Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
Ps, als de winkelmedewerker had geweten dat Hero zo ernstig ziek was, dan denk ik dat hij wel naar de wc had gemogen hoor. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat Hero dat niet zegt tegen jan en alleman. Dat is het lastige, je kunt niet altijd aan de buitenkant zien of iemand ziek is, dat levert soms pijnlijke situaties op.
Ja, dat ben ik wel met je eens shining.

Maar in het geval van de moeder van maria..euh ja, moeilijke naam gaat dat niet meer op...
quote:Mirjam762 schreef op 31 december 2007 @ 11:03:

[...]

Ik begrijp dit soort teksten dus niet goed. Zo ontzettend vaag ook...hoe "naar" FV ooit is geweest in een discussie. Wat is "naar"?? En jij noemt de onwil van verkoopsters om iemand met een pasje w.c.-bezoek te weigeren, ook "narigheid". Naarheid staat in het woordenboek als "naarheid, misère" omschreven. Wat bedoel jij ermee?? "Onwil" zoals ik suggereerde? Waarom noem je het dan niet zo? Als je het zo belangrijk vindt om met argumenten te discussiëren, gebruik dan ook gewoon taal die iedereen begrijpt. Ik vind je erg vaag en vervelend formuleren..

En Mimsey verdraaide jouw tekst niet..ze vulde hem alleen aan op een alternatieve manier en ze liet heel goed zien door de typo dat het haaaaaar bijdrage was.Oh...my...god....is het dan daadwerkelijk noodzakelijk dat ik wederom zeer duidelijk vertel dat het in mijn optiek niet uit narigheid is van die verkoopster? Djeeezzzz....
maar wel uit stomheid, domheid of kortzichtigheid dan minny?
Nouhou..krijg niet eens tijd om mijn vriendje telefonisch goedemorgen te wensen..man, wat kunnen jullie typen zeg!
quote:shining schreef op 31 december 2007 @ 11:04:

Ps, als de winkelmedewerker had geweten dat Hero zo ernstig ziek was, dan denk ik dat hij wel naar de wc had gemogen hoor. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat Hero dat niet zegt tegen jan en alleman. Dat is het lastige, je kunt niet altijd aan de buitenkant zien of iemand ziek is, dat levert soms pijnlijke situaties op.Nee, en dan wordt er een zeer treurige inschattingsfout gemaakt. Als iemand mij enkel verteld dat ie naar de wc moet zou ik die fout wellicht ook kunnen maken.

Al moet ik bekennen dat ik voorzichtiger met mijn weigering zou zijn na dit topic. Dat is in elk geval bereikt.
quote:shining schreef op 31 december 2007 @ 11:04:

Ps, als de winkelmedewerker had geweten dat Hero zo ernstig ziek was, dan denk ik dat hij wel naar de wc had gemogen hoor. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat Hero dat niet zegt tegen jan en alleman. Dat is het lastige, je kunt niet altijd aan de buitenkant zien of iemand ziek is, dat levert soms pijnlijke situaties op.

He he, dat is dus nu al een pagina of 40 mijn punt. Omdát je niet aan iemands neus kunt zien waarom hij het vraagt, omdát je zelf ook wel kunt bedenken dat diegene er vast een hele goede reden voor heeft (want anders ging hij wel in de kroeg of de V & D als het niet dringend was, hoe moeilijk is dat nou te bedenken?) ben je in mijn ogen asociaal als je het weigert. En je hoeft geen kanker te hebben om het toch dringend te laten zijn hoor, je zal maar overvallen worden door acute diarree door iets wat je net gegeten hebt ofzo. Ik vind het ontzettend asociaal om als verkoopster de inschatting te maken dat het vast niet zo dringend is, dat weet diegene die het vraagt toch beter dan jij? Want nogmaals, als het niet dringend was, zou je het niet vragen, duhuh.

Kortom: je kan op je vingers natellen dat elke keer als je het weigert, je iemand veroordeeld tot een pijnlijke en vernederende situatie.
Am Yisrael Chai!
Nee, dan gaat dat inderdaad niet meer op High hopes. Klopt.

Mijn mening is kort samengevat ( na 647326 posts) dat hetgeen recht is om zomaar overal naar de wc te mogen en als dat niet mag dat je desnoods met geweld iemand opzij duwt want dan zórg ik wel dat ik kan. Een klantentoilet is niet overal aanwezig en als je mensen niet naar de wc mag laten, dan zou ik dat dus niet doen. Kontkruiperig of niet wat door sommigen is gezegd.

Wel kan ik me voorstellen dat je uitzonderingen maakt, maar ik heb inderdaad wel de instelling van 'één iemand door, iedereen door', wat ook niet altijd goed is.

Verder is het natuurlijk belachelijk hoed deze discussie verder verloopt. De scheldwoorden vliegen je om de oren,maar verder wel beweren dat je zo menslievend bent. Uhuh.

We kunnen hier nog dagen over discussiëren, maar dit is dus wat ik vind. Hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.

En tegen Minny mag blijkbaar wel een kwetsende opmerking gemaakt worden over haar moeder? Over onmenselijk gesproken. Als je het onjeens bent met elkaar of 'je mag elkaar niet' is opeens alles geoorloofd. Niet dus.
quote:high hopes schreef op 31 december 2007 @ 11:07:

maar wel uit stomheid, domheid of kortzichtigheid dan minny?Dat kán, hoeft niet. Misschien dat iemand er beter over na gaat denken als het uitgelegd wordt. Maar als iemand die echt moet geweigerd kan worden kan de situatie een beetje oververhit raken. Door boos weg te lopen of te gaan schelden leg je iemand niet uit dat het echt nodig is.

Stel ik weiger iemand en diegene verteld mij waarom het echt nodig is, dan zal ik die uitzondering maken. Als iemand gaat schelden of wegloopt dan krijg ik die kans niet eens meer.
quote:minny schreef op 31 december 2007 @ 10:56:

[...]

En weer terug naar persoonlijk. Oke, dat kan jij vinden alhoewel ik niet zo heel erg goed in kan zien waarom. Wat precies begrijp je niet aan "Ik zou zelf die uitzondering wel maken, maar kan me voorstellen dat een ander het door een inschattingsfout niet doet." Lijkt mij simpel zat.

Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, was even met mijn dochter kleurplaat aan het maken, maar hoe dúrf jij dit nog te typen!!??

Ben jij niet persoonlijk naar bijvoorbeeld Fashionvictim toe?

Ongeloooooflijk!!!
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
FV, je kunt mij asociaal noemen, iemand uitschelden en iemand opzij duwen 'omdat ik dan zelf wel zorg dat ik naar de wc kan' vind ik pas asociaal.

Daarbij heb ik de opmerkingen die je over mij maakte van gisternacht wel gelezen, maar ik reageer er verder niet op omdat dat de discussie verder niet ten goede komt.
Zucht... ik heb ook daarvan al duidelijk gezegd dat a): je niet gek moet opkijken dat je een keer de verkeerde treft die zo kwaad is dat je zijn moeder met medische verklaring zichzelf hebt laten vervuilen dat ie je het ziekenhuis in mept. Daarvan heb ik meermaals gezegd dat ik dat niet goedkeur, maar dat ik het me wel kan voorstellen. Mensen slaan elkaar dood om een parkeerplek of schieten elkaar af om een sneeuwbal, IK kan me voorstellen dat sommige lieden nog veel ergere dingen doen als hun ouwe moedertje huilend in haar eigen poep naar huis komt, want ik kan me niks vernederenders voorstellen.

En b) heb ik gezegd dat ik inderdaad goed zou keuren dat als iemand met een MEDISCHE VERKLARING door iemand die kennelijk niet kan lezen geweigerd wordt, door omstanders dan maar geholpen wordt en dat die omstanders die blijkbaar WEL begrijpen wat die medische verklaring inhoudt die analfabete doos opzij schuiven.

Ik zie dat ongeveer hetzelfde als iemand omverduwen omdat ie in de weg staat terwijl iemand een hartaanval heeft.
Am Yisrael Chai!
Dat vind jij na dat gescheld en de rotopmerkingen ongelooflijk? Goh... Nou ja, dat is dan weer jouw mening. Waar ik het wederom niet mee eens ben.
Een hartaanval is levensbedreigend FV, dat lijkt me een ander geval.

Zou je trouwens op willen houden met dat gescheld? Het doet de discussie niet veel goeds en bovendien verlaag je jezelf nogal hiermee. Dat wil je neem ik aan toch niet?
Eens met FV.

Waar slaat het op dat je zou moeten weten wat iemand heeft alvorens te helpen? Moet iemand heel groot 'ik heb kanker' op zijn voorhoofd hebben staan ofzo?

Het is een kwestie van doodgewoon fatsoen dat je iemand helpt, niet meer, niet minder. En als het echt niet lukt, biedt dan een alternatief.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Minny, ooit komt er een dag dat je hulpbehoevend wordt. Dat anderen jou moeten gaan helpen met urineren en ontlasten, dat ze je moeten wassen. Ieder mens heeft op een bepaald moment hulp nodig en als dat zo is dan zou het fijn zijn dat mensen je die hulp ook daadwerkelijk bieden en zich niet verschuilen achter allerlei exuces.

Mijn dochter riep trouwens net dat ze moest plassen en dan ren ik meteen naar haar toe om haar te helpen. Moest er dit keer wel om lachen omdat het midden in deze post gebeurde

Ik vind trouwens dat jij, Minny, niet met goed fatsoen iets over de stijl en het niveau van deze discussie kunt zeggen, terwijl je zelf meer dan beledigend bent en het niet eens netjes binnen deze discussie houdt, maar er dingen van jaren geleden bijsleept die niemand meer kan opzoeken/nalezen.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Minny, waar scheldt FV? Ik zie nergens 'takkentrut' 'kuthoer' 'pisvlek' of iets dergelijks staan, dus echt schelden kan ik het niet noemen.

Voor diegenen die trouwens vinden dat ik me dien te verontschuldigen voor het gebruik van een zegswijze, dat doe ik niet. Als ik iemand per ongeluk kwets met een simpele 'maak je niet dik' of een 'denk aan je hart' doe ik dat ook niet. Misschien kwets ik wel iemand met 'mond spoelen met zeep' omdat die persoon een slechte adem heeft, daar kan ik niks aan doen.
Weten hoe hoog de nood is kan het verschil maken bij een bedrijf waar het enkel bij uitzondering kan. Als je iemand niet verteld dat het een medische achtergrond heeft, dan kan iemand dat toch ook niet weten? Lijkt me redelijk logisch. Nee, je hoeft niet je gehele medische achtergrond te onthullen, maar een tipje van de sluier oplichten is toch wel zaak in deze. Als iemand verteld blaasproblemen te hebben is dat doorgaans afdoende.
quote:minny schreef op 31 december 2007 @ 11:22:

Een hartaanval is levensbedreigend FV, dat lijkt me een ander geval.

Zou je trouwens op willen houden met dat gescheld? Het doet de discussie niet veel goeds en bovendien verlaag je jezelf nogal hiermee. Dat wil je neem ik aan toch niet?

Sja, heel gek misschien, maar ik denk dat ik liever in het openbaar een hartaanval zou hebben dan dat ik mezelf in het openbaar onder zou schijten.

En nee hoor, iemand die zo oerdom is dat ie een medische verklaring niet begrijpt, die moet wel óf analfabeet zijn óf een doos. En waarschijnlijk allebei.
Am Yisrael Chai!
quote:tilalia2 schreef op 31 december 2007 @ 11:26:

Minny, waar scheldt FV? Ik zie nergens 'takkentrut' 'kuthoer' 'pisvlek' of iets dergelijks staan, dus echt schelden kan ik het niet noemen.

Niet? Moet je gisteravond maar eens nalezen. En iemand een analfabete doos noemen kan ik ook niet bepaald netjes noemen.

Of jij wel of niet je excuses maakt moet je zelf weten. Het onderstreept wel mijn stelling dat iemand een inschattingsfout kan maken als men niet op de hoogte van de situatie is.
quote:minny schreef op 31 december 2007 @ 11:02:

[...]

Tuurlijk mag jij dat zeggen, en je mag ook teruglezen naar gisteravond waarom ik niet bepaald voorzichtig meer ben met FV. Als je wil schelden prima, maar wat was dat ook weer over actie-reactie....?

Het komt mij voor dat jij gewoon al rotgevoelens naar FV hebt, en niet alleen in deze discussie, je haalt er iets bij van jaren geleden.

Dat vind ik not done.

En dat je FV's oprechte bedoelingen in dit topic zo van tafel veegt. dat je gewoon niet gelooft dat zij oprecht is in haar mening.

Dat stuit mij zeer tegen de borst.
Geen bijzonderheden
Het is de decembermaand, je hebt een winkel in de kalverstraat en het is erg druk. Op alle deuren zit een code of pasjessysteem om achter in de winkel te komen. Ik kan me best voorstellen dat als klant nummer zoveel naar de wc moet, je dat erg vervelend vindt. Op het moment dat jij niet kunt zien of iemand ziek is, kan ik me best voorstellen dat je zoiets hebt van: "Loop maar even naar de Hema". Zo'n winkelier zou ik niet direct als: dom, stom of kortzichtig willen bestempelen. Wanneer iemand een medische verklaring heeft is het natuurlijk een ander verhaal.
quote:fashionvictim schreef op 31 december 2007 @ 11:27:

[...]

Sja, heel gek misschien, maar ik denk dat ik liever in het openbaar een hartaanval zou hebben dan dat ik mezelf in het openbaar onder zou schijten.

En nee hoor, iemand die zo oerdom is dat ie een medische verklaring niet begrijpt, die moet wel óf analfabeet zijn óf een doos. En waarschijnlijk allebei.Dus als iemand iets niet begrijpt is diegene meteen oerdom? Tja...dat is ook een kwestie van mening dan. Al denk ik af en toe ook wel hetzelfde als iemand iets redelijk simpels compleet verkeerd uitlegt.

Overigens zou ik persoonlijk niet liever een hartaanval hebben, dat is namelijk levensbedreigend. Je ziet ook pas dat iemand een hartaanval krijgt als iemand 'm al krijgt. Ook ziet iemand die de situatie verkeerd inschat dat het verkeerd ingeschat is als het al te laat is. Kan me niet indenken dat iemand daar onverschillig tegenover staat. Al kan ik me wel indenken dat iemand in de verdediging schiet en zich hard opstelt als diegene uitgescholden of beledigd wordt. Lijkt me een redelijk natuurlijke reactie.
Ik heb jou gisteravond inderdaad uitgescholden, Minny. En toen jij - nadat meerdere mensen aangegeven hadden dat ze zo ongeveer met hun kin op de grond zaten vanwege de manier waarop jij tegen Mimsey tekeer ging - slechts rollend van het lachen er nog een schepje bovenop deed, vond ik mijn benaming eigenlijk nog uiterst mild.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 31 december 2007 @ 11:35:

Ik heb jou gisteravond inderdaad uitgescholden, Minny. En toen jij - nadat meerdere mensen aangegeven hadden dat ze zo ongeveer met hun kin op de grond zaten vanwege de manier waarop jij tegen Mimsey tekeer ging - slechts rollend van het lachen er nog een schepje bovenop deed, vond ik mijn benaming eigenlijk nog uiterst mild.Ik lachte je idd uit, omdat je je zo ordinair liet kennen. Dat vond ik nogal grappig gezien de situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven