Geld & Recht alle pijlers

Fiets gestolen - NET terug gevonden! Help!

25-02-2011 19:27 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Mijn fiets is afgelopen kerst voor mijn huis gestolen.

Ik heb hier geen aangifte voor gedaan. Volgens een agente was het zinloos om aangifte te doen als ik maar heel weinig kenmerken wist.

Achteraf weet ik dus genoeg kenmerken, want ik heb 'm TERUG gevonden!! Hij stond hier 10 deuren verderop voor een een ander huis!

Ik dacht dat de kleine kenmerken van mijn fiets niet zo belangrijk waren.. maar alles klopt tot nu toe.

Ik ben razend, maar ben in twijfel wat ik nu moet doen.

Ik heb de politie namelijk opgebeld en die zegt niks voor me te kunnen doen, omdat ik destijds geen aangifte heb gedaan. Logisch, maar ik wil gewoon mijn fiets terug en ik baal dat de politie niks kan doen.

Het enige wat kan is NU alsnog aangifte doen. Maar als ik nu naar het politie bureau ga, is de kans groot dat mijn fiets weg is als ik weer terug kom.

Ik heb hem dus terug 'gestolen' en hij staat nu bij mij in de hal.

Ik twijfel wat ik nu moet doen.

Als ik nu naar de politie ga, kan ik niet bewijzen dat de fiets van mij is. Ik heb er wel een foto van, maar wat zegt een foto nou precies. Ik heb er geen registratie papieren meer van, omdat de verzekering was verlopen. nu spijt van

Maar. Als ik de fiets zelf houd en het slot eraf krijg, heb ik de kans dat er tijdens een algemene controle door de politie gezien wordt dat mijn fiets gestolen is. Er zitten namelijk dikke hakken in het ijzer waar het slot gezeten heeft, omdat ze het slot er hardhandig af hebben gehaald.

Die hakken duiden aan dat mijn fiets gestolen is, omdat het slot er zo is afgehaald. Dat is kenmerkend voor de politie.

En als ik het serienummer eraf vijl, denkt de politie helemaal dat hij gestolen is.

Wat moet ik nou doen?
Wat een onzin dat de politie kan zien dat een fiets is gestolen. Hoe gaan ze dat bewijzen? En het lijkt me stug dat degene van wie jij je fiets hebt terug gestolen, aangifte gaat doen.

Hoe je het nu hebt gedaan zou niet mijn manier zijn, maar ik zou de fiets nu gewoon houden en niets doen.
ik zou gewoon mijn fiets houden, huidige slot eraf halen en er een mooi nieuw slot opzetten. Jouw fiets zal waarschijnlijk niet als gestolen geregistreerd worden door de mensen die hem gejat hebben.

Dat er braaksporen opzitten... tja die zitten er ook op mijn fiets waarvan de sleutel in het slot afbrak en waar ik het slot zelf verwijderde.
Gestolen fietsen interesseren de politie geen moer. Houd je fiets, zet er een goed slot op en leef nog lang en gelukkig.
Wanner doet de politie trouwens ooit een controle op gestolen fietsen?????
gewoon lekker niks doen, blij zijn dat je fiets terug is!
als je zeker weet dat het je fiets gewoon houden,zet er zelf een ander slot op,voor her stelen,stoor je verder nergens aan,en ik had ook echt mn eigen fiets weer gepakt..misschien nu toch een verzekering afsluiten..tis maar een optie..of dubbele slot s6 ermee
De kans dat de politie jouw fiets opspoort als zijnde gestolen is al klein, maar laat ze dan maar eens bewijzen dat het jouw fiets niet is. Dus geen zorgen maken (mits je heel heel heeeeeel zeker weet dat het de jouwe is) en lekker een nieuw slot erop zetten.
quote:AlettaJacobs schreef op 25 februari 2011 @ 19:38:

Gestolen fietsen interesseren de politie geen moer. Houd je fiets, zet er een goed slot op en leef nog lang en gelukkig.

Dat is zeker niet waar! Ik heb namelijk ook mijn gestolen fiets teruggevonden (wel verzekerd) en dezelfde avond is die vent aangehouden en ingesloten. Hij had in totaal 6 gestolen fietsen in de tuin staan.

On topic: altijd aangifte doen van diefstal van een fiets (dat kan zelfs online). Bij de 6 door mij teruggevonden fietsen stonden er 2 onwijs mooie mountainbikes die niet getraceerd konden worden naar de eigenaar.
Overigens heeft TO nu ook gewoon een fiets gestolen
Goede aktie van je, ik had hetzelfde gedaan. Moete anderen maar met hun tengels van andermans spullen afblijven..
Jorina, hoe had jij het dan opgelost? :-)

Extrahalo, bij mij laatst nog. Werden 's avonds mijn lichten gecontroleerd én keken ze bij m'n basis slot, of er beschadigingen zaten (door het verwijderen van een slot)

Daarom ben ik nu bang dat als ik op mijn EIGEN fiets rijd, dat ik word aangehouden bij zo'n algemene controle (doen ze heel veel in mijn woonplaats) en dat ze de beschadigingen zien bij mijn slot...
En ik kan 'm nu niet voor de deur zetten, omdat diegene 10 deuren verderop staat. Wordt het een kat-en-muis spelletje doordat ze 'm misschien terug stelen.

Het lijkt me stug dat ze 'vorige eigenaren' aangifte gaan doen, want die weten ook wel dat mijn fiets geen zuivere koek was (door die beschadigingen)

Hij is net opgehaald door een familielid, daar wordt de fiets in de school gezet totdat ik weet wat ik wil : eventueel beschadigingen bijwerken en overspuiten óf toch nog aangifte doen...
quote:eeka schreef op 25 februari 2011 @ 19:51:

Overigens heeft TO nu ook gewoon een fiets gestolen Nee hoor, ze heeft haar rechtmatig eigendom teruggenomen.
quote:bbibi schreef op 25 februari 2011 @ 19:51:

Goede aktie van je, ik had hetzelfde gedaan. Moete anderen maar met hun tengels van andermans spullen afblijven..Vind je? Nu doet TO toch hetzelfde? Misschien heeft de huidige eigenaar de fiets wel te goeder trouw gekocht? En TO is niet eens 100% zeker dat het haar fiets is begrijp ik. Ik vind het nogal gewaagd en in ieder geval diefstal.
quote:isabon schreef op 25 februari 2011 @ 20:07:

[...]

Nee hoor, ze heeft haar rechtmatig eigendom teruggenomen.Nee want na de diefstal is de fiets haar eigendom niet meer maar het eigendom van de dief. Hij heeft hem zich wederrechtelijk toegeëigend.
quote:zonneschijn10 schreef op 25 februari 2011 @ 20:04:

Extrahalo, bij mij laatst nog. Werden 's avonds mijn lichten gecontroleerd én keken ze bij m'n basis slot, of er beschadigingen zaten (door het verwijderen van een slot)

Daarom ben ik nu bang dat als ik op mijn EIGEN fiets rijd, dat ik word aangehouden bij zo'n algemene controle (doen ze heel veel in mijn woonplaats) en dat ze de beschadigingen zien bij mijn slot...

Ik ben te schijterig om een fiets terug te jatten, ik had in het begin al aangifte gedaan, nu de politie gebeld, en daarna waarschijnlijk het rechtssysteem in NL vervloekt

Dat er beschadigingen op je fiets zitten, zegt toch niet over of hij gestolen is? Voor hetzelfde geldt ben je een keer de sleutel kwijt geweest, en heb je het slot er zelf af moeten zagen. En het ís toch uiteindelijk gewoon jouw fiets?
Overigens hoef je helemaal niet naar het bureau maar je kan in nagenoeg alle regio's online aangifte doen.
Eeka: ik weet het wel zeker.

Alle zelfgemaakte reparaties kloppen, bepaalde handelingen kloppen, mijn kapotte doch originele versnelling, kapotte met tape beplakte zadel, mijn los zittende fiets lamp.

Die 'vorige eigenaren' weten ook wel dat mijn fiets geen zuivere koek was lijkt me (door die beschadigingen)
Hee m'n fiets is gejat :(
quote:zonneschijn10 schreef op 25 februari 2011 @ 20:04:

Daarom ben ik nu bang dat als ik op mijn EIGEN fiets rijd, dat ik word aangehouden bij zo'n algemene controle (doen ze heel veel in mijn woonplaats) en dat ze de beschadigingen zien bij mijn slot...Nou, dan vertel je gewoon het verhaal uit de openingspost, dat je je eigen gejatte fiets hebt teruggevonden. Zou alleen even niet vermelden dat hij op slot stond, want dat maakt jouzelf ook een dief.
Overspuiten en ander slot erop
Ik heb ook wel eens mijn eigen fiets terug gestolen. Zou me er niet te druk om maken, hoe groot is de kans dat je aangehouden wordt? En dan kan je nog altijd zeggen dat je hem zo tweedehands gekocht hebt via marktplaats. "Oh, zijn dat brááksporen? Ik had wel gezien dat er een beschadiging zat..."
Haley, maar dan heb je misschien de kans dat ze m'n fiets innemen.... omdat het een gestolen fiets blijkt te zijn..

Of niet?

Ik denk dat ik 't zo houd. Gewoon overspuiten, eventuele sporen van braak proberen te verdoezelen etc.
Mijn vader en ik hebben ook een keer mijn fiets teruggejat. De dief had mijn fietsensleutel bij de sport gejat, maar ik had gelukkig nog een reservesleutel. Achterklep open, hup fiets erin en gassen. Jeetje, ik was 11 of zo, maar wat wat was dat spannend!

Wat jij nu het beste kunt doen weet ik niet. Ik zou hem overspuiten en helemaal versieren denk ik. Zodat 'ie onherkenbaar is. Wel leuk dat je nu overal van die vrolijke dingen kunt kopen!

Zit je nu te zenuwen? Kan het me namelijk zo voorstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven