kat bedreigd

03-03-2011 20:20 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik woon sinds 2,5 jaar in een hele fijne wijk waar ik me helemaal op mijn gemak voel en nog nooit problemen heb ervaren.

Nu vind ik zojuist een briefje in mijn brievenbus:

"ik zeg jullie 1 maal, hou je kat vast anders is hij aan de beurt. dan maak hem dood"

Ik schrik hier nogal van. Vooral natuurlijk voor mijn kat, maar ook dat iemand uit mijn fijne wijk dus zoiets niet normaal tegen mij kan zeggen, maar dit op deze manier doet.

Hoe zouden jullie hierop reageren?
Zou me rotschrikken en de kat een tijdje thuis houden
Wat asociaal zeg. Ongeacht of jou kat nou wel of geen overlast veroorzaakt. Die persoon kan toch wel even normaal aanbellen en het probleem voorleggen. Jemig zeg.
Veroorzaakt jouw kat overlast voor de buren?

Ik zou schrikken van zo'n briefje, maar ook ernstig bij mezelf te raden gaan wat mijn kat doet.
Daar zou ik ook enorm van schrikken inderdaad... En ik zou mijn tuin cat-proof maken (zodat de kat in mijn eigen tuin zou blijven). Sinds mijn kat ooit zonder staart en met een verbrijzelde poot thuis kwam neem ik het risico liever niet (en wij woonde toch ook in een fijne wijk met een hoop jonge gezinnen en aardige mensen...)
Blijkbaar heeft iemand last van haar ja....

Vervelend alleen dat er niet bij staat wat ze dan doet (niet dat daar iets aan te veranderen, naast haar binnen houden, maar voor de beeldvorming..)

Over het algemeen is ze alleen na het avondeten ongeveer een uurtje buiten en dat is het...
Melding van maken bij de politie. Dan ligt het vast en mocht er wat gebeuren ( wat ik uiteraard niet hoop) dan heb je het gemeld en kunnen ze er mee verder.

Schrikken voor jullie zeg! Hebben er nooit buren geklaagd?
Het gras aan de overkant is niet groen.
voor jou en voor je kat. Wie bedreigt er nu zoiets liefs als een kat? Binnenhouden en melden bij de politie, briefje kopiëren voor jezelf en afgeven bij oom agent. Hoop dat degene die dreigt gepakt wordt . . . . . .
Daar zat ik zelf ook al aan te denken Kampen86...

Er is wel een tijd terug iemand geweest die zei dat EEN kat in haar tuin had gepoept... maar er lopen hier heeel veel katten in de buurt.. en daarna ging ze zelf direct over op een ander onderwerp dus zo hoog zat het haar denk ik niet.

Ik ben ook bij andere buren langs gegaan om te vragen of zij ook zo'n briefje hadden gekregen maar nee; ik ben de enige...
Woon je soms in Stadskanaal? Las net dat daar ook kattenhaters actief zijn, al 30-40 katten vermist of doodgevonden.

Dus zou geen risico nemen en haar binnen houden. Verder polsen bij de buren of zij meer weten over mensen die een hekel aan katten hebben of er eerder misschien wat gebeurd is.
Zooo ladyphoxy dat is heftig! Ik woon in Twente, ik hoop niet dat zoiets ook hier gaat spelen... bah!
Ik kreeg er ook de rillingen van toen ik het las....en nou jouw topic.

Heb mijn eigen katjes maar eens flink geknuffeld, hier moeten ze noodgedwongen binnen blijven, maar vind het toch een fijn idee dat ze in ieder geval niet zo'n mafketel tegen kunnen komen.
Ik zou willen dat ik zo'n briefje had gekregen.

Ik had een kat die alleen op mijn terras sliep een half uurtje per dag. En soms een ommetje liep, maar niet meer dan een half uur op een dag.

Lang verhaal kort te maken, iemand heeft zijn kop ingeslagen en hij is daarna verdronken. Mijn andere 2 katten mochten meteen niet meer naar buiten.

Maar ik had graag een waarschuwing gehad want mijn lieve beestje had dit nooit mogen meemaken.

Ja je kan het negeren maar uit mijn ervaring zou ik dat niet doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat een vreselijk briefje, gadver. Dat mensen zo'n hekel kunnen hebben aan dieren!

Toch: je schrijft dat je kat maar 1 uurtje per dag buitenkomt. Een kat kan ook in 1 uur voor overlast zorgen. Denk aan: op auto's zitten en lopen, bij andere mensen in de tuin poepen. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dat heel erg vervelend is. Ik vind wat dat betreft ook dat mensen met katten moeten zorgen dat andere mensen geen overlast hebben van hun kat. En aangezien je een kat niet in de gaten kunt houden als je hem naar buiten laat, moet je er m.i. voor zorgen dat je kat óf binnenblijft óf dat je een oplossing vindt om je kat binnen je eigen tuin te houden.
ga haar inderdaad maar proberen binnen te houden voorlopig..

jammer dat je gedwongen wordt zulke mensen hun zin te geven!

Maar ja.. ze is nog steeds niet weer thuis gekomen sinds ik het briefje heb gekregen! Hoop maar dat ze er zo aan komt lopen... pfff
Vreselijk zorgen maken, mag hopen dat normale mensen even bij je aanbellen om aan te geven dat ze last hebben van je kat. Er piest al weken een kat tegen onze voordeur...wat kunnen de eigenaren er aan doen? Ik zie mezelf al daar een haat brief door de brievenbus doen.Belachelijk!! Ik zou zeggen aangifte doen bij de politie en je kat even binnenhouden voor zijn/haar eigen veiligheid.

en een knuffel voor je kat!!
Saint gewoon een kopie maken en melding maken bij de politie! Kan ook telefonisch en zij geven dan wel advies om langs te komen of dat zij langs komen.

Zou het echt doen hoor Saint!
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 maart 2011 @ 20:34:

Ik zou willen dat ik zo'n briefje had gekregen.

Ik had een kat die alleen op mijn terras sliep een half uurtje per dag. En soms een ommetje liep, maar niet meer dan een half uur op een dag.

Lang verhaal kort te maken, iemand heeft zijn kop ingeslagen en hij is daarna verdronken. Mijn andere 2 katten mochten meteen niet meer naar buiten.

Maar ik had graag een waarschuwing gehad want mijn lieve beestje had dit nooit mogen meemaken.

Ja je kan het negeren maar uit mijn ervaring zou ik dat niet doen.O wat erg MV
ppfff wat zijn er toch verschrikkelijke mensen op deze wereld...
Mijn buitenkatten wonen binnen sinds er vele, vele katten verdwenen.

Ik woon op het platteland en dacht een velige omgeving te hebben gevonden na altijd, mét katten, in de randstad te hebben gewoond.

De politie doet hier niks. Je kunt niet eens aangifte doen.

Helaas is ook een van mijn katten slachtoffer van de (bij iedereen bekende) kattenhater geworden. Hij mocht nog niet eens één jaar worden.

Neem het dreigement serieus, je slaat je voor je hoofd als je het in de wind slaat en hij komt niet meer thuis. Sinds mijn superzachte, schat van een Dikke Berenpoes verdween weet ik dat het niet altijd bij dreigen blijft. Hou je kat binnen, dat scheelt je een hoop zorgen.
Afschuwelijk!

Laat je het weten als hij weer binnen is? Sterkte, echt belachelijk dat iemand dit op deze manier aanpakt.
pfff.. ze komt net weer thuis.. gelukkig!

heb ondertussen melding gemaakt bij de politie. Morgen belt de wijkagent me terug.

Als tip gekregen het bespreekbaar te maken in de buurt; mensen vragen of er in het verleden wel eens iets is gebeurd e.d.

(precies wat hier ook gezegd werd)
Gelukkig!!!
tijd dus voor een kattenren of iets anders...

ik praat zulke acties zeker NIET goed.(afschuwelijk; mensen die dieen en andere mensen iets aan doen)

maar waarom moeten katten los lopen,ik snap het nog steeds niet!!! er is zo veel gevaar op straat voor ze.
Jeetje, ik zou me ook rot schrikken!

Heb meteen even onze kat doodgeknuffeld. Zou niet weten hoe ik zou reageren; maar denk dat je idd beter het zekere voor het onzekere kunt nemen. Stel je voor dat iemand haar iets aan doet!

Lekker binnen houden dus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven