te verschillend?

08-03-2011 19:18 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
** ivm herkenbaarheid even verwijderd**
quote:HansHier schreef op 10 maart 2011 @ 11:08:

[...]

Dit heb ik altijd een vreemd idé gevonden. Alsof slachtoffers , in welke vorm dan ook, op een bepaalde manier hun agressors signalen geven om te mishandelen.Dat ligt eraan wat de situatie is. Een oorlog slachtoffer of slachtoffer van kindermishandeling die staan machteloos. Maar als je je 1 keer zo en zo laat behandelen door een man(of vrouw), en je staat het toe(doordat je blijkbaar je grenzen niet genoeg bewaakt) dan zal hij het nog een keer doen. Want je staat het toe.
r.o.k. en ruza,

Bedankt voor de uitleg, ik zat inderdaad aan kinderen en oorlogen te denken. Vandaar.

Ben het er wel mee eens dat in een relatie de verhoudingen scheef kunnen groeien, en dat het 'slachtoffer' dan inderdaad zich laat be(mis)handelen door dit te accepteren, Beetje kort door de bocht gezegd, maar goed,

Ontopic, Het is natuurlijk ook wennen voor Vriend om zich opeens als een soort vader persoon te gedragen. Waarschijnlijk weet hij zelf ook niet in hoeverre dat zijn taak is/wordt. Geef het tijd.
quote:Ruza schreef op 10 maart 2011 @ 12:14:

[...]

Dat ligt eraan wat de situatie is. Een oorlog slachtoffer of slachtoffer van kindermishandeling die staan machteloos. Maar als je je 1 keer zo en zo laat behandelen door een man(of vrouw), en je staat het toe(doordat je blijkbaar je grenzen niet genoeg bewaakt) dan zal hij het nog een keer doen. Want je staat het toe.Met daarnaast dat idd een zg slachtoffer, want in de rondte gemept, een agressor zijn kan.
quote:return_of_kreng schreef op 10 maart 2011 @ 11:42:

on topic:

Het is vast niet je bedoeling, maar ik vind dat je je nogal laatdunkend uitlaat over je vriend. Daarmee lijk je een scheve machtsverhouding te creeeren. Ik kan me voorstellen dat hij na 8 maanden nog geen volledige vaderrol heeft, en zeker als er nog contact is met de biovader, dat zaken die niet met huisregels te maken hebben vooral in overleg met hem gaan.

Hou er wel rekening mee dat het leven van je vriend ook nogal plotseling is veranderd, dat hij ook ineens een kind in zijn leven heeft gekregen en niet de tijd heeft gehad om er in te groeien. Ik denk zeker dat het goed is om wel met je vriend te blijven praten en jullie ideeen over opvoeding met elkaar te bespreken. Want idd kinderen weten feilloos ouders tegen elkaar uit te spelen. ( Dat doen ze ook bij biologische ouders, maar bij "stiefen" is het vaak succesvoller, omdat het kind daar een bepaalde machtspositie heeft, juist omdat de ouder het kind altijd boven de partner zal stellen).Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Laatdunkend, dat is mooi uigedrukt. Je lijkt hem niet serieus te nemen. Ervaring en oefening zijn belangrijk, maar hij zal altijd minder ervaring hebben met jouw dochter dan jij. Hij is wel diegene waar jij mee samen leeft, dus ik neem aan dat je zijn meningen, gedachten en wensen serieus neemt.
Oke nu ik even dan, Heb bijna alle verhalen gelezen en ja er zit zeker wel een stukje waarheid in alles. Ik ken Becca toevallig en wat is het punt ja ze is wat te snel gaan samenwonen. Ik ken beide persoon afgezien van elkaar. Ik heb met hem op school gezetten en becca ken ik weer op een andere manier. Het punt hier is wel hij doet dit niet alleen bij haar maar ook bij haar vriendinnen hij weet eigenlijk altijd dingen beter als je hem iets uitlegt gaat hij helemaal op onderzoek uit enzo. En ja wat en hoe denk ik erover? Ik vindt het een prima vent op na dat hij veel hangt en altijd alles beter weet tenzij het niet zo is altijd. Of over de boodschappen iedereen heeft een voorkeur van winkel en hij vindt dat zij te duur boodschappen doet want als hij het doet is hij de helft maar wkijt maar als die met haar samen gaat klaagt hij niet. Of wel boodschappen willen doen met andere en in het begin niet met haar er zijn genoeg voorbeelden eigenlijk Het zijn kleine dingen die tot irritatie's kunnen lopen de was doen en de was laten verkleuren en dan doen of je het niet hebt gedaan. Leuk doen omdat je een betere diploma hebt en een goeie baan en becca voor alles vecht wat ze heeft. Ik ben een buitenstaander en ik klets hier nu gewoon even omdat dit de dingen zijn die ik zie. Ik merk dat Becca hem ook wel verdedigd in sommige dingen en ze heeft ook in sommige dingen gelijk kijk ik ga haar de les niet lezen ze weet namelijk wel hoe ik erover denk toch mopje?

Ik denk dat het voor haar gewoon heel fijn is dat ze van iemand heel duidelijk te horen krijgt wat het nou tussen hun 2 is.

Ik vindt ze te verschillend en als ze langer met hem blijft wordt ze nog eens depressief en anders ik wel hahaha.

Becca ik zeg alleen tegen je kijk naar meer het is niet alleen de opvoeding dat je niet werkt zegt niet dat jij altijd alles moet doen en dan hij maar mag zeggen wat hij wilt. Het is nog steeds jou huis, jou kind, en jou leven.

Hij kan zich gaan aanpassen aan jou en niet als je boos wordt je gaan omkopen want liefde is niet te koop liefde moet er zijn en is dat er niet dan is het er gewoon niet. En bij twijfel zeg ik altijd maar stoppen want je maakt het jezelf uit eindelijk alleen maar moeilijk. Hij weet alles super goed met zijn familie dus vrees niet meis hij krijgt steun genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven