Eigen hotel beginnen
maandag 7 maart 2011 om 21:47
Hallo,
Na mijn studie hotelschool wil ik graag voor mezelf beginnen ... een hotel! Dit is natuurlijk enorm spannend, veel werk en veel creativiteit.
Ik hoop dat jullie mij met het laatste een beetje kunnen helpen en daarom een vraag aan jullie:
Wat missen jullie, of zouden jullie graag willen zien in een hotel?
Denk out-of-the-box ..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groetjes
Na mijn studie hotelschool wil ik graag voor mezelf beginnen ... een hotel! Dit is natuurlijk enorm spannend, veel werk en veel creativiteit.
Ik hoop dat jullie mij met het laatste een beetje kunnen helpen en daarom een vraag aan jullie:
Wat missen jullie, of zouden jullie graag willen zien in een hotel?
Denk out-of-the-box ..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groetjes
maandag 7 maart 2011 om 21:52
Dit forum is niet bedoelt voor marktonderzoek.
Maar ik wil je wel wat gratis advies geven. Ga eerst een poosje in loondienst zodat je al je beginnersfouten op kosten van een baas kunt maken en begin daarna pas je eigen zaak. Dat scheelt je ongetwijfeld een hoop geld en bovendien kun je dan direct bij de klanten peilen wat ze nog meer zouden wensen en waar het gat in de markt zit.
Maar ik wil je wel wat gratis advies geven. Ga eerst een poosje in loondienst zodat je al je beginnersfouten op kosten van een baas kunt maken en begin daarna pas je eigen zaak. Dat scheelt je ongetwijfeld een hoop geld en bovendien kun je dan direct bij de klanten peilen wat ze nog meer zouden wensen en waar het gat in de markt zit.
maandag 7 maart 2011 om 21:53
maandag 7 maart 2011 om 21:54
Nou, je kunt wel vragen om out of the box te denken, maar je vraagt wat wij willen, Ik wil niet te veel poespas, gewoon een lekker bed in een ruime schone kamer met een lekker ontbijt, centraal gelegen, capabel personeel en niet te duur.
Maar goed out of the box, gooi aromatherapie in de strijd. Lijkt me vreselijk.
Maar goed out of the box, gooi aromatherapie in de strijd. Lijkt me vreselijk.
maandag 7 maart 2011 om 21:59
ik vind de hotels in nederland veel te duur voor bagger kwaliteit. In Duitsland doen ze het veel beter, en niet voor niets wijken steeds meer mensen uit naar het B en B segment waar je nog wel behoorlijke prijzen betaalt. En o, ja lokatie, heel belangrijk. Zorg dat je op een toplokatie zit.
op welk segment wil je je richten?
op welk segment wil je je richten?
maandag 7 maart 2011 om 22:01
Ik ben erg gek op B&B's, omdat het kleinschalig is (meestal meer 2 of 3 kamers), erg verzorgd, schoon en netjes en kamers persoonlijk ingericht. Niet van die hotelkamers die allemaal op elkaar lijken met dezelfde kunst aan de muur.
Ik ben gevoelig voor mooie, ruime badkamers en een lekker fris, groot bed met knapperig frisse lakens en lekker dikke kussens.
Ik ben gevoelig voor mooie, ruime badkamers en een lekker fris, groot bed met knapperig frisse lakens en lekker dikke kussens.
Wat eten we vanavond?
maandag 7 maart 2011 om 22:03
maandag 7 maart 2011 om 22:03
En een normaal 1-persoonstarief: ik slaap maar in 1 bed van de 2, gebruik 1 set handdoeken (en vaak ook nog meer dan 1 dag), gebruik het toilet en de douche maar voor 1 persoon en ontbijt met 1 persoon, maar moet op een paar euro na net zoveel betalen als 2 personen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 7 maart 2011 om 22:04
Als je van honden houdt, je richten op hondenliefhebbers. Losloopgebied in de omgeving (liefst vanaf het hotel) en in de tuin een mooie behendigheidsbaan. Zoiets bijv., http://www.hotel-wolf.de/index.htm of http://www.edberghof.de/index2.htm.
maandag 7 maart 2011 om 22:05
quote:happygirl2 schreef op 07 maart 2011 @ 22:03:
Zorg dat er op iedere kamer gratis internet is, maar dit zal inmiddels wel bijna standaard zijn.Was het maar zo. Ze vragen vaak absurde prijzen, zeker als er door de weeks ook zakenmensen komen: 20 euro voor middernacht-tot-middernacht is heel normaal.
Zorg dat er op iedere kamer gratis internet is, maar dit zal inmiddels wel bijna standaard zijn.Was het maar zo. Ze vragen vaak absurde prijzen, zeker als er door de weeks ook zakenmensen komen: 20 euro voor middernacht-tot-middernacht is heel normaal.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 7 maart 2011 om 22:06
Ga zelf als gast in zoveel mogelijk hotels, in alle mogelijke doelgroepen, overnachten en schrijf op wat je wel bevalt en niet bevalt. Ga daarnaast na je opleiding ook nog een aantal jaar werken bij diverse hotels. En volgens mij kan je daarna aardig inschatten wat voor een hotel je graag wil runnen.