Gezondheid alle pijlers

grrr. heb weer last van roos.

04-03-2011 11:56 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een terugkerend probleem. Mijn hoofdhuid wil niet tot rust komen. Ik blijf maar last van roos hebben.

Mijn hoofdhuid kriebelt en wanneer ik krab dan komen er kleine witte velletjes in mijn haar.

Ik heb geprobeerd de afgelopen jaren:

resdan (mega heftige antiroosshampoo)

head and shoulders

de anti roos van dove

de anti roos van schwarzkopf

en nu was ik mijn haar met de herbal bath van Fuente. Dat ging ongeveer een jaar goed. Nergens last van, maar het is sinds een week of vier weer helemaal mis.

Hebben jullie een goede tip? Ik wil best wat betalen voor mijn shampoo, prijs maakt niet uit. Ik was mijn haar om de dag omdat het er anders vettig uitziet. Iedere dag durf ik niet aan i.v.m. mijn hoofdhuid.
Huisarts al geprobeerd?
Ben je al eens bij de huisarts geweest of een dermatoloog?

Misschien kunnen die je verder helpen als al die shampoos niet helpen.
Huisarts heb ik serieus geen moment aan gedacht! Ik ga ongeveer één keer per drie jaar naar die man toe. Voel me al snel een zeur.

Misschien toch geen gek idee, ik word er inmiddels behoorlijk moedeloos van. Het ziet er zo goor uit.
Huisarts, dan krijg je een medicinale anti-roos shampoo zoals Ketanozol.
of.. je hebt net als mij psoriasis.. ik kwam ook bij de HA voor een gevoelige hoofdhuid. Elke keer als ik ±2 maanden gelegen stress heb gehad ligt mijn hoofd open. Heb ik nu een lotion voor, werkt prima. Daarbij gebruik ik nog steeds dagelijks head and shoulders.
Huisarts idd. Ik heb Denorex voor mijn hoofdhuid, en dat is dan ook het enige wat helpt tegen de jeuk en schilfers. Waarschijnlijk heb je een vorm van eczeem als ik het zo lees.
Kan dat dan alleen op je hoofdhuid zitten (eczeem of psoriasis)? Ik heb me er nooit zo in verdiept.
de apotheek verkoopt Dercos van Vichy, ik ken verschillende mensen die daar hun roos (blijvend) mee weg kregen. Het is geen shampoo maar een kuur van ampullen die je op je hoofdhuid smeert
quote:neeltje2011 schreef op 04 maart 2011 @ 12:18:

Kan dat dan alleen op je hoofdhuid zitten (eczeem of psoriasis)? Ik heb me er nooit zo in verdiept.ja dat kan, ik heb het alleen op mijn hoofd, en soms in mijn wenkbrauwen, ziet er ook zo gezellig uit:P
quote:moeilijkenaam schreef op 04 maart 2011 @ 12:27:

[...]

ja dat kan, ik heb het alleen op mijn hoofd, en soms in mijn wenkbrauwen, ziet er ook zo gezellig uit:P

Doet je hoofdhuid(onder je haar) na het douchen soms ook pijn? Trekkend gevoel?

Bij mij wel, ook tussen mijn wenkbrauwen soms.
Ja, dat kan. Ik heb het alleen op hoofdhuid meestal, heel soms in de wenkbrauwen. Ik heb seborrhoisch eczeem.
Bekend probleem.

Het nadeel van de ketoconazol is dat het bij mij per direct weer terug is als ik ermee stop.

Nu heb ik een tijdje Dermolin shampoo gebruikt en dat houdt het ook wel aardig onder congrole.
quote:neeltje2011 schreef op 04 maart 2011 @ 12:29:

[...]

Doet je hoofdhuid(onder je haar) na het douchen soms ook pijn? Trekkend gevoel?

Bij mij wel, ook tussen mijn wenkbrauwen soms.Soms, als ik verkeerde shampoo gebruikt heb. Maar ik gebruik nu een aantal jaar Head and Shoulders, maar ik weet van veel mensen dat die bij hen te heftig is. dus het is een kwestie van uitproberen.
Je kan nog de anti roos shampoo van l'oreal elvive (blauwe fles) proberen. Die werkt hier heel goed. Daar zit selenium in, een andere stof dan head&shoulders bijv (zink). Wij hebben dus de blauwe fles met de oranje letters voor normaal haar volgens mij, maar er zijn tegenwoordig ook witte flessen voor bijv. extra glans, verzorging of geverfd haar. En anders idd naar de dokter voor een krachtiger middeltje. Succes!

En nog een idee; misschien helpt het om niet elke keer met de anti roos te wassen maar af te wisselen met andere (gewone) verzorgende shampoos, zodat je niet 'immuun' wordt. Ik zelf vind dat iig wel fijner om sowieso af te wisselen.
quote:restlesswithin schreef op 04 maart 2011 @ 14:32:

Je kan nog de anti roos shampoo van l'oreal elvive (blauwe fles) proberen. Die werkt hier heel goed. Daar zit selenium in, een andere stof dan head&shoulders bijv (zink). Wij hebben dus de blauwe fles met de oranje letters voor normaal haar volgens mij, maar er zijn tegenwoordig ook witte flessen voor bijv. extra glans, verzorging of geverfd haar. En anders idd naar de dokter voor een krachtiger middeltje. Succes!

En nog een idee; misschien helpt het om niet elke keer met de anti roos te wassen maar af te wisselen met andere (gewone) verzorgende shampoos, zodat je niet 'immuun' wordt. Ik zelf vind dat iig wel fijner om sowieso af te wisselen.Die blauw/oranje elvive werkt voor mij super (zie plaatje onder). Het is inderdaad de selenium die t hem doet. Maar in die andere varianten (witte flessen) zit geen selenium, maar een ander stofje, dus die werken niet goed voor mij. Maar die blauwe elvive heeft mijn hardnekkige roos opgelost. Ik gebruik het ongeveer 3 keer per week.

Keert het elk jaar aan het einde van de winter terug? Volgens mij hebben meer mensen dat.
Selsun, verkrijgbaar bij de apotheek zonder recept, schijnt ook te kunnen helpen bij roos.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven