onzekerheid

08-03-2011 10:15 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ken hem al heel lang. Eerst was het dat we de heletijd om elkaar heen draaiden en uiteindelijk had hij me gelaten voor een vriendin van mij, dus daar had ik het heel moeilijk mee. Na een jaar kwamen we weer met elkaar in contact en begon het weer zo een beetje en ik begon een relatie met hem, ik was in die tijd al heel erg onzeker in verband met het gebeuren met mijn vriendin. Dus ik twijfelde heel erg ( of hij wel de ware was en of het wel het echte gevoel was. zelf weet ik ook niet waar het vndaan kwam)en dat bleef heel lang. We praatte er vaak over en ik voel me er iedere keer beter bij, ik probeer er nu ook minder aan te denken of hij de ware is en ik heb gemerkt dt hoe minder ik eraan denk hoe meer ik het begin te voelen. Maar nu ben ik zo enorm aan hem gehecht, ik wil het liefst alleen bij hem zijn, ik wil heel de dag met hem praten. Als hij naar een feestje gaat wordt ik bang dat hij iemand anders ontmoet, als hij droog doet tegen mij ben ik bang dat hij me niet meer wilt. conclusie ik ben zo afhankelijk van hem geworden. Zelf ben ik heel erg bang voor de tekomst wat nou als we een jaar of 3 gaan en hij wilt het opeens niet meer waar sta ik dan? ik wordt zo gek van dit gevoel en soms betrap ik mezelf er ook zo aan te denken dat ik misschien degene ben die het kan overkomen ( dat ik bijvoorbeeld een ander ontmoet ). Terwijl ik nu gewoon alles heb wat ik wil. Heeft iemand advies hierop?
Dit klinkt erg ongezond. Heb je geen werk/studie met leuke mensen? HEb je geen eigen sociaal leven, vrienden die je ook graag ziet? Het lijkt me ook niet fijn in een relatie te zitten waar je de hele tijd denkt 'stel nou dat we over 3 jaar uit elkaar gaan'.
Nee het is inderdaad niet fijn, Maar ik denk alleen zo als ik niet bij hem ben. Als ik bij hem ben zit altijd op mijn roze wolk.

Ik heb wel gemerkt dat mijn vriendekring afgelopen jaar kleiner is geworden en dat vreet eigelijk ook wel aan mij. Ik heb gewoon heel erg gemerkt dat ik altijd achter mijn vrienden moet aanzitten en zij zelf geen moeite doen.
Zelf ben ik heel erg bang voor de tekomst wat nou als we een jaar of 3 gaan en hij wilt het opeens niet meer waar sta ik dan?

De garantie dat iemand zijn hele leven bij je blijft je heb je nooit, met niemand. Zo zit dat eenmaal in elkaar. Of gewoon genieten van het moment en kijken waar het schip strandt.

Of gewoon nooit een vaste relatie aangaan.

Je geeft zelf ook al aan dat ook jij degene kan zijn die er een punt achter kan gaan zetten.

Hele normale gang van zaken. Niets is voor eeuwig. Zorg daarom altijd dat je niet te afhankelijk van iemand wordt, vooral in financieel opzicht.
@Aranea

Je hebt daar zeker gelijk in.

Maar kan het ook zijn dat ik alles van mezelf wil geven omdat ik twijfels heb gehad en dt ik hem echt wil laten zien dat ik er ben en dit wil maar tegelijker tijd ook er bang voor ben.

Ik ben vaak laten zitten door mensen om me heen en ik wil gewoon dat hij blijft, omdt ik eindelijk voel dat ik iets heb gevonden in eht leven wat waard is.
quote:scds schreef op 08 maart 2011 @ 10:55:

@Aranea

Je hebt daar zeker gelijk in.

Maar kan het ook zijn dat ik alles van mezelf wil geven omdat ik twijfels heb gehad en dt ik hem echt wil laten zien dat ik er ben en dit wil maar tegelijker tijd ook er bang voor ben.

Ik ben vaak laten zitten door mensen om me heen en ik wil gewoon dat hij blijft, omdt ik eindelijk voel dat ik iets heb gevonden in eht leven wat waard is.

Lieve SCDS,

Ik denk dat je heel goed zelf de vinger op de zere plek legt. Op zich is jezelf geven niet verkeerd. Zorg alleen dat je jezelf niet te veel verliest en alleen maar bezig bent met het je best doen om iemand te pleasen en bij je te houden.

Op een gegeven moment kan dat averechts gaan werken. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Probeer er relexed in te staan hoe moeilijk het ook is.

Juist omdat mensen je vaak hebben laten zitten, kan dit je angst verklaren. Je wilt dit met alle macht behouden. Daar is niets op tegen. Bedenk wel dat angst een slechte raadgever is. Ik hoop dat je erg gelukkig wordt . En probeer je angst wat te laten varen.

Dankjewel voor je advies!
Mss helpt het om zelf wat nieuwe activiteiten te ontwikkelen en nieuwe mensen te ontmoeten. Ik vrees dat het anders voor hem ook nogal benauwd wordt. Als hij degene moet zijn die jouw leven 'het waard maakt'. Wat een verantwoordelijkheid, wie wilt dat (voor lange tijd)? Probeer eens te kijken hoe jijzelf zonder anderen gelukkig kan zijn. Als jezelf lekker in je vel zit dan straal je dat ook uit.

Ik denk dat je hem ook nog steeds niet vertrouwd (daar gaat ook tijd over heen na wat jij al met hem hebt meegemaakt). Mss helpt het om iedere keer wanneer hij weg is geweest EN weer bij je terugkomt dat bewust in je hoofd te noteren. Zie je, niks aan de hand, hij is weer bij mij terug gekomen.

Probeer als doel te hebben dat je over enige tijd kan zeggen: 'Natuurlijk is hij bij mij terugkomen want hij zou wel gek zijn om zo een geweldige meid als mij te laten schieten'. Weg met de onzekerheid.
Trouwens, je maakt je ook veel zorgen om de toekomst. Door je zorgen te maken over 'wat er allemaal wel niet kan gebeuren' 'verpest' je het heden.Je kan het nu leuk hebben als je jezelf dat toestaat.
Haalt hij deze onzekerheid in je naar boven? Of ben je altijd wel een beetje onzeker aangelegd? Had je dit bijvoorbeeld ook met exen?
Hier een leuke klassieker, die iedereen eigenlijk thuis op een tegeltje moet hebben, of als 'wallpaper' op het schermpje:

" Wie zich drukt maakt om Morgen,

Heeft altijd Zorgen..."

quote:amy2010 schreef op 08 maart 2011 @ 14:57:

Ik denk dat je hem ook nog steeds niet vertrouwd (daar gaat ook tijd over heen na wat jij al met hem hebt meegemaakt). Mss helpt het om iedere keer wanneer hij weg is geweest EN weer bij je terugkomt dat bewust in je hoofd te noteren. Zie je, niks aan de hand, hij is weer bij mij terug gekomen.

Probeer als doel te hebben dat je over enige tijd kan zeggen: 'Natuurlijk is hij bij mij terugkomen want hij zou wel gek zijn om zo een geweldige meid als mij te laten schieten'. Weg met de onzekerheid. Amy dat is een goed advies.

Ik vraag mij af wat die vriend van TO heeft gedaan om het vertrouwen in hem terug te krijgen.
quote:Letgo schreef op 08 maart 2011 @ 15:23:

Haalt hij deze onzekerheid in je naar boven? Of ben je altijd wel een beetje onzeker aangelegd? Had je dit bijvoorbeeld ook met exen?ik ben altijd al heel onzeker geweest. Ik ben 2x heel erg verliefd geweest en beiden hebben mij laten zitten. En nu ben ik eindelijk gelukkig, dus daarom dat het zo eng is.
@jennygirl

ik ben inderdaad bang dat hij dalijk iemand anders vindt. dus de vertrouwen zijn nog niet helemaal compleet. Maar dt heeft niet alleen te maken met dat hij me toen had laten zitten maar ook met meerdere dingen in het verleden.

Ik ga doen wat je hebt gezegd, maar mezelf er meer van te proberen overtuigen. Want ik voel het wel als hij bij me is, mijn vertrouwen in hem maar ik heb moeite om erin te geloven.
Mijn hemel SCDS, waarom laat jij je geluk afhangen van deze vent? Vind je jezelf niet leuk genoeg soms?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
@evyblissy

Het gaat vanzelf, ik spreek mijn vriendinnen ook niet meer zo vaak. Iedereen doet zijn eigen ding heeft ook een vriendje.

En ik zie hem echt ja overdreven gezegd als de liefde van mijn leven. Alleen ga ik er verkeerd mee om heb ik gemerkt,
Waarom is alleen-zijn zo'n groot schrikbeeld voor je?

Want zolang je daar zo ontzettend bang voor bent ben je heel erg afhankelijk van je relatie.

Ben je bang dat er, mocht het uitgaan met deze vriend, je nooit meer een ander kunt krijgen?
Nee dat is het absoluut niet, ik weet wel dat ik een ander zou kunnen krijgen, het is gewoon dat ik gewoon niet een ander zou willen. Ik heb hem gewoon het liefst zovaak mogelijk bij me zodat ik dan zekerheid heb dat hij blijft.
Het gevoel is heel moeilijk uit te leggen.
Dus alleen met hem kun je gelukkig zijn?

Ja, dan zou ik ook onzeker en angstig zijn.
Volgens mij begrijp je mij verkeerd. Ik wil het liefst alleen met hem gelukkig worden. Maar ik denk op de verkeerde manier, gebasseerd op de reacties op mijn verhaal. Ik ga proberen nu inderdaad om mijn eigen geluk te vinden en het niet zoveel aan hem te laten afhangen. En ik wil helemaal niet onzeker en angstig zijn, het komt vanzelf. Ik bestuur die gevoelens niet, helaas.

Maar ik had gister een afspraak met mijn huisarts en ik heb alles uitgelegd, hij heeft me doorverstuurd naar een psycholoog. Ik sta nu nog op de wachtlijst, maar ik hoop dat het me gaat helpen.
Je schrijft:

Ik heb hem gewoon het liefst zovaak mogelijk bij me zodat ik dan zekerheid heb dat hij blijft.

Volgens mij is dat het recept om hem juist bij je weg te jagen. Het lijkt mij nogal verstikkend om constant bij je geliefde te moeten zijn omdat die anders denkt dat je vreemdgaat.

Ik vind de vraag van jennygirl trouwens ook terecht. Wat heeft je vriend gedaan om je vertrouwen terug te krijgen? Dat hoef je hier natuurlijk niet allemaal te vertellen maar het kan geen kwaad jezelf af te vragen of hij jouw vertrouwen wel heeft verdiend?

Wel erg goed van je dat je hiermee aan de slag gaat met hulp van een psycholoog. Voor je relatie en voor jezelf. De psycholoog zal je vast kunnen helpen met het besturen van je gevoelens, je bestuurt ze namelijk wel met je eigen gedachten. Veel succes er mee.
Ja ik zal het wel vertellen, hij is gewoon zo lief voor mij geweest en heeft mij eerlijk en oprecht verteld dat het een grote fout was, hij praat er niet vaak over maar als we erover beginnen zie ik aan hem dat hij soms er echt mee zit. Ik hield al van hem en ik vond gewoon dat ik hem de kans moest geven en mezelf natuurlijk ook. En onze relatie is ook gewoon goed, ik voel de spanningen nog in mijn buik, hij geeft me een goed gevoel en dat was al vanaf het begin, ookal twijfelde ik toen nog. Maar ik heb altijd wel een sterk gevoel gehad dat hij 'het' is voor mij en dat ik hem niet kon laten lopen en dat heeft hij mij keer op keer bewezen in deze relatie. Het zijn puur de gedachtes die zo erg aan mij vreten.
Ik denk dat het met wat begeleiding helemaal goed gaat komen. Probeer een onderscheid te maken tussen

1. wat heeft met jullie relatie te maken

2. wat heeft met jou te maken.

Zoals ik het lees, (1) hij heeft een fout gemaakt en heeft dat goed gemaakt. Er is geen reden om hem niet te vertrouwen.

(2) Jij bent vaak in de steek gelaten en hebt last van verlatingsangst. Dit neem je mee in je relatie maar is eigenlijk puur en alleen iets van jou. Daarom nogmaals, goed dat je er mee aan de slag gaat.

Google eens op verlatingsangst, mss vind je iets herkenbaars en/of alvast iets wat je ondersteunt.
Ja ik voel mezelf ook schuldig als ik hem bijvoorbeeld even niet vertrouw. Maar ik zal het opzoeken, wnt het duurt nog een maandje voordt ik op intake gesprek kan komen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven