Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
oh ja, niet alleen kijken maar als het ff kan tips geven wat ik nu kan en moet doen aub
Toffe, ik heb gereageerd!
Ik heb gereageerd op hyves toffe
thnx, ik zag het en heb ook gereageerd weer!
Ik kon niet op het forum, dus ik heb op hyves gereageerd.

Samenvatting:

Toffe,

Marriss, goed advies wat je had voor Toffe.

Ik ben blij. Het gaat goed.

Ik ga nu eten koken, mijn vriend is onderweg naar huis dus we kunnen lekker vroeg eten. Dat vind ik wel makkelijk ivm sporten vanavond.
Toffe, ben je weer wat rustiger??

Abc, ik las je bericht op hyves...jeetje, wat boek jij vooruitgang. Wat fijn!!!!! Ik kan niet wachten tot ik ook zo'n soort bericht kan schrijven.

Ik ga dit jaar met mn moeder naar de IibeIIe zomerweek, nu heb ik ons net opgegeven voor de moeder-docher metamorfose, hihih vind het helemaal spannend!!!
Met mij gaat het goed!

Ik heb even op toffe gereageerd op Hyves, kan verder niet veel absorberen, mijn hoofd is een beetje vol.

Ik ben (vroeger) weg gegaan toen ik voelde dat de vermoeidheid eraan kwam. Ben veilig en op tijd thuis gekomen, half vijf ofzo en zit nu te rusten. Straks eten, manlief verzrogt alles voor me, zodat ik goed kan rusten, en dan ga ik vanavond naar sporten want ik heb bewust wat lepels achtergehouden.

Samen zorgen wij ervoor dat ik door deze lange maar fijne dag heen kom!
Goed zo Lief!! Goed voor jezelf gezorgd. Trots op je

Heb je nog puf om heeel kort te vertellen hoe het was? Of je er iets van hebt opgestoken?
Klinkt goed, Lief. Verstandig ook , lief van je man dat hij nu zorgt dat jij nu geen lepels meer gebruikt en straks ook nog lekker kan gaan sporten.

Marriss, ooit schrijf jij ook zo'n bericht. Bij mij is de diagnose bo al in juli vorig jaar gesteld, dat is ruim drie maanden voor jou, dus je hebt nog tijd . Grapje, iedereen doet het op zijn eigen tempo en eigen manier en uiteindelijk komt het voor ons allemaal goed.

Ik ga zo ook sporten. Nog even snel de was opvouwen en opruimen en dan omkleden en weg. Ik heb er zin in, dat is lang geleden, 's avonds sporten vind ik veel zwaarder dan 's morgens.
Lief en abc, wat een positieve berichten! Fijn hoor!
Ik weet het abc. en ik geloof er ook in dat die dag komt, kan alleen niet wachten tot het zover is moet wel zeggen dat ik er steeds meer vertrouwen in krijg. In het begin waren er genoeg momenten waarop ik dacht dat het noooooooiit meer goed kwam,. dat heb ik gehad gelukkig!

Ik ga vanavond lekker Wie is de Mol kijken in bad, en morgen ga ik met een vriendin naar de sauna.

Jij ging toch ook naar een beauty/welness oid morgen Abc? Ook naar die waar wij het laatst over hadden? Daar ga ik wel heen namelijk
Oh ja, Annemie, hoe is het met je opa? Wil ik al 2 dagen vragen maar vergeet het steeds....
Nou, dat was het dan. Ik heb het overleefd, maar ben wel àf hoor, nu. Bleek dat we maar met z'n tweeen waren vanavond, dus zo'n ding voor jezelf alleen een uur lang. En ik was al niet meer echt topfit, dus extra zwaar. Toch voelt het wel lekker na zo'n dag met lezingen, weer even goed bewegen en inspannen en alles losgooien. Het bloed weer laten stromen.

Maris, ja, nou, ik heb niet echt wat geleerd maar wel dingen (wensen) hardop uitgesproken. En dan worden ze wel echter ofzo. Concreter. En er waren een paar dames die wel inspirerend waren, Esther Jacobs van Coins for Care bijvoorbeeld, die deed haar verhaal. En ik heb gehoord hoe anderen (vreemden) mij zien. En de mooie dingen die ze zien. Wel aardig, want de dingen die ik lelijk vind, vinden zij mooi En het blijkt nogal lastig om drie (!) minuten lang alleen maar complimenten te incasseren. Dat is lang hoor!

Maar goed, er staan weer een hoop nieuwe dingen in mijn boekje, en die zal ik er morgen nog eens op na slaan.

Ik ga zo naar bed. Slaap lekker.
Klinkt als een goeie dag Lief! Welterusten!

Zo...manlief en ik hebben eens echt gepraat (dat werd tijd)! We hebben echt een supergoed gesprek gehad en er zijn veel dingen naar boven gekomen. Waarom hij niet lekker in z'n vel zit en daardoor vaak zo afreageerd op alles en iedereen.

Eigenlijk willen we beide ons leven drastisch omgooien binnen nu en een aantal jaar op werk/studie gebied maar dat kan natuurlijk niet beide tegelijk. Toch zijn we daar heel goed uitgekomen. Ik ga er wel even verder op door via hyves, de rest is te prive .
Dank je wel mensen dat ik even m'n verhaal mocht doen. Ik vind het echt moeilijk om er mee om te gaan dat ik anders ben dan een aantal maanden geleden. Ik herken mezelf ook niet in hoe ik nu ben en doe.

Vanmorgen heb ik een afspraak met de bedrijfsarts. Die gaat kijken hoe het moet met m'n werk, want daar ben ik ook al 2,5 week niet geweest. Het is alleen wel een *eind fietsen (20km) dus zal wel doodmoe zijn als ik daar aankom. Ik vind het wel erg spannend. En als ik spanning heb gaan m'n darmen ook weer protesteren en krijg ik hoofdpijn. Ik weet niet wat ik van het gesprek moet verwachten. Hoop dat ze me daar een beetje begrijpen.....

Vanmiddag moet ik weer naar de maatschappelijk werkster (raar woord). Alweer een week geleden dat ik daar geweest ben en dat ik me in die tijd nou beter ben gaan voelen...

Moet wel zeggen dan ik woensdag wel een goede dag gehad heb. Vriendlief was vrij 's middags, dus we hebben gewinkeld en geklust in het huis en heb het best lang volgehouden die dag.

Het is heel raar, als ik op een dag (bijv. vandaag) een afspraak heb gaan mijn gedachten al uit naar een dag dat ik niets heb en niets moet. Ik denk dan, als vandaag maar snel voorbij is dan heb ik morgen iets minder stress misschien...
Goedemorgen, iedereen goed geslapen?

Marriss, ik ga naar een andere, hier in de provincie. Ik zal op hyves wel zeggen welke. Ik had in je weekplanning al gezien dat je naar de sauna ging.

Ik ga zo weg, lekker relaxen en bij kletsen.
5x5, wat fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad! Las het ook op hyves, daar zal ik later nog even reageren. Mijn vriend doet namelijk, wat jouw man wil gaan doen (qua carriereswitch dus)

Abc, geniet ervan!

Lief, hoe is het? Goed kunnen slapen na de inspannende dag? Klinkt interessant wat je erover schrijft, alhoewel deze boerentrien het nog steeds moeilijk vindt er zich een concrete voorstelling van te maken

Alinda, kan je niet met het ov of kan je mee rijden met iemand? Vooral de eerste keer vond ik erg spannend (jij volgens mij ook) en ik was blij dat ik niet alleen was. Succes!
Maris, het heet niet voor niets Droomdag, dus het is niet erg concreet. Ach, je moet het zo zien, je bent eens een dagje weg naar iets anders dan een sauna. In mijn geval is het wel eens leuk om onder zoveel vrouwen te zijn ook, ik maak dat niet vaak mee en ik moet eerlijk toegeven dat ik er toch in zekere mate wel behoefte aan heb. Je moet je er niet teveel van voorstellen. Je rent je suf, van lezing (van succesvrouwen) naar koffiebalie naar workshop naar speeddates naar lunch. Er waren bijvoorbeeld ook speeddates te doen met uitgevers, dus als je een boek schrijft of hebt geschreven, kon je daar handige tips krijgen of contacten leggen om het uit te geven. En je kon voor 5 euro een fotoshoot laten doen.

Er waren dames die erachter kwamen dat als ze op intuitie afgaan, een ander toekomstbeeld hebben dan als ze op hun eigen bedachte planning afgaan. Er was iemand die ervan uitging dat ze de hulpverlening in wilde, maar er achter kwam dat ze als coordinator in de hulpverlening misschien wel beter tot haar recht zou komen. Dat zijn wel aardige ontdekkingen.

Ik heb zelf niet veel nieuwe dingen ontdekt. Behalve dan dat ik misschien mijn missie heb voltooid in de sector waar ik nu werk, en ik mijn talenten ook ergens anders zou kunnen gaan benutten. Maar daar moet ik eerst nog een tijdje over denken hoor. Zie het als een hele dag tijd aan jezelf besteden. En dat is altijd goed toch?
Ik voel me redelijk. Wel een aanslag op lijn lijf geweest gisteren, maar hoofd is helder. Ik ga zo naar mijn werk en ben heel benieuwd hoe lang ik het vol hou. Wel spierpijn...

Ik ben wel in mijn hoofd al bezig met het voortgangsgesprek met lg en bmw dat we dinsdag weer hebben. Heb er he-le-maal geen zin in en probeer te bedenken met wat voor houding ik erin ga. Ben er nog niet uit. Voglens mij moet ik volgende week ook naar ba. Lekkere vooruitzichten

Iemand vroeg hoe mijn man erover denkt. Nou, die is pissig. Want hij ziet me wel elke keer (nou ja, geregeld) instorten en hij zou ze graag eens duidelijk maken dat dat niet te negeren valt. En dat ze dus hun grote mond moeten houden Ik heb gezegd dat hij de volgende keer wel met me mee mag
Klinkt wel als een hele bijzondere dag Lief.

Hoe gaat jouw therapie er nu uit zien? Blijf je nu veel langer bij deze therapeut? Heb je verhaal wel gevolgd van ba en therapeut. Het viel me wel heel erg op, dat je daarna heel erg van slag af bent. De woede spat bijna van het scherm af op zo'n moment. Aan de ene kant is dat erg begrijpelijk maar aan de andere kant zit er ergens misschien wel een kern van waarheid in??

Jij bent de enigste, die daar over kan oordelen. Je bent absoluut op de goede weg en probeert er alles aan om vooruit te komen. Misschien wil je wel te veel en te snel? Je slikt ook nog AD. Doe de dingen één voor één. Maak je alleen druk om de dingen, die echt belangrijk zijn.

Alinda, heel veel succes vandaag bij je ba en mw. Misschien kan je samen met je vriend praktische oplossingen zoeken voor het vervoer probleem naar je werk.

Gisteren ging het al een klein stukje beter. Merk dat ik nu alles heel erg goed moet plannen met daarbij wat extra rustmomenten.

Voelde wel even vreemd om bewust 10 minuten weg te blijven.

Heb vanmiddag een evaluatie met mijn lg over mijn werktijden. Wil volgende week ook weer 4x2 uur werken en de woensdag vrij. En dan van 7.45 t/m 10.00 uur, dit is incl. 15 min. pauze.

Volgende week ook nog een gesprek met ba. Ben benieuwd wat zijn reactie is.
Ik ben blij

Ik merk nu ik al een paar dagen zonder pijn ben dat dat zoveel energie scheelt! Heb weer wat energieoplevinkjes, ben vandaag zelfs een stukje gaan fietsen met de jongste naar een vriendin. Daar lekker bijgekletst. Nu weer thuis en ligt jongste op bed en ik lekker relaxen.

Ik ga een leuk (maar ook rustig) weekend tegemoet! Morgenavond dansinstuif (ben de hele avond onder de pannen, ben benieuwd hoe ik dat volhoud) en de dag erna gewoon lekker bijkomen.

Heb vanochtend lg nog even aan de telefoon gehad en ook mijn/onze zomervakantieplannen kunnen doorgang krijgen, heb dan lekker 3 weken vrij!

Verder definitief besproken dat ik eerst maar eens begin over een paar weekjes met wat thuiswerk (niet zoveel wat ik hoorde) en dat ik in de loop van april ga proberen (mits het dan nog steeds de goeie kant op gaat) weer af en toe een paar uurtjes per week op kantoor te komen. Heb er wel weer zin in eigenlijk!
5x5, klinkt goed allemaal. Geniet van je weekend.

Reageer maar heel erg kort nu want ik moet zo weer gaan werken en was eigenlijk alleen maar nieuwsgierig of er nog iemand aanwezig was

Wat een lelijke foto trouwens van die dame aan de rechterkant.
quote:zonnestraaltje1 schreef op 11 maart 2011 @ 11:26:

Hoe gaat jouw therapie er nu uit zien? Blijf je nu veel langer bij deze therapeut? Heb je verhaal wel gevolgd van ba en therapeut. Het viel me wel heel erg op, dat je daarna heel erg van slag af bent. De woede spat bijna van het scherm af op zo'n moment. Aan de ene kant is dat erg begrijpelijk maar aan de andere kant zit er ergens misschien wel een kern van waarheid in??

Jij bent de enigste, die daar over kan oordelen. Je bent absoluut op de goede weg en probeert er alles aan om vooruit te komen. Misschien wil je wel te veel en te snel? Je slikt ook nog AD. Doe de dingen één voor één. Maak je alleen druk om de dingen, die echt belangrijk zijn.

Misschien moet je nog een keer mijn berichten van de afgelopen weken lezen. IK wil wel rustig aan doen, maar mijn ba niet, want het kan niet dat ik moe ben, vindt ze, en ik reintegreer te langzaam naar haar zin. Dus zij wil te veel en te snel, niet ik.

Ik heb geen therapie nu. De cognitieve therapie is klaar en de wachtlijst voor PsyQ is lang.

En wat bedoel je met "je slikt ook nog AD"? Want dat moet je minimaal 6 maanden slikken, anders heeft het geen zin. Dus dat zegt niets over mijn herstel. Als het al werkt bij mij.

En dan ga ik me nu druk maken om "de dingen die echt belangrijk zijn" en dat is dit niet.
* Ik zou me hier niet mee moeten bemoeien *

Zonnestraaltje, ik vin niet dat je gelijk hebt. Lief wil graag rustig aan doen, maar wordt door haar ba en lg niet serieus genomen daarin. Ze wordt bijna gedwongen over haar grenzen heen te gaan. Ik vind haar boosheid dus heel terecht en begrijpelijk.

* en nu weer mijn eigen zaken*

Het was heerlijk in het wellness centrum. Ik lag op een gegeven moment in een rustruimte en mijn hoofd was gewoon helemaal leeg. Ik vond het eigenlijk ook wel eng, ik schrok van mezelf, ik dacht gewoon nergens aan. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit echt nergens aan dacht.
Toffe, ik heb trouwens je vraag op hyves beantwoord. Eenvoudige vraag voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven