Telefoonrekening
vrijdag 4 maart 2011 om 16:19
Hallo daar, ik heb misschien even een domme vraag. Ik heb normaal geproken nooit echt een hoge telefoonrekening. Nu zat ik zo eens op de website van hi te kijken (mijn provider) en daar kun je aanklikken hoeveel je nog op je bundel hebt.
Nou stond er bij mij dat ik er al rond de 80 euro boven zat, en 0,24 cent buiten. Betekend dit dat ik straks een rekening krijg van rond de honderd euro of word dit nog verrekend oid? Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb wel iets meer gesmst dan normaal, maar niet exorbitant veel.
Graag het verlossende antwoord
Nou stond er bij mij dat ik er al rond de 80 euro boven zat, en 0,24 cent buiten. Betekend dit dat ik straks een rekening krijg van rond de honderd euro of word dit nog verrekend oid? Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb wel iets meer gesmst dan normaal, maar niet exorbitant veel.
Graag het verlossende antwoord
vrijdag 4 maart 2011 om 16:23
Weet je wat het naaierige is met de nieuwe abonnementen van Hi? Je kan je bundel helemaal niet meer meenemen! dus wat je niet opmaakt in de maand, ben je gewoon kwijt..
Daarnaast is bellen echt duur, helemaal als je veel korte gesprekken hebt, je betaalt steeds de hele minuut.
Hi is echt gewoon bagger geworden tegenwoordig!
Daarnaast is bellen echt duur, helemaal als je veel korte gesprekken hebt, je betaalt steeds de hele minuut.
Hi is echt gewoon bagger geworden tegenwoordig!
vrijdag 4 maart 2011 om 17:00
quote:Atelier_madame schreef op 04 maart 2011 @ 16:54:
zou als je straks je telefoonrekening hebt gehad even controleren waardoor die rekening zo hoog is.. mss duur 0900 nummer gebeld? of per ongeluk je toetsblokering vergeten en toen gebeld?Ohja of ff in je belgeschiedenis kijken idd! Of je heeeeeeeel lang naar iemand heb gebeld!
zou als je straks je telefoonrekening hebt gehad even controleren waardoor die rekening zo hoog is.. mss duur 0900 nummer gebeld? of per ongeluk je toetsblokering vergeten en toen gebeld?Ohja of ff in je belgeschiedenis kijken idd! Of je heeeeeeeel lang naar iemand heb gebeld!
vrijdag 4 maart 2011 om 17:43
Wat vervelend!
Goed kijken hoor... Ik heb ook een keer gehad dat ik volgens mijn telefoonrekening meerdere gesprekken van minimaal 5 minuten had gevoerd met een voor mij onbekend nummer...
Ik bel sim-only en dat is (vind ik) wel ideaal... Ik kan ieder moment mijn abonement wijzigen voor de volgende maand. Zo had ik had inderdaad zo'n sms bundel van 1000 smsjes en daarnaast het goedkoopste qua belminuten (4¤). Nu ben ik samen gaan wonen, sms dus minder maar bel wat meer (niet meer 's avonds eindeloos weltrusten wensen, wel even snel overleggen qua boodschappen) en heb dus mijn sms bundel er af gedaan en mijn bel (+sms) minuten opgeschroeft... Ideaal!
Goed kijken hoor... Ik heb ook een keer gehad dat ik volgens mijn telefoonrekening meerdere gesprekken van minimaal 5 minuten had gevoerd met een voor mij onbekend nummer...
Ik bel sim-only en dat is (vind ik) wel ideaal... Ik kan ieder moment mijn abonement wijzigen voor de volgende maand. Zo had ik had inderdaad zo'n sms bundel van 1000 smsjes en daarnaast het goedkoopste qua belminuten (4¤). Nu ben ik samen gaan wonen, sms dus minder maar bel wat meer (niet meer 's avonds eindeloos weltrusten wensen, wel even snel overleggen qua boodschappen) en heb dus mijn sms bundel er af gedaan en mijn bel (+sms) minuten opgeschroeft... Ideaal!
vrijdag 4 maart 2011 om 17:50
Heb je al de gratis smsverdubbelaar (van hi)? Scheelt toch veel, qua smsen dan.
Waar ikzelf naar op zoek ben is dat ik een seintje krijg als ik bijna aan m'n bundel zit. Weet iemand daar iets voor? Ik kan wel zelf naar hi smsen en dan krijg ik een aantal procenten door die ik nog heb. Maar heb liever een bedrag/aantal min oid.
Waar ikzelf naar op zoek ben is dat ik een seintje krijg als ik bijna aan m'n bundel zit. Weet iemand daar iets voor? Ik kan wel zelf naar hi smsen en dan krijg ik een aantal procenten door die ik nog heb. Maar heb liever een bedrag/aantal min oid.
zondag 6 maart 2011 om 20:29
Hi maakt gebruik van een belbundel die ze omzetten in een hoger bedrag. Zie mijn uitleg hieronder.
Voorbeeld:
Een hi-abonnement van 300 minuten voor 36 euro ziet er als volgt uit op de factuur: 300 x ¤ 0,12 = ¤ 36,-.
Hi maakt daarvan 300 x ¤ 0,25 = ¤ 75,-.
Je krijgt dus een beltegoed van 75 euro en daar betaal je 36 euro voor.
Dus misschien valt het wel mee met je rekening.
Voorbeeld:
Een hi-abonnement van 300 minuten voor 36 euro ziet er als volgt uit op de factuur: 300 x ¤ 0,12 = ¤ 36,-.
Hi maakt daarvan 300 x ¤ 0,25 = ¤ 75,-.
Je krijgt dus een beltegoed van 75 euro en daar betaal je 36 euro voor.
Dus misschien valt het wel mee met je rekening.

maandag 7 maart 2011 om 12:20
smsjes buiten je bundel tikken flink aan ! Ik heb ook Hi van KPN en ooit eens zo'n 200 smsjes (ja best veel) boven mijn bunder gezeten.... mijn rekening was daarmee verdubbelt ! Alles wat ik buiten de bundel verbuik is gelijk een stuk duurder. Je kunt beter een sms-pakketje kopen voor 10 euro, daarmee kun je zo rond de 1000 smsjes versturen
vrijdag 18 maart 2011 om 21:59
woensdag 23 maart 2011 om 14:08
Mijn tmobiel ab van 45 euro per maand ( internet blackberry, 1000 smsjes, 350 belminuten) was in de maanden dat ik niet samenwoonde echt bizar hoog, rekeningen van 180 euro. Idd het bellen met vriendlief voor slapen gaan. Nu we samenwonen betalen we beiden alleen het abo geld.
.
Het kunnen ook de 0900nummers zijn, upc, mijn verzekering etc. Ik had een verzekeringsprobleem en moest ze continu bellen, leverde wel 27 euro buiten mijn bundel op.

Het kunnen ook de 0900nummers zijn, upc, mijn verzekering etc. Ik had een verzekeringsprobleem en moest ze continu bellen, leverde wel 27 euro buiten mijn bundel op.