Gezondheid alle pijlers

bloed uit oor

02-03-2011 21:25 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help mijn 13jarige dochter klaagde vanavond over een beetje bloed uit haar oor.Wat kan dat wezen.Ze had ook een beetje oorpijn erbij..
Had ze erin gekrabbeld? Zo nee: bellen met de huisarts. Wij zijn geen dokters. In principe is een oor afgesloten door het trommelvlies, dat hoort niet zomaar te bloeden.
Oei, geen idee - maar klinkt niet echt lekker. Zou de huisartsenpost even bellen voor de zekerheid ! Beterschap ermee.
Geen puistje/wondje/korstje dat ze open heeft gekrabt?

Dan rap bellen met de HAP, bloed uit het oor is niet bepaald een normaal iets.
Ja, dat vind ik echt.
EHBO!

(als ze geen wondje in haar oor heeft)
Het zou een loopoor kunnen zijn:

http://nhg.artsennet.nl/k ... GPatientenbrief/PBH2b.htm
Bij oorontsteking komt dit wel vaker voor. Rotzooi uit het oor en ook

bloed. Mijn dochtertje heeft het ook weleens gehad. Maar op je oren moet je zuinig zijn. Dus ik zou zeggen bel de HA post even.
quote:HoaX schreef op 02 maart 2011 @ 21:35:

Het zou een loopoor kunnen zijn:

http://nhg.artsennet.nl/k ... GPatientenbrief/PBH2b.htmIk zou er bij mijn kinderen absoluut niet op gokken.
Ja, dat vind ik echt.
Gewoon HAP bellen.
Inderdaad, ik zou de huisartsenpost zeker even bellen.
quote:Saaar schreef op 02 maart 2011 @ 21:33:

Geen puistje/wondje/korstje dat ze open heeft gekrabt?

Dan rap bellen met de HAP, bloed uit het oor is niet bepaald een normaal iets.

Helemaal mee eens.

Dat je voor je zelf niet snel belt oké eigen keus maar als het om je kinderen gaat dan bel je toch liever een keer te vaak dan te laat.

Snap eigenlijk niet dat je niet al gebeld hebt.
Ik heb zelf een heftige (en ontzettend pijnlijke) middenoorontsteking gehad, idd ook met bloed erbij. Ik was al wel veel ouder.

Maar bel gewoon even met de huisartsenpost voor de zekerheid!

Sterkte
quote:sugarmiss schreef op 02 maart 2011 @ 21:38:

[...]

Helemaal mee eens.

Dat je voor je zelf niet snel belt oké eigen keus maar als het om je kinderen gaat dan bel je toch liever een keer te vaak dan te laat.

Snap eigenlijk niet dat je niet al gebeld hebt.

Deze zin heb ik dus al 5 keer gedelete.

Ik snap daar dus ook geen zak van.
Ja, dat vind ik echt.
Zat er iets bloed aan een wattenstaafje (van bijvoorbeeld een pukkeltje) of liep het er echt uit?

Het beste kan je even bellen met de HAP. Zij stellen de juiste vragen en kunnen dan beslissen of je moet komen of dat het tot morgen kan wachten. Of dat het niks is.
Als ze geen wondje in haar oor heeft; heel rap naar de HAP.

Uit oren hoort geen bloed te komen. En als ze zo'n erge oorontsteking had dat er bloed bij kwam, dan zou ze lijkt mij krom liggen van de oorpijn.

Dus rap laten checken. Goeie kans dat het niks is, maar beter het zekere voor het onzekere. Want oren die bloeden, da's NIET goed.
668, the neighbour of the Beast
quote:Saaar schreef op 02 maart 2011 @ 21:39:

[...]

Deze zin heb ik dus al 5 keer gedelete.

Ik snap daar dus ook geen zak van.Waarom?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 02 maart 2011 @ 21:43:

[...]

Waarom?Heb geen zin om de HRS weer op m'n dak te krijgen dat ik weer zo gemeeheeeeheeen ben.
Ja, dat vind ik echt.
@ marels, dat klopt niet helemaal, van die pijn. Mijn zoontje had laatst een bloedoortje, dus ik gelijk naar de huisarts gebeld. Bleek het idd een loopoor (was flink wat bloed) en van tevoren had hij even aangekondigd dat hij wat oorpijn had. Kromliggen was er niet bij (tis natuurlijk ook een bikkel).
quote:kaetje schreef op 02 maart 2011 @ 21:39:

Zat er iets bloed aan een wattenstaafje (van bijvoorbeeld een pukkeltje) of liep het er echt uit?

Het beste kan je even bellen met de HAP. Zij stellen de juiste vragen en kunnen dan beslissen of je moet komen of dat het tot morgen kan wachten. Of dat het niks is.Nee natuurlijk liep het er niet uit,anders zat ik allang bij het hap.Het was heel erg weinig volgens haar,ik heb het niet gezien hoor.
Kan Koos.

En het kan ook iets engs zijn. En om dat uit te sluiten neem je met bloedende oren geen risico en ga je naar de HA.
668, the neighbour of the Beast
quote:dirtsa41 schreef op 02 maart 2011 @ 21:46:

[...]

Nee natuurlijk liep het er niet uit,anders zat ik allang bij het hap.Het was heel erg weinig volgens haar,ik heb het niet gezien hoor.

En dan denk jij dat je op het forum ver komt?

Kom op zeg.
Ja, dat vind ik echt.
Niet om je bang te maken, maar wel om je even serieus te laten nadenken;

3jr geleden tegen half een snachts, lichte oorpijn....

40 min later kwamen er mini bloeddruppels uit...

Ouders gebeld, en die hebben me nog om 01.30 naar de HAP gebracht...

De pijn was inmiddels behoorlijk heftig...doorgestuurd naar ZKH met de diagnose....beginnende hersenvliesontsteking.

Terwijl ik geen verdere kenmerken had, kwam enkel uit het bloed onderzoek.

Dus heel rap gaan bellen!
quote:dirtsa41 schreef op 02 maart 2011 @ 21:46:

[...]

Nee natuurlijk liep het er niet uit,anders zat ik allang bij het hap.Het was heel erg weinig volgens haar,ik heb het niet gezien hoor.Check maar eens de vuilnisbak op wattenstaafjes....dan ben je er zo achter
quote:Marels schreef op 02 maart 2011 @ 21:42:

Als ze geen wondje in haar oor heeft; heel rap naar de HAP.

Uit oren hoort geen bloed te komen. En als ze zo'n erge oorontsteking had dat er bloed bij kwam, dan zou ze lijkt mij krom liggen van de oorpijn.

Dus rap laten checken. Goeie kans dat het niks is, maar beter het zekere voor het onzekere. Want oren die bloeden, da's NIET goed.

Hoeft niet. Mijn dochter riep me twee weken geleden 's nachts uit bed. Haar oor bloedde. Ik, half slaperig - en bekend met de materie want ze is een orenklant - reageerde nogal slaperig van heb je pijn? Nee? Je hebt geen koorts. We leggen een handdoek over je kussen en morgen kijken we verder, truste!

Looporen hebben de meest gore kleuren pus, weet ik, en denk maar aan een pukkel: als je die uitknijpt kan er ook bloed bijzitten. Pus in combi met oud oorsmeer ziet er al heel erg snel uit als oud bloed dus ik maakte me niet zo'n zorgen.

K had geen idee wat het was, De volgende ochtend leek het over dus kind gewoon naar school. Daar ging de boel weer lopen, dus toch maar even de kno gebeld. Die wilde haar even zien, contstateerde een mega-oorontsteking, schreef druppels voor en doei, we konden weer gaan.

Kind heeft geen pijn of koorts gehad. Helemaal niks, het was er gewoon opeens.
quote:tilalia2 schreef op 02 maart 2011 @ 22:46:

[...]

Hoeft niet. Mijn dochter riep me twee weken geleden 's nachts uit bed. Haar oor bloedde. Ik, half slaperig - en bekend met de materie want ze is een orenklant - reageerde nogal slaperig van heb je pijn? Nee? Je hebt geen koorts. We leggen een handdoek over je kussen en morgen kijken we verder, truste!

Looporen hebben de meest gore kleuren pus, weet ik, en denk maar aan een pukkel: als je die uitknijpt kan er ook bloed bijzitten. Pus in combi met oud oorsmeer ziet er al heel erg snel uit als oud bloed dus ik maakte me niet zo'n zorgen.

K had geen idee wat het was, De volgende ochtend leek het over dus kind gewoon naar school. Daar ging de boel weer lopen, dus toch maar even de kno gebeld. Die wilde haar even zien, contstateerde een mega-oorontsteking, schreef druppels voor en doei, we konden weer gaan.

Kind heeft geen pijn of koorts gehad. Helemaal niks, het was er gewoon opeens.ja ik denk dat het bij mijn dochter ook zo is.Vanmorgen is zij gewoon weer naar school gegaan,maar klaagde nog wel over een zeer oor.Anders toch maar even de ha bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven