Can. eilanden of Italië?

04-03-2011 18:30 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zouden de Griekse Eilanden ook nog een optie zijn? In dat geval zou ik zeker Corfu kunnen aanraden.

Voor zowel Italië als de Canarische Eilanden kun je even op deze site kijken. (en mochten de Griekse Eilanden ook nog een optie zijn, dan zit je op deze site ook helemaal goed!)
Sardinië is de enige provincie in Italië waar ik nooit ben geweest, dus kan je niets aanraden. Ik weet wel dat het vrij (tot erg) prijzig is inderdaad. Maar ook heel mooi!

Ik ben zelf nogal fan van Sicilië, en oa. bij san vito lo capo heb je een prachtig zandstrand (image google maar eens op san vito lo capo spiaggia)

Calabrië is ook een erg fijne streek, met prachtige zee.

Dcihterbij NL ook wel, le cinque terre, maar da's ook een best prijzige regio.
Ik ben net sinds gisteren terug uit Gran Canaria. Niet vies, geen homo's gezien, wel een prachtig landschap, vooral het binnenland en leuke stadjes en markten. Wij zaten in een dorpje aan de westkust, in een particulier huisje. Dat zou ik je niet aanraden, we zaten echt uren rijden overal vandaan, en hoewel het uizicht onbetaalbaar was, waren we die afstanden aan het eind wel zat. In km's is het allemaal niet zo ver, maar door de enorm bochtige wegen doe je overal veel langer over.

Ik vond Puerto de Mogan, in het zuidwesten erg leuk. Als ik er ooit nog eens heen ga, dan zou ik daarvoor kiezen. Geen echte hoogbouw, leuke kleuren, gezellig haventje, klein strand zonder hoge golven doordat het in een baaitje ligt. Het wordt ook wel het Venetie van GC genoemd en niet voor niks!

Playa del Ingles is echt vreselijk toeristisch, allemaal van die enorme flatgebouwen van hotels. Wel een leuke boulevard langs de zee, en een groot zandstrand en duinengebied. En er was echt wel wat te doen hoor, het was zelfs superdruk op de boulevard, in de restaurants en winkeltjes. Kan me niet voorstellen dat iedereen zich in z'n allincl. resort verstopt.

We zijn eerder ook op Fuerteventura geweest (grote witte stranden, verder weinig te doen) en La Palma (prachtig, vooral als je van wandelen houdt). In La Palma waren we begin mei, toen was het er schitterend weer, de hele week ca 25 graden en zonnig. Zorg wel dat je aan de westkant zit, in het oosten is het vaker bewolkt en regenachtig door een hoge bergketen die de wolken tegenhoudt aan die kant.

Maar Italie is ook leuk en je kunt er veel cultuur opsnuiven, meer dan op de Canarische eilanden denk ik.
..
Absoluut naar Italie. Strand bij San Vito lo Capo is prachtig (Sicilie) maar bv ook de stranden op het schiereiland Gargano, wij hebben vlakbij Vieste gezeten. Mooie omgeving, mooi strand en lekker rustig maar wel warm in juni. Was een tip van een Italiaan die we tegenkwamen in Calabrie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven