Inzakkingsfractuur 12e ruggenwervel
vrijdag 11 maart 2011 om 23:13
Hoi allemaal,
Op de laatste dag van onze wintersport heb ik een klapper gemaakt.In het ziekenhuis bleek dat mijn 12e ruggenwervel aan een kant was/is ingezakt. Ik draag sinds vier weken 24uur p/d een kunststof corset. In het begin was dit echt drama, vooral met slapen maar inmiddels raak ik er redelijk aan gewent..
Over twee weken moet ik terug naar het ziekenhuis en dan gaan we beginnen met afbouwen. In Frankrijk zeiden ze dat ik het corset in totaal 3 maanden moest dragen.
In het ziekenhuis in eigenland ben ik vergeten te vragen wat de totale duur is.
Zijn er meerdere mensen hier die iets soort gelijks hebben meegemaakt??
Hoelang moesten jullie in totaal het corset dragen en hoe ging het afbouwen in z'n werking?
Als ik klaar ben met het corset dan moet ik fysiotherapie volgen om mn spieren weer sterker te maken.
Hoe snel ging dit bij jullie? Hoe snel na je val was je weer de oude??
En zijn jullie nu volledig pijnvrij?
Groetjes Ice
Op de laatste dag van onze wintersport heb ik een klapper gemaakt.In het ziekenhuis bleek dat mijn 12e ruggenwervel aan een kant was/is ingezakt. Ik draag sinds vier weken 24uur p/d een kunststof corset. In het begin was dit echt drama, vooral met slapen maar inmiddels raak ik er redelijk aan gewent..
Over twee weken moet ik terug naar het ziekenhuis en dan gaan we beginnen met afbouwen. In Frankrijk zeiden ze dat ik het corset in totaal 3 maanden moest dragen.
In het ziekenhuis in eigenland ben ik vergeten te vragen wat de totale duur is.
Zijn er meerdere mensen hier die iets soort gelijks hebben meegemaakt??
Hoelang moesten jullie in totaal het corset dragen en hoe ging het afbouwen in z'n werking?
Als ik klaar ben met het corset dan moet ik fysiotherapie volgen om mn spieren weer sterker te maken.
Hoe snel ging dit bij jullie? Hoe snel na je val was je weer de oude??
En zijn jullie nu volledig pijnvrij?
Groetjes Ice

zaterdag 12 maart 2011 om 08:38