kinderen mee hebt, een ex stiefvader die niet erg leuk was voor je kinderen en nu een oude liefde ontmoet waar je weer gek op bent, maar je kinderen zijn bang voor een herhaling van stiefvader?
Lijkt mij dat als je liefde echt is die dat ook wel blijft en dus zou ik voor al kiezen voor mijn kinderen. Niks mis met een lat relatie als er kinderen bij betrokken zijn.
Lijkt mij dat als je liefde echt is die dat ook wel blijft en dus zou ik voor al kiezen voor mijn kinderen. Niks mis met een lat relatie als er kinderen bij betrokken zijn.
vrijdag 25 februari 2011 om 14:25
Je dochter is bang, zeg je, bang voor herhaling van die nare stiefvader en nu ben jij bang dat je moet kiezen tussen je kinderen en weer een nieuwe kerel. Misschien is het handig lering te trekken uit je vorige relatie. Die man was een slechte stiefvader, zeg je. Ik weet niet in welk opzicht, maar misschien is het voor je kinderen prettig als je de komende jaren eens vooral aan hun denkt en dus voor rust zorgt in hun leven, in plaats van een (minimaal) derde vader in hun leven te introduceren. Ik zou die relatie dus op een laag pitje zetten, en voorlopig je dochters angsten serieus nemen.
vrijdag 25 februari 2011 om 14:42
quote:gerda55 schreef op 25 februari 2011 @ 14:13:
hallo,ik ben 55jr,heb nog 3kids thuis.13jr15jr20jr.ik zit met een probleem wat de oudste betreft..meisje...ik heb na 37jr myn jeugdliefde weer terug gevonden,oude liefde roest niet maar het klopt,gevoelens zyn wederzyds..myn dochter van 20 doet nu zo raar,tuurlyk begryp ik ook,slechte stiefvader gehad,bang etc etc..maar nu ben ik bang dat ik moet kiezen tussen,hem en de kids..wie heeft er ervaring mee of raad...
Hoezo doet ze raar? En hoe slecht was haar stiefvader?
Je dochter is 20, volwassen, een nieuwe relatie zou ik niet snel van een volwassen kind laten afhangen, maar ik vind je niet helemaal duidelijk (en leesbaar), sorry.
Hoezo doet ze raar? En hoe slecht was haar stiefvader?
Je dochter is 20, volwassen, een nieuwe relatie zou ik niet snel van een volwassen kind laten afhangen, maar ik vind je niet helemaal duidelijk (en leesbaar), sorry.
vrijdag 25 februari 2011 om 14:48
quote:AlettaJacobs schreef op 25 februari 2011 @ 14:25:
Je dochter is bang, zeg je, bang voor herhaling van die nare stiefvader en nu ben jij bang dat je moet kiezen tussen je kinderen en weer een nieuwe kerel. Misschien is het handig lering te trekken uit je vorige relatie. Die man was een slechte stiefvader, zeg je. Ik weet niet in welk opzicht, maar misschien is het voor je kinderen prettig als je de komende jaren eens vooral aan hun denkt en dus voor rust zorgt in hun leven, in plaats van een (minimaal) derde vader in hun leven te introduceren. Ik zou die relatie dus op een laag pitje zetten, en voorlopig je dochters angsten serieus nemen.Helemaal met je eens Aletta, maar de dochter in kwestie is wel 20! Dus hopelijk woont ze niet eens meer thuis. Er zijn nog twee kinderen, dus vandaar dat ik jouw post zeker belangrijk vindt, maar ik vind dat een dochter van 20 ook gewoon moet kunnen accepteren dat moeders weer gelukkig is/wordt.
Je dochter is bang, zeg je, bang voor herhaling van die nare stiefvader en nu ben jij bang dat je moet kiezen tussen je kinderen en weer een nieuwe kerel. Misschien is het handig lering te trekken uit je vorige relatie. Die man was een slechte stiefvader, zeg je. Ik weet niet in welk opzicht, maar misschien is het voor je kinderen prettig als je de komende jaren eens vooral aan hun denkt en dus voor rust zorgt in hun leven, in plaats van een (minimaal) derde vader in hun leven te introduceren. Ik zou die relatie dus op een laag pitje zetten, en voorlopig je dochters angsten serieus nemen.Helemaal met je eens Aletta, maar de dochter in kwestie is wel 20! Dus hopelijk woont ze niet eens meer thuis. Er zijn nog twee kinderen, dus vandaar dat ik jouw post zeker belangrijk vindt, maar ik vind dat een dochter van 20 ook gewoon moet kunnen accepteren dat moeders weer gelukkig is/wordt.
vrijdag 25 februari 2011 om 16:01
Ik zou een gesprek aangaan met de dochter om opheldering. Je zou je dochter kunnen uitleggen waarom je denkt dat deze man anders is. En dat ze altijd welkom blijft omdat ze jouw dochter nu eenmaal is en jij haar moeder. En dat niemand tussen jullie kan komen.
En verder zal er een dag komen dat al jouw kinderen hun eigen leven gaan leiden. En dat ze daarom jouw dit geluk moet gunnen, omdat jij ditzelfde geluk haar ook gunt.
Praten praten praten. Het is het enige wat je kunt doen, en ook het beste.
En verder zal er een dag komen dat al jouw kinderen hun eigen leven gaan leiden. En dat ze daarom jouw dit geluk moet gunnen, omdat jij ditzelfde geluk haar ook gunt.
Praten praten praten. Het is het enige wat je kunt doen, en ook het beste.
vrijdag 25 februari 2011 om 18:19
Ik ben bewust kindvrij, en moet er niet aan denken ooit een relatie te hebben met een man met opgroeinde kids.... kan me dat vice versa ook levendig indenken.
En hoewel wij denken dat 20 al heel volwassen is, kan ik me best indenken dat eea op bezwaar stuit bij een meisje van die leeftijd.
Ik zou niet mezelf opofferen, maar ook niets forceren.
En hoewel wij denken dat 20 al heel volwassen is, kan ik me best indenken dat eea op bezwaar stuit bij een meisje van die leeftijd.
Ik zou niet mezelf opofferen, maar ook niets forceren.