Sleutel afgebroken in slot

05-01-2011 10:38 30 berichten
Vanochtend heb ik de sleutel van mn garage afgebroken... het grootste deel zit nog in het slot en er steekt een heel klein stukje uit. Heb al even geprobeerd met een tang, maar dit wilde niet lukken. Ik had natuurlijk wel haast dus ik wil vanavond na mn werk doorgaan met peuteren. Heeft iemand nog een goede tip hoe ik het stukje sleutel eruit kan krijgen?

Ik lees op andere forums o.a. het met een klein figuurzaagje zou moeten lukken. Maar er staat dan: "schuif het zaagblad (nouja, blaadje) met de tanden naar jezelf gericht naast de sleutel en trek hem voorzichtig met sleutel terug."

Ik snap alleen niet wat er dan bedoeld wordt met 'met de tanden naar jezelf gericht'.

Pff ik ben echt bang dat het niet gaat lukken en dat het me een hoop geld gaat kosten bij een slotenmaker!

Alvast bedankt voor jullie tips!
Het is zo'n ouderwetse kanteldeur. Ik heb de boel nog eens bestudeerd maar het lijkt er niet op dat ik zelf dat hele geval kan vervangen.

Vanochtend was het nog mooier! Toen de sleutel is afgebroken, had ik niet het idee dat de sleutel rond was geweest en ik was dus nogal verbaasd dat de garagepoort toen wel open ging. Toen ik vanochtend echter bij mn garage kwam, ging hij ineens niet meer open! De auto staat er wel in, dus ik kan nu geen kant op. Ik zag geen andere mogelijkheid dan een slotenmaker bellen en die komt vanmiddag langs.
Alle reacties Link kopieren
Bij van die kanteldeuren kun je meestal aan de binnenkant ene palletje omzetten om de deur op of van slot te doen.

Maar dat is waarschijnlijk mosterd... Wat zei de slotenmaker?
Weet iemand of er toevallig een verzekering is die dit soort pechgevallen dekt? Net de sleutel in de voordeur afgebroken. Ben wel binnen maar kan dus eigenlijk niet meer weg. Nou vond ik het wel iets voor mijn woonverzekering.

Heb net gebeld met mijn verzekeraar maar die vonden het maar vreemd. "het is alleen verzekerd bij het juiste gebruik" kreeg ik te horen. Nou,...ik gebruikte mijn sleutel toch waar het voor bedoelt was maar hij breekt af. Pech dus?
Geen idee mbt die verzekering, maar met een hoop sloten die aan twee kanten een cilinder hebben kun je met een sleutel via de andere kant de eerste sleutel naar buiten duwen.

Dus als je nog een sleutel hebt kun je dat proberen.

En veel voordeuren hebben ook ene "knip", als je die erop zet kan de deur sowieso niet open, los van de stand van het slot.

Moet je alleen wel een achterdeur hebben om door weg te kunnen...
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2011 20:16
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven