Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Uhm Lief, dat zijn er vier (sorry, ik las net op hyves, vandaar)

Annemie, knap hoor, dat je je ook nog zo bekommert om je opa en oma. Trek je het allemaal nog een beetje? Ook qua pijnen, hoe gaat het daarmee? Vervelend dat je schoonfamilie het af laat weten zeg! Wat vind je man daarvan? Knap dat je het los kan laten... (je bent mn voorbeeld ) Oh en ik ga morgen voor het eerst naar de psych, dus ik weet nog niet of het gaat klikken.

Vriend ligt al in bed, hij moet morgen weeeer om 6u opstaan. Ik ga er ook in, wil morgen eigenlijk weer naar bodybalance, ben vorige week niet één keer geweest. Maar dan moet ik dus wel om 8.45u opstaan. Truste!
Alleen vanavond
Welterusten, ik ga ook stoppen voor vanavond!
quote:_maris_ schreef op 06 maart 2011 @ 19:52:

Zon, wat zijn jouw werktijden straks? Als je vroeg op moet staan, ga je automatisch ook wel eerder naar bed denk ik. 3 uur is wel laat... of had je wat leuks? Ik bedoel, als dat een keertje gebeurd, maakt het natuurlijk niet zoveel uit, dan is het niet meteen je ritme. Vanavond om 23u naar bed en je wekker om 9u zetten? Met eten gaat nog wel goed?

Begin morgen om 15.30 uur en dan hoop ik iets meer te weten te komen hoe we het voorlopig gaan aanpakken. De week erop heb ik vroege dienst en zou dan om 5.45 uur moeten beginnen.

Dat gaat nog erg lastig worden vrees ik. De laatste keer dat ik vroege dienst had was vorig jaar oktober.

Dan moet ik wel vroeg naar bed want m'n wekker gaat dan om 4.30 uur: ontbijten, hond uitlaten, snel douchen (als ik tijd genoeg heb) en ongeveer zo'n 25 minuten met de auto rijden.

Ik zou dan om 9.00 uur al in mijn bed moeten liggen om voldoende nachtrust te krijgen. Nou dan kan ik echt nog niet slapen hoor.

Het eten gaat gelukkig wel goed. Alleen gisteren heb ik mijn avondeten overgeslagen. Maar hou het al twee weken vol.

Ik heb wel een leuke dag gehad. Vanmorgen wat gepoetst, lekker alle ramen open, dekbed buiten gehangen, maar ook lekker op de bank liggen lezen en uitgebreid gedoucht. Toen even naar het centrum gelopen (kwartiertje lopen) en op het terras gezeten, met 5 vrienden kopje koffie gedronken in de zon, gezellig. Toen weer terug gewandeld, even langs mn ouders gelopen en daar een kopje thee gedronken. Al met al van 13u - 16u weggeweest. Vanaf 16u weer lekker thuis op de bank. Voel me niet zo lekker op één of andere manier, kan niet zo goed uitleggen wat ik voel, maar voel me niet heul tof.

Misschien zoals iemand al vroeg, gespannen voor morgen?

Heel veel succes morgen bij de psycholoog. Ben erg benieuwd wat je ervan vind!
quote:_maris_ schreef op 06 maart 2011 @ 22:46:

Uhm Lief, dat zijn er vier (sorry, ik las net op hyves, vandaar)

Huh?
Annemie, neem je niet teveel hooi op je vork? Wel goed voor jezelf blijven zorgen hoor!

Ik vrees dat als ik ga schrijven ik weer uren bezig ben. Doe het soms wel eens maar dan wordt het echt nachtwerk omdat ik dan weer alles op papier wil hebben staan.

Ben daarom ook wel blij, dat ik therapie heb dan kan ik het tenminste van me af praten zonder dat het uitmaakt hoe en wat ik zeg.

5x5, heel veel succes morgen in het ziekenhuis! Hopelijk was het voldoende.

Manon, ik ben vanaf vorig jaar januari al aan het sukkelen. Eigenlijk al veel eerder maar kon me toen nog iedere keer zelf overeind trekken. Ben toen in totaal 3 maanden op en af thuis geweest en heb daarna een half jaar lang kunnen werken.

De klachten van extreme vermoeidheid etc.zijn nooit weg geweest.

In november heb ik een flinke terugval gehad en sindsdien nog maar heel erg weinig gewerkt. Ga morgen weer een poging wagen.
En nu is iedereen weer weg
Ik moet altijd zo om jou lachen zonnestraal!

Zit je heel aandachtig op iedereen te reageren, valt er hier een doodse stilte...

Oh sorry hoor... Maar ik meld me ook af. Moet echt slapen nu. voor jou, maak je het niet te laat?
Ik voel me niet goed vandaag, heel moe. Denk dat het een combinatie is van een slechte nacht (heb niet zo lekker geslapen vannacht) en gisteren, ben toen voor mijn doen best wel actief geweest. Ik doe het vandaag heel rustig aan. Alleen vanavond dansen, verder geen plannen.

Ik moet de tandarts bellen

Ik moet rekeningen betalen

Ik wil een was ophangen

Ik wil vanavond dansen

Ik zou een tijdschrift kunnen lezen

ik zou een middagdutje kunnen doen
Heb vanochtend trouwens 2 x ontlasting gehad! Hoera, het begint nu lekker los te komen!

Tandarts is inmiddels gebeld en de was is opgehangen. De komende paar uur ga ik lekker relaxen!
Jouw dag begint wel heel goed, 5x5! Geniet ervan, ook van het mooie weer (en niet naar die ramen kijken als de zon erop schijnt... Niet om aan te zien... )

Ik ga zo weer vier uur van mijn kostbare tijd verspillen aan werk. Zo'n zin in!
Sterkte met de komende paar uur doorkomen dan.

En ik kan wel naar mijn ramen kijken hoor, zijn pas gezeemd door de hulp . Zien er nu na een paar weken nog aardig schoon uit (itt het afgelopen jaar, hihi)
Hallo dames,

Ik heb bijgelezen, ben daar wel een poos mee bezig geweest hoor hahha.

5x5 wat rot je van je darmen, mijn man had dat paar weken geleden. heeft iid tijd geduurt voor het weer op gang was en nu gaat het weer geloof ik.

lief..succes op werk zo.

maris,, ik hoop dat het je gelukt is om op tijd op te staan en naar body en nog iets te kunnen gaan.

annemie, jeetje wat krijg jij nu ineens veel voor je kiezen zeg, echt respect voor jou!! hou je taai meis.

abc, geloof dat je een leuk en druk weekend hebt gehad.

ik zag dat je een en ander over je werk had geschreven, maar ik kan het niet volgen ( ligt aan mij hoor) dus kan er neits nuttigs over zeggen.

Zon, begrijp ik nou goe dat jij volgende week weer gaat starten met werk?

Ik kan trouwens heel moeilijk uit elkaar houden wat er hier en op hyves geschreven is, voor de zekerheid ga ik hier maar niet te veel overal op in, voor zover dat mogelijk is voor mij hah.

Ik doe mijn verhaal wel op hyves straks. word anders misschien te herkenbaar voor hier.

ik heb vandaag al gedaan

tandarts afspraak gemaakt.

dokter afspraak gemaakt

psych afspraak gemaakt

medicijnen besteld.

oogarts afspraak gemaakt

salarisadm gebeld.

goh ben al best druk in de weer geweest.
Wow Toffe, wat heb je veel gedaan al vandaag!

Hoe voel je je verder?
Toffe, wat ben je actief. Hoe is het verder?? Jij hebt het ergste dieptepunt wel gehad heb ik het idee, of niet?

5x5, fijn dat het op gang komt! Geef maar gewoon toe aan je vermoeidheid, het is niet anders en hoort erbij...

Lief, zie mijn krabbel op hyves van gister avond, ff gewijzigd

Werkse!

Abc, jij ook werkse en succes bij fysio.

Zon, hoe laat is het geworden gister? Zenuwachtig voor vanmiddag?

Ik ben bij bodybalance geweest, nu ff niks en vanmiddag naar psych.
Lief,
Ben vannacht tegen 1 uur in slaap gevallen. Werd al om 7 uur uit mezelf wakker. Veel te vroeg, ben toch maar blijven liggen even tv gekeken en om 10 uur heb ik dit luie vel aan het werk gezet

Vanmorgen eerst nog even een uur zangles gehad, grafje weer mooi gemaakt, tig keren mijn pl proberen te bellen en nu ben ik even rustig aan het forummen.

Ben wel moe en begin nu toch wel ietsjes zenuwachtig te worden.

Heb de voicemail van mijn pl maar ingesproken en gezegd dat ik vanmiddag aanwezig ben. Als hij er niet is, kan ik ook geen afspraken maken over de uren opbouw.

Baal daar wel een beetje van. Hij was bij het gesprek met ba aanwezig en als ba zegt dat ik voor 4 weken volledig arbeidsongeschikt ben, dan mag ik er toch wel van uitgaan dat hij daar bij stilstaat. Waarschijnlijk weer vergeten.

Nou ja, ik zie het wel weer hoe het deze week gaat.
quote:_maris_ schreef op 07 maart 2011 @ 11:34:

Lief, zie mijn krabbel op hyves van gister avond, ff gewijzigd

Werkse!

Dank. Dat had ik zelf nooit meer teruggevonden. Ik zal er in het vervolg rekening mee houden

Werk ging wel aardig. Wel steeds hoofdpijn. Ik ervaarde een soort kracht in mijn lijf, die ik lang niet heb gevoeld. Ik liep veerkrachtig in plaats van me voort te slepen. Ik liep rechtop. Maar ik voelde ook wel weer de vermoeidheid erachter zitten, en die kwam steeds meer naar voren. Het laatste halfuur was ronduit zwaar.

Maar oh, wat maakt de zon veel goed zeg, op mijn humeur... Wat een heerlijk weer.
Zonnestraal, ik herken heel erg in je post dat je je irriteert aan het feit dat iets wat voor jou heel groot en belangrijk is (je burnout), voor een ander niks lijkt voor te stellen. Ik heb dat ook heel lang gehad, die ergernis. Helaas is het nu eenmaal zo dat hun tijd door andere dingen wordt opgeslokt, hun aandacht wordt gevraagd door andere mensen.

Ik hoop dat je je vanmiddag niet teveel ergert, laat het maar gebeuren, over je heen komen. En als je moe bent (ook na twee uur), dan ga je weer. Ga het nou niet pushen en dan morgen ervan instorten. Er is niemand die ziet dat je zo pusht om het te redden, er zijn er wel die morgen zeggen dat je het eerder had moeten aangeven als je instort. Zo is het nu eenmaal. Althans, bij mij wel. Helaas.
Lief, je hebt me enorm geïnspireerd met je boek. Ik heb nu eindelijk ook voor mezelf een goede opzet van hoe ik mijn verhaal kan opschrijven. Ik ben al begonnen met het digitaal maken van mijn dagboek, dat vul ik aan met mails, forum stukken en hyves teksten. Ik heb er helemaal zin in, moet nu wel uitkijken dat ik hier niet te veel energie in ga steken (ik heb net de kookwekker er naast gelegd, zo leer ik tijdsbesef als het goed is). Het zal veel tijd kosten, maar volgens mij heb ik dan uiteindelijk echt iets heel moois. Bedankt voor de preview.

Vanmorgen op het werk weer veel gepraat en maar weinig gedaan. Wel heel goed gepraat trouwens, een collega even weer met beide benen op de grond gezet wat betreft mijn burnout en mijn baas mijn piekerijen van afgelopen nacht verteld. Ik heb heel slecht geslapen omdat de sfeer van donderdag me toch duidelijk niet lekker zat. Mijn baas had het gemerkt en hij gaat actie ondernemen. Hij gaat morgen ook met de baas van die andere afdeling praten zodat dat ook duidelijk is.

Ik ga nu snel even wat eten en dan sporten, misschien kom ik er vanavond nog even langs, maar het kan ook best zijn dat ik na het sporten zo moe ben, dat ik heel vroeg ga slapen.
Zo...ik ben wel tevreden over m'n dag vandaag...heb ook de rekeningen die betaald moesten worden betaald. Mooier kan niet toch!

Verder lekker uitgerust. Ik merk wel dat de afgelopen 2 weken er weer flink ingehakt hebben, heb zelfs weer last van hartkloppingen, terwijl ik dacht dat ze weg waren. En ik ben toch weer vermoeider dan de afgelopen week. Toch denk ik wel dat het goed is om even naar dansen te gaan, beetje beweging, ook goed voor m'n darmen.

En dan hopen dat ik komende nacht wat beter slaap dan afgelopen nacht. Ik sluit nu af, heel misschien kom ik vanavond nog even online, maar als ik verstandig ben doe ik dat niet, haha . (maar mezelf kennende kan ik dat toch niet laten )
Zo, ik ging ook eeeeven je boek lezen Lief. Was ineens 2 uur verder Interessant, boeiend, en jeeeetje wat heb je een vooruitgang geboekt. Ik heb ook nog steeds in de planning om alles uit te printen en te bundelen (weet nog niet of ik het echt in boekvorm wil doen, maar ik wil wel wat doen met alle geschreven teksten) maar ik heb me er nog niet toe kunnen zetten. Maar bedankt voor je mail, ik vond het erg leuk om te lezen (voor zover je dit onderwerp met leuk kunt betitelen) Knap, dat het je is gelukt om er zoveel tijd en energie in te steken.

Ik ben bij de psych geweest, maar dat was nog niet zo boeiend. Gewoon een intake, ze wist natuurlijk niets van mij. Dus voornamelijk gesproken over mn werk, mn functie, en wat er allemaal gebeurd is waardoor het zover is gekomen. Ze vond het al heel knap dat ik op zich best goed kan aangeven waar het fout is gegaan en welk gedeelte daarin bij mijzelf ligt. Nu nog leren dat 'goed genoeg' ook bestaat - das een term die niet voorkomt in de vocabulaire van deze perfectionist

Ik kom later even bijlezen, heb hoofdpijn.
quote:abc schreef op 07 maart 2011 @ 17:16:

Lief, je hebt me enorm geïnspireerd met je boek. Ik heb nu eindelijk ook voor mezelf een goede opzet van hoe ik mijn verhaal kan opschrijven. Ik ben al begonnen met het digitaal maken van mijn dagboek, dat vul ik aan met mails, forum stukken en hyves teksten. Ik heb er helemaal zin in, moet nu wel uitkijken dat ik hier niet te veel energie in ga steken (ik heb net de kookwekker er naast gelegd, zo leer ik tijdsbesef als het goed is). Het zal veel tijd kosten, maar volgens mij heb ik dan uiteindelijk echt iets heel moois. Bedankt voor de preview.

PLAGIÁÁáaAAATT!!!!!! Nee hoor, maar ik ben wel benieuwd hoe jouw verhaal eruit gaat zien. Het is een (te) leuk project en het is lastig eraf te blijven. Maar dan ineens merk ik dat ik alweer twee weken niks heb bijgehouden en dan moet ik weer aan het kopieren... Dat is het minst leuke van het hele project.

Fijn dat je er wat aan hebt!

Maris, met welke naam wil jij erin? Ik geef de voorkeur aan je echte, maar jij bent degene die dat beslist.
Ja Lief, graag mn echte naam. Het zijn ook de teksten van **** en niet van Maris. Sowieso heb ik niks met die stomme naam
Lief, wanneer kan ik jouw verhaal lezen? Ben nu ondertussen wel erg benieuwd geworden.

Ben net thuis. We hebben afgesproken dat ik deze week 5 x 2uur ga werken. Mocht het toch nog teveel zijn, dan ik dit gewoon aangeven. En vrijdag gaan we dit evalueren en bekijken hoe we het de week erop gaan doen.

Was wel fijn om weer op het werk te zijn, heb ook meer gekletst dan gewerkt. Twee uur is nu ook echt wel mijn grens. Morgen ook nog even verstandig zijn om pauze te nemen. Dan gaat het helemaal goed komen.

Eén ding is zeker, vanavond lig ik op tijd in bed. Ben super moe!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven