Geld & Recht alle pijlers

Fiets gestolen - NET terug gevonden! Help!

25-02-2011 19:27 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Mijn fiets is afgelopen kerst voor mijn huis gestolen.

Ik heb hier geen aangifte voor gedaan. Volgens een agente was het zinloos om aangifte te doen als ik maar heel weinig kenmerken wist.

Achteraf weet ik dus genoeg kenmerken, want ik heb 'm TERUG gevonden!! Hij stond hier 10 deuren verderop voor een een ander huis!

Ik dacht dat de kleine kenmerken van mijn fiets niet zo belangrijk waren.. maar alles klopt tot nu toe.

Ik ben razend, maar ben in twijfel wat ik nu moet doen.

Ik heb de politie namelijk opgebeld en die zegt niks voor me te kunnen doen, omdat ik destijds geen aangifte heb gedaan. Logisch, maar ik wil gewoon mijn fiets terug en ik baal dat de politie niks kan doen.

Het enige wat kan is NU alsnog aangifte doen. Maar als ik nu naar het politie bureau ga, is de kans groot dat mijn fiets weg is als ik weer terug kom.

Ik heb hem dus terug 'gestolen' en hij staat nu bij mij in de hal.

Ik twijfel wat ik nu moet doen.

Als ik nu naar de politie ga, kan ik niet bewijzen dat de fiets van mij is. Ik heb er wel een foto van, maar wat zegt een foto nou precies. Ik heb er geen registratie papieren meer van, omdat de verzekering was verlopen. nu spijt van

Maar. Als ik de fiets zelf houd en het slot eraf krijg, heb ik de kans dat er tijdens een algemene controle door de politie gezien wordt dat mijn fiets gestolen is. Er zitten namelijk dikke hakken in het ijzer waar het slot gezeten heeft, omdat ze het slot er hardhandig af hebben gehaald.

Die hakken duiden aan dat mijn fiets gestolen is, omdat het slot er zo is afgehaald. Dat is kenmerkend voor de politie.

En als ik het serienummer eraf vijl, denkt de politie helemaal dat hij gestolen is.

Wat moet ik nou doen?
Ronniemitchel, jij denkt dus dat er ook niet serieus naar gekeken wordt als ik nu alsnog naar de politie ga om aangifte te doen, en het verhaal uitleg?

Ammehoela dat ik dan alsnog naar de politie ga. Ik houd 'm nu mooi zelf!

So_Lo, het zijn hier allemaal rijtjes huizen. De fiets stond 2 meter vanaf een deur, maar kan ook van een andere deur zijn. Dus is beetje moeilijk om te zeggen wie het nou precies was.

Dus ik zal er nooit achter komen wat er nu precies gebeurd is..

Mijn vriend dacht mijn fiets al een keer eerder te hebben gezien in de straat hier achter, maar hij wist het niet zeker. Denk dat hij nu wel gelijk heeft.

Zo toevallig dat hij nu HIER in de straat stond.

Ik heb nog zo gezegd, als ik iemand op mijn fiets zie fietsen, dan trap ik 'm eraf. Hele mooie fiets, laatst nog een grote beurt gehad bij de fietsenmaker. Dat ding heeft me handen vol geld gekocht. En dan had ik van de politie mijn fiets moeten laten staan en EERST maar eens aangifte moeten doen?

Ik ben malle appie niet.

Bedankt voor alle reacties en nuttige tips!!
quote:ronniemitchel schreef op 26 februari 2011 @ 04:22:

[...]

En dan moet je met al je bewijzen nog je fiets terug kopen, als ze weten dat je het (terechtterug neemt)terug neemt heeft de dief wel degelijk een poot om op te staan,zo krom zit ons rechts systeem wel in elkaar

Dat is echt heel vreemd, want de dief is immers geen rechtmatige eigenaar geworden door het eenvoudige bezit nemen middels diefstal? En een wie moet je dat geld dan betalen, aan de dief?

Je mag inderdaad niet zelf je fiets terugstelen, maar dit is nieuw voor mij.
Hier een zelfde verhaal. Mijn vrij nieuwe fiets werd gestolen uit de tuin. Hij stond niet op slot (jaja stom!). Paar weken later staat hij bij een huis in het rijtje voor ons. Ik heb mijn sleutel gepakt en hem opgehaald. Terwijl ik dat deed kwam er een (bezoekende) puber uit dat huis die zei ''hé dat is mijn fiets''. Ik hem voor zijn neus op slot gezet en weer opengemaakt. Na wat geharrewar kwam hij met het verhaal dat zijn moeder de fiets bij het station had gekocht voor wel 150 euro en echt kwaad zou worden. Ik zei "geef het nummer van je moeder maar dan bel ik haar wel even op". Dat vond hij niet zo'n goed idee. Nog gedreigd met de politie te bellen en toen droop hij af. Heb het er verder bij gelaten.
Goed gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven