Zelf sushi maken, tips??

16-06-2010 13:03 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

vanavond ga ik voor vriendlief sushi maken,dat doe ik wel vaker..maar nu wil ik eens een keer iets nieuws erbij!

Ik heb altijd zalm,avocado,komkommer,sesamzaadjes en japans omelet.

Tonijn vind ik altijd zonde van mn geld,omdat ie nooit echt superlekker is..

Dus hebben jullie nog tips? Mag ook zonder vis zijn als dat kan..

XX
Als je sushi maken zo simpel mogelijk wilt houden: komkommer (kappa maki), zalm (sake maki) of tonijn (tekka maki). Iets ingewikkelder: een handroll (temaki) met bijvoorbeeld krab, komkommer en avocado. Maar de allerlekkerste sushi is en blijft natuurlijk een California roll...
quote:siep1234 schreef op 03 maart 2011 @ 11:17:

Ik heb dit topic even omhoog gehaald, omdat ik dit weekend van plan ben voor het eerst zelf sushi te gaan maken. Ik heb, omdat het de eerste keer is, voor het gemak zo'n kit gehaald bij de Appie.

Maar nu de vulling... Ik zie hier de lekkerste dingen voorbij komen, maar ik wil het voor de eerste keer even simpel houden. Wat adviseren jullie om als vulling te gebruiken? In de kit zitten twee norivellen, dus ik kan twee verschillende vullingen maken (neem ik aan).

Ben benieuwd naar jullie tips!

Wat Blackdress al zei is lekker.

Als je van vis houdt, dan tonijn of zalm. Uiteraard met een beetje wasabi.

Wil je vega dan iets met komkommer (vruchtvlees niet hoor) en omeletreepjes, uiteraard ook met wasabi.

Avocado is heerlijk. Ik heb ook wel eens iets met kip gemaakt voor iemand.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bedankt voor de tips! Ik durf verse vis nog niet aan zo'n eerste keer, dus ik heb jullie tips gecombineerd. Het wordt nu een rol met komkommer en gerookte zalm en een rol met surimisticks en avocado. Klinkt dat als een plan? Ik vind het helemaal spannend om het te gaan maken!

Ohja, wat niet duidelijk in mijn handleiding staat... moet de rijs handwarm zijn of koud als je gaat rollen?
Ik laat de rijst meestal tot lauw afkoelen. Ik krijg er helemaal zin, ga het gelijk maken, heb zalm, komkommer & surimisticks in huis, dus dat gaat het worden.

Even een tip voor de volgende keer: bij Xenos hebben ze ook losse norivellen, rijst azijn, wasabi e.d. en die zijn een stuk goedkoper dan in de supermarkt.
Bedankt voor de tip Layla! Als het straks goed lukt, ga ik ook groot inslaan bij de Xenos :-)
Gelukt en Goddelijk! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven