Mode & Beauty alle pijlers

Anders

07-03-2011 18:26 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond

Ik vind de mode en de kleding nu echt bagger in de winkels. Heb het dan over de commerciële winkels zoals H&M en Zara, WE etc (ben zelf begin 20). Mijn vraag: weet iemand een leuke stad waar je niet alleen maar grote winkelketens tegenkomt? Ben zelf woonachtig in Almere, en alle steden daarom heen heb ik inmiddels gehad... Wie o wie kan mij helpen ? Ik vind de kleding van LaDress bv echt zoooo mooi, alleen zooo niet betaalbaar voor mijn portomonee...
Winkelketens zul je overal tegenkomen, het is dan ook de sport grote winkelstraten te mijden en in de achterstraatje leuke boetiekjes te vinden.

Probeer eens Amsterdam of Utrecht.
Hallo daar.

Jullie hebben in de buurt toch zo'n modestad waar je voor een prikkie merkkleding kan kopen? Batavusstad of Bataviastad heet dat geloof ik. Heb je daar al eens gekeken?
Utrecht ben ik al tig keer geweest, in Amsterdam ben ik geboren ;) Dus kan daar een plattegrond van tekenen... Ik weet dat je altijd wel grote ketens tegen zult komen, maar mijn vraag iets specifieker dan: waar zijn er meer niet-grote modewinkels ?

Bataviastad is een lachertje (sorry dat ik alles zo afzeik, niet de bedoeling!), alleen maar merkkleding, Gaastra, Nike, en wat oude-vrouwenkleding. Winkels zoals die in de Negen Straatjes zijn heel leuk, maar waar kan ik zulke winkels nog meer vinden?
Antwerpen??
Nou, Alkmaar in het oude centrum (Fnidsen, Hekelstraat, Luttik Oudorp) dan.

Maar ja, ik denk dat de meeste steden gewoon heel veel ketens hebben en maar een paar straatjes met boetiekjes.

En anders internet.
In Rotterdam heb je wel kledingzaken met exclusieve kleding, wel flink aan de prijs alleen. Ik kwam er toevallig vanmiddag langslopen en dacht nog, he, aparte kleding hebben ze hier.
Jaaa! Daar ben ik eens geweest, en wát een modehemel :D Misschien inderdaad een keertje weer die kant op, maar is er dan in Nederland echt niets?
Haarlem is leuk, Den Bosch, Alkmaar?
In Alkmaar en Haarlem bijvoorbeeld.
Nijmegen? Ben er al wel een tijd niet meer geweest, maar vind het een heel leuke stad om te winkelen. Verder denk ik dat je in iedere stad tegen hetzelfde probleem aanloopt.

Antwerpen??
Hmm same thoughts
LaDress heeft ook geen winkel, dus dat scheelt.

Kan je niet een keer komen snuffelen in de Negen Straatjes in a'dam?

Oh enne, zijn niet alle winkels commercieel? Of ligt dat anders in Almere?
Overigens vind ik je wel echt een huilie.

Winkels als Zara en H&M krijgen wekelijks nieuwe dingen binnen. En het is begin maart!! Tijd genoeg nog voor 'originele' kleding.
Arnhem heeft enkele zijstraatjes met heel leuke kleding winkeltjes, naast de bekende winkels in de hoofdstraat!
quote:SeptemberGirl schreef op 07 maart 2011 @ 18:45:

LaDress heeft ook geen winkel, dus dat scheelt.

Kan je niet een keer komen snuffelen in de Negen Straatjes in a'dam?

Oh enne, zijn niet alle winkels commercieel? Of ligt dat anders in Almere?

scherp

voor winkels met zo min mogelijk commercie raad ik de kringloop of de Koninginnemarkt aan
quote:SeptemberGirl schreef op 07 maart 2011 @ 18:47:

Overigens vind ik je wel echt een huilie.

Winkels als Zara en H&M krijgen wekelijks nieuwe dingen binnen. En het is begin maart!! Tijd genoeg nog voor 'originele' kleding.

Paar seizoenen terug vond ik de kleding in geen enkele gangbare winkel leuk. Heb toen mijn kleding vanuit andere landen laten komen of 2e hands gekocht. Soms is het gewoon niets voor je helaas.

Zelf boek ik wel eens een heel goedkope vlucht bij Ryanair om kleding in een ander land te kopen. Soms heb je nl al een vlucht voor de prijs van een treinkaartje naar Groningen..
Nou nou, om mij meteen een huilie te noemen? Omdat ik toevallig eens iets anders wil.. maar goed. Rotterdam heb ik opgeschreven, Nijmegen ook Heb vrij vervoer dus dat scheelt, maar ook weer een nadeel: ben inmiddels in heel veel steden geweest :D

Ja ik weet dat alle kledingwinkels eigenlijk wel heel commercieel zijn haha! Maar.. ik vind het de afgelopen paar collecties gewoon zo tegenvallen, niet wat echt mijn smaak is, waardoor ik steeds maar een beetje in hetzelfde straatje qua stijl loop. Maar dat betekent dat ik dus sinds het examenjaar van de middelbare een beetje in dezelfde stijl loop.. (Nu 21) Dat moet maar eens afgelopen zijn..

Bedankt voor de vele steden! Kga maar eens op weg naar Rotterdam en Nijmegen... (Antwerpen ben ik idd eens grweest, een topstad om te winkelen, alleen nu iets te ver..)
Arnhem wou ik ook zeggen. Ik heb er weinig verstand van (geef mij maar lekker makkelijke mainstream kleding ) maar als ik door de stad loop (net buiten de centrum ring, maar ook in de straatjes direct achter de centrale straten al) stikt het van de onafhankelijke ontwerpers, zo van de kunstacademie af.
In elke willekeurige shopstad de hoofdstraten vermijden en de zijstraatjes induiken. Daar zitten vaak de kleinere boektiekjes.
Brussel
Voordat ik het vergeet, heb er wel erg in dat koopavond in Rotterdam op vrijdag is, maar zondag is ook het meeste open van 12-17, alleen misschien niet de kleine shopjes.
Breda heeft leuke winkels, verschillende boetiekjes en zaakjes met aparte, "eigen" kleding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven