Glurende buren: wat voor afscheiding?

25-02-2011 16:24 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben buren die graag de boel in de gaten houden. De kriebels krijg ik ervan. Vanuit het keukenraam of de tuin hebben ze overzicht op onze tuin en een deel woonkamer.

De buurman staat echt openbaar te kijken wat er allemaal bij ons gebeurd en ben er nu wel klaar mee. Dus ik wil graag een betere afscheiding!

Probleem is dat hun erf ruim een meter hoger ligt. Dus een haagje van 2 meter (wettelijke hoogte) kijken ze zo overheen..

We hadden al knotwilgen geplaatst, maar die zijn nog jong en in de herfst/ winter hebben we daar niks aan.

Iemand andere ideeën?
Een langwerpige bak met bamboe? Evt op wieltjes zodat je het makkelijk kunt verplaatsen?

Succes, het lijkt me vreselijk irritant zo'n buurman.
Gelukkig staat dit niet op seks
Verwijderd, was alleen ff om een idee te geven hoe het in de zomer is..
Ik schrik er gewoon van, die man tussen de bomen! Ik zou hem er denk ik op aanspreken als dit vaker gebeurt.
Ik schrik er ook van, brrrrrrrr......
JA, ik zou bamboo planten. Groeit lekker snel, blijft in de winter ook groen en de buurman moet echt op zolder gaan staan om iets te kunnen zien. Zou er ook klaar me zijn.
gatver.... ik denk aan plakplastic op je raam, maar da's zonde, want dan ben jij je uitzicht kwijt. bamboo it is!
ook echt de handjes in de zij, speedo aan. Vreselijk. Ik zou hem er op aanspreken.

Zou je zoiets kunnen aangeven bij de politie?
Ik zou ook bamboo doen, je hebt nu ook bamboe die zich niet razendsel 'voort plant'. Ik ken iemand die bamboe kweekt, bij hem kun je eventueel al wat grotere planten kopen.
staat ie dan ook altijd zo gekleed?...brrr zou bijna denken dat hij hoopt dat hij zelf gezien wordt..

maar aan de andere kant staat hij in de typische 'nieuwsgierige senioren' houding...Ik herken hem van mijn vader, die staat als hij iets interessants ziet ook zo te kijken,ook vrij ongenegeerd, heeft ie echt niet door (maar dan niet naar de buren!!!.)

Kan je niet wat andere hoge bomen planten, ziet er ruim genoeg uit..
GATVER! Walgelijk toch. Ik heb altijd het idee dat het niet de meest slimme mensen zijn, die zo open en bloot gaan staan gluren. Ik zie onze overburen ook wel eens zo voor de ramen staan en vraag me dan echt af of ze niks beters te doen hebben. Je voelt ook gewoon dat ze kijken. Maar zo als hij er bij staat, daar zou ik toch wat van zeggen hoor. Niet normaal.

Laurierstruiken zijnbij een tuincentrum ook al vrij hoog te koop. Blijven ook mooi groen.
Bamboe past toch helemaal niet in die omgeving? Ik zou dan toch voor die haag gaan en daar lei(fruit)bomen voor zetten.
Ik vind hier dingen van.
Nu woon je volgens mij zo vrij en dan heb je nog overlast.
Heb je hem er wel eens op aangesproken? Misschien heeft hij zelf niet door dat het hinderlijk is of staat hij alleen maar een beetje voor zich uit te staren.
Ik vind hier dingen van.
Ik zou er eerst eens een ouderwetse schutting van 2 meter hoog neerzetten. Zo'n enge zwembroek buurman wil je zelf toch ook niet zien?

Vervolgens kun je voor je eigen schutting dan wat struiken plaatsen om het zicht op die schutting te ontnemen.

Alles beter dan die gluurbuur
Ik zichtveld iets plaatsen wat zij niet mooi vinden! Waarom? Omdat ze als ze klagen zelf de keuze hebben op hun grond, die meter hoger ligt, een schutting van twee meter te plaatsen!
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
quote:casey schreef op 25 februari 2011 @ 16:32:

Dit is vanuit onze woonkamer:

Dit is een stukje uit de foto ingezoomd:

l]]Ieuwww. Vind je dit niet te herkenbaar alleen? Die foto's?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een schutting past al helemááál niet in die omgeving. Woon je zo mooi vrij, moet je tegen een lelijke schutting aankijken. Dan liever af en toe een nieuwsgierige buurman.
Ik vind hier dingen van.
quote:Sabeltandcavia schreef op 25 februari 2011 @ 16:49:

Een schutting past al helemááál niet in die omgeving. Woon je zo mooi vrij, moet je tegen een lelijke schutting aankijken. Dan liever af en toe een nieuwsgierige buurman.Vind die buurman plus zwembroek ook niet echt passen in die omgeving
Eh volgens mij mag jij je buurman helemaal niet zo op internet plempen.
Maar die buurman staat daar toch niet twaalf maanden per jaar in zijn zwembroek?

Of maak een pergola van kastanjehout en laat er een rambler overheen groeien. Zoals deze:

of deze

Ik vind hier dingen van.
Ik weet niet in welke streek je woont, maar het in deze tijd zijn er ook weer verse wilgentenen te verkrijgen. Daar zou je een afscheiding van kunnen vlechten. En dan met die rambler eroverheen. Ik zie het helemaal voor me...zucht
Ik vind hier dingen van.
een meter van jou erfgrens mag je, denk ik, wel hoger dan 2 meter hoog planten...
als ik jou was, haalde ik die foto ff weg

* stelt zich opeens voor dat een forumlid haar vader hier herkent *

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven