Glurende buren: wat voor afscheiding?

25-02-2011 16:24 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben buren die graag de boel in de gaten houden. De kriebels krijg ik ervan. Vanuit het keukenraam of de tuin hebben ze overzicht op onze tuin en een deel woonkamer.

De buurman staat echt openbaar te kijken wat er allemaal bij ons gebeurd en ben er nu wel klaar mee. Dus ik wil graag een betere afscheiding!

Probleem is dat hun erf ruim een meter hoger ligt. Dus een haagje van 2 meter (wettelijke hoogte) kijken ze zo overheen..

We hadden al knotwilgen geplaatst, maar die zijn nog jong en in de herfst/ winter hebben we daar niks aan.

Iemand andere ideeën?
Een bak met een brede struik erin, wieltjes eronder en dan een afstandsbediening maken. Zodat je 'm steeds precies tussen jou en die enge speedo-buurman kan manoeuvreren. Brrr, wat een criepo.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Inderdaad wilgentenen! En als je dat een meter van de kant af doet, dan mag het toch wel hoger dan 2 meter?
Ik vind de foto not done. Bovendien staat die man in zijn zwembroek te kijken. Net als jij mss wel eens in je bikini in de zomer die kant op kijkt. De foto voegt niets toe.

Verder denk ik dat het verstandig is om van huis te ruilen met mij
Ik geloof je niet.
Oh bah! Ik zou hem er inderdaad op aanspreken en een betonnen muur plaatsen van minimaal 4 meter hoog.. Maar dat mag dan weer niet. En het is ook niet mooi. Ik denk dat het heel erg scheelt als je zelf al een schutting hebt geplaatst, dan is de boodschap in ieder geval duidelijk ook.
he dat is mijn man
quote:Olijfje_ schreef op 25 februari 2011 @ 17:06:

Een bak met een brede struik erin, wieltjes eronder en dan een afstandsbediening maken. Zodat je 'm steeds precies tussen jou en die enge speedo-buurman kan manoeuvreren. Brrr, wat een criepo.

Ik zie dit helemaal voor me.

Ik denk dat de wilgentenen icm ramblerroos een heel mooie oplossing is trouwens.
Ik dacht even Dries Roelvink te zien.
quote:rozenstruikje schreef op 25 februari 2011 @ 16:28:

Gelukkig staat dit niet op seks Mijn idee!
Dat ie in zijn speedo of wat dan ook staat is alleen in de zomer, niet in de winter. Dan loopt ie ook geregeld langs als wij in de tuin zijn. Ook als de (gast)kindjes alleen in de tuin spelen.

Ik geloof ook niet dat het opzet is, meer een nieuwsgierigheid en mss niets beters te doen, maar ik voel me er wel ongemakkelijk bij.. En er op aan spreken vind ik zelf onzin, hij kan als weerwoord geven dat ik zelf ook een andere kant op kan kijken...

Als ik de buurvrouw spreek, wil ze ook vaak het fijne van dingen weten die ze vanuit haar keukenraam zag. En dan dat ook erbij zegt "zag het toevallig van uit het keukenraam"

Het zijn verder aardige mensen!

Heb wel opgelet met plaatsen van de foto dat de man niet te herkenbaar was, maar sorry, hij staat er wel bij of ie gezien wil worden. Visite sprak me erop aan dat hij zo stond en heb de foto gemaakt als "bewijs" naar mijn vriend toe (die afscheiding eerder onzin vond) dat ie stond te kijken naar de kids die buiten speelden. Maar heb ze nu verwijderd, wilde laten zien waar ik me ongemakkelijk bij voelde. En dat een schutting daar niet zo zou passen. We hebben wel ruimte om 2 meter vanaf de erfgrens een haag neer te zetten (dan mag ie hoger dan 2 meter) dus daar zal het wel op uitkomen...

Dat idee met de wilgentakken is ook wel mooi inderdaad, past er ook mooi tussen, maar blijft de begroeiing bovenop wel in de herfst/ winter?
Coniferen? Die groeien als een speer en kunnen heel hoog worden.

Als je bij een kweker koopt kost het ook niet zoveel.

Je kunt jouw kant mooi vlak houden door te snoeien.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Goed dat je die foto's hebt verwijderd, niet vanwege die buurman, want zulke gluurders hebben zelf de schijt als het om privacy van anderen gaat, maar voor je eigen herkenbaarheid.

Hoe zit het met andere bewoners, hebben zij ook last van deze buurman en zijn gegluur?
Ik las net een paar reactie over bamboe, maar dat kan enorm gaan woekeren, net als riet.

Voor je het weet heb je een hele tuin vol bamboe.

Bamboes kunnen woekeren door de ondergrondse worteluitlopers of rhizomen die soms vele meters van de moederplant ineens uit jouw gazon of dat van de buren opduiken. De bamboescheuten groeien eveneens met groot gemak door vijverfolie heen. Het is dan ook zeer belangrijk bij woekerende bamboesoorten om bij het aanplanten ervan te voorkomen dat die rhizomen ver van de plant kunnen weg groeien. Dit kun je dan ook vermijden door bij het aanplanten een rhizoombegrenzer rond de planten aan te brengen.

Bron
Laurier, wintergroen, hardgroeiend en zo boven de 2 meter
Heb je hem er nooit op aangesproken?

Ik zou behoorlijk pissig zijn wanneer mijn kinderen bij een gastouder begluurd zouden worden door zo'n engnek in z'n speedo.

En al helemaal wanneer de gastouder het zou weten en niks ervan had gezegd.

Dit mag je best heel duidelijk kenbaar maken aan deze peepin' Tom.
Ja, dat vind ik echt.
Hier hetzelfde probleem.....

Ik ga binnenkort leilaurier plaatsen....blijf hele jaar door groen en groeit als kool.

Bovendien kan je ze met stam hoogte (zonder takken) 2 meter krijgen, daarboven krijg je dan zo'n groot scherm met takken en groen.

Kosten ong. 100 euro per boom.

Lijkt mij een goede oplossing!
quote:plevier schreef op 25 februari 2011 @ 17:27:

Ik dacht even Dries Roelvink te zien. ik ook!!!!
Bamboe is inderdaad tuig. Geeft vaak schade aan leidingen en verzakking van tegels etc. Zou liever iets anders kiezen.
Een wilgentenen schutting is heel natuurlijk en pas vast ook wel bij jullie thuis. Je kunt hem heel dik of heel dun laten vlechten. Als je wilt kun je er zelfs klimop tegen aan laten groeien, dan krijgt hij een wat groenere uitstraling.

Een schutting van 2 meter én in je eigen tuin enkele leibomen. Je hebt nu ook groenblijvende leibomen en daar kun je eigenlijk gewoon een schutting mee in de lucht maken.

Zo'n wilgentenen schutting is mooi!

Maar je kunt zelf natuurlijk ook de gordijnen dichtdoen als je in je nakie 'All by myself" staat te galmen op je kookeiland.
Had de leilaurier ook gezien en leek me ideaal, want dan zien we onze eigen beessies tenminste nog. Maar nog best aan de prijs omdat we dan voor zo'n 20 meter nodig hebben..

De ouders weten van de nieuwsgierige buurman af. Je weet ook niet wat ie doet van achter het keukenraam, ik laat in ieder geval merken dat ik hem in het vizier heb. En uit voorzorg zijn de kids 'bedekt' in de zomer, maar goed, voor ons zelf hadden we wel een zwembadje in de tuin. Bbrrr, moet maar niet van het ergste uitgaan...

Die Rambler roos wil ik me verder in gaan verdiepen, heeft ook wel wat romantisch! En even uitzoeken hoeveel leilaurieren we nodig zouden zijn!

Wij zijn de dichtbijzijnde buren, tegenover ons woont een stel, waar hij graag even buurt ivm verandering in en om de tuin, maar die hebben er verder geen hinder van.

Super bedankt voor het meedenken, ik heb zelf niet zoveel verstand van tuinieren en doe hier ideeën op!
quote:leolieke schreef op 25 februari 2011 @ 18:56:

Hier hetzelfde probleem.....

Ik ga binnenkort leilaurier plaatsen....blijf hele jaar door groen en groeit als kool.

Bovendien kan je ze met stam hoogte (zonder takken) 2 meter krijgen, daarboven krijg je dan zo'n groot scherm met takken en groen.

Kosten ong. 100 euro per boom.Lijkt mij een goede oplossing!

Waar waar waar?

Ik wil graag 3 leibomen in mijn voortuin vanwege de zon(zuiden)

Moet alleen even vergunning aanvragen bij de gemeente.
Je hebt bamboe die niet woekert, die is wel wat duurder.....

Ik zou gaan voor een mooie schutting met leilindes!
Kun je anders niet een grote enge hond nemen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven