Mode & Beauty alle pijlers

Jetske Ultee

15-02-2011 14:12 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bekend met haar producten?
quote:Ksenija schreef op 09 maart 2011 @ 21:41:

Ik ken die gaasjes niet (maar ze doet ook verder niks bij me)

Denk dat je dat ook bij de apotheek kunt kopen?

Heb je een test van de dermatoloog?

Overigens is de reiniger niet geschikt voor me van Dermalogica (gisteren en vandaag geprobeerd) Gisteren ging goed, maar nu droogt het mijn wangen wat uit en prikt het ook (irritatie)

Ga het dat niet kopen (is ook erg duur)

Zit te denken aan de reiniging van Jetske, maar ben bang voor een miskoop (ook vrij duur)

Op de site bedoel je Dermalogica? (kun je een link sturen)

Ja ik heb ze van de apotheek! vanochtend meegekregen, het is gewoon zo zacht en niet zo ruw als een gewoon wattenschijfje. Je kan er niets mee 'openmaken', zoals een puistje die al heel rijp is zeg maar.

ik heb de reiniger van jetske ultee gekocht en nog 1 keer gebruikt, ga er volgende week mee beginnen als m'n andere reiniger op is. Het kan een miskoop zijn maar 1 keer 25 euro kan op zich wel dacht ik toen ik het kocht

misschien maar beter dat dermalogica niet goed is bevallen, scheelt weer een hoop kosten.
quote:Ksenija schreef op 09 maart 2011 @ 22:06:

Voor make-up vind ik het minder erg dat er parfum inzit.

Dermalogica heeft wel zonder, maar denk niet dat het zo mooi is.

Had je nog gebeld voor je flesje?haha ja had gebeld maar werd een beetje uitgeluld -;) lancome is een heel groot merk en dit is de 1e keer dat we zo'n klacht krijgen blabla. nou ja, geen lancome meer voor mij.
quote:leyla88 schreef op 10 maart 2011 @ 11:23:

[...]

Ik betaal al genoeg aan de zorgverzekering en maak bijna nooit van iets gebruik en ga maar een paar keer per jaar naar de huisarts. Er zijn momenteel zat bezuinigingen die asociaal zijn, dus dan doe ik ook lekker aso toch!!! en btw ik heb het gekregen van de dermatoloog Een verzekering is bedoeld voor de kosten van mensen die echt ziek zijn. Wees blij dat je die voorzieningen zo weinig hoeft te gebruiken. En waarom er bezuinigingen zijn? Onder andere door aso's, waar jij dus nu helaas ook toe behoort. Maar ik zou zeggen: geniet er lekker van. Ik hoop dat je nooit in een situatie terecht komt, waarin je echt iets nodig hebt vanwege een ziekte. Er zijn mensen met chronische ziekten, die nu alle verbandmiddelen zelf moeten betalen vanwege de bezuinigingen, bijvoorbeeld.
quote:Melpomene schreef op 10 maart 2011 @ 11:55:

[...]

Een verzekering is bedoeld voor de kosten van mensen die echt ziek zijn. Wees blij dat je die voorzieningen zo weinig hoeft te gebruiken. En waarom er bezuinigingen zijn? Onder andere door aso's, waar jij dus nu helaas ook toe behoort. Maar ik zou zeggen: geniet er lekker van. Ik hoop dat je nooit in een situatie terecht komt, waarin je echt iets nodig hebt vanwege een ziekte. Er zijn mensen met chronische ziekten, die nu alle verbandmiddelen zelf moeten betalen vanwege de bezuinigingen, bijvoorbeeld.

O ja? En mensen die voor een verkoudheid ook naar de HA gaan? zijn dat ook hele zieke mensen?

prima dan ben ik maar een aso! Acne is ook een chronische ziekte maar de zorgverzekeringen rekenen dit niet als ziekte, dus betaal ik zelf ook heelveel uit eigen portemonnee!
en trouwens voordat je verwijten gaat maken, een paar verbandmiddelen vergoed krijgen kan prima. Maar zonder ziek te zijn in de ziektewet gaan bijvoorbeeld vind ik pas asociaal! Maar ja weet je ik heb geen zin om er meer woorden aan vuil te maken, op dit forum verwijt iedereen elkaar maar altijd en worden topics altijd helemaal belachelijk gemaakt.
quote:leyla88 schreef op 10 maart 2011 @ 11:31:

Mandy1980, wat jammer dat je de vit A zuur creme niet hebt meegekregen! Sommige artsen zijn heel voorzichtig met bepaalde dingen, misschien iets TE voorzichtig. Als je het heel graag wilt, kan je het misschien aan je huisarts of een andere arts vragen? Misschien kan Jetske het bij 1 van de artsen van de velthuiskliniek vragen en dat je het via daar krijgt?

Hoe kom je er toch bij dat dit wel via Jetske kan?

Denk je nou echt dat deze vrouw dit soort dingen gaat 'regelen'.

Je kunt vit A zuur gewoon op internet bestellen als je geen recept krijgt.
omdat ze bij de velthuiskliniek werkt en wanneer mensen om advies vragen en bij haar willen komen, geeft ze wel eens als antwoord dat het behandelplan eventueel met haar in overleg gedaan kan worden maar dat zij zelf geen spreekuur doet. Het lijkt me best kunnen hoor, zo raar is het niet.

Ik wist trouwens niet dat het via internet te verkrijgen was.
Ik vind gewone wattenschijfjes prima, Leyla.

Maar wel fijn dat je ze mee hebt gekregen.

Vitamine A zuur is erg irriterend en sowieso kun je er beter niet aan (zeker niet op jonge leeftijd)

Hoe bevalt de cleanser?

Zit te denken om die te kopen, ik weet niet of ze het in alle filialen hebben.

O ja, reageer toch niet op die domme opmerkingen over je ziektekostenverzekeraar.
de cleanser heb ik 1 keer gebruikt, is op zich wel fijn in gebruik maar ruikt raar. Hij maakt volgens mij wel goed schoon, is denk ik geen miskoop. Het gaat mij erom dat ie de zonnecreme er goed afhaalt, ik krijg namelijk altijd stukjes creme eraf als ik zonnecreme heb opgedaan, dat kreeg ik dus bij deze niet.... maar ik ga het nogmaals proberen.. we'll see.

Miss kunnen ze in een klein potje wat aan je meegeven om te proberen (bij de velthuiskliniek), heb ik ook gehad maar alsnog gelijk gekocht :-)

ik denk eerlijk dat het wel een goeie is, maar hij is gewoon erg duur!
Is toch een gel die je met water afspoelt?

Als hij goed is heb ik het er wel voor over (moet alleen wel een eind rijden, dus neem dan ook een fles mee) Bij mij droogt het mijn huid snel uit, daar ben ik dus huiverig voor.

Weet je of ze het in alle klinieken hebben of alleen Hilversum?

Wil ook geen toner gebruiken, maar misschien is hij zonder te uitdrogend (kan moeilijk weer op en neer)

Is die zonnecreme ook enigszins verzorgend?

Dagcrememet SPF vind ik handiger.
klopt, het is een gel die je met water afspoelt (de norm/vet iig, de norm/droog is een milkcleanser). Ik denk dat ie in alle klinieken te verkrijgen is, anders moet je van te voren gewoon even bellen, dan weet je het zeker. Je kan ook van de site bestellen.

je kan ook wanneer je gezicht nog vochtig is na het wassen, gelijk creme opsmeren. hoef je ook geen toner te gebruiken.

de zonnecreme heeft zo'n typische textuur van een gewone zonnecreme, ik vond het best vet, met name wanneer je zo'n dikke laag op je gezicht smeert. Ik denk wel dat ie verzorgend is, zitten ook kalmerende ingredienten bij.
Leyla88; Fijn dat je nergens allergisch voor bent!

En bedankt voor het meedenken met mij! Waardeer ik erg.

En mooi dat je de gaasjes weer hebt. Ik ken ze ook niet,maar ik vind wattenschijfjes ook prima.

Dermalogica gebruikte de acne-therapeuten waar ik voor het laatst ben geweest voor behandelingen. Ik had altijd veel last van acne en grote ontstekingen op mijn kaaklijn. Nu (even afkloppen) is het gelukkig erg rustig.
Iedereen heeft wat rimpels, Mandy.

Het mag geen obsessie worden.

i.p.v. vitamine A zou je nog eerder een microdermabradie kunnen overgeven (al zou ik niks doen)

Ik had ooit vitamine A voor acne (is erg zwaar, irriteerde enorm)

Ik heb wel eens geinformeerd aan de derma en ze zegt dat ze het niet aanraadt (differin)

Na reiniging doe ik geen creme op Leyla.
Ksenija; jij ook bedankt voor het reageren.

Nee,weet ik. Moet er niet teveel mee bezig zijn.

Dus jouw ervaring was niet goed met vit.A zuur?

De een raad het wel aan,en de ander dus niet...

Maar dat is eigenlijk met alles.
Een keer voor acne gebruikt, maar het is echt zwaar.

Ik zie niet in waarom jij dat op jouw leeftijd zou gebruiken.

IK heb weleens aan mijn arts gevraagd over Differin (vorm van Vitamine A, maar dan zwakker) en dat heb ik gewoon in huis.

Maar ze zei dat ik het niet daarom op moet smeren. Zelf doen ze het niet eens. Zij gebruikt alleen een dagcreme meer niet.

Je moet het zelf weten, maar je huid wordt erg belast door van alles. Zeker omdat het zo gevoelig is, moet je niet van alles ermee doen.
Mandy, als je het graag wilt, gewoon van alles proberen! Desnoods een andere dermatoloog. Ik denk dat het op jouw leeftijd echt wel prima kan hoor! Misschien een idee om eerst op een klein oppervlak te proberen en als je geen irritatie ziet, dan gewoon hele gezicht.

Mijn rug is vandaag door 2 dermatologen geanalyseerd, 1 daarvan is mijn (jonge) dermatoloog en de 'baas', een zeer ervaren dermatoloog.... met mijn dermatoloog hadden we afgesproken om alleen op m'n kaaklijn vit a zuur creme te smeren, zegt die andere dermatoloog je moet het op je hele gezicht smeren, want het kan terugkomen, zo werk je preventief. Ik zei van ik gebruik al een lotion met salicyl en glycolzuur en daar blijft mijn huid nu dus rustig van (muv de kaaklijn), zegt ie dat vit a zuur creme beter werkt... ik was wel even verward, beiden zeggen ze iets anders.... ik ga iig niet over m'n hele gezicht smeren, na verloop van tijd misschien wel.

het is wel een belasting voor je huid idd, wat Ksenija zegt, maar ik zou gewoon eens naar een andere dermatoloog gaan en kijken wat die zegt. Miss de velthuis kliniek? die zijn wel wat makkelijker met het geven van recepten denk ik haha!

jetske zei dat ze zelf trouwens ook vit a zuur creme gebruikt en de baas van de velthuis kliniek schijnt zelf ook allemaal botox en peelings te gebruiken... ik denk dat er echt 2 soorten dermatologen zijn: de ene is van het less is more en gebruiken zo min mogelijk, de andere juist weer omgekeerd en doen zelf ook van alles met hun huid..
Waarom moet je vitamine A nemen Leyla?

En welke lotion heb je, alcoholoplossing?
om te voorkomen dat de acne terugkomt.

nee geen alcoholoplossing, gewoon lotion (eigenlijk soort dunne creme) met salicyl- en glycolzuur
Ik ga de cleanser & toner van Jetske bestellen.
quote:leyla88 schreef op 10 maart 2011 @ 12:05:

en trouwens voordat je verwijten gaat maken, een paar verbandmiddelen vergoed krijgen kan prima. Maar zonder ziek te zijn in de ziektewet gaan bijvoorbeeld vind ik pas asociaal! Maar ja weet je ik heb geen zin om er meer woorden aan vuil te maken, op dit forum verwijt iedereen elkaar maar altijd en worden topics altijd helemaal belachelijk gemaakt.

Je moet zelf weten wat je doet, natuurlijk, dat is ieders eigen verantwoordelijkheid. Ik maak je zeker niet belachelijk.

Maar zelf vind ik misbruik maken van voorzieningen altijd aso. Jij niet. Ook goed. De een heeft andere morele waarden dan de ander en we zijn nu eenmaal niet allemaal even eerlijk.
Even off-topic: Melpomene, ik kan het topic over Paula's Choice niet meer terug vinden, maar hierin vroeg ik wat je zoal gebruikte van Iherb. Zie door de bomen het bos niet meer daar...
even een update! ik vind de cleanser van jetske ultee dus wel fijn nu! ik had in het begin nog even een test gedaan en de uncover cleanser en mijn oude cleanser achter mekaar gebruikt en toen kwamen er dus geen stukjes creme vanaf, wat me de bevestiging gaf dat de uncover cleanser m'n gezicht goed schoonmaakt.

Ook even gevraagd aan jetske waarom dit zo is, zij dacht dat er in mijn oude cleanser ingredienten zitten die de resten zonnebrandcreme niet oplossen. Je lost dan maar een deel van het product op en de rest verwijder je mechanisch. Dat kan bijvoorbeeld indien er te weinig "detergenten" in een product zitten.

dus deze is voor mij wel een blijver ik hoop ook dat ie een beetje lang meegaat.. 2 of 3 maanden (met 1 keer per dag gebruik) zou ideaal zijn!

Ksenija, wat is jouw ervaring met de producten. Ik ben ook heel benieuwd naar de toner? Welke varianten heb je genomen?

Froetjes Leyla
Ha die Leyla!

Ik heb een bestelling geplaats voor de cleanser en toner (beide voor de droge huid)

Hoop het in de loop van volgende week te krijgen.

Jij had voor de vette huid toch?

Droogt hij je huid niet uit? (heb ik vaak met reinigers, zelfs de mildste)

Overigens hebben ze aangegeven dat als ik er niet tegen kon ik het retour kan sturen (kost me alleen verzendkosten) Maar dat is beter dan de hele boel wegmikken.

Froetjes!
Hey Ksenija! ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen!

Er staat bij de beschrijving bij dat het een gel is, maar voor de droge huid is een milkcleanser en voor de vette huid is een gel.

Ik heb de variant voor de vette huid genomen omdat deze beter schoonmaakt, dat zei de huidtherapeute bij de kliniek.

In het begin had ik wel het idee dat ie iets uitdroogde, normaal voelde m'n gezicht zacht na het schoonmaken maar nu leek het wel of het vet er een beetje af was waardoor ie niet geheel zacht aanvoelde. Maar toen maakte ik ook met 2 cleansers schoon dus miss was dat het wel, de laatste paar dagen voelt ie gewoon zacht na het douchen.

Ik doe wel altijd binnen een paar minuten m'n toner en creme eroverheen, anders zal ie vast wel droog aanvoelen. Wanneer ik geen zonnecreme heb opgedaan was ik m'n gezicht met de moisture boost cleanser van paula's choice, dit is een melkcleanser waarbij je huid niet droog zou aanvoelen, maar als ik te lang wacht met creme opsmeren voelt het wel trekkerig aan. Denk dus dat het gewoon door het douchen komt.

Ik had trouwens ook aan m'n dermatoloog gevraagd of het nodig is om je gezicht 's ochtends met een cleanser te wassen, zij zei ook van niet. Haha dat was voor mij wel de bevestiging en was sindsdien 's ochtends m'n gezicht enkel met water. Scheelt tijd :-) Dus dank je voor die tip!
Je had ook nog de creme van Jetske toch?

Fijn dat je eindelijk overtuigd bent (je huidje zal er blij mee zijn) maar ook iedere avond is too much (misschien dat je eens over kan slaan) dan ga ik ervanuit dat je geen poeder op hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven