Gezondheid alle pijlers

goud slaat zwart uit

08-03-2011 18:20 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een gouden ketting die ik al dertig jaar draag.

nu voel ik mij de laatste tijd niet zo fit en ineens slaat mijn halsketting zwart uit

heeft dit met mijn gezondheid te maken en hoe krijg ik de glans terug

h. gjaltema
Gebruik je nu andere medicijnen?

Poetsen, of als het dan niet weggaat, laten polijsten bij de juwelier.
Wat een formeel afsluitertje ..

Als je niet zo fit bent zou ik maar eens naar de huisarts gaan..

Of het zwart uitslaan iets betekend? Misschien zweet je meer nu je je niet zo lekker voelt (koorts?)
Misschien toch geen echt goud?

Op www.dawsongold.nl/goudtesten:

- Oxidatie: als er oxidatiepunten (groene aanslag, zwarte aanslag) op het voorwerp zitten dan kan men er, in de meeste gevallen, vanuit gaan dat het om nep goud gaat. Goud heeft namelijk de unieke eigenschap om niet te oxideren.

PS: Als dat je echte naam is, zou ik die even weghalen (en ook je nickname aanpassen), met dit onderwerp vind je herkenbaarheid wrs niet vervelend, maar bij andere mss wel.
quote:Denizcim schreef op 08 maart 2011 @ 18:54:

Misschien toch geen echt goud?

Op www.dawsongold.nl/goudtesten:

- Oxidatie: als er oxidatiepunten (groene aanslag, zwarte aanslag) op het voorwerp zitten dan kan men er, in de meeste gevallen, vanuit gaan dat het om nep goud gaat. Goud heeft namelijk de unieke eigenschap om niet te oxideren.

PS: Als dat je echte naam is, zou ik die even weghalen (en ook je nickname aanpassen), met dit onderwerp vind je herkenbaarheid wrs niet vervelend, maar bij andere mss wel.

Niet waar. Door zuren in je huid, die door medicijngebruik kunnen veranderen, kan goud wel degelijk zwart worden. Ook door schoonmaakmiddelen trouwens.

(En nee, ik zeg niet zomaar wat, dit is mijn vakgebied).
Goud is een pure metaal waarop je niet reageert. Maar omdat goud zo'n zacht metaal is, wordt het samengesmolten met andere metalen om het te verharden. Deze samensmelting heet "legering". Het goud dat wij dragen is dus niet zuiver goud, want dan is het te zacht.

Een optie voor jou zou zijn, als je er aan kon komen, een legering van goud met een ander metaal dat niet oxydeert en allergeen is: titanium.
Iones, klopt.

Maar bedoel je niet een combinatie van goud op titanium, zoals de sieraden van Boccia?

Goud wordt namelijk nooit gemengd met titanium.

Beste lijkt me toch opknappen door de juwelier, wellicht blijft het erna wel weer mooi.
In de jaren 90 werkte ik ergens waar men trouwringen verkocht met goudlegeringen met titanium. Effe nadenken....

Toch kan ik er niets meer over terug vinden. Alleen het advies om bij overgevoeligheid te kiezen voor 18 kt i.p.v. het gebruikelijke 14.

wel typisch. Ik vraag me af of ik dan wel die ringen met een eerlijk verhaal heb verkocht (het was me zo uitelegd.
Het zegt mij niks Iones, maar mijn kennis is pas van na de jaren 90 ;)

Hoe zag het eruit? Gewoon als goud? Google anders maar eens op Boccia, dan zie je wat ik bedoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven