kat bedreigd

03-03-2011 20:20 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik woon sinds 2,5 jaar in een hele fijne wijk waar ik me helemaal op mijn gemak voel en nog nooit problemen heb ervaren.

Nu vind ik zojuist een briefje in mijn brievenbus:

"ik zeg jullie 1 maal, hou je kat vast anders is hij aan de beurt. dan maak hem dood"

Ik schrik hier nogal van. Vooral natuurlijk voor mijn kat, maar ook dat iemand uit mijn fijne wijk dus zoiets niet normaal tegen mij kan zeggen, maar dit op deze manier doet.

Hoe zouden jullie hierop reageren?
merk nu ineens dat haar adreskokertje die ze om haar hals had, weg is. De mensen hebben dus de moeite genomen haar aan te halen, haar halsbandje af te doen, kokertje eraf, halsbandje weer om, briefje schrijven en naar ons huis te gaan...

Erg vreemd hoor!! :S
* las het verkeerd* Maar dan nog
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:saint1986 schreef op 03 maart 2011 @ 20:25:

Blijkbaar heeft iemand last van haar ja....

Vervelend alleen dat er niet bij staat wat ze dan doet (niet dat daar iets aan te veranderen, naast haar binnen houden, maar voor de beeldvorming..)

Daar kun je toch wel naar raden? Vechten, plassen, schijten, lawaai, misschien bedreiging voor tamme duiven/volière, konijnen etc etc.

Kan sommige mensen echt doen ontploffen, dom van je als je niet handelt nu en dergelijke overlast voorkomt.

(Al zou het kunnen dat iemand zich vergist wat de eigenaar/eigenaresse betreft, maar dat verandert niks aan geweldadige handelingen/plannen van zo'n persoon).
Gatver wat eng! En dan ook nog dat adreskokertje dat mist... brrr. Niet negeren, aangeven bij politie en met je directe buren over praten. Wellicht geven zij aan dat je kat in tuinen poept oid zodat je een beeld krijgt over wat de klacht eigenlijk is. Misschien weten ze van iemand die katten haat etc.
Ow en je hebt ook voordeurcameraatjes die opnemen bij beweging. Kun je zien wie er bij je brievenbus is geweest mocht hij nog een keer komen.
quote:twompie schreef op 03 maart 2011 @ 23:49:

Ow en je hebt ook voordeurcameraatjes die opnemen bij beweging. Kun je zien wie er bij je brievenbus is geweest mocht hij nog een keer komen.

Goede tip, maar wel een dure vrees ik...je hebt ook kleine camera's die continu opnemen, zoals dashcams, en als ze "vol" zijn automatisch overschrijven.

Kan nuttig zijn, dan weet TO met wie ze van doen heeft.
oh wat vreselijk!! ik zou het bij de politie melden, zoiets moet je niet pikken! Zo iemand begint dan met je kat en als het hem niet bevalt hoe jij kijkt ben je straks zelf aan de beurt. Bah!! Gewoon de politie inschakelen!
Wat iedereen zegt, serieus nemen! Vroeger is een van mijn katten ook slachtoffer geworden. Ze kwam op een dag thuis met een bijna geamputeerd achterpootje, het hing nog aan een pees aan haar romp. Op de operatietafel bij de DA is ze overleden aan shock. (Misschien het beste, het was een echte spring en klim poes, dat zou ze niet meer gekund hebben).

Volgens de DA was het veroorzaakt door een mollenklem en werd het wel vaker door kattenhaters gebruikt. Na rondvraag in de buurt bleken er meer katten slachtoffer te zijn geweest.

Gek eigenlijk, ik was toen nog een kind, maar mijn ouders hebben nooit besloten om onze andere twee katten daarna binnen te houden. Hun is gelukkig niets overkomen en zijn nu van hun bejaardenleventje aan het genieten.
Het bericht is niet erg netjes maar ik herken het zeer zeker.

Ik had het adreskokertje er niet afgehaald maar een briefje aan de halsband gemaakt dat je die kat weg moet houden.

Als ik de kat die bij ons in het bloemperk ligt om op vogeltjes te jagen te pakken krijg doe ik het zelfde.

Ik heb n.l. mijn tuin zo ingericht om vogels te lokken waaronder vogels die op de grond fourageren. Ik wans niet dat die kat ze als lunch verorbert of als speelgoed gebruikt. En ook niet dat ie mijn mooie buxushaag vernaggelt.

(en het is dat onze logeerhond niet snel genoeg was en mijn vriend gelukkig voor de kat wel wan anders wassie er al niet meer geweest. Ow en dat gebeurde in onze tuin waar de hond vrij rond mag lopen)

Jij wil een kat, dan zorg je er maar voor dat ie op jou grond blijft.
Ik zou het niet alleen bij de politie melden maar ook bij de dierenarts in de buurt.

Wat een vreselijke nare berichten lees ik hier! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dat een dier kunnen aandoen. Ik hoop dat mijn buren als ze last zouden hebben van mijn katten mij hier op aanspreken en dat we samen kunnen kijken naar een oplossing.
Wat ben jij een naar mens Maja.
quote:Mac123 schreef op 04 maart 2011 @ 11:51:

Wat ben jij een naar mens Maja.

Hoezo?

Ik zal een kat nooit wat aan doen maar als ie 'mijn' vogeltjes vangt en mijn tuin sloopt dan zal ik de eigenaar toch vriendelijk doch dringend verzoeken om de kat in zijn eigen huis/tuin te houden.

Misschien vinden jullie het zielig dat die kat dan 'binnen'moet blijven. Ik vind het zielig als ik een half dood vogeltje in mijn tuin vind. (en ronduit smerig om tijdens het onkruid wieden op een kadavertje te stuiten)
Zoo maja jij bent lekker
quote:mika65 schreef op 04 maart 2011 @ 11:55:

Zoo maja jij bent lekkerWederom hoezo? omdat ik meer van vogeltjes dan van jullie o zo heilige katten hou?
quote:Maja82 schreef op 04 maart 2011 @ 11:47:

(en het is dat onze logeerhond niet snel genoeg was en mijn vriend gelukkig voor de kat wel wan anders wassie er al niet meer geweest. Ow en dat gebeurde in onze tuin waar de hond vrij rond mag lopen)

Net schrijf je dit, en nu dit??

"Ik zal een kat nooit wat aan doen maar"
quote:Maja82 schreef op 04 maart 2011 @ 11:56:

[...]

Wederom hoezo? omdat ik meer van vogeltjes dan van jullie o zo heilige katten hou?Ik ben niet gek op honden maar ga geen hond killen omdat hij op mijn padje scheit
quote:Maja82 schreef op 04 maart 2011 @ 11:47:

Het bericht is niet erg netjes maar ik herken het zeer zeker.

Ik had het adreskokertje er niet afgehaald maar een briefje aan de halsband gemaakt dat je die kat weg moet houden.

Als ik de kat die bij ons in het bloemperk ligt om op vogeltjes te jagen te pakken krijg doe ik het zelfde.

Ik heb n.l. mijn tuin zo ingericht om vogels te lokken waaronder vogels die op de grond fourageren. Ik wans niet dat die kat ze als lunch verorbert of als speelgoed gebruikt. En ook niet dat ie mijn mooie buxushaag vernaggelt.

Ah! Een vogelliefhebber, fijn. Ik hou ook van vogeltjes. De tuin hangt vol met pinda's ,mezenbollen, ik strooi regelmatig brood en er zijn veel struiken met bessen waar die leuke vogeltjes dol op zijn.

Daarnaast heb ik 2 katten, die gaan gewoon naar buiten, ook de tuin in.

Mijn katten kunnen jagen, ze nemen regelmatig een muis mee en soms een vogel.

Die vogels zijn vogels die niet allert zijn of ziek, gezonde en normale gezonde vogels kunnen ze niet vangen.

Het heet natuurlijke selectie.

Regelmatig zit er een kat van mij tegelijkertijd met een mees of andere vogel in de tuin, op een paar meter afstand.

Die vogels weten dondersgoed wanneer ze weg moeten vliegen en lopen geen enkel risico.

De natuur kan heel goed zichzelf regelen, het gaat pas mis als mensen zich er tegenaan gaan bemoeien.
quote:mika65 schreef op 04 maart 2011 @ 11:57:

[...]

Net schrijf je dit, en nu dit??

"Ik zal een kat nooit wat aan doen maar"De hond was alleen in de tuin. Waar ze nooit zelf uit zal lopen. De kat kwam de tuin in. Mag jij zeggen hoe ik dat had kunnen voorkomen. Mijn vriend kwam gelukkig net de tuin in lopen en kon de hond in het nekvel grijpen.
Hoezo? Dat vraag je serieus?

Als je vogeltjes lokt, lok je automatisch ook katten. En dan verbaasd zijn dat ze in je tuin komen? Je creeert een kattenparadijs door al die vogels te lokken. En daarna ga je die katten iets aandoen. Jij bent echt niet goed bij je hoofd. Ik walg van jouw soort mensen.
quote:mika65 schreef op 04 maart 2011 @ 11:57:

[...]

Ik ben niet gek op honden maar ga geen hond killen omdat hij op mijn padje scheitMaar als dat meerdere keren gebeurt dan spreek je de eigenaar toch ook aan. Waarom mag dat bij een kat niet dan?
quote:Mac123 schreef op 04 maart 2011 @ 12:00:

Hoezo? Dat vraag je serieus?

Ik quote je even: Als ik de kat die bij ons in het bloemperk ligt om op vogeltjes te jagen te pakken krijg doe ik het zelfde.

En ja, als je vogeltjes lokt, lok je automatisch ook katten. En dan verbaasd zijn dat ze in je tuin komen? Je creeert een kattenparadijs door al die vogels te lokken. En daarna ga je die katten iets aandoen. Jij bent echt niet goed bij je hoofd. Ik walg van jouw soort mensen.

En als je een kat heb lok je automatisch honden.

En nee ik doe katten niets aan ik verzoek alleen de eigenaren om ze bij huis te houden.
quote:Maja82 schreef op 04 maart 2011 @ 12:00:

[...]

Maar als dat meerdere keren gebeurt dan spreek je de eigenaar toch ook aan. Waarom mag dat bij een kat niet dan?Ja juist dan spreek ik de eigenaar erop aan, maar ga de hond niet wat aandoen
enne hetzelfde bedoel ik ik schrijf een briefje naar de eigenaar met de vraag of zij/hij de kat bij huis wil houden. Ik zal alleen wat andere nettere bewoording gebruiken.
Een kat kan een hond wel aan hoor, mijn kleine kat heeft voor een grote hond gestaan (haar kittens waren ook buiten op dat moment) maar de hond droop wel af. Zo fantastisch om te zien
Daarom had ik mijn post al weggehaald, ik las je zin verkeerd.

Maar dan nog vind ik ik je dreigend overkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven