Kookvraagje over saffraan
woensdag 2 maart 2011 om 11:57
woensdag 2 maart 2011 om 14:12
halve gram draadjes bij de turk kost hier 4 euro. Maar je hebt er echt maar een klein beetje van nodig. Saffraanpoeder is eigenlijk geen saffraan te noemen, het is een inferieur product. Het zal de smaak van je gerecht zeer ten goede komen als je draadjes gebruikt. Als ik draadjes voor de soep gebruik stamp ik ze eerst een beetje fijn in een klein glaasje (met de achterkant van een theelepeltje) en dan laat ik ze een kwartiertje weken in lauw water. En dan hup, door de soep!
zondag 1 april 2012 om 12:33
quote:marjan2000 schreef op 01 april 2012 @ 11:47:
Hoi, Ik koop saffraan meestal op [link naar commerciele website verwijderd na quote]. Lekker goedkoop en veel betere kwaliteit.Sorry voor off topic, maar hier begrijp ik dus helemaal niets van... dat iemand zich aanmeldt om in een 1e posting te link te melden.
Hoi, Ik koop saffraan meestal op [link naar commerciele website verwijderd na quote]. Lekker goedkoop en veel betere kwaliteit.Sorry voor off topic, maar hier begrijp ik dus helemaal niets van... dat iemand zich aanmeldt om in een 1e posting te link te melden.
maandag 2 april 2012 om 19:29
In AH recepten worden doorgaans alleen ingrediënten genoemd die je bij de AH kunt kopen. Ik denk dus dat ze een zakje saffraan van Silvo ofzo bedoelen. Is ook helemaal niet zo duur hoor, 1 euro nogwat.
Overigens raad ik je aan de saffraan van tevoren even te weken in een beetje warm water of de fond.
Overigens raad ik je aan de saffraan van tevoren even te weken in een beetje warm water of de fond.