kat drijft me tot het uiterste

28-02-2011 14:24 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kater van 10 jaar oud. Meestal een lief en leuk beest, behalve.... als hij mijn deuren stuk krabt om naar buiten te willen, bij mij te zijn, naar een andere kamer te willen etc.

Dan krabt hij dat de verf ervan af komt. Ja leuk met nieuwe deuren in je huis waar nu allemaal krassen op zitten.

Ik probeer zoveel mogelijk zijn wil te doen en hem naar de ruimte te laten waar hij wil. Maar zo kan hij niet altijd binnen zijn.

Mijn technieken tot nu toe; mopperen en als hij buiten is, een beetje water(naast) hem gooien zodat hij wegrent en stopt.

Maar dit is meestal een leuk spel waarbij hij toch weer wint en binnen mag.

Kortom een dominant katertje die zijn zin wil krijgen en uiteindelijk wint. Omdat ik gek wordt van het krabben.

Oja, heb ook nog stinkspul op deuren gespoten, maar dat helpt even en kan moeilijk dagelijks blijven spuiten.

Tips? Herkenning?
quote:flatscreen schreef op 01 maart 2011 @ 12:17:

Aan de folie op de deuren te zien heeft hij er wel aangezeten.

Maar alweer 2 nieuwe rollen gekocht dus even kijken hoe hij er op reageert. Verder loopt hij nu buiten rond, de zon schijnt dus dan heeft hij het naar zijn zin en zie je hem verder niet.

Het is u afwachten tot hij weer naar binnen wil.

Goed zo allemaal, blijven negeren, we kunnen het!!Folie is best kwetsbaar zoals je waarschijnlijk zelf al hebt gemerkt, dus vuilniszakken en dubbelzijdig tape (pas op voor de verf bij het verwijderen!) kun je ook nog proberen.
quote:adios schreef op 01 maart 2011 @ 12:03:

Weet iemand van jullie misschien een goed boek waarin kattengedrag staat uitgelegd (liefst in leken taal). Ben wel erg benieuwd waarom mijn kat sommige dingen doet!

groetjes

Ik vind deze boeken erg goed:

- Nienke Endenburg: help mijn kat doet het naast de kattenbak: deskundige adviezen voor het oplossen van gedragsproblemen bij katten;

- Stephen Budiansky: Het karakter van katten.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 01 maart 2011 @ 13:59:

Gelukkig voor mij en ongelukkig voor hem, ben ik hem nu vanuit mijn werk strak aan 't negeren!

Mss kan ik hem een beetje plagen door zometeen de telefoon oeverloos over te laten gaan, zodat hij dus niet slaapt en mss dan vannacht weer doorslaapt.

('doorslaapt", zucht...meneer lijkt wel een baby!)you mean chickie!
Hier ook een krabbende kat, maar geen deuren, maar ramen, hij blijft heel indringend je aan kijken en maar krabben.

Negeren kan ik als de beste, urenlang gaat hij door, geen problemen hoor, gek beest en ik laat hem gewoon niet binnen.

Nu al 3 jaar... hij komt pas naar binnen als hij niet krabbelt en nog het houdt niet op, het is een soort gewoonte geworden, zelfs met de achterdeur open presteert ie het weleens en dan ineens heel dom kijken van: god die deur staat gewoon open en dan loopt hij, immer met een omweg en een slakkeganngetje naar de deur om vervolgens weer op de vensterbank te springen en verder te krabben.....

Tja kat is net zo gek als zijn baasje....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven