kat bedreigd
donderdag 3 maart 2011 om 20:20
Hallo,
Ik woon sinds 2,5 jaar in een hele fijne wijk waar ik me helemaal op mijn gemak voel en nog nooit problemen heb ervaren.
Nu vind ik zojuist een briefje in mijn brievenbus:
"ik zeg jullie 1 maal, hou je kat vast anders is hij aan de beurt. dan maak hem dood"
Ik schrik hier nogal van. Vooral natuurlijk voor mijn kat, maar ook dat iemand uit mijn fijne wijk dus zoiets niet normaal tegen mij kan zeggen, maar dit op deze manier doet.
Hoe zouden jullie hierop reageren?
Ik woon sinds 2,5 jaar in een hele fijne wijk waar ik me helemaal op mijn gemak voel en nog nooit problemen heb ervaren.
Nu vind ik zojuist een briefje in mijn brievenbus:
"ik zeg jullie 1 maal, hou je kat vast anders is hij aan de beurt. dan maak hem dood"
Ik schrik hier nogal van. Vooral natuurlijk voor mijn kat, maar ook dat iemand uit mijn fijne wijk dus zoiets niet normaal tegen mij kan zeggen, maar dit op deze manier doet.
Hoe zouden jullie hierop reageren?
donderdag 3 maart 2011 om 20:25
Daar zou ik ook enorm van schrikken inderdaad... En ik zou mijn tuin cat-proof maken (zodat de kat in mijn eigen tuin zou blijven). Sinds mijn kat ooit zonder staart en met een verbrijzelde poot thuis kwam neem ik het risico liever niet (en wij woonde toch ook in een fijne wijk met een hoop jonge gezinnen en aardige mensen...)
donderdag 3 maart 2011 om 20:25
donderdag 3 maart 2011 om 20:26
donderdag 3 maart 2011 om 20:29
Daar zat ik zelf ook al aan te denken Kampen86...
Er is wel een tijd terug iemand geweest die zei dat EEN kat in haar tuin had gepoept... maar er lopen hier heeel veel katten in de buurt.. en daarna ging ze zelf direct over op een ander onderwerp dus zo hoog zat het haar denk ik niet.
Ik ben ook bij andere buren langs gegaan om te vragen of zij ook zo'n briefje hadden gekregen maar nee; ik ben de enige...
Er is wel een tijd terug iemand geweest die zei dat EEN kat in haar tuin had gepoept... maar er lopen hier heeel veel katten in de buurt.. en daarna ging ze zelf direct over op een ander onderwerp dus zo hoog zat het haar denk ik niet.
Ik ben ook bij andere buren langs gegaan om te vragen of zij ook zo'n briefje hadden gekregen maar nee; ik ben de enige...
donderdag 3 maart 2011 om 20:29
donderdag 3 maart 2011 om 20:32
donderdag 3 maart 2011 om 20:34
Ik zou willen dat ik zo'n briefje had gekregen.
Ik had een kat die alleen op mijn terras sliep een half uurtje per dag. En soms een ommetje liep, maar niet meer dan een half uur op een dag.
Lang verhaal kort te maken, iemand heeft zijn kop ingeslagen en hij is daarna verdronken. Mijn andere 2 katten mochten meteen niet meer naar buiten.
Maar ik had graag een waarschuwing gehad want mijn lieve beestje had dit nooit mogen meemaken.
Ja je kan het negeren maar uit mijn ervaring zou ik dat niet doen.
Ik had een kat die alleen op mijn terras sliep een half uurtje per dag. En soms een ommetje liep, maar niet meer dan een half uur op een dag.
Lang verhaal kort te maken, iemand heeft zijn kop ingeslagen en hij is daarna verdronken. Mijn andere 2 katten mochten meteen niet meer naar buiten.
Maar ik had graag een waarschuwing gehad want mijn lieve beestje had dit nooit mogen meemaken.
Ja je kan het negeren maar uit mijn ervaring zou ik dat niet doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 3 maart 2011 om 20:34
Wat een vreselijk briefje, gadver. Dat mensen zo'n hekel kunnen hebben aan dieren!
Toch: je schrijft dat je kat maar 1 uurtje per dag buitenkomt. Een kat kan ook in 1 uur voor overlast zorgen. Denk aan: op auto's zitten en lopen, bij andere mensen in de tuin poepen. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dat heel erg vervelend is. Ik vind wat dat betreft ook dat mensen met katten moeten zorgen dat andere mensen geen overlast hebben van hun kat. En aangezien je een kat niet in de gaten kunt houden als je hem naar buiten laat, moet je er m.i. voor zorgen dat je kat óf binnenblijft óf dat je een oplossing vindt om je kat binnen je eigen tuin te houden.
Toch: je schrijft dat je kat maar 1 uurtje per dag buitenkomt. Een kat kan ook in 1 uur voor overlast zorgen. Denk aan: op auto's zitten en lopen, bij andere mensen in de tuin poepen. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dat heel erg vervelend is. Ik vind wat dat betreft ook dat mensen met katten moeten zorgen dat andere mensen geen overlast hebben van hun kat. En aangezien je een kat niet in de gaten kunt houden als je hem naar buiten laat, moet je er m.i. voor zorgen dat je kat óf binnenblijft óf dat je een oplossing vindt om je kat binnen je eigen tuin te houden.
donderdag 3 maart 2011 om 20:35
donderdag 3 maart 2011 om 20:35
Vreselijk zorgen maken, mag hopen dat normale mensen even bij je aanbellen om aan te geven dat ze last hebben van je kat. Er piest al weken een kat tegen onze voordeur...wat kunnen de eigenaren er aan doen? Ik zie mezelf al daar een haat brief door de brievenbus doen.Belachelijk!! Ik zou zeggen aangifte doen bij de politie en je kat even binnenhouden voor zijn/haar eigen veiligheid.
en een knuffel voor je kat!!
en een knuffel voor je kat!!
donderdag 3 maart 2011 om 20:39
quote:Mylene_Valerie schreef op 03 maart 2011 @ 20:34:
Ja je kan het negeren maar uit mijn ervaring zou ik dat niet doen.O wat erg MV
Ja je kan het negeren maar uit mijn ervaring zou ik dat niet doen.O wat erg MV
donderdag 3 maart 2011 om 20:52
Mijn buitenkatten wonen binnen sinds er vele, vele katten verdwenen.
Ik woon op het platteland en dacht een velige omgeving te hebben gevonden na altijd, mét katten, in de randstad te hebben gewoond.
De politie doet hier niks. Je kunt niet eens aangifte doen.
Helaas is ook een van mijn katten slachtoffer van de (bij iedereen bekende) kattenhater geworden. Hij mocht nog niet eens één jaar worden.
Neem het dreigement serieus, je slaat je voor je hoofd als je het in de wind slaat en hij komt niet meer thuis. Sinds mijn superzachte, schat van een Dikke Berenpoes verdween weet ik dat het niet altijd bij dreigen blijft. Hou je kat binnen, dat scheelt je een hoop zorgen.
Ik woon op het platteland en dacht een velige omgeving te hebben gevonden na altijd, mét katten, in de randstad te hebben gewoond.
De politie doet hier niks. Je kunt niet eens aangifte doen.
Helaas is ook een van mijn katten slachtoffer van de (bij iedereen bekende) kattenhater geworden. Hij mocht nog niet eens één jaar worden.
Neem het dreigement serieus, je slaat je voor je hoofd als je het in de wind slaat en hij komt niet meer thuis. Sinds mijn superzachte, schat van een Dikke Berenpoes verdween weet ik dat het niet altijd bij dreigen blijft. Hou je kat binnen, dat scheelt je een hoop zorgen.
donderdag 3 maart 2011 om 21:16
donderdag 3 maart 2011 om 21:25