stomme fout maar niet durven toe te geven

02-03-2011 20:54 43 berichten
Dag forummers,

Ik zit even in een situatie waarbij ik eigenlijk het liefst eerlijk wil zijn over een stomme fout die ik heb gemaakt.. Alleen schaam ik me er ontzettend voor. Het is als volgt: heb iets afgesloten qua telefoons alleen kom ik er nu eigenlijk achter dat ik 3/4 maand dubbel ga betalen. 'Moet nu ineens gebeuren en er zo snel niet meer aan gedacht dat verlengdatum of einddatum iets heel anders is..

Voor mezelf is het niet erg.. ik betaal de kosten wel en zit wel even op de blaren. Alleen.. ik moet het wel aan ouders zeggen alleen schaam ik me diep. Maak eigenlijk nooit stomme overhaaste fouten oid. Wat zouden jullie doen? Zeggen of het proberen voor jezelf te houden (wat waarschijnlijk dan later uitkomt). Voel me zo dom!!!! Jullie denken vast, waar maak je je druk om maar op de een of andere manier zit het me zó dwars.. niet toegeven dat je hebt gefaald ofzo? sigh:
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het hele punt niet.

Allereerst vraag ik me af waarom je iets 'moet' zeggen tegen je ouders?

In de tweede plaats vraag ik me af waarom je je zo diep schaamt. je hebt een vergissing m=gemaakt met de datum van een contract. Nou, rampzalig! Ik bedoel, kun je nu niet meer eten of de huur niet betalen? Loop je hierop leeg? Je zegt van niet.

heb je iemand benadeeld? Gekwetst? Aleen jezelf.

waar maak je je druk om?

Foutje gemaakt, gerealiseerd, jij zit een par maanden op de financiele blaren, nu weer over tot de orde van de dag.

het is vervelend, maar zeker niet zo groot als jij het nu maakt. Mak je niet druk.

gewoon vertellen met een lachje erbij, luchtig houden, niets aan de hand.
Wat is je leeftijd als ik vragen mag ?

Zolang jij het zelf betaald is er toch niks aan de hand lijkt me .. ?
Is lastig als bij ouders vaak alles goed 'moet' gaan. Doe je het een keer allemaal alleen, gaat het alsnog niet helemaal zoals het hoort. Bang om eigen stomme fout terug te geven. Dankjewel voor je reactie in ieder geval. Morgen kan ik er waarschijnlijk alleen maar stom om lachen..

Kan me zó snel druk maken om niets.. en moet het echt afleren..
Ben 21, en voel me nu inderdaad echt een kleuter. Qua kosten maakt het allemaal niet uit. Eigen schuld dikke bult. Alleen het stomme is, naar m'n ouders voelt het als falen. (Stom eigenlijk.. want heb er wel van geleerd!)
quote:deurtje2 schreef op 02 maart 2011 @ 21:01:

Is lastig als bij ouders vaak alles goed 'moet' gaan. Doe je het een keer allemaal alleen, gaat het alsnog niet helemaal zoals het hoort. Bang om eigen stomme fout terug te geven. Dankjewel voor je reactie in ieder geval. Morgen kan ik er waarschijnlijk alleen maar stom om lachen..

Kan me zó snel druk maken om niets.. en moet het echt afleren..Niet doen! Het is jouw fout en jij draagt de gevolgen, toch? Als je ouders echt zo sterng zijn en je niet in de financiele problemen komt als je het zelf betaalt, zou ik misschien wel niks zeggen.
Dat hoort bij het proces van loslaten van je ouders. Zelf dingen leren doen/regelen gaat met vallen en opstaan.

Ik denk dat je nog vrij jong bent en waarschijnlijk bij je ouders woont?

Sta er zakelijk in: jouw fout, dus jouw consequenties.

Waarom moeten ze het eigenlijk weten?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:deurtje2 schreef op 02 maart 2011 @ 21:02:

Ben 21, en voel me nu inderdaad echt een kleuter. Qua kosten maakt het allemaal niet uit. Eigen schuld dikke bult. Alleen het stomme is, naar m'n ouders voelt het als falen. (Stom eigenlijk.. want heb er wel van geleerd!)

21??! Toen sloot ik huurcontracten, arbeidsovereenkomsten, relaties (tja), kocht mijn eigen spullen en deed mijn eigen administratie en daar hadden mijn ouders (ondanks alle fouten die ik daar bij maakte) NIETS mee te maken! Je hoeft het niet te zeggen toch? Jij roept je ouders vast ook niet op het matje als ze een aanmaning van de Nuon hebben gekregen, of hebben verzuimd bezwaar aan te tekenen tegen de WOZ?

Voel je niet zo schuldig joh, dat is echt vast helemaaaal niet nodig...
Zit ook te twijfelen of ik het nu wel of niet ga zeggen. Als ik niks zeg, komen de rekening wel en gaan er misschien ook vraagtekens komen. Tevens moet het abonnement nog afgesloten worden en dit kan dan alleen weer door vader (vraag me niet waarom ik dit zelf niet kan en mag doen).. regels met contractant ed. Zo onhandig allemaal..
Je bent 21. Waarom moet je dit met je ouders bespreken?

Op deze leeftijd neem je toch eigen beslissingen en heb je een eigen leven?
Het is toch gewoon goed dat jij 'snapt' wat de gevolgen zijn van jouw 'fout'....

Ik zou het inderdaad gewoon luchtig aan je ouders brengen. En je kon het niet weten..

Zou er niet te zwaar aan tillen hoor ! Je ouders zijn ook maar gewoon mensen ;) .

x
De enige reactie die ik waarschijnlijk ga krijgen is.. sufferd, had je maar beter moeten nadenken én een afkeuring van hier tot tokio. ('Kan je het toch niet alleen' oid. Ben er verder wel aan toe om alles zelf te gaan doen en wil het ook leren alleen laat het allemaal nog een beetje op zich wachten.
Waarom moet je het aan je ouders vertellen? En waarom voelt het als falen als je iets niet slim hebt gedaan? We zijn allemaal mensen hoor, iedereen maakt fouten. En waarom komt het na een paar maanden toch wel uit?

Als jij het wilt vertellen, dan moet je dat gewoon doen. Je kunt het zelf oplossen, je draagt zelf de consequenties, dus zullen je ouders misschien alleen zeggen dat het niet zo handig van je is, maar ja, dat weet je zelf ook al. Als dit het ergste is wat je je ouders ooit hebt moeten vertellen, dan zal het allemaal wel meevallen.
Wat eten we vanavond?
quote:deurtje2 schreef op 02 maart 2011 @ 21:05:

Zit ook te twijfelen of ik het nu wel of niet ga zeggen. Als ik niks zeg, komen de rekening wel en gaan er misschien ook vraagtekens komen. Tevens moet het abonnement nog afgesloten worden en dit kan dan alleen weer door vader (vraag me niet waarom ik dit zelf niet kan en mag doen).. regels met contractant ed. Zo onhandig allemaal..Ok ik vraag niks... maar zeg het dan maar gewoon als je anders later door de mand gaat vallen. Dan wordt hij vast nog bozer. Houd het luchtig en wacht een goed moment af als dat er is. Sterkte, en onthoud dat JIJ heus niet stom bent omdat je iets (administratiefs, onbenulligs) fout hebt gedaan!
Wel zeggen dus, maar gewoon presenteren als 'ik heb me vergist, niets aan te doen'. Je bent mens hoor, geen robot. Het zal wel eens vaker niet helemaal 100% perfect gaan in het leven.
Ze zijn erg happig overal op, willen graag altijd alles weten.. en ik krijg nu het nare gevoel omdat ik iets stoms heb gedaan en het niet zeg. Het slaat eigenlijk ook nergens op. Voel me soms inderdaad wel erg op m'n vingers gekeken thuis..
quote:deurtje2 schreef op 02 maart 2011 @ 21:07:

De enige reactie die ik waarschijnlijk ga krijgen is.. sufferd, had je maar beter moeten nadenken én een afkeuring van hier tot tokio. ('Kan je het toch niet alleen' oid. Ben er verder wel aan toe om alles zelf te gaan doen en wil het ook leren alleen laat het allemaal nog een beetje op zich wachten.

Die afkeuring, dat vul jij nu helemaal zelf in. Jouw ouders zijn echt ook 21 geweest en hebben ook echt zelf met vallen en opstaan bepaalde dingen geleerd.

Echt, als dit het ergste is wat je op hebt op hoeven biechten, dan ben bijkans het perfecte kind. Je moest eens weten wat mijn ouders allemaal al geïncasseerd hadden toen ik 21 was (en ook daarna trouwens).
Je bent 21 dus volwassen en daarmee is alles wel gezegd vind ik.

Je hoeft dus helemaal niets meer te verantwoorden aan je ouders en zeker dit niet: een dom foutje.
Bedankt voor al jullie reacties, heb doet me erg goed! Dat dit dan juist een 'sufferd'situatie is.. waar je eigenlijk niet moeilijk over moet doen.. (dat ik nooit iets ergers heb gehad zeg..sjonge)
Nu ik alles zo even teruglees, ben ik wel erg benieuwd naar andere verhalen! Haha! Hoef het niet te weten hoor, maar inderdaad.. heb verder nooit wat en daarom voel ik me nu waarschijnlijk 'zo stom over iets stoms'.
Ik heb aan mijn ouders op moeten biechten dat er een brief van school zou komen over vermeende fraude (was onterecht en na bezwaar ook ingetrokken, maar die brief kwam toch). Dat ik van de week een kras in mijn moeders auto heb geslagen (deur dichtgeslagen met ijzeren ding van gordel ertussen). Dat ik naar een psycholoog wil om een aantal gebeurtenissen te verwerken. Dat ik een vak niet gehaald heb.

Ze kwamen er allemaal overheen.
maak er gewoon een grap van. "doe ik eindelijk iets zelf, doe ik het niet helemaal goed! Hahahaha". Je weet het iig voor de volgende keer.
Als je vader dingen moet regelen sta je waarschijnlijk onder bewind of curatele? Dan zou ik het inderdaad maar opbiechten.
21??!! Toen ik 21 was, had ik al een koophuis, was ik getrouwd en had ik een kind.

Waarom stel jij je zo afhankelijk op? Hoezo moet je vader er aan te pas komen als er iets afgesloten moet worden?? Ik begrijp dat écht écht niet. Je bent volwassen hoor.

Tenzij je lager begaafd bent ofzo vind ik dat het echt de hoogste tijd wordt om je zaken zelf te regelen, en daar hebben je ouders echt niks meer mee te maken,
Ik heb vanmiddag gebeld naar de provider om zelf alles te gaan regelen alleen krijg ik geen toestemming. Dit omdat ouders bij afsluiten toen blijkbaar de eigen naam er onder hebben gezet. Ik vanmiddag bellen om alvast mijn abo op te zeggen.. alleen kon dit niet omdat ik geen 'contractant ben'. Dus heb geen toestemming om mijn eigen abonnement op te zeggen. Ben waarschijnlijk ook niet de enige die dit belachelijk vind? Of zijn er juist weer andere dingen die 'jongeren' dan zelf gaan veranderen die ik nu even over het hoofd zie? ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven