Kookvraagje over saffraan

02-03-2011 11:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om van de week dit recept te gaan maken:

Saffraancrème-soep met rivierkreeftjes

In het recept staat dat je 1 zakje saffraan moet gebruiken. Nu heb ik saffraan draadjes en poeder, maar ik haal niet uit het recept welke ik hiervoor moet gebruiken.

Weet een van jullie dit?
hoi, waarschijnlijk bedoelen ze safraanpoeder. Deze kan je kopen bij de marokkaanse slager, mss ook de turkse. Ze kosten bijna niks, en zijn inderdaad zakjes. Succes ermee.
ik zou juist zeggen draadjes...
draadjes zijn wel veel lekkerder.
safraandraadjes lijkt me niet, dan wordt het een duur soepje en veel te sterk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 02 maart 2011 @ 12:09:

safraandraadjes lijkt me niet, dan wordt het een duur soepje en veel te sterk Denk ik ook. Poeder dus.
Bedankt voor jullie reacties alvast. Het recept staat als 'budget' aangegeven, dus dan zal het inderdaad poeder zijn!
Ik heb een tijdje terug een knolselderij-saffraan soep gemaakt. Ik had geen idee wat ik aan het doen was maar het was erg lekker! Dat was dus wél met draadjes. Ik geloof dat een buisje met wat draadjes 2 euro o.i.d. kostte bij de AH?
Echte saffraan zijn draadjes, en dat is relatief duur. Dat poeder is goedkoper en wordt ook vaak gebruikt, maar dat is volgens mij geen echte saffraan.
Die draadjes zijn ook niet zo duur, kijk even bij een Turkse supermarkt.
Wat eten we vanavond?
Ik heb allebei in huis, dus dat is het probleem niet. Aangezien de soep toch gepureerd moet worden, kan ik misschien dan beter de saffraandraadjes gebruiken.
halve gram draadjes bij de turk kost hier 4 euro. Maar je hebt er echt maar een klein beetje van nodig. Saffraanpoeder is eigenlijk geen saffraan te noemen, het is een inferieur product. Het zal de smaak van je gerecht zeer ten goede komen als je draadjes gebruikt. Als ik draadjes voor de soep gebruik stamp ik ze eerst een beetje fijn in een klein glaasje (met de achterkant van een theelepeltje) en dan laat ik ze een kwartiertje weken in lauw water. En dan hup, door de soep!
quote:marjan2000 schreef op 01 april 2012 @ 11:47:

Hoi, Ik koop saffraan meestal op [link naar commerciele website verwijderd na quote]. Lekker goedkoop en veel betere kwaliteit.Sorry voor off topic, maar hier begrijp ik dus helemaal niets van... dat iemand zich aanmeldt om in een 1e posting te link te melden.
Dat is dus spam. Goedkoop reclame maken zo.
Saffraan draadjes zijn zoveel lekkerder! Maar zo kneiter duur hier! Ik heb toen ik in Ghana was een doosje van 4 gram voor nog geen 2 euro mee naar huis genomen, wat was ik daar blij mee!
Ik zou voor de draadjes gaan, veel meer smaak.
In AH recepten worden doorgaans alleen ingrediënten genoemd die je bij de AH kunt kopen. Ik denk dus dat ze een zakje saffraan van Silvo ofzo bedoelen. Is ook helemaal niet zo duur hoor, 1 euro nogwat.

Overigens raad ik je aan de saffraan van tevoren even te weken in een beetje warm water of de fond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven