Wat mis jij níet van vroeger?

26-02-2011 09:09 348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even zin in een onzintopic...

Ik zie regelmatig van die topics voorbijkomen vol nostalgie, heerlijk om te lezen, maar ik bedacht mij dat er ook veel (soms hilarische) zaken zijn waarvan je best blij bent dat het heden te dage geen rol meer speelt... (al denk je er nu met veel plezier aan terug!)

ik trap af;

- in een door moeders gebreide (kriebelende) überkleurige trui naar school. (wat een nijverheid!)

- Het standaard (compleet smaakloze )witte bloemkoolsausje met nootmuskaat. (lang leve de voorgeprepareerde kruidenmixjes!)

- het gevecht met de magic cube, die dingen waren godspopulair, maar dat is niet leuk als je het zelf maar niet voor elkaar krijgt..

- lange kleurige oorbellen (papagaaien oid) bij een heel suf kortgeknipt kapsel kon prima

Ik weet, geen wereldschokkende zaken, maar toch...
gele vla uit de fles, bovenop zaten dan van die klonten......
Het restje aardappel in de vla.
Basisschool-ruzietjes, die nergens over gingen en waarvan je niet eens wist waarom men besloot dat jij nu stom was. Dat begreep ik echt niet. En ik werd daar giftig van.

Stom gedoe....

Oh, wat ik ook zo vreselijk vond!! Een kuif.... w...t...f!
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Vlaschaaltjes werden pas later ontdekt!
De broekrok die mijn moeder mij graag zag dragen... Wat een ruzies hebben we daarom gehad zeg! :-)
HET WEESHUIS VAN DE HITS!

Dat door kinderstemmen in de ether werd geslingerd...

Als kind vond ik het zwaar indrukkwekkend dacht dat het echt zielige kindjes waren....

Later werd mijn trauma versterkt door de magic friends die ELKE week Bonnie Tyler met 'total eclips from the hart' als klasseplaat uitzond....
quote:bankje schreef op 26 februari 2011 @ 09:12:

Het restje aardappel in de vla.Oeh, jak....
quote:kookwekkertje01 schreef op 26 februari 2011 @ 09:12:

Basisschool-ruzietjes, die nergens over gingen en waarvan je niet eens wist waarom men besloot dat jij nu stom was. Dat begreep ik echt niet. En ik werd daar giftig van.

Stom gedoe....

Oh, wat ik ook zo vreselijk vond!! Een kuif.... w...t...f!

Oh ja, de kuif... met liters haarlak!

I plead guilty..
quote:nummerzoveel schreef op 26 februari 2011 @ 09:15:

De broekrok die mijn moeder mij graag zag dragen... Wat een ruzies hebben we daarom gehad zeg! :-)

Oew, broekrokken....

net als broeken van ribfluweel (in mooie aardetinten) of de knickebocker (weet niet of je het zo schrijft..)
quote:plukjepulk schreef op 26 februari 2011 @ 09:15:

HET WEESHUIS VAN DE HITS!

Dat door kinderstemmen in de ether werd geslingerd...

Als kind vond ik het zwaar indrukkwekkend dacht dat het echt zielige kindjes waren....

Later werd mijn trauma versterkt door de magic friends die ELKE week Bonnie Tyler met 'total eclips from the hart' als klasseplaat uitzond....Ik vond Morrisson altijd zó zielig
quote:bankje schreef op 26 februari 2011 @ 09:18:

[...]

Ik vond Morrisson altijd zó zieligDat bedoel ik die Morrisson...Ik begreep niet waarom niemand ingreep! haha
Ohw ja, de 'knickebokker' (of hoe je dat ook schrijft). Whoahahaaa, wat een vreselijke dingen waren dat!!!
Ik had ook een kuif. En een spiraalpermanent...

Ik mis geen vreselijke dikke maandverbanden, en de kerk waar ik verplicht naar toe moest mis ik ook niet.

Gelukkig onthou ik alleen de goede dingen blijkt nu, ik kan weinig herinneren van wat ik niet mis.

Nog 1: koolraappatatjes met vieze saus.
Ohw, koolraap... Gatver gatver gatver!!!
De geijser en de gaskachel die om onverklaarbare redenen soms spontaan uitgingen. De gaskachel meestal als het 's nachts had gevroren zodat het 's ochtends ijskoud in huis was.

Lang leve de Cv met combiketel.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

school

moeten fietsen
En 1x per half jaar een nieuw paar ortopedisch verantwoorde oerlelijke schoenen! Ik heb me wat staan brullen in de schoenenzaak!
Fluorkleuren, die mis ik niet. Van dat giftige roze en groen.

En Doe Maar, die mis ik ook beslist niet. Wat vond ik dat een irritante band. Nu vind ik ze best triest, want ze wilden graag volwassen muziek maken en werden in plaats daarvan belaagd door hormoonbommen in de vorm van pubermeisjes.
handmatig moeten schrijven

moeten kliederen met tipex of alles over moeten typen ipv gewoon ff je bestandje aan te kunnen passen en opnieuw uit te printen
Oh...ja... hahahaha, ik had dus ook een permanentje. Wat erg! En een knalroze bril, waar de glazen uit konden klikken, die konden dan in mijn andere montuurtje... lelijk blauw. Wat dan wel weer prima stond bij m'n Flik Flak-horloge.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Een hoge staart bovenop je hoofd met idd een grote fluor frummel, haha
Maar 1 net op TV.

En, in reactie op kookwekker: de 'Dwayne-Wayne' bril!
- Broekrokken inderdaad (blauw/groen geruit, met een gele maillot en een gele spencer - waarom kócht mijn moeder zulke kleren?!)

- Ik hoef nooit meer erwtensoep, bloedworst en aarappelpuree te eten

Dat je iemand een brief moest schrijven ofwel naar zijn/haar huis belde en bij geen gehoor niet eens een voicemail kon inspreken (hoewel dat ergens ook wel weer z'n charme heeft)

- De onzekerheid op de middelbare school of je er wel bijhoorde e.d.... god wat ben ik blij dat die tijd voorbij is.
Afwassen! Heb pas sinds 2 jaar een afwasmachine en wat is dat heerlijk

Als puber was dat mijn taak - dat snap ik nu uitstekend

En verder: geen internet! en dus naar de bieb voor informatie... Bedacht je iets waar je meer van wilde weten, schreef je het in je agenda en een volgende keer in de bieb kreeg je pas antwoord

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven