IB 60 formulier

dinsdag 8 maart 2011 om 20:16
Ik heb een IB 60 formulier aangevraagd en kreeg deze zojuist binnen.
Ik heb het formulier aangevraagd vanwege een huurhuis wat ik ga krijgen en de woningbouw had zo'n formulier nodig. Ik heb nog nooit eerder zo'n formulier aangevraagd.
Nu zie ik staan bij inkomensgegevens:
Box 1: 4253 euro
Box 2: 0 euro
Box 3: 0 euro
Verzamelinkomen: 4253 euro
Aanvullende gegevens
Gecombineerde heffingskorting 2341 euro
Ik ben echt een ontzettende leek maar wil dit zeggen dat ik 4253 euro heb verdiend?
Ik verdien namelijk veel meer per jaar.
Ik heb het formulier aangevraagd vanwege een huurhuis wat ik ga krijgen en de woningbouw had zo'n formulier nodig. Ik heb nog nooit eerder zo'n formulier aangevraagd.
Nu zie ik staan bij inkomensgegevens:
Box 1: 4253 euro
Box 2: 0 euro
Box 3: 0 euro
Verzamelinkomen: 4253 euro
Aanvullende gegevens
Gecombineerde heffingskorting 2341 euro
Ik ben echt een ontzettende leek maar wil dit zeggen dat ik 4253 euro heb verdiend?
Ik verdien namelijk veel meer per jaar.
dinsdag 8 maart 2011 om 20:51
Ik denk dat dit IB 60 formulier de gegevens bevat die jij zelf hebt opgegeven tijdens je aangifte inkomstenbelasting 2009.
Als je je definitieve aanslag inkomstenbelasting over 2009 naast dit IB 60 formulier legt, komen de bedragen dan overeen?
Forummers die er meer verstand van hebben, corrigeer me als ik bovenstaande niet goed uitleg..
Als je je definitieve aanslag inkomstenbelasting over 2009 naast dit IB 60 formulier legt, komen de bedragen dan overeen?
Forummers die er meer verstand van hebben, corrigeer me als ik bovenstaande niet goed uitleg..

dinsdag 8 maart 2011 om 21:43
Dit heb ik vorig jaar gehad, ik heb gebeld en ik kon gewoon de gegevens van mijn jaaropgave overnemen. Heel vreemd vond ik het ook, ik doe ieder jaar aangifte en ik verdiende ook ineens maar 1/10de.
Als je het in je aangifte aanpast dan loopt het weer goed, heb voor dit jaar de vooringevulde aangifte en die klopt precies.
Als je het in je aangifte aanpast dan loopt het weer goed, heb voor dit jaar de vooringevulde aangifte en die klopt precies.
woensdag 9 maart 2011 om 08:11
Het probleem is vaak dat er geen definitieve aanslag(en) aanwezig zijn. Of er is geen aangifte gedaan of de definitieve aanslagen zijn zoek. Of slechts 1 van de partners heef aangifte gedaan. Ook gemeenten kunnen om een inkomen vragen. Een IB-60 verklaring is vrijwel altijd binnen 10 werkdagen te verkrijgen. Het aangegeven inkomen klopt niet altijd zoals hierboven reeds werd gesteld. Toch zal een woningbouwvereniging of werkgever of gemeente (vrijwel altijd)genoegen nemen met de IB-60 verklaring.
maandag 21 maart 2011 om 14:57
Hoi,
Ik heb een dringende vraag, De Ib60 hoe snel hadden jullie die binnen? Ik heb woensdag een afspraak voor een toewijzing van een woning ik heb het gelijk aangevraagd (vorige week donderdag) De WBV wil anders de woning niet toewijzen..
Ook wil het kantoor in Leeuwarden het niet verstrekken aan de balie.
Iemand raad?
Bedankt alvast!
Ik heb een dringende vraag, De Ib60 hoe snel hadden jullie die binnen? Ik heb woensdag een afspraak voor een toewijzing van een woning ik heb het gelijk aangevraagd (vorige week donderdag) De WBV wil anders de woning niet toewijzen..
Ook wil het kantoor in Leeuwarden het niet verstrekken aan de balie.
Iemand raad?
Bedankt alvast!
maandag 21 maart 2011 om 15:05
Tja, je hebt het net wel of net niet binnen waarschijnlijk. Je kunt eventueel je belastinggegevens en je jaaropgaves meenemen, waarschijnlijk kom je daar al een heel eind mee. Als jij het direct hebt aangevraagd en je hebt het nog niet, kunnen ze je dat eigenlijk niet kwalijk nemen. Vaak duurt het ondertekenen van het contract nog ietsjes langer, dus mogelijk heb je uitstel tot dan voor het definitieve inleveren ervan.