Geld & Recht alle pijlers

IB 60 formulier

08-03-2011 20:16 13 berichten
Ik heb een IB 60 formulier aangevraagd en kreeg deze zojuist binnen.

Ik heb het formulier aangevraagd vanwege een huurhuis wat ik ga krijgen en de woningbouw had zo'n formulier nodig. Ik heb nog nooit eerder zo'n formulier aangevraagd.

Nu zie ik staan bij inkomensgegevens:

Box 1: 4253 euro

Box 2: 0 euro

Box 3: 0 euro

Verzamelinkomen: 4253 euro

Aanvullende gegevens

Gecombineerde heffingskorting 2341 euro

Ik ben echt een ontzettende leek maar wil dit zeggen dat ik 4253 euro heb verdiend?

Ik verdien namelijk veel meer per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft dit ingevuld dan?
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Volgens mij kun je nog geen IB 60 van 2010 aanvragen het zou dus gaan over 2009. Verdiende je toen niet minder?
Ik denk dat dit IB 60 formulier de gegevens bevat die jij zelf hebt opgegeven tijdens je aangifte inkomstenbelasting 2009.

Als je je definitieve aanslag inkomstenbelasting over 2009 naast dit IB 60 formulier legt, komen de bedragen dan overeen?

Forummers die er meer verstand van hebben, corrigeer me als ik bovenstaande niet goed uitleg..
Die 4253 euro zou je jaarinkomen moeten zijn. Bij mij komt die ook altijd overeen met mijn jaaropgave.

In elk geval kom je met dit inkomen nog wel in aanmerking voor een huurwoning gelukkig
Het klopt dat het een formulier over 2009 is.

Ik verdiende toen niet minder.

Ik verdien minimaal 25.000 euro per jaar dus ik begrijp dit niet. Mijn aangifte inkomstenbelasting laat ik altijd door een (erkend) administratiekantoor doen.
Misschien moet je je definitieve aangifte over 2009 erbij pakken en dan even bellen naar de belastingdienst? Zij kunnen je vast verder helpen, misschien is het ergens fout gegaan in hun administratie.
Dit heb ik vorig jaar gehad, ik heb gebeld en ik kon gewoon de gegevens van mijn jaaropgave overnemen. Heel vreemd vond ik het ook, ik doe ieder jaar aangifte en ik verdiende ook ineens maar 1/10de.

Als je het in je aangifte aanpast dan loopt het weer goed, heb voor dit jaar de vooringevulde aangifte en die klopt precies.
Bij de meeste woningbouwverenigingen is een definitieve aanslag van 2009 ook voldoende. Misschien kan je die meenemen om aan te tonen hoeveel je hebt verdient.
Het probleem is vaak dat er geen definitieve aanslag(en) aanwezig zijn. Of er is geen aangifte gedaan of de definitieve aanslagen zijn zoek. Of slechts 1 van de partners heef aangifte gedaan. Ook gemeenten kunnen om een inkomen vragen. Een IB-60 verklaring is vrijwel altijd binnen 10 werkdagen te verkrijgen. Het aangegeven inkomen klopt niet altijd zoals hierboven reeds werd gesteld. Toch zal een woningbouwvereniging of werkgever of gemeente (vrijwel altijd)genoegen nemen met de IB-60 verklaring.
Hoi,

Ik heb een dringende vraag, De Ib60 hoe snel hadden jullie die binnen? Ik heb woensdag een afspraak voor een toewijzing van een woning ik heb het gelijk aangevraagd (vorige week donderdag) De WBV wil anders de woning niet toewijzen..

Ook wil het kantoor in Leeuwarden het niet verstrekken aan de balie.

Iemand raad?

Bedankt alvast!
Tja, je hebt het net wel of net niet binnen waarschijnlijk. Je kunt eventueel je belastinggegevens en je jaaropgaves meenemen, waarschijnlijk kom je daar al een heel eind mee. Als jij het direct hebt aangevraagd en je hebt het nog niet, kunnen ze je dat eigenlijk niet kwalijk nemen. Vaak duurt het ondertekenen van het contract nog ietsjes langer, dus mogelijk heb je uitstel tot dan voor het definitieve inleveren ervan.
Bedankt voor je snelle reactie.

Echt balen, ze willen niet akkoord gaan zonder dat formulier.. we gaan wel zonder of met maar toch, ze hebben gezegd dat we niet hoeven te komen als we het formulier niet hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven