Gezondheid alle pijlers

Ik was een veel leuker mens mét Mirena!

26-02-2011 10:43 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

Ik heb al vaker gehoord dat de Mirena depressie kan veroorzaken, maar bij mij lijkt nu het omgekeerde aan de hand!

Ruim drie weken geleden heb ik mijn spiraal laten verwijderen omdat ik zwanger wil worden. Van het ding zelf heb ik nooit last gehad, nooit somber of onzeker, eigenlijk altijd vrolijk en relaxt.

Hij is er nu dus drie weken uit, en sinds ongeveer een week ben ik zo ongelooflijk labiel en onzeker.. Bij het minste of geringste barst ik in huilen uit, zoals beelden van de aardbeving in Christchurch. Omdat ik daar geweest ben doet dat wat met me maar om nu iedere keer als ik er foto's van zie te moeten janken? Had al maanden niet gehuild maar deze week al zo'n tien keer..

Verder begon mijn vriend er gisteren zelf ook over, dat ik de afgelopen dagen zoveel aan het zeuren en zeiken was. Ik kan momenteel echt niks van hem hebben en die opmerking dus al helemaal niet. Gelukkig kwam hij zelf met de verklaring dat het wel hormonaal zou zijn en kon hij er wel om lachen..

Ik ken mezelf niet meer terug! Zijn er mensen die dit herkennen? ..

PS ik heb ook al aan zwangerschap gedacht maar dat lijkt me wel heel snel, en voor de rest heb ik daar geen symptomen van..
ik wou net zeggen, ben je al zwanger?

als het pas 1 week oud is, hoef je verder ook niks te merken hoor. Ik heb het beide keren meteen doorgehad door pijnlijke borsten, maar een ander merkt niks totdat de menstruatie wegblijft.

Gewoon over een week ofzo toch een testje doen als je twijfelt.

en als je niet zwanger bent zal het misschien een afkickreactie van de hormonen zijn.
Doordat je hormonen nu net na het verwijderen een behoorlijke 'schommel' maken heb je goede kans dat het hele extreme wat je nu ervaart tijdelijk is. Maar reken er op dat je wat wiebeliger blijft ja.
Misschien is je lichaam een beetje van slag, door verandering qua hormonen?
Ik zou ook zeggen zwanger?
Slapen is goud
Niet zwanger? Gevalletje PMS dan misschien?

iig, hormonen kunnen rare dingen met je doen...
Ik had veel meer stemmingswisselingen zonder de pil dan met. Ben op m'n 30e ook nog 'ns een jaar gestopt met de pil omdat ik hoopte dat dat zou helpen met afvallen, maar ik werd er niet bepaald vrolijk van. De hormonen in de pil zorgen dat mijn eigen hormoontoestand wat gestabiliseerder is denk ik.
Ik zou er even een testje tegenaan gooien. Zou heel goed kunnen dat je in verwachting bent. Er kan namelijk al bevruchting plaatsvinden als je je spiraaltje nog hebt. En die heeft misschien kunnen nestelen nadat je spiraal eruit gehaald is. Wat ik wil zeggen is dat het best mogelijk kan zijn.

Zal voor je duimen!
To school for cool
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn eerste zwangerschaps'symptoom' was dat ik begon te huilen bij een reclame met een zeehondje en een gedichtje op een poster op mijn werk. Dus het zou zo maar kunnen.
Bedankt voor de reacties! Op dit moment zit ik qua humeur even goed, maar net met boodschappen doen hebben enkele omstanders die mij per ongeluk in de weg liepen kunnen genieten van mijn hormonale pesthumeur.. Haha

Ik ga denk ik pas over een week testen. Ik had de dag na het verwijderen namelijk een bloeding van twee dagen, ik denk geen menstruatie maar meer een reactie op het verwijderen zelf. Ik had besloten om te testen als ik vier weken na die bloeding niet ongesteld was geworden, dus dat zou volgende week zijn. Misschien is het nu net pas raak, dan hoeft een test nog niet positief te zijn.
@ Snukkelien: Meid denk niet dat je niet meteen zwanger kan zijn want ik was 2x zwanger met spiraal er uit kind er in.

Ik denk stiekum dat je wel zwanger bent ik, ik had beide keren met 3 weken een positieve zwangerschapstest in handen en dan de aller goedkoopste die van de kruitvat 2 voor 5 euro (denk dat ze zoveel kosten weet niet zeker misschien 1 euro verschil) maar meid ff testen anders volgende week weer, ik was namelijk ook niet emotioneel maar in me zwangerschap phoe hee iedereen kon dr om lachen me vriend zei het ook zo snel als die van jou.

Meid ik duim voor een positieve test!!!!!!!! laat je het even weten

groetjes quinta
Vriendin van mij had haar spiraal laten verwijderen, 1x een leuke nacht gehad ;) en bingo! Ze kon het niet geloven, wij wel want ze liep al 2 weken te grienen...
Oh wel leuk om te lezen allemaal.. Ik heb zojuist de zeehondjes test gedaan en ik kon het niet droog houden (dit filmpje)

Morgenochtend toch maar een test doen dan, heb toch één in huis. Ben alleen bang dat ik zo teleurgesteld ben bij een negatief resultaat..

Ik laat het wel weten! (maar dan moet ie eigenlijk naar de kinderpijler)
de zeehondjestest die houden we erin.

Het zou erg snel zijn als je nu al zwanger bent, maar het is zeker niet onmogelijk.

Die Kruidvattesten zijn prima hoor. De laatste keer dat ik getest had was ik (achteraf gerekend) 4 weken zwanger. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je 5 minuten wachten tot de streep wel of niet tevoorschijn kwam, maar al binnen een minuut stond er een dikke vette streep.
Haha normaal als ik dat soort filmpjes zie haal ik m'n schouders op. Was nu wel anders dus.

Ik heb de test bij de Etos gehaald, van het merk Test-point. Zitten er ook twee in, dus dan bewaar ik de tweede gewoon voor over een week, als de 1e negatief is en ik dan nog niet ongesteld ben geworden.
Als je de test toch al in huis hebt, waarom dan wachten.

Ik dacht na het lezen van de openigspost ook meteen; hartstikke zwanger.

Ik was ook meteen vanaf dag één van mijn zwangerschappen humeurig/labiel/onredelijk
The time is now
Hoihoi, vanochtend getest, maar negatief. Stemming is wel iets bijgetrokken. Wie weet was het dan toch een geval van PMS of iets dergelijks..
ach jammer. Succes verder!
Jammer maar misschien volgende week wie weet succes en sterkte met je stemmingswisselingen hoop dat je er snel van af bent!!
En? Inmiddels nog eens getest?
To school for cool
Jep, vandaag positief getest

Maar nadat ik een aantal andere symptomen erbij kreeg (misselijkheid, groeiende borsten).
Gefeliciteerd!!!!
Gefeliciteerd! Zo zie je maar, janken om niks is een officieel zwangerschapssymptoom en hormonen zijn krengen.
Wow, wat snel meid! Gefeliciteerd hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven