waterschade?

08-03-2011 17:09 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vanochtend een waterballet in de douche, er zat een gat in een slangetje onder de wasbak en door de grote druk die was ontstaan stond de badkamer in notime blank, met als gevolg dat het de gang in drupte en zo door het plafond heen . Gelukkig waren we er redelijk op tijd bij en volgens mij hebben we de schade wel kunnen beperken, maar mijn vraag is of je altijd duidelijk kan zien of er waterschade in/boven het plafond is? Zo op het oog is er nauwelijks iets te zien, maar wel wat bruine druppeltjes van het water wat er langs liep maar verder zie je niks. Kunnen we er zelf achterkomen of er toch iets van schade is, of moet daar echt iemand naar kijken?
Als het lek nu dicht is, dan zal er ook geen verdere schade meer zijn. Lijkt me logisch toch?
Het lek is dicht ja, nieuwe kraan erop, dus dat is verholpen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe erg het de vloer boven en het plafond geleden hebben van al het water, hoe kom je daar dan achter? Moet er altijd iets te zien zijn bij waterschade?
Het water drupt langs de wand naar beneden, het is niet dat je hele plafond nu gevuld is met water ofzo.

Je kan nog even een nachtje wachten om te kijken hoe het er uit ziet als alles goed is opgedroogd, maar meer schade hoef je volgens mij niet te verwachten.

Een huis kan ook wel wat hebben hoor, als het om een eenmalige lekkage gaat, die meteen wordt verholpen.

Verzekering al gebeld?
Nee, morgen ga ik bellen!

Ik kijk dan morgen nog maar even hoe het er uit ziet, voor nu lijkt het mee te vallen.
Heb je een houten plafond?

dan zie je het 'eindresultaat pas na een week of 2.

Anders zal het wel loslopen.
nee, geen houten plafond gelukkig.
Dan komt het wel goed denk ik.

Beton neemt het water niet op zoals hout, dus behalve de schade die je nu ziet (die bruine vlekken) zal het wel loslopen.

Heb dat zelf ook gehad, met een oude luierdoek/ witte theedoek en wat chloor poets je dat over een week of wat weer een heel end weg.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven