Gezondheid alle pijlers

veel meer dan normaal bloedverlies, ongesteld

04-03-2011 18:01 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivaforummers,

Sinds gisteren ben ik op normale tijd ongesteld geworden, maar verlies meer bloed dan ik in jaren heb meegemaakt.

Ik slik al jaren geen pil meer, vrij veilig en heb sinds vorige week mijn relatie verbroken. Het lijkt wel of alles er extra uitstroomt in mijn lichaam. (spanningen, emoties, diarree)

Echter, nu maak ik me toch een beetje zorgen over dit bloedverlies. Voel me ook wat slapjes, maar is dit normaal? (zie nog geen noodzaak om HA te bellen), maar wilde graag jullie ervaring hiermee weten. Of tips. (heb alvast een kopje runderbouillon gemaakt om wat aan te sterken.

Overigens, normaal kan ik last van flinke krampen hebben, maar dit blijft tot nu toe nog uit.

Alvast bedankt
Een Ibuprofen nemen, dat vermindert de bloeding. Wel eerst iets eten, anders kan je last van je maag krijgen. En houd je aan de geadviseerde dosering (3x daags, 400 mg).

Gebruik ik iedere maand, als ik dat niet doe dan kan ik de eerste twee dagen van mijn menstruatie het huis niet uit.
Dank voor je advies Cemby, ga ik proberen!
Rare reactie. Voor zover ik weet is ibu bloedverdunnend.

Daarbij neem ik aan dat je geen arts bent, en "schrijf" je nu iemand medicatie voor. Ongezien nog wel.

@to. Neem ijzerhoudende producten. Zoals biefstuk, spinazie, witte druiven. Ik raad je aan om geen tampons te gebruiken maar maandverband, op die manier kan je een beetje in de gaten houden wat eruit komt.

Vind je het teveel worden of je word steeds slapper, dan direct de HAP bellen
Ik ben ook nog niet zo lang weg bij mijn vriend. De eerste keer dat ik ongesteld werd nadat ik in mijn nieuw huisje zat, was ook veel heviger en duurde veel langer dan normaal. Heb meer dan 7 dagen last gehad, normaal max. 5.

Nu zijn we een tijdje verder en is alles terug normaal. Ik denk dus dat het inderdaad van de emoties kan komen!
Ibuprofen zelf is niet bloedverdunnend, maar kan wel de werking van bloedverdunnende medicijnen versterken.

Ibuprofen is nog altijd vrij verkrijgbaar als gewone pijnstiller en wordt veel gebruikt bij menstruatiepijn. Het heft de krampen op en bloedverlies tijdens de menstruatie vermindert.
Wat gek. Mijn relatie is ook net voorbij, gestopt met de pil een week na de laatste keer sex en vanochtend ongesteld geworden. Ik haalde de wc nieteens meer zonder er een bloedbad van te maken(en dat terwijl ik nog 2 weken geleden ongesteld was) zou het de stress zijn?

Verder eens met de eerder gegeven tips, houd het in de gaten en als je je echt slap gaat voelen de HAP bellen.
Speciaal voor menstruatiepijn is ook: naproxen(natrium), dit is het werkzame bestanddeel dat o.a. in het merk Aleve Feminax zit en is ook onder de generieke naam verkrijgbaar bij de drogist.

Als ik echt menstruatiepijn heb werkt dat bij mij het beste.

Het bestrijd de pijn en krampen en kan er ook voor zorgen dat je minder bloedverlies hebt.
Aleve Feminax werkt idd heel goed! Maar ik vraag me nog steeds af wat de werking er nou van is waardoor het specifiek voor menstruatiepijn werkt.
Ibuprofen zorgt ervoor dat er minder bloedstolsels worden gevormd in de baarmoeder. Het helpt!

http://mens-en-gezondheid ... en-veel-bloedverlies.html
Das gek, ik heb helemaal geen stress. Mijn menstruatie is een week te vroeg gekomen, deze week dus. Terwijl ik altijd heel regelmatig ongesteld ben en ik verlies ook veeeel meer bloed dan normaal!! Hangt er iets in de lucht ofzo???
Ik was een paar dagen geleden ook veel heftiger ongesteld dan normaal.

Je kunt trouwens beter vlees eten ipv spinazie als je ijzer wilt binnenkrijgen. IJzer uit groenten wordt namelijk veel slechter opgenomen t.o.v. ijzer vlees.
Ik heb het inderdaad even nagelezen op internet w.b.t gebruik van ibuprofen en toch maar eentje ingenomen.

Verder maar flink wat biefstukken en spinazie eten, haha. Maar inderdaad, het lijkt wel alsof er wat in de lucht hangt.

@Ruza, het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat het o.a door stress komt. Het lijkt net alsof je lichaam dan alles "loslaat"ofzo.

Ik houd het allemaal even in de gaten en ga ik me nog slapper voelen dan bel ik even de HAP voor advies.
quote:Ruza schreef op 04 maart 2011 @ 19:23:

Aleve Feminax werkt idd heel goed! Maar ik vraag me nog steeds af wat de werking er nou van is waardoor het specifiek voor menstruatiepijn werkt.Dat is dus die Naproxen(natrium), dat is een NSAID, net als Ibuprofen.
Nou en of laat het los...ik kon net na 1 uur (!!!!) mijn maandverband gaan wisselen na een paar keer niezen. Ook handig dat ik per ongeluk niet het juiste maandverband heb gekocht(ik gebruik overdag tampons en 's nachts maandverband) en ook nog eens bloed als een rund fors meer bloed verlies. Ik heb er nu maar voor de zekerheid tampon EN maandverband. Er zitten ook van die leuke stolsels bij...
Ah, van apotheek.nl

Abnormaal vaginaal bloedverlies ontstaat meestal door een hormonale ontregeling: het evenwicht tussen de vrouwelijke hormonen (oestrogenen en progestagenen) is verstoord. Dit kan geen kwaad. Veel sporten, afvallen, gewichtstoename of oververmoeidheid kunnen het hormonale evenwicht verstoren, net als een spannende situatie of een ingrijpende gebeurtenis.
Thanks voor de verklaring! Een week te vroeg (zoals in mijn geval) is natuurlijk ook een ontregeling.... Alleen zou ik dan denken dat mijn baarmoeder een week minder de tijd heeft gehad om de boel op te bouwen daar binnen, dus dan zou je eigenlijk minder bloedverlies moeten hebben. Wat is het toch oneerlijk verdeeld! Succes meiden met de verbroken relaties en de stress!!
Ik bedoel eigenlijk sterkte...!
Eventueel om je ijzer wat aante vullen en je dus weer wat energie te geven Floradix gebruiken. Innemen met een glaasje sinasappelsap
Ik ben trouwens al jaren op die manier ongesteld, paar dagen heel veel bloedverlies, stolsels....ligt aan mijn leeftijd
Heb wel eens gehoord dat hoe ouder je wordt hoe heftiger je gaat bloeden. Klopt dit?
Helaas vaak wel. Ik heb dat al jaren. Soms inderdaad zo erg, dat ik liever thuis blijf. Onhandig, want ik reis veel. Ik gebruik dan (huiver, huiver, huiver) lichte Tena Lady. Heel erg, ik weet het, maar ik voel me daar dan prettiger bij.

En ik slik ook Ibuprofen. Dat helpt inderdaad goed.

Gelukkig neemt het bij mij nu weer af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven