aardbeiplantje hema

11-03-2011 17:00 19 berichten
Ik heb afgelopen zaterdag bij de hema een aardbeiplant-setje gekocht (pot, aarde en zaadjes). Ik heb de zaadjes netjes volgens gebruiksaanwijzing geplant (onder ongeveer 2cm aarde), maar er is nog steeds niks te zien Moet ik gewoon wat geduld hebben of is mijn projectje mislukt?
Kiemperiode van 2 tot 4 weken.
En 2 cm is te diep, een klein laagje aarde was genoeg geweest. Ik zou ze dus opgraven en iets hoger zaaien.
Opgaven?? Het waren hele kleine zaadjes, die ga ik echt niet meer vinden (2cm stond op de verpakking). Maar als de kiemperiode 2-4 weken is wacht ik nog geduldig af.
Ik weet dat ze heel klein zijn, maar ze zijn lichter van kleur dan de aarde. De kans dat ze boven komen, terwijl ze 2cm diep liggen is klein.
Ik ga eens een poging wagen dan.
Alle reacties Link kopieren
Die heb ik ook en ben ook heeel ongeduldig! Mijn zonnebloempjes en radijs is inmiddels al wel boven namelijk

Ik heb een beetje in de aarde gekeken maar k laat ze lekker zitten waar ze zitten
Water geven?
Stond er echt 2cm op de verpakking?

In principe zaai je de zaden diep, zoals ze ook groot zijn. Zonnebloempitten zijn 0,5-1cm, dus die zaai je 0,5-1cm diep.
Heb net een beetje gewoeld, maar kan ze niet vinden. Hopelijk zijn ze met het woelen wat naar boven gekomen. Las net op internet iets over plastic folie er over (zodat het een soort broeikasje wordt). Zou dat helpen? Ze doen namelijk nog helemaal niks (anders had ik ze wel gevonden).
En ze moeten ook warm staan (20-25gr), anders ontkiemen ze niet.
quote:j22 schreef op 11 maart 2011 @ 17:29:

Las net op internet iets over plastic folie er over (zodat het een soort broeikasje wordt). Zou dat helpen? Ze doen namelijk nog helemaal niks (anders had ik ze wel gevonden).Kun je doen. Als ze wel boven komen, dan kan het plastic eraf.
Folie -> check

Warmer plekje -> check

En nu heel geduldig afwachten...
quote:_waterlelie schreef op 11 maart 2011 @ 17:22:

Die heb ik ook en ben ook heeel ongeduldig! Mijn zonnebloempjes en radijs is inmiddels al wel boven namelijk

Ik heb een beetje in de aarde gekeken maar k laat ze lekker zitten waar ze zitten Erg hè, dat we zo ongeduldig zijn. Wanneer heb jij ze geplant? Laat je het even weten als ze bij jou boven komen?
Inderdaad, als ik binnen zaai doe ik er altijd plastic over, zodat er een soort van broeikas ontstaat. Op het moment dat de kleine plantjes het plastic raken haal ik dit eraf. Verder staan de potjes in de vensterbank, lekker in het zonnetje. Je moet ze niet boven de verwarming zetten, de grond droogt dan te snel uit.

En verder, vooral geduld.
Afgelopen zaterdag geplant, en je wil nu al aardbeiplantjes zien? Zat Hans Klok erbij? Zo niet, wachten!!
quote:j22 schreef op 11 maart 2011 @ 17:42:

[...]

Erg hè, dat we zo ongeduldig zijn. Wanneer heb jij ze geplant? Laat je het even weten als ze bij jou boven komen?

Uuhm, anderhalve week geleden.. Mijn Radijs was na 4 dagen al boven, en mijn zonnebloempjes na een week...

Ik ga ook folie erover doen
Ik heb 3 (nog wel heeeel erg kleine) plantjes!!!!
Ikke heb er al wat meer inmiddels, sinds 2 dagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven