Gezondheid alle pijlers

Mijn begrafenis nadert

05-12-2007 19:50 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week heb ik van mijn arts te horen gekregen dat de kanker in mijn hoofd weer in alle hevigheid terug is.

We gaan er nog wel wat aan proberen te doen, maar zelfs als de voorgestelde behandelingen aanslaan, mag ik al blij zijn als ik de zomer haal, zo niet dan resten mij slechts enkele maanden en word ik geen 29.

Ik ga nu toch alvast teksten, liedjes en gedichten verzamelen voor mijn begrafenis, ook al hoop ik nog steeds dat ik ze pas daadwerkelijk nodig heb na mijn 65e.

Wie weet er nog wat moois?
...
(f)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!

Wat kan ik nog zeggen - woorden schieten hier te kort...... heel heel veel sterkte, kracht en liefde wens ik je toe Carla!
Ik hoop dat je ondanks alles toch hebt kunnen genieten van deze dagen. Ik heb die respect voor de manier waarop jij met jouw ziekte omgaat. Ik denk aan je
Ik hou dit topic al even in de gaten, en steeds als ik een reactie wil geven, sla ik dicht. Ik weet het dan even niet meer, want wat moet je nou zeggen?

Ik wil je heel veel sterkte, rust en liefde wensen,.

Op de begravenis van de moeder van een vriendin werd Let the Sun Shine (van Hair) gedraaid.

Dat was erg mooi.

Verder is Unknown Road Piano Solo van Pennywise erg erg erg mooi.
Ik heb volgens mij ook nog niet gereageerd. Ten tijde van de opening van dit topic hadden wij een begrafenis van een vriend van ons (jonge leeftijd onverwacht overleden) en het viel mij op dat vooral de persoonlijke touch heel belangrijk is voor de nabestaanden, zodat ze ahw nog iets konden doen. Ik vond het een hele indrukwekkende uitvaart, maar kan geen tips geven omdat zoiets natuurlijk erg persoonlijk is. Misschhien heb je iets aan de uitzendingen van BNN van een poos geleden, ze heetten ' over mijn lijk' of zoiets en behandelden soortgelijke situaties.

Ik wil jou / jullie heel veel sterkte en mooie tijden toewensen.
BBC artikel over wat te doen/wat nog willen doen als je weet dat je niet lang meer zult leven, ook de commentaren zijn interessant:

How to live, by the dying.
lieve Carla,

woorden heb ik hier niet voor het is zo onwerkelijk en niet eerlijk...

Enkele dagen geleden had ik je topic al gelezen, maar wist niet wat ik moest typen.

Sinds die dagen zijn er vele momenten dat ik aan je denk, raar ook al ken k je niet...

Laat af en toe weten hoe je je voelt!!

Heel veel sterkte, heel veel plezier met de dingen die je nog kan en gaat doen...

en leef!!!!!!
Hallo Carla

Ook ik wil je vanaf deze kant van de pc heel veel sterkte wensen.

Zie dat er al veel goede muziek is aangedragen, hoop dat er al iets voor je bij zit en dat het nog lang niet nodig zal zijn om het op je begrafenis te draaien.
Lieve Carla,

na het lezen van jouw bericht en al die lieve reacties kan ik t niet echt droog houden. Natuurlijk denk je altijd aan wat er in je eigen leven gebeurd is, en of je de teksten ooit voor jezelf nodig hebt...

Ik hoop volgende maand 28 te worden en door jouw bericht besef ik weer dat dat helemaal niet zo vanzelfsprekend is. Ik vind je ontzettend moedig, door toch al wat dingen te willen regelen. Al hoop ik dat je je niet verliest in het geregel, en daardoor vergeet te leven. Ik hoop dat jouw behandelingen aanslaan en dat jij het medisch wonder van 2008 wordt...

Ik wens je nog ontzettend veel verjaardagen toe en laat ons ajb weten hoe het met je gaat...

Het onderstaande gedicht (wel christelijk, weet niet zeker of je dat bent) hebben we voor de begrafenis van mijn opa gebruikt afgelopen jaar. Misschien staat het er al lang bij...

Een droom die geen bedrog is

Ik droomde eens en zie ik liep

Aan 't strand bij lage tij.

Ik was daar niet alleen, want ook

De Heere liep aan mijn zij.

We liepen saam het leven door

En lieten in het zand,

Een spoor van stappen, twee aan twee;

De Heere liep aan mijn hand.

Ik stopte en keek achter mij

En zag mijn levensloop,

In tijden van geluk en vreugd

Van diepe smart en hoop.

Maar als ik goed het spoor bekeek,

Zag ik langs heel de baan,

Daar waar het juist het moeilijkst was,

Maar één paar stappen staan.

Ik zei toen: "Heere, waarom dan toch?

Juist toen ik U nodig had,

juist toen ik zelf geen uitkomst zag

Op het zwaarste deel van het pad."

De Heere keek toen vol liefd' mij aan

En antwoordde op mijn vragen:

"Mijn lieve kind, toen 't moeilijkst was,

Toen heb Ik jou gedragen."

http://jantinalouwdijk.spaces.live.com/ ... !204.entry
If you don\'t believe in yourself, no one else will
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, ik vind het zo verschrikkelijk, ik vind je ontzettend moedig heel veel sterkte.
hallo carla,

Ik las ook al reacties van je bij andere topics..

Wat erg hee, vind het echt verschrikkelijk om te horen dat dat de doktoren je eigenlijk geen menselijke genezing meer geven ( ik geloof in wonderen!) maar je alleen nog uitstel bieden..

Ik wil je heel veel sterkte toewensen, ook voor je omgeving. Wat kan ik nog meer zeggen?

Wil je wel iets vertellen; ik ben 4,5 maanden geleden mijn man verloren (ook aan een hersentumor) en moest dus zelf zijn herdenkingsdienst organiseren. Omdat ik het niet zag zitten om iedereen een hand te geven en van die goedbedoelde cliche praatje te krijgen had ik geregeld dat er op elke stoel een briefje kwam te liggen waar iedereen een herinnering aan mijn man mocht opschrijven. Ik ben er zo blij mee nu..tijdens die begrafenis zelf hoefde ik me niet bezig te houden met andere mensen en kon deze reactie/verhalen/herinneringen later om mijn tijdstip lezen. Ik heb uren lang zitten huilen en lachen om deze briefjes.Het is zo waardevol!! Nu nog steeds! Vind het fantastisch om te lezen waar ze mijn man van kenden en wat voor indruk hij heeft achter gelaten...

Dus als ik iets mag zeggen (weet geen gedicht of muziek) voor je nabestaanden..dan is dit het.

Nogmaals, heel veel sterkte..en een waardevolle tijd toegewenst!

Knuffel Meghan
Meghan, je brengt me even in de war. Hier schrijf je dat dat je je man hebt verloren aan een herstentumor en in een ander topic dat je er zelf aan lijdt.

Hoe zit dat?

Ik heb het maar bij beide topics gezet.
meghan81
Oei.
Je zou kunnen denken dat ze elkaar op de poli van neurchirurgie hebben leren kennen, maar iets zegt me dat dat niet het geval is, dat dit een afschuwelijk toeval is...

Meghan, wat verschrikkelijk!
Lieve Carla....

Wat ik een prachtig nummer vind is Slaap zacht, Elisabeth van Acda en de Munnik. Zeker sommige zinnen doen mij nog steeds heel veel. Het is vrij vertaald van de Counting Crows. Het origineel is ook prachtig, zeker als je meer van Engels teksten houdt.....

Slaap Zacht, Elisabeth

Werd wakker in de namiddag

En Elisabeth was er niet

Met mijn ogen gesloten door het huis gegaan

Want echt zien wil ik het niet

Ik had zo graag dat je wel hier was

Maar waar je dan ook bent

Ik hoop dat ik daar ook mag komen, ooit

En dat je mij nog kent

Oh, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Oh, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Niet iedereen kan een held zijn

Er moeten ook mensen gered

De truc is dansen op de gulden middenweg

En dat red ik nog maar net

Niemand die vertellen kan

Waarom en waarom jij

En ik want ik ben er nog

Ik sleep me naar de voordeur

En dan kijk ik is de middenweg al vrij

En ik zeg

Oh, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Oh, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Soms zie ik je in de kleedkamer

Vlak voor het eerste lied

Soms zie ik je ineens tussen de mensen staan

Maar als ik later bij d'r weg ga was je 't niet

Ik weet dat je nooit meer komen zal

Maar ik hou vast aan wat het was

Vannacht droom ik ons weer als koningin

En koning van ons tweedehands matras

En ik zeg

Oh, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Oh, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Elisabeth, slaap zacht

Werd wakker in de namiddag

En Elisabeth was er niet
Carla

Meghan
Lieve Carla

Vanavond dit topic doorgelezen en ik vraag me heel erg af hoe het met je is. Je bent 14 januari geopereerd. Ben je nog in het ziekenhuis? Waarschijnlijk wel, na zo'n grote operatie. (f)

Ik hoop en bid dat het goed met je gaat....

Dag Carla, ik denk heel erg aan je

(en ga mijn eigen stomme zorgen vergeten.)

Veel liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven